Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект има за основна цел да помогне Дружеството при предприемането на ефективни мерки за адаптирането на работната среда към актуалните промени, осигуряване на активен трудов живот в  здравословна работна среда и максимално ограничаване на рисковете за здравето и живота, като и предлагане на възможности за по-добро, приятно и здравословно ежедневие и улесняване на работещите с предоставяне на отлични възможности за хранене и почивка  на работното място. 
Дружеството възнамерява да постигне това, чрез реализиране на следните под цели:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд
2) Подобряване и надграждане на здравословните и безопасни условия на труд (чрез колективни и лични предпазни средства) 
3) Предоставяне на социални придобивки за работещите в Дружеството.

Дружеството отговаря на изискванията за допустимост, разполага с финансов и оперативен капацитет за изпълнение на проектното предложение. Представителите на целевата група са 33 заети лица.

 Предвидени са следните дейности:
Д1:Разработване и прилагане на „зелени“ модели  
Д3: Закупуване на лични предпазни средства ЛПС и специално работно облекло 
Д4: Осигуряване на колективни предпазни средства, 
Д5: Осигуряване на социални придобивки за работещите 

При изпълнението на проекта, Дружеството спазва принципите на равенство на половете, активно включване и приобщаване, насърчаване на равните възможности и недопускане на дискриминация, осигуряване на предпоставки за социално включване на целевите групи. Разходите по проекта са ефективни, ефикасни и икономични. Срокът за изпълнение е 18 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ДЕЙНОСТ 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Темповете, с които се развива световната икономика и изискванията за адаптиране на всяко дружество изискват въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Това изискване вече не е пожелателно, а задължително. Развитието на "зелени" модели на организация на работните процеси е изключително важно за постигане на устойчиво развитие, както и за опазването и възстановяването на околната среда. Разработването на устойчиви модели на работа, потребление и производство генерира потенциал за създаване на нови работни места и трансформиране на съществуващите такива във висококачествени зелени работни места не само в практически всички сектори, но също така и по цялата верига на стойността. Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност за намаляване въздействието върху околната среда, повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в Дружеството е свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на Въвеждането на новите зелени модели ще включва следната целева група: Административно ръководния персонал на длъжности Офис мениджър; Секретар; Технически секретар - 3; Управител, назначен на ДУК, общо 6 души. Изборът на ръководно-административният персонал е свързан със задълженията на тези служители да определят насоката на развитие на работниците и на вида и подходите на извършване на оперативната дейност на фирмата като цяло и на всеки един служител в частност. От тази целева група се предават всички промени и нови правила и промени в процесите, от тях се изисква да създават и следят за изпълнението на стратегиите и моделите на работа. След създаването на успешни зелени модели в тяхната работа по естествен начин ще се подходи към цялостна промяна на всички работни места в последствие. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в следната логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Разработването и прилагането на нови "зелени" модели на организация на труда, въвеждането на "зелени" карти на работните процеси и места ще бъде с цел усъвършенстване на съществуващата система за управление на човешките ресурси, индиректно повишаване производителността на труда в предприятието, както и опазване на околната среда, в смисъл на оптимизация на работните процеси и места и по този начин намаляване на вредното въздействие върху околната среда. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта и ще се адресира основна необходимост на целевата група - повишаване на ресурсната ефективност и напредък в прехода към климатично неутрална икономика. 1 200.00 0.00
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на индивидуална защита на лицата, включени в целевата група, при спазване и надграждане на европейските и националните изисквания за безопасен труд. Тази дейност ще представлява осигуряване на нови по вид ЛПС и/или специално работно облекло, които досега не са използвани в предприятието, или ЛПС и/или специално работно облекло, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо за работещите в Дружеството. НЕОБХОДИМОСТ: При дейността си, работна група, съставена от представители на трудова медицина, администрацията ( човешки ресурси) и ръководството на дружеството установи, че една от основните необходимости на служителите (целевата група) е подобряване на безопасността и сигурността на работната среда. В отговор на тази необходимост Дружеството цели да реализира по-високи изисквания, спрямо минималните за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд по смисъла на Наредба № 3 от 19 април 2001г. с което да се постигне по-добро ниво на предпазване на работещите. Един от практическите методи за подобряване на безопасността на работната реда е чрез инвестиция в ЛПС и СРО с по-добри защитни характеристики. Безспорният, директен, положителен ефект от изпълнението на дейността е по-добрата здравословна сигурност на работната среда, минимизиране на трудовите злополуки и подобряване на здравето и работоспособността на служителите в дългосрочен план. Инвестицията в ЛПС и СРО с по-висока защита и качество ще подобри както безопасността в работната среда и защита на здравето, но и мотивацията на служителите и ще заздрави доверието между работници и работодател. Поради това дружеството смята, че по-високата стойност на ЛПС и СРО с по-висока степен на защита е оправдана, тъй като спомага за постигането на основната цел на проекта - подобряване на условията на труд. Заложените в бюджета разходи за изпълнение на дейността напълно съответстват на пазарните условия и за всеки разход са приложени минимум съпоставими 2 оферти/разпечатки от екран. Дружеството до момента е предоставяло ЛПС и СРО, но след идентифициране на потребността на целевата група от подобряване на безопасността на работната реда е извършена оценка на риска, на база на която е изготвена програма за неговото минимизиране. Актуализиран е списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или специално работно облекло на работниците. Предвижда се закупуването на следното: Зимен полугащеризон Зимно яке Защитни зимни обувки Целолицева маска Полулицева маска Подробно описание на характеристиките, с които планираните по проекта ЛПС надграждат нормативните изисквания и текущо използваните са описани в приложение V, неразделна част от настоящия проект. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО отговарят на и надграждат нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие - (Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на личните предпазни средства) Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средства за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта, като НЕ са предвидени резервни бройки. Те съответстват на оценката на риска и са вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Включените в тази дейност ЛПС или СРО НЕ представляват работно или униформено облекло по смисъла на НАРЕДБА ЗА БЕЗПЛАТНОТО РАБОТНО И УНИФОРМЕНО ОБЛЕКЛО Приета с ПМС № 10 от 20.01.2011г. Продължава в следващата дейност... 8 473.07 0.00
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на колективна защита на лицата, включени в целевата група, при спазване на европейските и националните изисквания за безопасен труд. Към момента на кандидатстване дружеството осигурява здравословни и безопасни условия на труд. Дружеството напълно се съобразява с понятието съобрaзно чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и предоставя материални условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила. Дружеството изпълнява §1 от допълнителните разпоредби на ЗЗБУТ и предоставя такива условия, които не водят до професионални заболявания и злополуки при работа и създават предпоставка за пълно физическо, психическо и социално благополучие на работещите лица. Все пак, условията на работната среда са много динамични и непрекъснато се появяват нови дейности, както и необходимост от осигуряване на нови допълнителни средства и подмяна на стари такива с по-нови, по - модерни и по-ефективни. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд. Така ще бъде задоволена и една от основните потребности на целевата група по проекта. Предвидени мерки : 4.1 Първата мярка (ергономични РАБОТНИ офис столове) в рамките на дейността, с която дружеството цели да подобри безопасността на работната среда е закупуването на ергономични работни офис столове за работните места изискващи работа с видео дисплей и продължителна работа в седяща поза. И в момента служителите и работниците ползват столове, но е необходимо да се подменят с такива с по-високо ниво техническо решение и по-удачни и щадящи работещите - с възможност за регулиране отделните елементи на стола, като седалка, облегалка и нагласянето им съобразно антропометричните особености на всеки един служител. Работата в седнала поза продължително време може бавно да причини травми в лумбалната област, може да последват болки и наранявания на мускулите, нервите, прешлените или гръбначните дискове. За да поддържа естествената извивка на гърба, намалявайки дискомфорта и свеждайки до минимум шанса от наранявания, болки и травми от статичната работа. Дружеството възнамерява да придобие ергономични столове, които са стабилни, позволяват на лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза и са с регулираща се на височина седалка и регулираща се на височина и наклон облегалка - за всички служители, които работят голяма част от времето на бюро. В резултат от последно извършения анализ/ оценка на риска бе изготвена Програма за минимизиране на риска и се идентифицира необходимостта от придобиване на енергономични офис столове за служителите на длъжности: От направения анализ на риска бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от инвестиция на следните колективни защити: ЦЕЛЕВА ГРУПА НА ДЕЙНОСТТА: дейността ще обхване 11 работни места на следните длъжности:. Консултант, продажби 1 Офис мениджър 1 Продавач-консултант 3 Секретар 1 Склададжия 1 Технически секретар 3 Управител 1 продължава в следващата дейност... 38 694.36 0.00
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на дейността е осигуряване на социална придобивка за работещите - обособяване и обзавеждане на помещение за краткотраен отдих, хранене и почивка на работното място. От основно значение за работоспособността, добрата производителност и мотивацията на работната сила са и предоставяне на възможност на работниците и служителите за пълноценен краткотраен отдих, хранене и възстановяване. Фирми, които следват политика на предоставяне на социални придобивки могат да се радват на удовлетворени служители, които отсъстват по-малко, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. С надеждите за подобряване на бизнес-средата растат и очакванията не само за по-добро заплащане, но и за предоставяне на социални придобивки. ДЕЙНОСТТА ВКЛЮЧВА: -Доставка на преместваем контейнер голям и обособяването му в място за хранене на служителите на дружеството (хранене) -Доставка на преместваем контейнер малък и обособяването му в място за почивка на служителите в рамките на работния ден (почивка) -Обособяване на място за почивка и отдих на служителите в административния корпус на дружеството (стая за отдих до офиса) -Доставка на оборудване за обособените места за почивка. Към момента в сервиза на дружеството няма обособено и оборудвано място за хранене в обедната почивка, а в близост няма подходящо място за общ. хранене. Работниците се хранят с храна от вкъщи на работното си място или търсят готова храна от най-близката лавка/магазин. За длъжности Автомонтьор 1; Бояджия 4; Монтьор 14; Монтьор-хидравлик 1, шофьори тежк. автомобили - 2 - общо 22 души ще бъде бъдат закупени и оборудвани в места за хранене и почивка в рамките на работния ден, два преместваеми контейнера, съответно голям и малък. Предвижда се големият контейнер да бъде с размери между 28 и 34 м2, за да може в него да се настанят и да се хранят работниците от сервиза (20 души). За да може да се обособи като място за хранене и почивка контейнерът ще бъде допълнително оборудван с климатик - за да се осигури подходящ микроклимат, както и с 2 Кухненски маси + 12 стола , Кош; КАФЕМАШИНА ; Диспенсър; Микровълнови фурни - 2 бр; Мини кухня+Кухненска мивка и смесител; Хладилник; Диван. Подходящото оборудване ще превърне контейнера в уютно и приветливо място, в което работниците да се насладят на топла храна и освежаваща напитка. Към момента в сервиза на дружеството няма обособено и оборудвано място за почивка работниците прекарват почивките си отново на работното място, което не позволява ефективна отмора. Малкият контейнер ще бъде с размери между 14 и 16 м2 и ще се използва за почивките на работниците в рамките на работното им време. Той ще бъде допълнително оборудван с климатик - за да се осигури подходящ микроклимат, както и с Диспенсър за вода; Телевизор; КАФЕМАШИНА; Диван-2 бр.; Етажерка за телевизор и Холна маса-2 бр. Подходящото оборудване ще превърне контейнера в уютно и приветливо място, в което работниците да се насладят на кратките почивки в рамките на работния ден и да "презаредят батериите". За служителите в админ. корпус на фирмата ще се обособи място за почивка в офис помещения/стая, което към момента не се използва по предназначение. Към момента в администрацията на дружеството няма обособено и оборудвано място за почивка. Служителите прекарват почивките си отново на работното място, което не позволява ефективна отмора. Стаята няма нужда от ремонтни дейности, но трябва да се оборудва, за да може да се използва като място за почивка. Предвижда се да се оборудва с климатик; Етажерка/секция за телевизор; Телевизор; КАФЕМАШИНА ; Микровълнова фурна - 2 бр.; Кухненска маса + 6 стола; Холна маса2 бр.; Диван; Диспенсър за вода; Мивка; Смесител, Мини кухня; Хладилник; Кош за отпадъци. Подходящото оборудване ще превърне стаята в уютно и приветливо място, в което работниците да се насладят на кратките почивки в рамките на работния ден и да "презаредят батериите". Продължава... 49 581.42 0.00
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ...Продължение ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: 1. Избор на изпълнител (от 1 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание и публична покана 1.2. Разработване на досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Събиране на оферти 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. 2. Сключване на договор за доставка (3 месец) Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на Договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 3. Доставка ( 4 месец) 4. Подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (6 - месец). 5. Раздаване на ЛПС и СРО на работниците и служителите по списък и контролиране и мотивиране на тяхното ползване по предназначение, запознаване на работните и служителите с начините на тяхното използване и опазване. (6-18 месец) ЦЕЛЕВА ГРУПА НА ДЕЙНОСТТА: дейността ще обхване 23 ма служители на следните длъжности: Автомонтьор 1 Бояджия, превозни средства 4 Монтьор 14 Монтьор-хидравлик 1 Склададжия 1 Шофьор, специален тежкотоварен автомобил 1 Шофьор,тежкотоварен автомобил-12 и повече тона 1, Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - "Подобряване и надграждане на здравословните и безопасни условия на труд". По този начин ще бъде удовлетворена основна необходимост на целевата група - нуждата от по - здравословна и безопасна работна среда. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : ...продължава от предходната дейност 4.2 Дейността на дружеството - търговия със строителна и тежкотоварна техника налага поддържането на гаранционен и след гаранционен сервиз и обслужване. В сериза се обслужва и поддържа и автопарка на дружеството. При ремонта на техника с ДВГ, често е необходимо двигателите да работят за определени периоди от време, при което в затвореното сервизно помещение се отделят вредни и опасни газове. Към момента в сервизите на дружеството риска от тези газове се минимизира, чрез пасивно проветряване на помещенията ( отварят се две срещуположно портални врати). Този метод обаче трудно се съчетава с поддържането на оптимален микрокломат в помещенията особено в зимните и летните месеци, когато външните температури са много ниски или високи. Дружеството планира да отстрани този риска за здравето на служителите, чрез внедряване на локална аспирационна система. Системата включва накрайници свързващи се с ауспуха на ремонтираната машина и термоустойчив маркуч, свързан с вентилатор, който отвежда изгорелите газове извън помещението. По този начин риска за здравето на работниците в следствие на вдишване на вредните газове ще бъде напълно отстранен без да се прави компромис с микроклимата в помещението и да се излагат на работниците на други рискове (ниски/високи температури). Инсталираните по мярката локални аспирациона система представлява технологично решение, което е мобилно и не е свързано с други инсталации, освен с електрическата. Системата не е трайно прикрепени към сградата, не губи своята идентичност при инсталация и не част от по-сложна климатизираща система Тя може да бъде демонтирана и инсталирана на друго място. Видно ,е че аспирационната система представлява оборудване, а не инфраструктура. ЦЕЛЕВА ГРУПА НА ДЕЙНОСТТА: дейността ще обхване 7 служители на следните длъжности:. Автомонтьор 1 Бояджия, превозни средства 4 Шофьор, специален тежкотоварен автомобил 1 Шофьор,тежкотоварен автомобил-12 и повече тона 1 ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ: Изпълнението на дейността ще премине през два етапа - подготовка и изпълнение. В подготвителния етап ще се направи предварително проучване на възможностите за придобиване на оборудването и -тяхното качество, цена, гаранция, технически показатели и характеристики. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл.: 1.1. Разработване на задание; 1.2. Разработване на методология на оценка. Критерий за оценка ще е икономически най-изгодна цена/най-ниска цена; 1.3. Публикуване на покана/събиране на офери; 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. 2. Сключване на договор за доставка/ (5 месец). 3. Изпълнение да мерките за осигуряване на колективни предпазни средства. Втори етап: 3. Доставка на оборудването на площадка на Дружеството, подписване на приемно-предавателен протокол (5 -10 месец) 4. Тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (10 месец) Заключителният етап на изпълнение на дейността е приемането на оборудването от изпълнителя и включването им в работния процес. Запознаване на работниците с новите мерки за колективна защита и тяхното използване, опазване и поддръжка, както и изискванията за здравословен и безопасен труд. При придобиването на КПС ще се изготви програма за използване със отговорници, срокове на изпълнение с цел предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на риска. Ръководството на дружеството ще изпълнява контрол по изпълнението. продължава в начин на изпълнение.... 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията и др. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : Продължава от предходната дейност. Обособяването на старя за почивка в администратияни копрус ще обхване следните длъжности: Офис мениджър -1; Продавач-консултант / консултант продажби -4; Секретар - 1 Склададжия 1; Технически секретар - 3 Управител 1, общо 11души. Дружеството ще изпълни дейността самостоятелно в подготвителната част - избор на изпълнител, а по същество дейността ще бъде извършена от Външен изпълнител. Дружеството е наясно, че за да се признават разходите по тази дейност, в случай на избор на външен изпълнител - този избор е обект на избор по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). След като се направи проучване ще се направи подбор на икономически най-изгодното предложение и ще се направи конкретния избор. Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие си изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на Договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: 1. Избор на изпълнител (от 1-4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3.Събиране на оферти/публична покана. 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. 2. Сключване на договор за доставка (6 месец) 3. Доставка ( 6 -12 месец) 4. Подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (12 месец). 5. Предоставяне за ползване на социалните придобивки от работниците и служителите, инструктаж за безопасно използване и опазване. Правните отношения и съответно заплащането за тази дейност на външния изпълнител или доставчик ще бъде регламентирано съобразно изискванията, които ще залегнат в Ръководството за изпълнение на проекта. Тази дейност спомага предоставянето на условия и насърчаването на здравословен живот, хранене и почивка, както и социален контакт. Здравословният и пълноценен живот обхваща редица навици, свързани с начина на живот, засягащи например храненето, консумацията на напитки, физическата активност, почивка и др. Успоредно със здравословния начин на живот следван от самите работещи, важно значение за постигането на добро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работодателя и предоставянето на подходящи условия за това. Осигуряването на помещение за отдих, хранене и възстановяване е ценен ресурс за осигуряване на по-добър трудов живот за работещите и повишава тяхната работоспособност и ефективност, удължаване на трудовия им живот и личната мотивация.Чрез успешното изпълнение на дейността фирмата се стреми да подпомогне и надгради постигането на основната цел на проекта, а и на програмата като цяло - адаптирането на работната среда към актуалните промени, осигуряване на активен трудов живот в здравословна работна среда и максимално ограничаване на рисковете за здравето и живота. За запазване и подобряване на общото здраве и трудоспособността на служителите не е достатъчно осигуряването на безопасна работна среда и защита от рискове от физиологично нараняване. Необходимо е да се поддържа и психическото здраве и състояние на работниците. Създаването на условия за почивка и хранене в спокойна и уютна атмосфера спомагат за възстановяването на служителите както от физическа така и от умствена умора и води до намаляване на стреса. Заложените в бюджета разходи за изпълнение на дейността напълно съответстват на пазарните условия и за всеки разход е са приложени минимум съпоставими 2 оферти/разп. от екран. Продължава ... 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.