Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проект съответства на нуждите на целевите групи в АЛИАНА ООД от създаването на екологична фирмена култура и подобряване условията и безопасността при работа, както и на целите на ПРЧР, на европейските и национални стратегически документи за интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж. Прилагат се принципите на свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, публичност и прозрачност, спазване на основните права, устойчиво развитие, опазване на околната среда.
Основна цел на проекта е: Адаптиране към предизвикателствата свързани с променящите се модели на работа, поради прехода към климатично неутрална икономика и подобряване на здравословната и безопасна работна среда в едно предприятие от Хасково с оглед постигането на устойчиви условия на труд за работниците, намаляване на рисковете за здравето на работното място и подобряване условията на труд.
Предвидените дейности водят до постигане на целта чрез следните обобщени резултати:
- Въвеждане на промени в организацията на работа - "зелен модел" за включване на екологосъобразни дейности в конкретните работни процеси и на ключови работни места, което ще даде възможност да посрещнем новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа в страната ни като част от приоритетите на Европейския съюз.
- Инвестиция в човешкия ресурс чрез психологическа подкрепа, осигуряване на качествени лични и колективни предпазни средства и подходящи места за отдих, спорт, релакс и хранене на целия персонал, което отговаря на нуждите от устойчиво развитие, осигуряващо здравословна, безопасна и привлекателна работна среда.
Проектът ще окаже положително въздействие върху мотивацията и производителността на целевата група, която включва
100 заети лица в предприятието в Хасково и цеха в с. Орлово, обл. Хасково.
Проектът допълва и надгражда опита на кандидата по подобряване условията на труд.
Продължителност: 15 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Цели: 1. Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места. 2. Изграждане на цялостна екологосъобразна - „зелена“ фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Целева група: 100 заети лица, в т.ч. 94 заети в Хасково и 6 л. в с.Орлово. Обосновка: ЕС подхожда с разбирането, че икономическият просперитет и защитата на околната среда са взаимозависими. Осмата програма за действие в областта на околната среда, призовава за значително намаляване на отпечатъка на потреблението в ЕС. Създаването на екологична фирмена култура е сред основните ни цели, защото намалява разходите, дава на служителите ново чувство за цел и подобрява репутацията на фирмата. Ръководството на дружеството се стреми да използва отговорно ресурсите за постигане на устойчиво развитие и опазване на околната среда. За реализирането на нашите „зелени“ цели идентифицираме потребност от извършване на промени в организацията на работа като се изгради и внедри система с актуални екосъобразни политики, процедури и план от мерки, за което дружеството няма собствен капацитет. Затова дейността ще се възложи на изпълнител, който да приведе фирмата на ново ниво по прилагане на „зелените“ политики. Дейността включва 4 етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Извършва се от изпълнител. Дружеството предоставя необходимата информация относно: продукти и услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на работните места. Очаква се новите „зелени“ модели да са насочени към: - въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост и промени в: начините на работа, работните взаимоотношения, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипност; - въвеждане на промени в работата на всички работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на екологосъобразна работна среда; - въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа във фирмата, в т.ч. насочени към дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез: бонусна система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите (пр. зелено пътуване до местоработата); създаване вътрешен екип за постигане на екологична работна среда; месечни зелени събития. 3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи. Планът ще бъде с разписани срокове и отговорници и ще се утвърди от ръководителя на дружеството с оглед гарантиране на устойчивото му прилагане. Приложение към Плана ще са „зелени“ карти за организация на работните процеси за всички работни места. 4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Обучението ще се проведе на място в дружеството с продължителност от 6 уч. часа за запознаване на персонала с въведения зелен модел и зелени карти; разясняване целите и очакваните резултати; осигуряване разбиране и осъзнаване у служителите на важността и на значимостта на личния принос на всеки служител. Обучението завършва със сертификат с визуализация по ПРЧР. 20 000.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Цели на дейността: 1. Психологическа подкрепа на заетите лица с оглед превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. 2. Запознаване на участниците с наличието на явлението бърнаут, подпомагайки откриването на проявите му и осъществяване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Целева група: 100 заети лица. Обосновка: Анализ на БСК сочи, че 50% от болничните на работещите българи и 30% от текучеството са вследствие на стрес и бърнаут. Eвропейското проучване на предприятията относно новите и възникващите рискове на EU-OSHA показва, че психосоциалните рискове се смятат за по-голямо предизвикателство и по-трудно се управляват в сравнение с традиционните рискове за БЗР. Идентифициран е проблем, че повечето предприятия са склонни да подценяват психосоциалните рискове и необходимост да се повиши осведомеността и да се предоставят отраслово базирани практически инструменти за управление на свързаните с работата психосоциални рискове. Ние идентифицираме нужда от психологическо подпомагане на работниците и служителите, които са подложени на стрес и риск от професионално прегаряне в резултат на пандемията от КОВИД и предвид естеството на работа. Нуждата произтича от: стрес при преследване на кратки срокове за доставки и услуги, прекомерно работно натоварване, монотонни работни процеси и натоварване в производствения сектор, работа с различни клиенти на продавачите и администрацията. Необходимо е да се преодолеят някои нагласи у персонала, водещи до болнични, текучество и ниска производителност, които са свързани с отрицателно и критично отношение към работата, раздразнение, емоционално отдръпване от екипа и клиентите или усещане за липсата на значение на извършваната работа. Дейността ще се възложи на изпълнител, избран по реда на ЗУСЕФСУ, при спазване на чл. 54 от лице/а със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“, съгл. Указанията за кандидатстване. Осигуряването на възможност работниците да се възползват от психологическа подкрепа на специалист-терапевт в предприятието е ефективен инструмент, който предоставя алтернативно решение на предизвикателствата и проблемите. Това от своя страна води до пълноценност при изпълнение на работните ангажименти и повишаване на отдадеността към компанията и припознаването й като добър работодател. Етапи: 1. Идентифициране на индивидуалните потребности от подкрепа на персонала. Извършва се чрез интервю и тест от изпълнителя. Изготвят се психологически профили на заетите лица и план за подкрепа, които да послужат като основа за подходящи мерки за психологическа подкрепа. 2. Провеждане на индивидуални психотренинги и консултации. В резултат на набелязаните мерки от психопрофилите изпълнителят предоставя на всяко лице от персонала минимум 1 индивидуална консултация. Резултатът се отразява в плана за подкрепа. 3. Провеждане на групови тренинги. Максималният брой участници в група ще бъде до 10 лица с идентифицирани сходни проблеми на етап 1. Ще се проведат мин. 10 групови тренинги с продължителност 45 мин. Индивидуалните и групови тренинги са насочени към профилактика. Участниците ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. От изпълнителя ще се изиска в съответствие с идентифицираните потребности в кандидата, индивидуалните и групови тренинги да подкрепят персонала в посока, която може да помогне на работещите да изградят своите ресурси и да благоприятстват благополучието на работа, а именно: - Как мога да видя, да преживея и да ценя повече позитивните аспекти на моята работа? - Как мога да получа нова енергия по време на работа? Превенция на явлението бърнаут. - Как мога да се изключа от работата и да постигна добър баланс между работа и личен живот? 20 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Цел: Създаване на устойчиви условия на труд, на здравословна и безопасна работна среда, чрез осигуряване на по-качествени ЛПС и специално работно облекло. Целева група: 100 заети лица. Обосновка: Дружеството работи в шивашкия сектор, който в обл. Хасково има голяма конкуренция и недостиг на квалифицирани работници. Стратегията ни е насочена към разширяване на пазарите и високо качество на продукта. Целим подобряване условията на труд и мотивиране на персонала за увеличаване производителността на труда. Стремим се към качествени работни места, които да привличат и задържат персонала. Основна дейност на дружеството е производство и търговия с текстилни изделия - спално бельо и др. Целевата група е 100 с месторабота в цеховете (в гр. Хасково и с. Орлово) и магазините в Хасково. Длъжностите са по направления: шивашко производство (шивач, оператор на шевни машини, кроячи), администриране (управител, счетоводител, мениджър), транспорт и доставки (шофьор и снабдител), търговия със собствена продукция (продавач-консултант). В цехът в с. Орлово работят 6 лица на длъжност Шивач. Дейността на дружеството е производство на изделия от текстил, което е с коефициент на трудов травматизъм 1,52 Ктт, при среден за страната 0,64 Ктт, съгл. Заповед №РД-06-44/2022г. на Министъра на труда и социалната политика. Производствените процеси са монотонни, специализирани и под напрежение. Пандемията от КОВИД и икономическите проблеми, произтекли от войната в Украйна доведоха до спад на приходите, намаляване на мотивацията и текучество на персонала. Това налага да се предприемат мерки за създаване на по-добри, привлекателни, здравословни и безопасни условия на труд чрез закупуване на качествени ЛПС и специално работно облекло. Дружеството изпълнява в срок утвърдената Програма за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска, изготвена по препоръките от Оценката на риска. Работодателят е утвърдил Списък на специално работното облекло и ЛПС, който е съобразен с препоръките от Оценката на риска. На работниците и служителите се осигуряват ЛПС и специално работно облекло, които са с оптимално съотношение между качество и цена, но поради това, че често се замърсяват и предвид технологичните процеси често се амортизират преди изтичане на срока. Това налага да се закупят по-качествени и с високо ниво на защита, олекотени и комфортни ЛПС и специално работно облекло, което е предвидено по проекта. По данни от анализа на риска заетите в шивашкото производство са изложени на риск от заболявания на опорно-двигателния апарат от седяща (шивач и оператор шевна машина) или правостояща поза (крояч, маш. оператор влакна), физическо натоварване (опаковач, общ работник, техник); механични, термични травми или травми от ел. ток поради машините, с които работят; химични агенти и въздействие на прах, поради материалите и риск от алергични реакции и проблеми с дихателните пътища. Шофьорите и доставчиците, товарят и разтоварват стоките, управляват товарен автомобил. Рисковете пред тях са: нарушение в зрението от напрежението и главоболие при шофиране, разширени вени и проблеми в опорно двигателния апарат от седящата поза и товаро-разтоварните работи, заболявания от лоши климатични условия. Заетите в поддръжка на техниката, машините, съоръженията (техник) работят с шумни и рискови машини и инструменти. Администрацията и продавачите работят с компютър и са изложени на вредни лъчения, налице и риск за опорно двигателния апарат от седящата поза. Всички работници в производството, транспорта, търговията и помощните дейности при работа в складовете, приемане и товарене на продукцията са изложени на вредни климатични условия и фактори на микроклимата. Този риск стои и пред администрацията, която ежедневно посещава различните обекти и работни места за разпределяне на работата, контрол и организация на процесите. Това налага осигуряване на подходящи анатомични обувки и сабо за различните сезони, както и студозащитно облекло. Забележка: Следва ПРОДЪЛЖЕНИЕ на описанието. 28 440.20 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Цел: Подобряване на микроклимата и ергономията при работа чрез доставка и въвеждане в експлоатация на колективни предпазни средства. Целева група: 100 лица, в т.ч. 94 в Хасково и 6 в с. Орлово. Обосновка: Колективните предпазни средства са избрани по препоръки от Оценката на риска и замерване на факторите на работната среда в съответствие с Програмата за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска. Те ще се въведат за работниците в Хасково и в цеха в с.Орлово. Етапи и мотивация: 1. Подобряване на микроклимата Дружеството разполага със собствена производствената и складова база е с площ от 7200 кв.м. в промишлената зона на гр. Хасково. Оборудвана е с професионални машини, за производство на вата; едноиглови и многоиглови компютъризирани машини за капитониране; линии за пълнене на олекотени завивки и възглавници със силиконов пух; машини за индивидуално прошиване на олекотени завивки и кувертюри; машини за кроене, шиене и бродиране; линия за пакетиране и др. Работните помещения на административната сграда са с неблагоприятно географско изложение и са оборудвани с компютри. При работа компютрите излъчват отпадна топлина в помещенията. Към нея се добавя и лъчистата топлина от слънчево греене и температурата през лятото надхвърля пределно допустимата за здравословни условия на труд. Тези помещения се охлаждат и отопляват с енергоемки и шумни климатици, закупени преди повече от 10 години, които често се повреждат. Цехът в с. Орлово също разполага с остарял климатик, който не успява да създаде необходимия микроклимат, особено при работата на 6 шевни машини тежък клас. Производствената база е разпределена на няколко работни зони и помещения, складови и сервизни помещения. Благодарение на проект по процедура BG05M9OP0011.008 "Добри и безопасни условия на труд" на ОПРЧР осигурихме вентилация и климатизация на основния и най-голям шивашки цех в гр. Хасково. Голяма част от работните зони, цеховете и складовете все още не се отопляват през зимата и не се охлаждат през лятото. Това налага да се отварят вратите към основния цех, за да се ползва отоплението или охлаждането от от него. По този начин микроклимата става неблагоприятен за целия персонал в хасковската база, като се нарушава температурата и вентилацията в най-големия цех, където е изградена вече такава. Това води до неефективност в работата на вентилационната система. С оглед подобряване качеството на микроклимата в основния шивашки цех от 1700 кв.м. по съвет на инженер ОВК ще извършим текущ ремонт на наличната система за вентилация и климатизация, като добавим нов термопомпен агрегат, с което ще се подобри капацитета на работа и ще се осигури максимално добър микроклимат за работещи там над 60 лица. Анализът на риска в предприятието показва, че понастоящем работниците се намират в неподходящ микроклимат, подложени са на температури надвишаващи нормите за факторите на микроклимата през лятото и под нормите през зимата. Съгл. Оценката на риска е налице опасност от промяна в: температурата на тялото; сърдечно - съдовата, отделителната и централната нервни системи, което повишава умората и намалява работоспособността при работа на по-високи температури и риск от вирусни и простудни заболявания през зимата. Това се констатира и при анализа на заболеваемостта в предприятието, от който е видно, че в последните 3 години е налице ръст с 20% на отпуските по болест и на текучеството. При издаване на готовата продукция, при доставка на материали, както и при пренасянето на продуктите от един цех в друг се налага да се отварят широко междинните или външните врати, което се отразява негативно на микроклимата в производствените помещения. Това налага да се монтират въздушни завеси между съответните цехове, работни зони и на външните врати на производствената база. Забележка: Поради големия обем символи, останалата част от раздела е изложена в ПРОДЪЛЖЕНИЕ на дейността. 204 667.12 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Цел: Да се създадат оптимални условия за отдих, хранене, релакс и спорт за персонала, с оглед повишаване мотивацията за труд, удължаване продължителността на професионалния живот, намаляване на умората и превенция на стреса сред работниците в предприятието. Целева група: 91 лица, заети в Хасково. Обосновка: Персоналът в дружеството работи при високо натоварване и кратки срокове за изпълнение на поръчки. Продавачите и администрацията са изложени на вредни фактори на работната среда: напрежение на зрението, неудобна седяща поза, работа с компютри. Дейностите в производството са свързани с рискови фактори: шум, работа с опасни инструменти и материали, тежки физически натоварвания, неудобна работна поза, монотонна работа, напрежение в зрението и опорно двигателния апарат, стрес и претоварване. Анализите на риска и заболеваемостта сочат висока степен на риск от обездвижване или тежък физически труд, монотонни работни процеси и неудобна работна поза, водещи до заболявания на опорно-двигателната система и периферната нервна система. Според анализа свързаните с работата мускулно-скелетни увреждания засягат гърба, шията, раменете и горните и долните крайници. Те обхващат всякакво увреждане или нарушение на опорно-двигателния апарат. Здравословните проблеми варират от незначително неразположение и болка до по-сериозни заболявания, изискващи почивка или медицинско лечение. При повечето хронични състояния резултатът е загуба на трудоспособност. Монотонната работа и преследването на кратки срокове причинява промяна във функционалното състояние на централната нервна система, води до промени в психологическото състояние на работника. Най-типичните от тях са апатия, сънливост, разсейване на вниманието, раздразнителност, недоволство от работата и т.н. Работещи, често проявяват безпокойство и здравословни оплаквания. Влошаването на функционалното състояние на работниците под влияние на специфичните работни процеси води до намаляване на тяхната надеждност, качествените и количествените показатели на работата, а дефектите на продукцията се увеличават. Налице е възможност за нараняване поради работа с различни машини. За работодателите в света, а вече и в България все по-важна става превенцията на заболяванията, предизвикани от професионалните рискове, повишаване на здравната култура и възстановяване на работната сила чрез физически упражнения и спорт. Това удължава професионалния живот и създава чувство за принадлежност към фирмата, което се отразява положително върху мотивацията и работоспособността. Чрез осигуряване на ергономични работни столове по проекта работодателят ще подобри работните места на персонала, но рисковете от работните процеси изискват и организационни мерки, които сме включили в разработената политика за подобряване на организацията на работа и психосоциалната работна среда и укрепване на здравето на персонала, което води до потребност от създаване на условия за спорт - фитнес зала в базата. По този начин работниците ще могат безплатно да ползват уреди, които ще окажат благотворно влияние върху здравословното им състояние и ще подобрят жизнения им тонус. Новата социална придобивка надгражда създадените от работодателя условия за отдих и хранене и ще се използва от целия персонал. Тя е избрана след проведена анкета от КУТ, която сочи, че 80% от заетите в дружеството биха спортували, ако имат условия в близост да местоработата и не заплащат за това. Забележка: Поради големия обем символи следва ПРОДЪЛЖЕНИЕ на дейността. 80 599.26 0.00
ПРОДЪЛЖЕНИЕ Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: За всички длъжности са осигурените ЛПС и специално облекло, съгл. утвърдения Списък и препоръките от Оценката на риска, като част от тях ще бъдат заменени по проекта с нови с по-високо ниво на защита, качество и комфорт и ще надграждат значително ползваните. Предимствата на предвидените по проекта са подробно обосновани в Приложение V_Информация за ЛПС. Предвижда се те да са значително по-качествени, с по-високо ниво на защита и с по-голяма издръжливост на вредните фактори на работната среда спрямо наличните в момента. Всички включени в дейността ЛПС и специално работно облекло съответстват на заложеното в Програма за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска, изготвена на база Оценката на риска и анализа на факторите на работната среда. Нуждата от предвидените в рамките на дейността ЛПС и специално работно облекло се мотивира от: 1. Препоръките в Програма за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска, изготвена по препоръките от Оценката на риска. 2. Ползваните ЛПС и спец. работно облекло към момента отговарят на Наредба №3/2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, но са с по-ниско качество и защита от предвидените по проекта. Често работното облекло и обувки се амортизират от замърсяване и пране преди изтичане на срокът им, съгл. Списъка на ЛПС и специално работно облекло. 3. Нуждите и изискванията на заетите лица, които бяха установени при проучване на удовлетвореността им от работната среда показват, че те искат да са по-защитени от атмосферните влияния, вредните излъчвания, замърсяване и натоварване в работния процес, като очакват работно облекло и ЛПС с по-високо качество. Етапи на дейността: 1. Избор на изпълнител при спазване на ЗУСЕФСУ. Сключване на договор, доставка, приемане с двустранно подписан приемо-предавателен протокол. 2. Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло на 100 работници и служители чрез предоставянето им по списък срещу подпис на съответното лице, което ги получава. 0.00 0.00
ПРДЪЛЖЕНИЕ Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: В офиса на счетоводителите потокът от работници и служители е много голям, тъй като там се отчитат всички процеси, доставки, продажби и др., което прави микроклимата неподходящ за отговорната дейност извършвана от счетоводителите. Въздушна завеса ще предотврати влиянието на външните условия върху работната среда на тези служители. За създаване на благоприятен микроклимат предвиждаме комплекс от мерки, който ще постави сградата в Хасково и цеха в с.Орлово на качествено ново ниво на колективна защита като закупим климатици и въздушни завеси по проекта за административните офиси и производствените цехове в гр. Хасково и за цеха в с. Орлово, а именно: - Подмяна на старите, шумни и енергоемки климатици в офисите и в цеха в с. Орлово с нови енергоспестяващи и по-ефективни. Монтаж на нови климатици в цеховете и складовете, които не са обхванати от системата за климатизация на основния производствен цех. Закупените по проекта климатици ще са: безшумни, инверторен тип с енергиен клас А++, намаляват енергопотреблението съхраняват околната среда; пречистват и йонизират въздуха до физиологично благоприятните характеристики. - Монтаж на въздушни завеси между различните работни зони, вратите между цеховете и външните врати на производствената база и входа на офиса на счетоводството за изолиране на външни климатични фактори. - Монтаж на втори термопомпен агрегат към съществуващата система за климатизация и аспирация в шивашки цех от 1700 кв.м. Тъй като той е част от цялостна климатична система, която се считат за „инфраструктура“ се бюджетира като разход за СМР. Термо помпения агрегат се връзва към система от въздухопроводи и елементи, които са постоянно прикрепени към сграда и съгл. Условията за кандидатстване е включен към СМР - текущ ремонт. Оборудването води пряко до подобряване на условията на труд на 100 заети лица. Подобряването на микроклимата на администрацията ще допринесе за подобряване на работната среда за работниците от цялото предприятие, тъй като целия персонал на дружеството се явява в различни помещения на администрацията за разпределяне на работните задачи и отчет на работата. 2. Ергономия при работа Всички работници в цеховете и администрацията, предвид технологичните процеси, производствените машини или компютрите, с които работят се намират през целия работен ден в неудобна поза, една част от тях (администрация, шивачи, оператори на машини) работят в неудобна седяща поза през целия ден с компютри или машини изискващи внимание и напрежение на тялото и зрението, а друга част работят дълго време прави и при тежко натоварване на опорно-двигателния апарат (кроячи, общи работници, продавачи и др). След профилактичен медицински преглед от 2023г. имаме препоръка да осигурим ергономични столове на производствения и административния персонал, които са 91 лица. Това е залегнало в Програма за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска, изготвена, съгл. препоръките от Оценката на риска в предприятието. В препоръката не са включени 9 шофьори на товарни МПС. Съгласно чл. 4 от ЗЗБУТ, работодателят е длъжен да осигурява здравословни и безопасни условия на труд на работещите като спазва принципи “с цел облекчаване или премахване на монотонната работа, работата с наложен ритъм, както и за намаляване на въздействието им върху здравето на работещия”. Новото колективно предпазно средство води до защита от монотонната работа на персонала и при натоварване на опорно-двигателния апарат. Ергономичните работни столове предвидени по проекта ще отговарят на „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ за рационална организация на работното място и трудовите процеси. Характеристиките им ще съответстват на чл.5 от прил. №1 към Наредба №7/2005г., за служителите, които работят с видеодисплеи. Конкретните характеристики на работните столове ще бъдат съобразени с конкретните работни места. 0.00 0.00
ПРОДЪЛЖЕНИЕ Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Базата на дружеството в Хасково е собствена (прилага се нотариален акт) с административна сграда на 2 етажа, производствен корпус и складови помещения. Намира се в промишлената зона, където няма заведения за хранене. Работодателят е осигурил стая за отдих на ет. 1, която работниците ползват и за хранене с храна от вкъщи. Тя има 10 седящи места, мека мебел и кафе машина, но няма кухненско оборудване, а климатикът е шумен, енергоемък на повече от 10 години. Естеството на работа и технологичните процеси, основно на поточна линия изискват междинните и обедните почивки на персонала да са по едно и също време, тъй като работата на всеки един зависи от темпото на работа, работника, извършващ предходния работен процес. Наличието на едно помещение, което се ползва за отдих и храна от целия персонал не позволяват той да се храни здравословно и да отпочива ефективно, което налага създаване на второ помещение за тази цел. Данни от проучването ни за удовлетвореността от работната среда сочат, че персоналът има нужда от по-добри условия за хранене, като се изгради отделно помещение с подходящо кухненско оборудване, хладилник за съхранение на храната и печка, за да се стопли по време на обедната почивка, както и от място за отдих в двора, където в по-топлото време работниците могат да отпочиват ефективно и да сменят средата. Нарастването на отпуските поради заболявания с 20% в последните години, повечето от които произтичат от професионалните рискове, води до необходимостта да осигурим място за релакс и спорт в базата в Хасково. Това налага създаване на по-добри условия за отдих и хранене, като се дообудва наличното помещение и се създаде още една нова социална придобивка за тази цел. За да отговорим на идентифицираните нужди на целевата група в рамките на дейността ще създадем условия за възстановяване на работната сила и превенция на риска от заболявания, произтичащи от естеството на работа като изградим социални придобивки в съответствие със съвременните стандарти и КТ, а именно: 1. Стая за хранене и отдих, 43 кв.м. приземен етаж в собствена сграда в базата в Хасково и дооборудване на налична стая за отдих ет. 1. 2. Кът за релакс и хранене в двора на собствената база. 3. Фитнес зала, с обособена съблекалня и пералня, 30 кв.м. приземен етаж в базата. За изграждане на социалните придобивки в базата имаме подходящи помещения, които се ползват понякога като складове. В непосредствена близост се намират и сервизните помещения - баня и тоалетна. Помещенията не се нуждаят от ремонт, но не се отопляват, поради което предвиждаме закупуване на 2 климатика за стаята за отдих и хранене и за фитнеса. Етапи: 1. Избор на изпълнител за доставки на оборудване и обзавеждане. 2. Доставка и оборудване за: новосъздадена стая за отдих и хранене и дооборудване на съществуваща, фитнес зала с обособена съблекалня в базата и перално и кът за хранене и релакс в двора. Оборудването на стаите и мястото за отдих и хранене, както и на фитнес залата ще е съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Социалните придобивки в собствената база ще бъдат място за отдих, спорт, релакс и за рационално хранене, което води до подобряване на комуникацията на персонала и възстановяване на работната сила. Предвиждаме поставяне на телевизор в стаята за отдих и хранене и фитнес залата с оглед работниците да се разтоварват от монотонната и шумна работа с приятна музика, както и да са информирани за събитията в днешното динамично време. Това ще въздейства положително като превенция на стреса сред работниците, ще подобри екипността, ще осигури по-добра мотивация за работа и по-висока производителност на труда. Ще нарасне удовлетвореността на персонала от работодателя и устойчивата на работните места. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.