Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в ПЕРЛА - ТРЕЙД ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на служители на ПЕРЛА - ТРЕЙД ЕООД насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ПЕРЛА-ТРЕЙД ЕООД, които имат връзка както с повишаване на ресурсната ефективност, така и за намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите от компанията продукти. Дейността ще спомогне и за изграждането на цялостна екологосъобразна фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите на дружеството.
ПЕРЛА-ТРЕЙД ЕООД планира да включи нови екологосъобразни дейности в производствения процес и организацията на труд в дружеството, тъй като вярва, че постигането на декарбонизация, насърчаването на рециклирането и въвеждането на нови технологии за чисти продукти, ще окаже значително влияние върху дейността на дружеството и заетостта.
Съобразявайки се изцяло със зададените условия по процедура Адаптирани работни места по ПРЧР, дружеството планира в процеса на изпълнение на дейността да включи и четирите задължителни нейни етапа:
1.Преглед на моментното състояние на ПЕРЛА-ТРЕЙД ЕООД и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики
2.Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси в ПЕРЛА-ТРЕЙД ЕООД
3.Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ПЕРЛА-ТРЕЙД ЕООД
4.Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала на ПЕРЛА-ТРЕЙД ЕООД
Тъй като кандидатът не разполага със служители, притежаващи компетенции в тази сфера, нужни за качественото и своевременно изпълнение на дейността, се планира да възложи изпълнението и на изпълнител с необходимата професионална компетентност в сферата на ресурсната ефективност. Той ще бъде избран в процеса на изпълнение на проекта при стриктно спазване на изискванията на ЗУСЕФСУ и подзаконовите нормативни актове за прилагането му.
Избраният изпълнител ще трябва в процеса на изпълнение на услугата, предмет на сключения с него договор, да включи и изпълни и четирите горепосочени етапа на дейността в пълния им обем и в така заложената им логическа последователност.
Също така от избрания изпълнител ще бъде изискано за всяка длъжност, заемана от включени в дейността служители на ПЕРЛА-ТРЕЙД ЕООД да бъде изготвена „зелена карта“, съдържаща набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до създаване на „зелени“ модели на организация на труд. Конкретните зелени модели ще бъдат съобразени както с дейността на компанията и нейния ангажимент за устойчиво развитие, така и с характеристиките на конкретното работно място.
Предвид спецификата на дейността на дружеството, те ще включват мерки за намаляване на използваните ресурси и замърсяването на околната среда, както и въвеждане на практики за нейното опазване. Конкретните мерки, включени във всяка изготвена зелена карта ще бъдат обстойно разгледани и анализирани от мениджърския екип на компанията и поетапно ще бъдат интегрирани в дейността на ПЕРЛА-ТРЕЙД ЕООД, като част от стратегията и ангажимент за устойчиво развитие на бизнеса и произвежданите от компанията продукти.
Освен това от него ще бъде извършен подробен и задълбочен преглед и и анализ на дейността на ПЕРЛА-ТРЕЙД ЕООД във връзка с въздействието върху околната среда и необходимостта от повишаване квалификацията на служителите, от промяна на професионалните им профили и от оценка на тенденциите на технологичните промени.
Анализът ще завърши с изготвяне на пътна карта с конкретни стъпки за преодоляване на предизвикателствата в трудовата заетост и взаимодействието с пазара на труд, както изграждането на по-добри възможности и условия на труд в компанията, които са екологосъобразни. Тя ще включва стъпки за въвеждане на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси на в дружеството или на определени работни места.
В дейността ще бъдат включени 50 от служителите на дружеството.
|
10 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ – психологическа подкрепа: Дейността е насочна към предоствяне на служителите на ПЕРЛА-ТРЕЙД ЕООД на психологическа подкрепа с цел информиране и превенция на стреса на работното място и професионалното прегаряне (бърнаут). Явлението „бърнаут“ е все по-често срещано и засяга хора от различни професионални сфери и области. В съвременното общество (особено след COVID пандемията от последните няколко години), където работните натоварване и очаквания често са високи, бърнаутът се оказва предизвикателство, пред което са изправени все повече хора, заети в различни области. От изключително значение за неговото ранно откриване и превантиране е да се обръща внимание на знаците на изтощението и да се предприемат своевремно мерки за поддържане на баланса между работа и живот.
Именно затова ПЕРЛА-ТРЕЙД ЕООД като компания, осъзнала важността на грижата за служителите си, както във физически аспект, така и на ментално ниво, предвижда в рамките на дейността да осигури за 50 свои служители психологическа подкрепа - обучение под формата на семинари по превенция на бърнаут.
Немалка част от служителите на компанията са изправени пред ред предизвикателства в работата си ежедневно, което неминуемо води до риск от високи нива на стрес и депресия. Също така е доказано, че има и редица допълнителни фактори, които могат да задействат бърнаут, а те са свързани с индивидуалността и начинът ни на живот на всеки. Именно това налага психологическата подкрепа, което ще се осигури на служителите на компанията под формата на групови консултации (семинари), да бъде максимално индивидузлизирано, в малки компактни групи, така че лицата да се чувстват комфортно в максимална степен, и лекторите да имат личен контакт с всеки.
Ще бъдат включени теми като информиране за синдрома на професионалното прегаряне, изтощаване и изхабяване, запознаване с неговите първи симптоми и прояви с цел ранно откриване, ефективни начини за лечението му и методите за последващо възстановяване. Целта е да бъдат запознати обстойно служителите на ПЕРЛА-ТРЕЙД ЕООД и подпомогнати в откриването на проявите на бърнаут и осъществяването на ранна превенция на състоянието.
Като краен резултат от проведените семинари у включените в тях служители на фирмата ще бъдат преодолени нагласите, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, емоционалното отдръпване от колеги и клиенти, раздразнението към членовете на екипа или към клиентите, както и мислите, свързани с идея за напускане на работа. |
10 000.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО): Дейността е насочена към реализирането на по-високи изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд в заводите на ПЕРЛА-ТРЕЙД ЕООД в Пазарджик, подобряване защитата на здравето на работещите и намаляване опасността от трудови злополуки, причинени от типичните за сферата на дейност на компанията рискове.
Към настоящия момент в дружеството са спазени единствено минималните изисквания за осигуряване на здравословни безопасни условия на труда съглансо ЗЗБУТ, които ще бъдат надградени чрез доставка на нови (включително и по вид) по-качествени специални работни облекла (СРО) и ЛПС.
С цел подобряване качеството и защитните функции на личните предпазни средства и намаляване риска за здравето и безопасността, дружеството планира да закупи и предостави за ползване на служителите си лични предпазни средства и специално работно облекло с по-висок клас на защита за всички позиции, за които то е задължено и е съобразно изискванията на Наредба №3 от 19.01.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място.
По този начин от една страна ще се подменят износени такива, а от друга - ще се повиши степента на защита чрез по-устойчиви на различните въздействия материи и материали и по-добра и пригодена за съответната нужда изработка на отделните артикули.
След извършен анализ на нуждите на работещите, при съблюдаване на направената Оценка на риска и дадените препоръки и отчитане степента на износване и реалната необходимост от подмяна към очакваното начало на изпълнение на проекта, в рамките на дейността се предвижда да бъдат закупени следните видове специални работни облекла и лични предпазни средства:
1.Ватирано зимно яке – 54 бр. защитава кожата и тялото от климатичните фактори на околната среда, със светлоотразителни ленти, предни и странични функционални джобове. Належаща е подмяната поради изтичащ срок на износване и необходимост от по-добра защита.
2. Зимен работен полугащеризон– 54 бр. защитава кожата и тялото от климатичните фактори на околната среда, със светлоотразителни ленти, предни и странични функционални джобове. Належаща е подмяната поради изтичащ срок на износване и необходимост от по-добра защита.
3. Куртка и панталон– 54 бр. защитаващи кожата и тялото, П/ПЕ, поплин. Належаща е подмяната поради изтичащ срок на износване и необходимост от по-добра защита
4. Очила от поликарбонат– 37 бр. За за защита от проникване на частици и удар. Устойчиви на надраскване, с UV защита и бели стъкла. Належаща е подмяната поради изтичащ срок на износване и необходимост от по-добра защита.
5. Лек пластмасов, мидообразен предпазител на слуха– 15 бр. SNR=35 dB. Належаща е подмяната поради изтичащ срок на износване и необходимост от по-добра защита.
|
16 697.16
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Осигуряването на средства за колективна защита е свързано с необходимостта работниците да бъдатзащитени и опазени от опасности, заплашващи тяхното здраве и да бъде гарантирана тяхнатабезопасност при работа.
Предприятието има утвърдена програма за минимизиране на риска, която е изготвена въз основа на оценка, направена от служба по трудова медицина.
В нея е включена мярката подобряване намикроклимата чрез локална аспирация.
Хлебозаводът към момента разполага с 2 оборудвани с необходимите машини производствени помещения, в които се извършват процесчите по замесване, втасване и изпичане на хляба, а също така и с две зали, в които се извършва нарязване и пакетиране на продукцията.
Естеството на работа предполага отделянето на прекомерно количетсво пари в тези помещения, отделящи се по време на процесите по втасване и изпичане на хляб, които са опасни за дихателната система на служителите.
Осве това има и завишени нива на брашнен прах в помещенията, който има вредно въздействие върху работещите при вдишване и може да доведе до дерматитни реакции и астма.
Служителите, които са най-засегнати от горепосочените рискове са заемащите длъжности технолог, майстор тестени изделия, пакетировач и общ работник – общо 30 лица към момента.
С цел предотвратяване на този риск за здравето на служителите, кандидатът планира да закупи и инсталира аспирационна система в двете производствени помещенния, в които се намират печките за изпичане на хляб и хлебните изделия. Така ще се намалят рисковите фактори в предприятието, ще се избегнат заболявания на дихателната система на служителите и ще се повиши процента на защита на работните места, а като краен резултат - ще бъдат осигирени нормални условия на труд на работните места съгл. Наредба №7 /23.09.1999г. за минимилните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работно оборудване и осигуряване на адаптивна работна среда и изпълнена отправена към дружеството препоръка в програмата за минимизиране на риска. |
23 366.49
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на така желаната лоялност.
При всички случаи,те са важен елемент от общата мотивация, която компанията предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване,гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на дружеството и ще работят по-ефективно.
Целта на дейността еповишаване качеството на работните условия, запазване на здравето на 54 работници в дружеството и повишаване наличната им мотивация, удовлетвореност и производителност чрез осигуряване на Помещение за хранене, отдих и почивка и такова за спорт, вкл.прилежащо към него за преобличане.
1.Помещение за хранене, отдих и почивка.
Към момента ПЕРЛА ТРЕЙД ЕООД не разполага с подобна социална придобивка за служителите си. Липсата на помещение за хранене и почивка принуждава работниците да използват регламентираните им от КТ почивки предимно в двора на завода, като често се хранят прави. Липсата напомещение с шкафчета за преобличане от своя страна ги принуждава да се хранят в работните си дрехи, които поради естеството на работа са покрити с брашно. В тази връзка работодателят предвижда обособяване на помещение за хранене, отдих и почивка тип "отворено пространство"с обособени отделни зони: зона за съхранение и притопляне на храна, за правене на кафе и чай, зона за хранене, зона за отдих и почивка, които ще бъдат разположени в едно помещение, съобразено с рационалните норми и специфичните условия на труд.
След извършен анализ на нуждите на работещите в рамките на дейността се предвижда да бъдат закупени и доставени следните видове оборудване и обзавеждане:
1. Доставка и монтаж на модулна кухня от ПДЧ, включваща горен и долен ред шкафове, термоплот и гръб, панти и водачи начекмеджетата. Кухнята ще е с размери Ш:600/Д:60/В:216 см.Ще позволи на работниците да съхраняват и претоплят храна, както и да си приготвят тонизиращи напитки като кафе и чай.
2. 8 бр. трапезни маси от масив за употреба на закрито с размер Ш:140/Д:90.За комфортно хранене се предвижда една маса да се използва от не повече от 6 служителя.
3. 48 бр. трапезни столове от масив/текстил за употреба на закрито
4. 1 бр. ъглов диван с текстилна тапицерия – ще създаде условия за отдих преди или след хранене, както и в почивките за кафе/чай5.
1 бр. телевизор – ще спомогне за психическа отмора на служителите6.
1 бр. микровълнова печка – за притопляне на храна и общо ползване от служителите
7. 1 бр. двоен котлон за вграждане - за притопляне на храна и общо ползване от служителите
8. 1 бр. кафеавтомат – за приготвяне на кафе и други ободряващи напиткии общо ползване от служителите
9. 1 бр. хладилник с две врати – ще позволи безопасно съхранение на храна и хранителни продукти, съобразно броя на служителите в дръжеството
10. 1 бр. диспенсър за вода за общо ползване от служителите, чрез който ще имат винаги на разположение студена/топла филтриранавода
11. 1 бр. климатик тип колонен – ще осигури оптималните параметри на микроклимата в помещението.
2. Помещение за спорт, вкл.прилежащо към него за преобличане.Към момента дружеството не разполага с подобна социална придобивка за служителите си. Естеството на работа на служителите на ПЕРЛА ТРЕЙД ЕООД предполага риск от поява на мускулно – скелетни заболявания вследствие принудителна работна поза и ръчна работа с тежести. Именно в тази връзка и с цел превенция на подобни заболявания е отправена препоръка в програмата за минимизиране на риска работодателят да осигури фитнес уреди и други за спорт за служителите си. Фитнесът намалява и предотвтатява тези проблеми, като укрепва муслулите, подобрява гъвкавостта, стабилизира ставите и коригира позата. Освен физическите фактори се наблюдава и по-добро справяне със стреса и подобряване на психическото здраве на ползващите го лице. Именно поради доказаното комплексно благотворно действие върху персонала се предвижда обособяването на помещения за спорт, което ще бъде оборудавно с:
|
95 712.96
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ПРОДЪЛЖЕНИЕ:
6. Водоустойчив класически костюм за дъжд– 17 бр. състоящ се от панталон и яке, 100% полиестер, PVC покритие 210 гр. Належаща е подмяната поради изтичащ срок на износване и необходимост от по-добра защита.
7. Защитна каска от ABS с текстилна околожка– 1 бр. За защита при удар и механични въздействия. С 4-точково закрепване, автоматично регулиране, с въртящ механизъм за регулиране. Належаща е подмяната поради изтичащ срок на износване и необходимост от по-добра защита.
8. Защитни боти 49 бр. сигуряващи защита от удар, химични вещества, подхлъзване и падане, от хидрофобиран микрофибърхидрофобиран микрофибър, с метално бомбе и неметална стелка, маслоустойчиви, противохлъзгащи, с антистатично ходило и анатoмична стелка от полиуретанова мемори пяна. Осигуряваща отлична въздухопропускливост. Належаща е подмяната поради изтичащ срок на износване и необходимост от по-добра защита.
9. Работни половинки от микрофибър – 54 бр. сигуряващи защита от удар, химични вещества, подхлъзване и падане, от микрофибър с композитно бомбе. Анатомична, дишаща материя, антистатично. Належаща е подмяната поради изтичащ срок на износване и необходимост от по-добра защита.
В представеното към проектното предложение Приложение V подробно са посочени текущите СРО (както и техни характеристики), предвидените за закупуване нови (отново с подробни технически характеристики), както и с какво новите надграждат използваните досега.
Всички предвидени за закупуване артикули ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето по смисъла на чл. 6 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на личните предпазни средства (Приета с ПМС № 5 от 11.01.2018 г., обн., ДВ, бр. 6 от 16.01.2018 г., в сила от 21.04.2018 г.).
Въз основа на извършена оценка на риска в дружеството е изготвен утвърден списък на работните места и видовете работни процеси, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло съгласно изискванията, посочени в чл. 17, ал. 3, т. 1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. (изм. и доп. ДВ. бр. 99 от 26 Ноември 2021 г.).
Всички предвидени за закупуване в настоящото проекто предложение артикули са в пълно съответствие с него, както и броя заети към настоящия момент за всяка от длъжностите.
Заложените цени са на база събраните оферти за артикулите, като в офертите поради объркване от оферентите не са заложени бройки, или те са сгерешени.
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ПРОДЪЛЖЕНИЕ:
1. 2 бр. бягаща пътека - подобрява дишането, укрепва мускулите на цялото тяло, подобрява походката и баланса.
2. 2 бр. степер - уредът имитира изкачване на стълби, подобрява сърдечно-съдовата система и дишането, тонизира и стяга мускулите на бедрата, седалището, кръста и корема - много използвани мускулни групи в ежедневната работа на рехабилитаторите.
3. 1 бр. комбиниран фитнес уред (гладиатор) - подпомага укрепване на гръдните, ромбоидните и мускулите на ръцете.
4. 1 бр. велоаргометър - стимулира кръвообръщението, намаляват болката и отоците в кракта.
5. 20 бр. постелки за фитнес/йога - позволява изпълнение на редиа упражнения, както и йога или медитация. Това от своя страна допринася за понижаване нивата на стрес.
6. 1 бр. колонен климатик - необходим за поддържане на оптимални параметри на микроклимата в помещението за спорт през различните сезони.
Изборът на включените в дейността социални придобивки, включително конкретни артикули е обоснован и направен в съответствие с нуждите на предприятието и работещите, като са съобразни и рационалните норми и специфичните условия на труд съгласно КТ.
Към това помещение ще се оборудва зона с лични шкафчета в малка стая за преобличане, което ще позволи работниците да се хранят с чисти дрехи, съответно ще осигури по-добра хигиена при хранене.
Прилежащо помещение за преобличане ще бъде оборудвано с:
1. 50 броя шкафчета за съблекалня с дълги врати и с по 2 отделения. В едното служителите ще могат да съхраняват чистите сидрехи, другото отделение ще се използва за замърсените ЛПС и СРО.
Изборът на включените в дейността социални придобивки, включително конкретни артикули е обоснован и направен в съответствие снуждите на предприятието и работещите, като са съобразни и рационалните норми и специфичните условия на труд съгласно КТ.
|
0.00
|
0.00
|