Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 442 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е разработен в отговор на нуждите на персонала на Микони  ООД и е насочен към подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието и въвеждане на зелени модели на работа. Това е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. За реализиране целите на проекта ще бъдат изпълнени следните специфични дейности: 
Дейност 1.Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. 
Дейност 3: осигуряване на ЛПС за 44 работници от всички целеви групи.
Дейност 4 - осигуряване на колективни предпазни средства за работниците и административния персонал.
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез:
оборудването на място за отдих - вътре в базата и на открито; извършване на ремонт на санитарни помещения към мястото за отдих и изграждане на място за спорт - фитнес на открито.
Проектът включва изпълнение и на задължителните дейности за управление, видимост , прозрачност и комуникация.
Проектът ще се изпълнява и в съответствие с принципите на свободна и лоялна конкуренция, публичност и прозрачност, спазване на основните права, устойчиво развитие, опазване на околната среда. Дейностите ще бъдат изпълнявани при спазване на принципите на равенство на половете, осигуряване на включване на пазара на труда и недискриминация. Дейностите ще се изпълняват като се избягва всякаква дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 - Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е да се разработят и приложат в предприятието "зелени" модели на организация на труда, съобразно спецификите на производството. Това е обосновано от все по-нарастващата необходимост да се повишава ресурсната ефективност и да се намалява въздействието върху околната среда, както и да се повиши устойчивостта на предлаганите продукти. Предприятието изпитва необходимост от намаляване на разходите си за енергия и потребление на ресурси. Въвеждайки зелени модели, фирмата ще подобри конкурентоспособността и устойчивостта си. Със зелените модели, предприятието ще е подготвено и за евентуални нормативни и законодателни изисквания, които могат да бъдат въведени за по-екологично отговорни фирми. Фирмата е производствена и прилагането на отдалечен модел на работа (т.нар. home office) не е приложим за по-голямата част от работниците, освен за административния персонал, поради което се търсят друг вид зелени модели. За целта ще се проучва възможността за въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието като: - нови методи за разделно събиране на отпадъци, - устойчив дизайн на работните места - проектиране на работните места и офисното пространство със съображение за енергийна ефективност и устойчивост, като например използване на енергоспестяващи осветителни тела, устойчиви материали и т.н. - въвеждане на система за стимулиране на служителите, които допринасят активно към устойчивите практики на предприятието. - създаване на механизми за взаимодействие и обмяна на идеи между служителите, за да се стимулира иновационното мислене и предлагането на нови екологични решения. Съчетаването на тези дейности ще създаде цялостна екологосъобразна култура в предприятието и ще мотивира служителите да приемат екологично отговорни практики в своята работа и живот. Във връзка с потреблението на енергия от фирмата в основната й дейност, което в момента е сравнително високо, ще се търсят решения за инвестиции в технологии с по-ниска консумация на енергия. Ще се търсят и възможност за използване на възобновяеми източници на енергия - инсталиране на соларни или други възобновяеми системи, за основната дейност или за покриване на нуждите на работниците (напр. соларни бойлери за санитарни нужди). Това ще помогне за намаляване на емисиите, но и допринася за енергийна независимост. Фирмата няма опасни отпадъци, но има значителни количества производствена фира и метални отпадъци. Чрез зелените модели ще се търсят начини за намаляване на отпадъците и активното им рециклиране, там където е възможно. Ще се търси и оптимизация на производствените процеси, за да използват по-малко суровини и ресурси, като в същото време се поддържа качеството на продуктите. Дейността ще бъде изпълнена като се следват задължителните четири етапа, които ще се реализират в логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. В допълнение, работниците от фирмата, които представляват целевата група по дейността ще бъдат обучени за внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. 8 800.00 0.00
Дейност 3 - Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) - част 1 : Основната дейност на фирмата е в областта на изработката на пътни знаци и сигнализации. Етапите включват обработка на метал, рязане, шлайфане, боядисване, заваряване, поставяне на съответни пътни маркировки. При извършената оценка на риска в предприятието са идентифицирани няколко основни риска, за които се планирани конкретни стъпки за преодоляването им. Тези дейности са както следва: 1. неблагоприятен микроклимат и работната среда, които водят до риск от простудни заболявания в следствие на излагане на неблагоприятни температури, през есенно-зимния сезон. За минимизиране на този риск е планирано да се закупят общо 44 елека ватирани за всички заети в предприятието. Елекът задържа топлината, осигурявайки по-добра топлоизолация при студени условия. Ветроустойчив е и предпазва от проникването на студения въздух, като създава бариера срещу вятъра. Това е особено важно при ниски температури и студени условия, които са често срещани при работата на работниците на открито. За останалата част от работещите елеците са необходими тъй като фирмата е разположена в 3 отделни сгради, което налага често излизане и преход между тях. Работещите в мястото за хранене работят изцяло навън. Ватираните елеци са с водоустойчиво покритие и предпазват от влага и дъжд. Освен елеците е предвидено да се закупят и 14 бр Студо и влагозащитно облекло за защита от студа при работа на открито, при ниски температури и влага; за предпазване при монтажни дейности на пътя. Те са предназначени за следните длъжности: монтажник, шофьор тежкотоварен автомобил, машинист багер, техник строителство и архитектура - длъжностите, които работят предимно навън и при различни климатични условия. Специалните материали и технологии, използвани в студозащитното облекло, предоставят по-добра топлоизолация. Облеклото е ветрозащитно и влагозащитно. То е подходящо за специфични дейности, тъй като е светлоотразително - за дейности на открито, където е необходимо сигнализация за присъствието на работниците на пътя, с цел предпазване от пътни инциденти и опазване на живота и здравето на работниците. 2. Високи нива на шум - при работа с металообработващите машини е установен шум, при който шум дневната експозиция на част от работните места е по-висока от горните стойности на експозиция за предприемане на действия и от граничните стойности, което не осигурява здравословни условия на труд , съгл. Наредба №6 /2005г. за минималните изисквания за осигуряване на здравето и безопасността на работещите при рискове, свързани с експозиция на шум. За целта, и в съответствие с предписанието от оценката на риска е планирано да се закупят 33 бр. антифони- външни за всички длъжности в производствената част. 3. Високи нива на прах на работното място - в предприятието, при обработката на суровините и материалите, товаро-разтоварните дейности и при работа на терен. За преодоляване на този риск е предвидено да се закупят 396 маски (срок на износване 1 месец, т.е. 133 души х 12 маски) прахозащитни маски, които осигуряват дихателна защита срещу частици и прах FFP3, с цел предпазване от прах, твърди метални частици. Маските ще се ползват от всички лица заети в производствената част. Маските са с по-високо ниво на филтрация, който задържа по-голям брой и по-малки частици, включително бактерии и вируси, по-високо уплътнение и по-голяма защита и са способни да предпазват и от течни частици. Допълнително машинните оператори-боядисване се нуждаят от защитни маски с филтри за дихателна защита срещу изпаренията на боята - общо 3 бр. Защитната маска за цяло лице предоставя пълно покритие на лицето, включително очите, носа и устата. Това осигурява обхватна защита срещу различни потенциални опасности, като прах, частици, течности и химикали. Маската включва интегриран визьор или стъкло, което предпазва очите от прах, течности и други частици. Това е особено важно при работа в условия, където има риск от замърсяване на очите. Маската е подходяща за работа с химикали и токсични вещества. 28 394.10 0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства: При оценката на риска са идентифицирани следните рискове: Една от операциите, която образува метален прах и метални стружки е абразивното почистване и/или шлайфането на детайли. За намаляването почти изцяло на образувания прах и стружки са предвидени два броя специализирани маси за шлайфане, които са с вградени вентилации, които всмукват отпадъка, пречистват с помощта на филтри и връщат пречистения въздух в помещението. Освен металния прах и стружки, друг рисков за работещите фактор са вредните изпарения и дим, които се образуват при заваръчните процеси. Те съдържат опасни вещества, които могат да окажат сериозно влияние върху здравето и работоспособността на хората. За намаляването почти изцяло на тези вредни газове са предвидени да се закупят 2 бр. локални аспиратори. Те също са с вградена аспирация и филтри, които пречистват всмуканите газове. Друго преимущество на активите е, че тъй като те локално пречистват въздуха и го връщат в същото помещение, те запазват температурата в помещенията и не причиняват дискомфорта от течения, както централните вентилации. За защита от образувания фин метален прах, метални стружки, димни газове, изпарения и аерозоли е необходимо редовно ефективно почистване на работните плотове, подови настилки и стените и ограничаване на образуването им максимално в процеса на работа. За целта е необходимо да се закупят средства за ефективно почистване прахосмукачки за прах 2 бр. за две от производствените сгради и 1 бр. водоструйна машина. Целевата група са всички работници от производствената част. Идентифициран е риск от организация на работното място – в административната част, наличното оборудване е от обикновени канцеларски столове, които са крайно неудобни и не допринасят за правилна стойка и могат да изкривявания на стойката и нарушения на опорно-скелетения апарат. В производствената част, операторите на машини работят прави по 8 час дневно, което натоварва опорно-двигателната система и води до увреждане на скелетно мускулната система. За намаляване на риска е необходимо осигуряване на: ергономични офис столове - 12 брой за администрацията и ергономични работни столове - 12 броя работни места за производствената част. С осигуряването на ергономични работни места, ще се повиши комфорта на работещите, ще се намалят рисковете от заболяванията на опорна двигателния апарат и ще се осигури по- голям комфорт на работното място. Всички предвидени мерки са заложени в утвърдената програма за минимизиране на риска в предприятието. 85 025.33 0.00
Дейност 5 - Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт и почивка в предприятието : В момента, фирмата извършва дейност в три основни сгради като отделно е обособено на открито място за хранене към собствено заведение. Във фирмата липсва добре оборудвано и специално обособено място за релакс и отдих, както и оборудвано място за хранене на закрито, вътре в базата. По проекта са предвижда: 1/ Осигуряване на стая за хранене, почивка и преобличане на работещите (вътре в базата) и санитарно-хигиенните помещения към нея. За целта ще се използва съществуващо помещение в производствената база, което ще се оборудва като стая за хранене, почивка и преобличане. За оборудване на помещението ще се закупят: - шкафчета-гардероби за съхранение на лични вещи на работещите - столове - микровълнова печка - кафе машина - хладилник - телевизор Освен това ще се извърши ремонт и оборудване на санитарно-хигиенните помещения (2бр. – мъжки и дамски), намиращи се до обособеното помещение за хранене и почивка. 2/ Осигуряване на място за спорт и отдих - на открито Доброто благосъстояние на служителите е от изключителна важност за компанията, а голяма част от дейността на служителите е навън. Поради това, фирмата планира да изгради мобилни места за почивка на работещите като ще се използва собствен терен в близост до производствената база. Ще се закупят: -преместваеми беседки, оборудвани с пейки, маса и вградено барбекю - градинско обзавеждане – столове и маси, шезлонги, чадъри, градинско отопление и др Също така ще се изгради спортна площадка - фитнес на открито. Целевата група по проекта са всички служители на компанията, тъй като социалните придобивки ще се ползват както от работниците на терен, така и от служителите в основната сграда на фирмата Предоставянето на социални придобивки за работниците е от съществено значение поради редица причини, тъй като социалните придобивки под формата на места за отдих подобряват значително качеството на работната обстановка и среда и качеството на живот на работниците. По този начин те могат да релаксират в комфортна среда. Социалните придобивки създават по-справедлива среда, където всички работници от фирмата ще имат достъп до основни социални услуги - отдих, хранене, спорт. Предоставянето на социални придобивки създава и доверие в работната обстановка, укрепва връзката между работодателя и работника. Това може да допринесе за повишаване на мотивацията и ангажираността на служителите. От друга страна, фирмата ще подобри работната среда и така ще е в състояние да привлече и задържи качествени работници, което ще конкурентоспособността й. Доволни работници са по-малкосклонни да сменят работа и са по-модивирани за успешно изпълнение на задачите си. Подобреното здраве на работниците ще доведе до намаляване на отсъствията от работа в резултат на заболявания, тъй като физическата активност подсилва имунната система и намалява риска от хронични заболявания. Социалните придобивки играят ключова роля в изграждането на устойчива и социално отговорна работна среда. В резултат, социалните придобивки ще добавят положителен елемент към работната обстановка, като предоставят възможност за разнообразие и отмора. Служителите ще се чувстват по-удовлетворени и мотивирани, което ще доведе до постигане на по-добри работни резултати. 122 138.25 0.00
Дейност 3 - Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) - част 2: 4. Вредни ултравиолетови и топлинни лъчения и отблясъци при заваряване За защита на очите от отблясъците при заваряване при извършване и контрол на монтажните работи, всички 33 работници от производствената част се нуждаят от защитни очила, които са включени в списъка с предписания за ЛПС. При извършване на монтаж се извършват заваръчни работи, поради което за монтажниците-заварчици е необходимо да се осигури защита на очите от вредно лъчение при заваряване, поради което са планирани 4 бр. защитни маски за очи - професионални самозатъмняващи се шлемове с чувствителност за превключване от светло към тъмно. За 4-мата монтажници-заварчици и за 2-мата машинни оператор-шлайф (при която длъжност също има работа с лъчисти уреди) са планирани 6 бр. предна кожена престилка за защита от изгаряне и предпазване от ултравиолетови и топлинни лъчения и 6 бр. ръкавели за предпазване от изгаряне и от ултравиолетови и топлинни лъчения. 5. Риск от изгаряния, механични наранявания, прорезни рани и увреждания от досег с химични вещества При обработката на материалите, при монтажа и последващите дейности, съществува риск от механични наранявания на кожата. За целта са планирани да се закупят предпазни ръкавици за всички заети в производствената част - общо 1584 броя, тъй като срока на износване е една седмица (33 заети х12 месеца х4 седмици в месец) При работата с технологичното и монтажното оборудване се използват детайли и възли, обработени с различни видове масла и химикали. Това налага персоналът да използва маслоустойчиви ръкавици за защита на кожата от допир с вредни за нея вещества. Маслоустойчивите ръкавици ще се ползват от всички 33 работници в производствената част. Също така за защита на ръцете от висока температура и за предпазване от ултравиолетови и топлинни лъчения, за машинните оператори бояджии 3 бр. са предвидени термоустойчиви ръкавици, както и за готвача (1 бр) - общо 4 бр. термоустойчиви ръкавици. Термоустойчивите ръкавици издържат на топлина до 350 градуса. За готвача са планирани и 1 бр. противосрезни ръкавици, поради риска от порязвания и с цел спазване на здравни и хигиенни норми при приготвянето на храна. 6. Риск от наранявания на крайниците и травми За предпазване на краката от нараняване при работа с тежки метални заготовки или при извършване на монтажни работи, за всички работници от производството са предвидени обувки ударозащитни - 33 броя. Металното бомбе предпазва пръстите от наранявания, предизвикани от падащи тежки предмети, стъпване върху остри предмети или удар с машини и оборудване. Металното бомбе предпазва стъпалата от счупване или деформация при натоварване. Металната пластина също така предпазва стъпалата от пробождане. За преодоляване на риска от подхлъзване и падане, за готвача и сервитьорите са планирани за закупуване обувки против подхлъзване, абсорбиращи и ортопедични - общо 3 броя. Тъй като работниците поставят пътни знаци и маркировка на пътища, където трафика е интензивен, е идентифициран риск от транспортни злополуки с опасност за живота и здравето им. С цел осигуряване видимост на работещите при монтажи на пътя при работата им на терен, а оттам и предпазването на живота и здравето им, е необходимо да се закупят светлоотразителни жилетки, с които да се минимизира риска от инциденти - за длъжностите монтажник, шофьор тежкотоварен автомобил, машинист еднокофов багер, техник строителство и архитектура. Ще бъдат закупени общо 14 броя жилетки със светлоотразителни елементи. При изпълнение на монтажните работи персоналът се нуждае и от ЛПС за предпазване от нараняване на главата и крайниците в следствие на падане на тежки детайли и възли - каски от ПЕ/ПВХ - да е с поне 4 /четири/ точково закрепване - 14 броя за длъжностите монтажник, шофьор тежкотоварен автомобил, машинист, техник строителство и архитектура. Всички ЛПС са предписани при оценката на риска, като за тях има утвърдена Програма за минимизиране на риска и е приложен списък с всички длъжности, които ползват ЛПС. 0.00 0.00
СМР на помещенията, свързани с изпълнението на Дейност 5: 2. Място за спорт (СМР): В следствие на идентифицираните в Оценката на риска на работните места отрицателни ефекти за здравето на персонала, а именно - натоварване на костно-мускулната система, дископатия и дискова херния, произтичащи от работната поза - психо сензорно и психично натоварване, произтичащи от работата с опасни машини и дребни детайли, персоналът се нуждае от средства за премахване на напрежението в мускулите, сковаността в ставите, възстановяване на мускулния тонус и психическо разтоварване по време на регламентираните почивки и в извън работно време. Работата на операторите на металообработващи машини, монтажници и заварчици изисква поддържане на статична поза за по-дълъг период от време и повтаряемост на движенията. Това са рискови фактори за двигателно пренапрежение, което комбинирани мускулни, ставни и сухожилни увреждания. Заседналата работа на административната чатс от персонала може да доведе до развитие на съдови и невро-вегитативни разстройства в съответната зона, последвани от трайни дистрофични промени. Всички тези рискове са осъзнати от ръководството на фирмата и в резултат на това се взе решение за създаване на място за спорт за всички работещи в компанията. Спортуването на работното място има множество положителни влияния както върху физическото, така и върху психическото здраве на служителите. Редовната физическа активност помага за поддържане на здравословно тегло, подобрява сърдечно-съдовата система, укрепва мускулатурата и оптимизира общата физическа форма. Намалява стреса и повишава енергийното ниво и физическата издръжливост. Това може да доведе до повишена работоспособност и продуктивност на работното място. Здравите работници са по-продуктивни, като се намалява отсъствието от работа поради болести се подобрява общата работоспособност. Физическата активност може да подобри кръвообращението и доставката на кислород към мозъка, което в крайна сметка може да подобри концентрацията, вниманието и креативността. Спортуването на работното място предоставя възможност за създаване на екипен дух. Спортът на работа насърчава здравословната култура в организацията, подобрява работната обстановка и удовлетворението на служителите. Спортуването на работното място е интегрална част от концепцията за здравословна работна среда и може да допринесе за по-добро благосъстояние на служителите, както и за постигане на по-добри работни резултати. Поради тази причина, фирмата реши да инвестира в изграждане на място за спортно пространство навън като закупи оборудване за възстановяване на силите, повишаване на тонуса и работоспособността на персонала. За целта е необходимо създаването на кът за спорт, с фитнес на открито - комплекс от уреди. Кътът ще бъде на собствен терен, в близост до обичайното място на преместваемите беседки. Ще бъдат извършени следните дейности: - подравняване на терена и изграждане на бетонова площадка - доставка и монтаж на комплекс от фитнес уреди - полагане на ударопоглъщаща настилка от гумени плочи 2. Ремонт на санитарно-хигиенните помещения В непосредствена близост до помещението, което ще се оборудва като място за хранене и почивка вътре в базата, има две санитарно-хигиенните помещения – 1 за жени и 1 за мъже, с площи около 6,20 кв.м. едното и 5,00 кв.м. другото, като във всяко от тях има само по една тоалетна и една мивка, които са крайно недостатъчни за наличния персонал. Ще се извърши цялостен ремонт като се предвижда, чрез вътрешно преграждане, във всяко санитарно помещение да се оформят по две тоалетни и две мивки, подмяна на подовите и стенните плочки, ново санитарно оборудване. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.