Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е за откриване на три нови работни места в предприятието на Кандидата в гр. Криводол, където се осъществява неговата дейност в областта на биотехнологиите за производство на хранителни продукти - натурален консервант на билкова основа.  

Проектът цели устойчива интеграция на пазара на труда на лица в неравностойно положение чрез адаптирането на новооткритите работни места за хора с трайни увреждания и възможности за подкрепа на работното място с ментор, като включително се предвижда възможност за оборудване и обзавеждане на работните места за лицата с трайни увреждания.

Целева група на проекта са безработни хора с трайни увреждания, с намалена трудоспособност, но без да имат ограничение за планираните в проекта длъжности "Специалист маркетинг и реклама, НКПД 34392006 ",  "Търговски посредник, НКПД 33242004" и "Технически сътрудник, НКПД 41102005".

В резултат от проекта ще се допринесе за изпълнението на принцип 3 „Равни възможности“, принцип 4 „Активна подкрепа за заетостта“ и принцип 17 „Интеграция на хората с увреждания“ от Европейския стълб за социални права, както и ще се постигне повишаване равнището на заетост на хората с увреждания, което продължава да е едно от най-ниските в ЕС, като разликата е много голяма спрямо хората без увреждания. 

От друга страна, проектът ще спомогне за повишаване капацитета на Кандидата чрез качествено управление на човешките ресурси, като ще се търси устойчива заетост на новите членове на екипа чрез откриване и поддържане на заетостта за период от минимум 24 месеца, като се ангажира да запази устойчивата заетост на 70% от новосъздадените работни места, за период от 50% от финансираната заетост, която е била субсидирана по време на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане на лица от целевата група - три лица с трайни увреждания: Кандидатът е новостартирала фирма, занимаваща се с иновативна дейност в областта на биотехнологиите . Тя е създадена целево за внедряване на иновативна технология за производство на 100% натурален консервант на билкова основа, който измества химическите такива от храни и напитки. Основни клиенти на новия продукт са производители от хранително-вкусовата промишленост, които искат да произвеждат здравословни продукти. Още със създаването си, дружеството търси и намира ключов инвеститор - фонд за рисков капитал "Иновейшън кепитъл" ЕАД, който става съдружник във фирмата. Дейността на "Биоконсерв" ООД стартира от април 2023 година, като понастоящем има наети на трудови договори два ключови експерта: бизнес развитие и биотехнолог. И двете наети лица са с трайни увреждания. Кандидатът е регистриран и оперира в гр. Криводол, област Враца, където се намира производствената база. През 2024 г вече има сертифициран и стандартизиран натурален консервант, който навлиза на пазара. Този процес изисква специализирано и професионално изпълнение на маркетинговата и търговска стратегия на фирмата. В тази връзка е необходимо разширяване числеността на екипа със "Специалист маркетинг и реклама", "Търговски посредник" и "Технически сътрудник", чиято основна задача ще бъде свързана с реализиране на маркетинговата и търговска стратегия на фирмата. Именно поради гореописаните нужди се идентифицира конкретната необходимост от наемането на лицата от целевата група - 3 лица - хора с трайни увреждания. Кандидатът е направил кабинетно проучване относно наличието на такива специалисти, регистрирани в бюрата по труда във Враца и съседните области, с ТЕЛК, които са безработни и търсят работа. Именно към тях ще бъде отправена покана да се включат в екипа. Работните места ще бъдат открити в предприятието на Кандидата в гр. Криводол, и са както следва: 1. Специалист маркетинг и реклама, НКПД 34392006 - Обобщено описание на работата за длъжността: Извършва дейности по идентифициране потенциалните възможности за реклама и дистрибуция на продуктите на фирмата. Специфични условия на труд: Работа на бюро с ергономичен стол, с мобилен компютър с лицензиран софтуер и мултимедия /включително и за презентиране за маркетингови цели/, цветен принтер и скенер, с които да може да създават и принтират готови рекламни материали, необходими за маркетинговата дейност. 2. Търговски посредник, НКПД 33242004 - Обобщено описание на работата за длъжността: Намира и посредничи при осъществяване на продажби на стоките на предприятието. Специфични условия на труд: Работа на бюро с ергономичен стол, работи и с лек автомобил за срещи с клиенти, ползва мобилен компютър с лицензиран софтуер и телефон. 3.Технически сътрудник, НКПД 4110 2005 - Обобщено описание на работата за длъжността: Осъществява преглед и координация на стандартни и нови офисни процедури, извършва оперативна и административна дейност. Работа на бюро с ергономичен стол, с мобилен компютър с лицензиран софтуер, принтер и скенер, с които да може да създава и принтира всички приложими за дейността документи, телефон. Работи със софтуерна програма за архивиране на документооборота. Лицата ще бъдат ангажирани на 8-часов работен ден на трудов договор за период от 24 месеца. Размерът на възнагражденията и на трите лица, представители на целевата група, от стандартната таблица за единица разход, в съответствие с т. 14.3 от УК, е 3 958.00 лв. за период от 3 месеца, вкл. брутно възнаграждение и осигурителните вноски за сметка на работодател за всяко едно от лицата от целевата група. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя, ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата ще се наемат по трудово правоотношение. Работодателят се ангажира да запази заетостта на минимум 70% от новосъздадените/подкрепените работни места, за период от 50% от финансираната заетост, която е била субсидирана по време на проекта. 94 992.00 11 874.00
Подкрепа на работното място чрез ментор, съгласно индивидуалните нужди на новонаетите лица от целевата група за период от 6 м. : Новонаетите лица в предприятието на Кандидата в гр. Криводол ще бъде необходимо да бъдат въведени в работата, предвид че дейността е иновативна, за което се изисква опознаване на спецификата на производството, регламентите на българското законодателство относно безопасност на храните, стратегиите за развитие на предприятието и на натуралния консервант в частност: маркетингова и търговска стратегии. Именно във връзка с идентифицираната нужда от лица, които да свършат тази работа, в проекта е предвидено да бъдат ангажирани 2 ментора - лица от същото предприятие, които да подпомогнат новонаетите лица от целевата група при навлизането им в спецификата на работното място/ заеманата длъжност. Подкрепа на работното място чрез ментори, ще става съгласно индивидуалните нужди на новонаетите лица от целевата група за период от 6 м. Това се налага предвид на многобройните процеси и процедури, по които се извършва дейността на Кандидата, създаването на определен документооборот, включително във връзка с прилагането на стандартите за безопасност на храните и внедреният НАССР в предприятието. Единият ментор ще бъде специалистът по бизнес развитие, който ще подпомага новонаетите лица по отношение на стратегиите и плановете за бизнес развитие на фирмата, докато другият ментор ще бъде експертът биотехнолог, който ще ги въведе в спецификата на биотехнологията, целевите предимства на натуралния консервант, технологичната дисциплина, процедурите и други, които се следват по НАССР. Понастоящем менторите са наети на трудов договор на 4 часа в предприятието на Кандидата и работят в гр. Криводол. 5 598.00 2 799.00
Адаптиране на работното място за новонаети лица с трайни увреждания – оборудване и обзавеждане. : Кандидатът е работодател на хора с трайни увреждания и вече има опит относно адаптирането на работните места за съответната длъжност и характер на работата на досега наетите 2 лица с трайни увреждания в предриятието в гр. Криводол. При изпълнението на тази дейност ще се приложи досегашния опит, като ще се координира със Службата по трудова медицина и Решението на ТЕЛК, но още на етапа на подготовка на настоящото проектно предложение е ясно, че отчитайки наличното оборудване и обзавеждане в офиса на Кандидата има необходимост от допълнителни инвестции с цел адаптиране на работната среда и конкретните 3 работни места, така че да се адресират нуждите и намалената работостособност на новонаетите лица с трайни увреждания. Това по-конкретно ще се случи черз закупуването на следното оборудване и обзавеждане за всяко от работните места, както следва: 1. Новооткрито работно място за Специалист маркетинг и реклама Оборудване: А/мобилен компютър с лицензиран софтуер и офис пакет - Оперира чрез CRM за маркетингови цели; осъществява маркетинговата комуникация; изработва дизайни и съдържание на маркетингови и рекламни материали, необходими за маркетингови/рекамни кампании Б/мултимедия -преносим вариант, която да е съвместима с мобилния компютър за целите на презентации пред клиенти; участия в изложения и др. В/цветен принтер със скенер, с които да може да създава и принтира готови рекламни материали, необходими за маркетинговата дейност Обзавеждане: ергономично бюро и ергономичен стол. 2. Новооткрито работно място за Търговски посредник - Оборудване: Ще ползва цветния принтер със скенер, /планиран за оборудване на позицията на Специалист маркетинг и реклама/, с които да може да създава и принтира готови търговски материали, необходими за търговската дейност. 3. Новооткрито работно място за Технически сътрудник - Оборудване: А/мобилен компютър с лицензиран софтуер и офис пакет - създава документооборота от оперативната и административна дейност на кандидата; осъществява офис комуникация; създава документи, които се обработват за целите на НАССР и за счетоводството Б/цветен принтер със скенер, /планиран за оборудване на позицията на Специалист маркетинг и реклама/, с които да може да създава и принтира готови материали, необходими за административната дейност. Работи със софтуерна програма за дигитално архивиране на документооборота. Обзавеждане: ергономично бюро и ергономичен стол. В обобщение, за адаптацията на 3те новооткрити работни места ще бъдат закупени: 1. 2 мобилни компютъра 2. 1 цветен принтер със скенер 3. 1 мултимедия 4. 3 ергономични бюра 5. 3 ергономични стола 9 391.43 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.