Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Чрез изпълнението на тази дейност се очаква да се подпомогне предприятието в прехода му към климатично неутрална икономика и адаптирането му към съвременните икономически реалности.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси може да е свързано с:
1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието;
2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Дейността ще се изпълнява от външен изпълнител и ще включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Избраният изпълнител трябва да извърши преглед на дейността на кандидата и предлаганите от него услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят следва да разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на бенефициента, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят изготвя и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Изготвените анализи и разработените зелени карти се въвеждат в предприятието и се обучава персонала за новата организация на работния процес. В дейността ще бъдат включени всички служители на дружеството извършващи дейност в слаборазвити региони, като обученията за новия работен процес ще бъдат организирани и проведени в групи от 5 до 10 души. |
1 620.00
|
0.00
|
Грижа за психологичното здраве на служителите в компанията и превенция от бърнаут: Бърнаут е състояние на емоционално, физическо и психическо изтощение, причинено от продължителен стрес или чувство на неудовлетвореност. Това е вид психологически дистрес, който възниква, когато човек се чувства претоварен, емоционално изтощен и неспособен да отговори на изискванията на своята работа или живот. Често е резултат от дългосрочно излагане на натиск за изпълнение, липса на контрол или променящи се изисквания на работното място.
Прегарянето е много реално и сериозно състояние, което може да има отрицателно въздействие върху благосъстоянието, производителността и цялостното психично здраве на индивида. Може да се прояви по различни начини, включително умора, раздразнителност, чувство на безпомощност, депресия и тревожност. Може да се прояви и физически, като главоболие, храносмилателни проблеми и мускулно напрежение. Стресът на работното място е толкова често срещан, че над 75% от работната сила изпитва прегаряне.
За да предотвратят тези последствия, служителите трябва да знаят как да управляват и предотвратяват прегарянето, поради което се предвижда да бъдат организирани и проведени следните дейности:
1. Осигуряване на обучение на мениджърския екип за начините да се разпознаят симптомите на стрес в служителите и възможностите за намиране на решения в подобни ситуации - Планира се тази дейност да бъде провеждана като се разработи програма за обучение в рамките на 20 учебни часа, които ще се разделят в различни дни/седмици/месеци съобразно натовареността на обучаемите и обучаващите. Обучението ще се проведе в група от ръководните кадри и специалисти на организацията.
2. Провеждане на интервюта и анонимни анкети сред служителите, за установяване на тревожните за тях ситуации - Тази дейност ще се извършва индивидуално с всички служители на организацията. Същата ще бъде разработена, организирана и проведена през първите 6 месеца от изпълнението на дейността.
3. Семинар/и на тема какво е това бърнаут и какви мерки е добре да се вземат, за да не се стига до това състояние. Справяне със стреса на работното място. Дискусии по различни теми, касаещи работния процес, спокойствието на служителите и доброто изпълнение на целите.
Семинарът/ите ще са с продължителност 10 учебни часа, ще се провежда в групи до 10 души в работно или извънработно време на целевата група. Тази дейност ще включва всички по-ниско квалифицирани длъжности.
4. Безплатни индивидуални консултации по различните въпроси относно личния и професионалния живот на всички служители, които считат че имат необходимост от оказване на допълнителна психологична подкрепа.
Планира се да бъдат организирани мин. 20 часа индивидуални консултации на поне 3ма души в предприятието. Същите ще се предоставят в рамките на работния ден и ще се организират и провеждат в случай на заявена необходимост от страна на лица от целевата група.
5. Групови дискусии за преодоляване на ефектите от COVID пандемията и справяне със здравни кризи. - Дискусиите ще са с продължителност 10 учебни часа, ще се провеждат в групи до 10 души в работно или извънработно време на целевата група. Тази дейност ще включва всички заети лица в предприятието, които към настоящия момент са 9 души. В обхвата на дейността може да бъдат засегнати теми като:
1. Какво представляват симптомите „след Covid“ и „продължителен Covid“?
2. Промени на работните задължения след продължителен Covid. Примери.
3. Биологичните агенти и предотвратяване на свързани с работата заболявания. Епидемии и работно място.
4. Повишаване на подготвеността за реагиране на текущи и бъдещи здравни кризи. |
1 620.00
|
0.00
|
Закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства: Един от основните рискови фактори при служителите на аптеки са атмосферните условия и замърсените повърхности, рискове при работа с биологични агенти (капкови инфекции), работа с химически вещества и смеси. Когато рискът не може да бъде отстранен или намален или колективните средства за защита не са достатъчни да предпазят работниците от този риск е необходимо да се използват лични предпазни средства. С изпълнението на настоящата дейност предвиждаме да бъдат закупени лични предпазни средства за защита от химически вещества и смеси - ръкавици потопени в каучук. За обща защита от атмосферни условия и замърсени повърхности се предвижда да бъдат закупени ватирани елеци, медицинска престилка, мъжка манта и панталон за служителите. За намаляване физическото натоварване при ходене и правостояща работна поза и с цел защита от подхлъзване се предвижда да бъдат закупени медицински чехли и обувки с еластични връзки.
При изпълнението на трудовите си задължения, често са аптечните работници /фармацевти - магистър и помощник- фармацевти/, са изложени на определени рискове /топлинни, химични рискове и други/. Извършваната от нас дейност не е високорискова и не сме задължени съгласно ЗБУТ да раздаваме специално работно облекло, лични предпазни средства и колективни предпазни средства. Въпреки това при извършване анализа на потребностите на целевата група бе установено, че има редица дейности, които могат да бъдат допълнително защитени и да се осигури превенция от възникване на трудови злополуки и/или заболеваемост на работниците.
Целева група са всички лица, пряко заети в аптечни работници в слабо развити региони на планиран в страната - 9 лица. По проекта се предвижда закупуването на следните видове специално работно облекло и лични предпазни средства:
1) За лицата пряко ангажирани в дейността - фармацевти - магистър и помощник- фармацевти - 7 бр. ще бъде предоставено следното СРО и ЛПС:
* Ръкавици каучук
* Медицински чехли
* Медицинска престилка
* Ватиран елек дамски
* Обувки с еластични връзки
Предвидените за закупуване активи са предназначени за осигуряване на по-висока степен на защита на цяло тяло, ръце и крака от термични и химични рискове. Аптеките имат допълнителни дейности, като търговската дейност не се осъществява само с готови пакетирани изделия. Те разполагат с обособени помещения, в които се смесват натурални и химични продукти и се произвеждат лекарствени и козметични продукти.
2) За лицата ангажирани в търговски отдел, а именно:
- Консултант (промотьор) продажби - 2 лица.
Се предвижда да бъдат закупени ватирани елеци - 2 бр. |
2 261.90
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства за превенция на риска: 1) Лабораторна камина - 1 брой
Един от основните рискови фактори при служителите на аптеки са атмосферните условия и замърсените повърхности, рискове при работа с биологични агенти (капкови инфекции), работа с химически вещества и смеси. За да минимизира рисковете на работното място, ЕН БИ ПИ ГРУП ООД предвижда да закупи лабораторна камина - 1 брой за обекта в гр. Бургас. Лабораторната камина е вентилирана затворена камера, чиято основна функция е да осигурява защита на работещия от токсични изпарения, пари и прах, както и да предпазва при изливане на химични вещества, експлозия и неконтролирани химически реакции.
2) Пречистватели за въздух за обектите в гр. Бургас и гр. Айтос - 2 бр.
Служителите в аптеките всеки ден се сблъскват с вируси и бактерии, контактуват с лица с влошено здравословно състояние, които застрашават здравето им. За да съхрани здравето на служителите си, ЕН БИ ПИ ГРУП ООД предвижда да закупи професионален пречиствател за въздух с HEPA филтър, съгласно EN 1822 ISO. Професионалният пречиствател за въздух надеждно премахва аерозолите, бактериите, полените и вирусите от въздуха. Ще бъдат закупени 2 броя пречистватели за въздух за обектите в гр. Бургас и гр. Айтос.
3) Ергономични столове за служители работещи в седнало положение повече от 4 часа на ден, с химически вещества и смеси - 5 бр.
Ергономични бар столове за служителите, работещи в изправено положение на гише - 4 бр.
Характеристиките на един ергономичен стол са посочени и в Норми № 05 за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси.
Наличието на ергономичен стол предотвратява появата на мускулно-скелетни смущения; освен това, когато човек е добре седнал, несъмнено се увеличава производителността и като цяло удоволствието от работата.
Като се има предвид горното се предвижда да се осигурят ергономични столове на работещите в характерно продължително стоене, което може да се дефинира като стоене седнал повече от един час без движение и престой повече от четири часа на ден. Продължителното стоене може да причини умора, крампи на краката и болки в гърба. В дългосрочен план това може да увреди глезените, коленните и тазобедрените стави и да причини болка в мускулите.
Ергономичният стол е специално създаден да отговаря на нуждите на лицето, което ще го ползва. Той разполага с множество функции и регулируеми части, които доставят незаменим комфорт по време на седене, дори и ако то продължава с часове. Целта на ергономичните столове е да подкрепят правилната стойка на човека, като се адаптират към тялото му и го придържат в изправена позиция чрез лумбална опора.
4) Предвидени са за изпълнение СМР дейности, които се изразяват в доставка и монтаж на рулонна винилова настилка - гр. Айтос - 240 м2.
Рулонната винилова настилка е със следните характеристики: дебелина 2 мм, ширина 2м, пожароустойчивост Bfl-s1 клас, износоустойчивост 34-43. PVC настилките са подходящи за прилагане в различни помещения с висок процент човекопоток. Здравината на винила се дължи на повърхностния полиуретанов (PU) слой. Пластичността й я прави устойчива на температурни колебания. Тя задържа топлината в помещението и е топлопроводима. Повърхността на винила е топла и мека, и поражда усещане за комфорт. Материал, от който е изработена виниловата настилка поглъща звука, което я прави добър звукоизолатор. Виниловите покрития може спокойно да се използват в помещения с висока влажност. Микрорелефът им и полиуретановия повърхностен слой ги прави антиплъзгащи и свежда до минимум риска от падане и травми. Специфичната структура на полиуретана – без пори на микроравнище, обяснява антибактериалните му качества. Невъзможно е проникването и развитието на бактерии и микроби в него. |
27 987.43
|
0.00
|
Осигуряване на помещения за почивка, отдих и хранене на заетите лица
: При идентифициране нуждите на целевата група бе установено, че е необходимо да бъдат осигурени условия за почивка, отдих и хранене, които да бъдат климатизирани и да разполагат с основни електроуреди, за да може заетите лица в нашата организация да имат възможност да си съхраняват и охладят храната и/или претоплят преди консумация. Осигуряването на тези социални придобивки биха спомогнали, както за повишаване на удовлетвореността от работата и ще повиши мотивацията и качеството на работа на служителите, така и за намаляване на стреса и напрежението породени от невъзможността да бъдат удовлетворени основните човешки нужди /студ, глад, умора водят до нервност и повишено ниво на стрес, а от там до повишено ниво на междуличностни конфликти, възникване на бърнаут и влошаване качеството на работа./
Към настоящия момент нашето дружество не разполага с оборудвана стая за отдих и хранене. За да подобри условията на служителите, ЕН БИ ПИ ГРУП ООД предвижда да обособи стая за отдих и хранене на персонала в обектите в гр. Троян и гр. Айтос. За целта, за двата обекта ще бъдат закупени:
* Маса - 2 броя
* Столове - 9 броя
* Кафемашина - 2 броя
* Диспенсър за вода - 2 броя
* Хладилник - 2 броя
* Климатик - 2 броя
* Микровълнова печка - 2 броя
* Диван - 2 броя
* Телевизор - 2 броя
|
15 979.98
|
0.00
|