Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 431 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Безопасните условия на труд са предпоставка и гаранция за ефективно използване на работната сила и постигане на планираните икономически цели. Ето защо, дейностите, предвидени в настоящото проектно предложение са ориентирани към целия персонал на Третек ООД.
Като част от политиката на Третек ООД за осигуряването на оптимални условия на труд е извършен „Анализ на дейността по осигуряване на ЗБУТ, анализ на риска“ от СТМ, с която предприятието има сключен договор. В резултат на извършения анализ са предписани мерки за снижаване/ограничаване на идентифицираните рискове.
Проектът предвижда осигуряване на колективни предпазни средства в отговор на следните идентифицирани рискове:
1.	Риск, свързан с монотонна продължителна трудова дейност в неблагоприятни работни пози (общ за работните места в отделите „Администрация“ и „Производство и склад“)
2.	Риск, свързан с параметрите на микроклимата и липсата на климатизация в производствения цех
Планираните КПС ще подобрят условията на труд, чрез осигуряване на ергономична работна мебел (работни и офис столове) и оптимален топлинен комфорт посредством климатизация в производственото помещение.
В синхрон с последователната екологична политика на дружеството, ще бъдат разработени и внедрени „зелени“ модели на организация на труд за въвеждане на еко-практики в цялостната организация на работния процес и насърчаване на „зелено“ поведение сред служителите.

Целта на настоящото проектно предложение е да осигури безопасна работна среда и да изгради зелена култура и съзнание сред служителите за отговорно потребление на природните ресурси.
В разултат от проекта:
- ще се намалят рисковете за здравето на служителите
- ще се повиши зелената грамотност сред персонала и ще се изградят природосъобразни навици и рутина
- ще се намали вредното въздействие и отпечатъка от дейността на предприятието върху околната среда и здравето на човека.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. (Дейност 1).: Изпълнението на тази дейност се явява съвременно екологично решение в посока кръгова икономика и намаляване на емисиите от CO2. Третек ООД е компания с утвърдена екологична политика, ориентирана към постигане на оптимална ресурсна ефективност, по-малък климатичен отпечатък и избягване на въглеродно-интензивни производствени операции. Предприятието се придържа към щадящи околната среда технологии и процедури, прилагайки висока степен на контрол на всеки етап от своята производствена верига, с цел предотвратяване и минимизиране на неблагоприятни въздействия от дейността върху околната среда. Ангажираността на предприятието с опазването на околната среда се изразява и в ефективно и отговорно управление на генерираните отпадъци. Чрез въвеждането на „зелени“ модели на организация на труд и работни процеси в рамките на настоящия проект, Третек ООД цели да допринесе за прехода към климатично неутрално производство посредством повишаване на ресурсната ефективност на своята дейност и намаляване на емисиите парникови газове, генерирани от производствените и административните процеси на предприятието, в съответствие с целите на зеления преход. ЦЕЛЕВАТА ГРУПА, към която е насочена настоящата дейност обхваща ВСИЧКИ служители на предприятието, както от отдел „Администрация“, така и от отдел „Производство и склад“ - общо 63 човека, от които 3 мъже и 60 жени. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. За целта, Третек ООД ще проведе процедура за избор на изпълнител по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ, който ще се запознае обстойно с дейността на предприятието, съществуващата организация на труд и процедурите по управление на човешките ресурси от гледна точка на въздействието върху околната среда. Отчитайки спецификата на работните места и цялостния производствен процес, изпълнителят ще разработи „зелени“ модели на организация на работните процеси, насочени към оптимизиране на използването на ресурси и осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и организация на труда. За въвеждането на разработените „зелени“ модели изпълнителят ще изготви план от мерки за тяхното прилагане на практика, заедно със „зелени“ карти, касаещи конкретните работни места, които ще представи на ръководството на Третек за одобрение и приемане. Всички служители от целевата група по тази проектна дейност ще бъдат запознати с нововъведенията и ще преминат необходимото обучение и инструктаж, с цел успешното прилагане на новите екологосъобразни практики. Амбицията на Третек ООД е чрез въвеждането на екологосъобразни практики в цялостната организация на работния процес и насърчаването на екологосъобразни модели на поведение сред своите служители да спомогне за изграждането на зелена култура и съзнание за опазване на заобикалящия свят и отговорно потребление на ресурси. Бюджетът, предвиден за изпълнение на настоящата дейност възлиза на 10 499,58 лв, формиран както следва: 63 служители х 166,66 лв = 10 499,58 лв 10 499.58 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Дейност 4): Предвижда се осигуряване на КПС в отговор на следните идентифицирани рискове: 1. Риск, свързан с монотонна продължителна трудова дейност в неблагоприятни работни пози (общ за отделите „Администрация“ и „Производство и склад“) Работата в предприятието е организирана в 8-часов работен ден с 30 мин. обедна почивка и три 10 мин. физиологични почивки. Трудовият процес се характеризира с неблагоприятни работни пози, повтарящи се конвейрни операции, наложен ритъм на работа и висока степен на двигателна монотония. Еднотипните многократно повтарящи се работни движения и статичното напрежение на костно-мускулната система са основен трудово-медицински проблем, водещ до сериозни психо-физиологични промени. Освен риск за здравето и повишена обща заболяемост, това рефлектира и в намалена продуктивност и повишен риск от травматизъм. Неергономичната работна мебел е съществен фактор свързан с риска от психо-физиологични промени. Предписанията от извършените оценка и анализ на риска включват осигуряване на работна мебел, гарантираща правилна и ергономична работна поза и необходимата опора на кръста. Използваните понастоящем столове в двата отдела са стари и амортизирани, не осигуряват оптимални физиологични условия и не покриват стандартите за ергономичност. Предвид принудителните работни пози, това може да доведе до претоварване, умора и болки в гърба, деформация на костите, изкривяване на гръбначния стълб и други заболявания на опорно-двигателната система. С оглед на гореописаното ще бъдат осигурени следните КПС: За отдел „Производство и склад“ ще бъдат закупени 56 бр. ергономичен работен стол, тапициран, включващ стабилна основа, механизъм, позволяващ регулиране на височината и наклона на облегалката, ергономична седалка и възможност за регулиране на дълбочината на седалката. За отдел „Администрация“ и позицията „Началник склад“ ще бъдат закупени 7 бр. ергономичен офис стол, тапициран, с ергономична седалка и облегалка, регулируема опора за главата, възможност за регулиране на височината на седене, регулиране на наклона на облегалката, регулируеми подлакътници и стабилна основа. ЦЕЛЕВА ГРУПА: отдели „Администрация“ и „Производство и склад“, общо 63 служители 2. Риск, свързан с параметрите на микроклимата и липсата на климатизация в производствения цех Производственият цех е с площ 770кв.м. и височина ок. 7м. Понастоящем отоплението се осигурява от инфрачервени отоплители и малки електрически печки, които са недостатъчни за постигане на оптимална работна температура и комфортна работна среда. Цехът е свързан със складовото помещение посредством двукрила индустриална врата. Честото отваряне на вратата за преминаване на мотокара с цел товаро-разтоварни дейности и пренасяне на материали и готова продукция допълнително усложнява ситуация с наличното неефективно отопление. За охлаждане на производствения цех през горещите месеци от годината се използват два амортизирани, нискоефективни охладителя. Работещите са изложени на опасност от простудни заболявания през студения период и топлинно натоварване на организма през топлия период на годината. Препоръчителните мерки предписани от извършените оценка и анализ на риска включват осигуряване на климатици в производствения цех, за да се обезпечи топлинният комфорт на работещите в помещението. За осигуряване на адекватна климатизация и оптимална вътрешна въздушна температура, Третек ООД ще закупи 6 бр. климатици тип „Колонен“ с висока ефективност на охлаждане и отопление. Климатиците ще позволят поддържането на подходяща температурна среда, съобразена със спецификата на работните места и процеси и инфраструктурните особености на производственото помещение. ЦЕЛЕВА ГРУПА: работещите в производствения цех, 53 служители Предвиденият бюджет възлиза на 48 381,69 лв, формиран както следва: 56 бр. ергономичен работен стол х 139,50 лв = 7 812,00 лв 7 бр. ергономичен офис стол х 409,95 лв = 2 869,65 лв 6 бр. инверторни климатици тип „Колонен“ х 6 283,34 лв = 37 700,04 лв 48 381.69 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.