Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места . Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейност 1 има за цел да се повиши ресурсната ефективност, да са намали въздействието върху околната среда и да се повиши устойчивостта на предлаганите продукти.
В рамките на изпълнението й е предвидено разработване и въвеждане на „зелени“ модели на организация на труд с цел реализиране на мерки за опазване на околната среда и осигуряване на безопасен и достоен труд за всички.
Изпълнението на дрйността ще включи следните четири етапа:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
Осъществяването на този етап ще очертае точно предимствата на прилаганите „зелени“ практики в дружеството и влиянието им върху изменението на климата. Ще се анализира организацията на трудовата дейност, така че при увеличаването на „зелени“-те практики да се извършат адекватни промени в организационната структура на човешките ресурси.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Всички заети лица в дружеството трябва да са информирани за въвеждането и прилагането на „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси. Персоналът трябва да бъде инструктиран, обучен и ръководен така, че всеки да се чувства съпричастен, да знае какви практически мерки се взимат и кои от тях са свързани с профила на заеманата от всеки длъжност. Трябва да разработят указания, практически мерки и инструкции за работа за въведените „зелени“ модели на работните процеси
Изпълнението на дейността ще подпомогне реализирането на мерки за опазване на околната среда, осигуряване на безопасен и достоен труд за всички и постигането на устойчиви условия на труд за всички работници.
Дейността е ключова за постигане на заложениете общи и специфични цели на проектното предложение.
Дейността ще включва всички лица от целевата група /7 заети лица/, включително и бъдещите служители на дружеството.
|
1 400.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Настоящата дейност е избрана с цел:
- Подобряване на условията на здравословен и безопасен труд;
- Предотвратяване на опасността от заболяване на работниците;
- Намаляване на трудовите злополуки
Целевата група в тази дейност са 5 заети лица, тъй като всеки изпълнявайки своята длъжност е изложен на рискове за здравето му, щатът на работните места е разнороден и рисковете за здравето на работещите са различни.
Политиката за здраве и безопасност на работното място в дружеството включва осигуряване на мерки за поддържане и контролиране на рисковите фактори на работната среда и трудовия процес.
Ръководството на РОНИ 15 ООД е покрило всички изисквания на ЗЗБУТ и подзаконовата нормативна уредба, относно безопасните условия на труд в дружеството.
Със закупуване на ново специално работно облекло и лични предпазни средства, които ще са с по- добри характеристики от използваните в момента и осигуряващи по
висок клас на защита, ще се подобрят безопасните условията за труд на целевата група.
Нуждата от подмяна и закупуване на нови и по-модерни ЛПС и/или спец. работно облекло за нуждите на заетите в дружеството се обосновава с това, че на част от тях изтича срока на износване, а други са увредени или унищожени в резултат на употребата им. Новите ЛПС и СРО ще бъдат по-качествени, с повишена здравина, топло и студоустойчивост, по-модерни и по-удобни от използваните досега. Също така те ще бъдат с по-добра ергономична кройка, по-добра защита от замърсявания и механични въздействия. Всичките планирани за закупуване лични предпазни средства, специално раб. облекло, раб. обувки за служителите са въз основа на СПИСЪК на работното облекло и личните предпазни средства, изработен от СТМ и утвърден от ръководството.
В програмата за минимизиране на риска за 2023 г. и списъка с ЛПС по длъжности за 2023 г. на РОНИ 15 ООД са определени следните рискове на работните места за заетите и видовете ЛПС и специлани работни облекла според длъжността:
I. За защита от механични увреждания, риск от разраняване и запарване, алергии, подхлъзване и лош микроклимат за работещите в търговския обект:
1. Продавач консултант - 2 човека; Асистент продавач - 1 човек; Технически сътрудник - 1 човек; Управител търговски обект - 1 човек.
1. Работен елек - 5 бр. - Предпазва гърба и кръста от измръзване. Кратките движения през деня в търговския обект и не еднаквата температура водят до схващания в областа на гърба.
2. Работно яке - 3 бр. - Старите работни якета на работниците не са с добра кройка и те често ги свалят при работа, докато новите ще са с регулируема талия, което да не затруднява рутинните им действия. Изработени са от лека и удобна за носене материя, която е доста по-издръжлива на износване.
3. Поларена блуза -- 5 бр. - Удобна, мека и топла през зимния пероид.
С цел запазване здравето на работниците работните облекла ще са изработени от материи, осигуряващи подобрена защита на работещите при неблагоприятни климатични условия през студения период на годината, както и осигуряващи въздухопропускливост с цел да се ограничи изпотяването в резултат на носенето им и абсорбирането на потта през топлия период. Затова новите работни облекла и ЛПС /работен елек, работно яке и поларена блуза/ ще са от материя, осигуряваща защита от механични увреждания и въздушни течения. В процеса на експлоатацията работното облекло нееднократно се подлага на пране и почистване. Това изисква ползване на работни облекла, изработени от материали, осигуряващи съхраняване на защитните им свойства след почистване за достатъчен период от време .
4. Работни обувки - 3 бр. - обувките сигуряват достатъчно комфорт и свобода на движение на глезените. Обувките са изключително леки и удобни, горната им част е от мека водоустойчива кожа набук. Подметката им е противоплъзгаща, а стелката е от мека пяна, която осигурява удобство по време на дългите часове работа на крак.
|
560.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е избрана с цел:
- осигуряване на благоприятен климат в работното помещение;
- подобряване на условията на труд на заетите в офиса, склада и магазина
Безопасните и здравословни условия на труд са един от основните фактори за постигане на оптимална производителност, съчетано с опазване на здравето на работниците и служителите, което е основополагащо в политиката на РОНИ 15 ООД. Дружеството осъществява дейността си в търговски обект под наем / около 200 кв. м./, разполага и със складова база /коло 100 кв. м/, където поддържат наличност на продаваната стока и офис също под наем / около 60 кв. м/. Важни фактори за осигуряване на добри работни условия в РОНИ 15 ООД са осигуряване на добър микроклимат, пожарна безопасност и ергономия през всички сезони от годината.
I. Добър микроклимат
- Към момента в търговския обект, склада и офиса няма няма монтирани климатици и не се поддържа благоприятен микроклимат, в съответствие с установените норми. Липсата на климатици води до влошаване на микроклимата и до рискова работна среда, която предизвиква дискомфорт у работниците – главоболие, схващания, прекомерна умора и др. Монтирането на 7 бр. инверторна сплит система стенен тип / магазин 4 бр, склад - 2 бр и офис 1 бр./ ще допринесе за поддържането в норма на стойностите на микроклимата - температурата, относителната влажност и скорост на движение на въздуха. В момента отоплението се осъществява от радиатори и конвектори, но не се осигурява постоянна температура през всеки един от сезоните. Липсва равномерно затопляне на цялата работна площ и има температурни разлики в различните части от помещението. През студените месеци на годината температурата в помещението зависи от метеорологичните условия и работещите отоплителни уреди, но за да се понижи температурата през топлите месеци, работниците отварят прозорците и вратите, за да се предизвиква въздушно течение, с цел охлаждане.Това по-често довежда до влошаване на здравословното им състояние. При съществуващото положение няма гарантирани оптимални работни условия за заетите лица по отношение на температурите в работните помещения. С оглед на създаване на нормални работни температурни условия в магазина, склада и офиса е необходимо закупуване и монтиране на 7 бр. инверторна сплит система стенен тип.
II. Ергономия на работното място
- Работните места в магазина и офиса в момента са оборудвани със столове и бюра, които са физически амортизирани и трябва да бъдат подменени с нови, по-удобни ергономични работни столове и ергономични бюра. Тази промяна ще окаже въздействие върху качеството на работата на персонала, тъй като удобните столове и бюра предполагат по-добро работно положение, което води до намаляване на напрежението и болките в тялото на работещия . С времето неудобната работна поза довежда и до трайни изменения в гръбначния стълб и ставите и от там до отсъствия от работа и до намаляване на производителността на труда. Реализирането на мероприятия за подобряване на работната среда са предписани и в следствие на проведен анализ на работната среда, и видовете заболявания, от които страдат работниците и служителите в РОНИ 15 ООД. За да се отговори на необходимостта от намаляване на ставно-мускулните заболявания, както и с цел превенция, се предвижда да се закупят 4 броя ергономични столове /2 за офиса и 2 за магазина/ и 2 бр. ергономични бюра /1 за офиса и 1 за магазина/.
III. Защита от пожар
С цел минимизиране на възможността от разрастване на възникнал пожар, който е пагубен за дейността на дружеството са предвидени за закупуване 6 бр. пожарогасители /2 офис, 2 склад и 2 магазин/.
Дейността е ключова за постигане на заложениете общи и специфични цели на проектното предложение.
Дейността ще включва всички 7 лица от целевата група на дружеството, работещи в офиса, магазина и склада.
|
33 853.86
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията: Цел на дейността:
- подобряване на условията на работа и социалния климат в дружеството;
Важен момент за успешната работа на всяка фирма е съчетаването на труд и отдих. Възможностите, които дава този проект, са много добри и те съвпадат с политиката на РОНИ 15 ООД за осигуряване на социални придобивки за работниците и служителите.
За да бъдат работоспособни и мотивирани заетите лица, РОНИ 15 ООД избира ефективен режим на труд и почивка, съобразен със степента на натоварване на служителите. В момента в магазина има стая за почивка с маса и стлове за хранене, но в офиса няма обособен кът за отдих и почивка. А събирането на служителите в обособените кътове за отдих създава уютна атмосфера и сближава колектива. Прилагането на оптимален баланс между състояние на покой и работна дейност свежда умората на работещите до минимум, води и до постигане на по- висока работоспособност. Затова в рамките тази дейност се планира да се дооборудва кътът за отдих в магазина за заетите тм 5 човека и дасе обособи кът за отдих в офиса за заетите двама човека, като по този начин всички заети лица ще могат да изпозват времето си за почивка в добри условия.
1.Обосибеното вече помещение за отдих в магазина ще се оборудва с инверторен климатик, за да се осигури добър микроклимат за отих на заетите в склада. Сутрин всички работещи в магазина се събират за ежедневен инструктаж в помещението за отдих , като ще имат възможност за сутришно кафе в добра атмосфера с колегите. Ще се постави и диспенсър за топла и студена вода и ще се премахнат пластмасовите бутилки.
2. В офис на фирмата ще се обособи кът за отдих и почивка / в момента няма такъв/ и ще се достави нужното оборудване за него. С цел постигане да добър микроклимат в помещението за отдих в офиса ще се монтика инверторен климатик. За добрата атмосфера в къта за почивка ще се постави диван, телевизор, хладилник, кафемашина, диспенсър за вода.
Дългите часове работа в една поза на персонала на дружеството води до застой на кръвта в долните крайници и отоци. В тази връзка тялото е под сериозно напрежение и значително се натоварват горните крайници и гърба, което изисква минимални движения на мускулите. В тази връка в помещенията за отдих в магазина и в офиса ще се постави по един масажен стол, който ще тонизира тялото.
В санитарния възел до помещението за отдих в офиса ще бъде подмененен електрическия бойер.
Дейността е ключова за постигане на за ложениете общи и специфични цели на проектното предложение.
Дейността ще включва всички 7 заети лица от целевата група.
|
15 813.65
|
0.00
|