Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Разработването и прилагането на "зелени" модели на организация на труда представлява цялостен процес, който се адаптира към уникалните характеристики на конкретните работни места в Яхт-Инженеринг БГ ЕООД. Това включва анализ на работните процеси, откриване на възможности за подобрения и разработване на стратегии за увеличаване на устойчивостта и ефективността, като същевременно се намалява негативното въздействие върху околната среда.
Изготвянето на "зелени" карти за организация на работните процеси в Яхт-Инженеринг БГ ЕООД е ключова част от този процес. Тези карти представляват детайлни планове, които описват конкретни стъпки и методи за изпълнение на работата по начин, който минимизира негативния ефект върху околната среда и увеличава устойчивостта на работното място.
Всяка "зелена" карта включва конкретен план от действия, които се изпълняват в рамките на работните процеси с цел постигане на положителни резултати. Тези действия ще бъдат насочени към увеличаване на ефективността на използваните ресурси, намаляване на негативното въздействие върху околната среда и/или засилване на устойчивостта на извършваните от организацията услуги.
Всеки етап от картата е цялостен и представлява важна стъпка към постигането на по-устойчива и екологосъобразна работна среда.
Чрез внедряването на тези модели се стремим да оптимизираме използването на ресурси, да намалим вредните емисии и отпадъци, да променим процесите за по-екологосъобразни решения и да увеличим устойчивостта на предлаганите от нас услуги. Това може да включва използване на по-ефективни технологии, рециклиране на материали, намаляване на енергийните разходи или подобряване на производствените методи.
Обучението на лица от целевата група е от съществено значение за постигане на желаните резултати. То е фокусирано върху въвеждането и прилагането на "зелени" модели на организация на труда. Това обучение цели да осигури необходимите знания, умения и подкрепа на работниците, за да могат те да интегрират екологосъобразни подходи и практики в своите ежедневни задачи и работни процеси. Такова обучение играе ключова роля за успешното внедряване и поддържане на устойчивост на "зелените" модели в работната среда в Яхт-Инженеринг БГ ЕООД.
„Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели в организацията на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени в дейността на предприятието. |
1 400.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Настоящо положение и нужди
Към настоящият момент Яхт-инженеринг БГ ЕООД осигурява базовите, минимално регламентирани ЛПС и специално работно облекло на служителите и работниците, според българското законодателство, но има нужда от надграждането им с такива, изработени от модерни материи и материали, чиито параметри значително надвишават минималните изисквания и осигуряват по-голяма защита и комфорт на служителите. От една страна по-сигурни и по-ефективни средствата за защита могат да бъдат и по-леки и по-удобни за носене за по-дълги периоди от време, а това създава предпоставка за повишаване на производителността на труда, поставяйки служителите и работниците в еднапо-сигурна работна среда, като цяло. От друга страна, постоянно повишаващата се сложност при ремонтните дейности при плавателните съдове и нуждата от съвременна лична защита и прилагане на добрите практики за безопасен труд, значително изпреварват минималните законови изисквания за защита на работниците. Това налага нуждата от надграждане на личните предпазни средства и използваното специално работно облекло. Избора на конкретните, включени в проекта ЛПС и специално работно облекло е в следствие на обстоен анализ, и преценка кое би имало най-голям ефект върху безопасността и нуждите на служителите и работниците. Нуждата от избраните средства е индивидуално идентифицирана в рискове в програмата за оценка на риска и приложеният списък за осигуряване на по-висок клас ЛПС и специално работно облекло.
Като най-необходими и значими са предвидени следните ЛПС и специално работно облекло:
1. За 3 лица на длъжност "Техник механик":
- Изолационни ръкавици
- Обувки с метално бомбе
- Защитни очила за работа с поляризация
- Защитна каска
- Наколенки
- Зимни панталони
- Летни панталони
- Зимно яке
- Лятно яке
2. За едно лице на длъжност "Мениджър проекти":
- Изолационни ръкавици
- Обувки с метално бомбе
- Защитни очила за работа с поляризация
- Защитна каска
- Наколенки
- Зимни панталони
- Летни панталони
- Зимно яке
- Лятно яке
- Защитни очила за работа с видеодисплей
3. За 2 лица на длъжност "Технически сътрудник" и 1 лице на длъжност "Управител":
- Защитни очила за работа с видеодисплей
Цел и краен ефект на дейността
Предвид предмета на дейност на дружеството, производствените процеси, факторите на работната среда, съгласно оценката на риска на дружеството и картите за оценка на работното място, са предвидени за закупуване ЛПС за всички работници и служители в Яхт-инженеринг БГ ЕООД, а специално работно облекло - само за техническия персонал.
Важно е да се отбележи, че специалното работно облекло е съобразено със сезонността при изпълнение на ремонти на плавателни съдове на открито. Изпълнението на дейността е съобразено с индивидуалните нужди и потребности на всеки отделен представител на целевата група и ще подобри и адаптира работната среда в предприятието в съответствие със СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4 по настоящата процедура и в унисон с целите на ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027.
Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи:
1. Избор на изпълнител съгласно действащата нормативна уредба - 3 месеца;
2. Сключване на договор за доставка на ЛПС и специално работно облекло - 1 месец;
3. Доставка на ЛПС и специално работно облекло, оценка на съответствието с изискванията на планираните специално работно облекло и ЛПС, подписване на двустранен приемо-предавателен протокол - 2 месеца;
4. Предоставяне на закупените ЛПС и специално работно облекло на работниците и служителите за ползване, като за целта ще бъде съставен надлежен списък с цел отчитане на дейността - 1 месец; |
7 870.82
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , включително модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Настоящо положение и нужди
Условията за работа в Яхт-Инженеринг БГ ЕООД отговарят на минималните изисквания по ЗБУТ, но въпреки мерките, които кандидатът е взел, утвърдената Програма за минимизиране на риска предвижда подобрения, свързани с рисковете от неблагоприятен микроклимат на работното място, риск от подхлъзване и ергономия.
През зимния период се отчита завишаване на заболеваемостта от простудни заболявания на работниците, което е причина по-често да отсъстват от работа. Като се има предвид, естеството на работа при ремонта и поддръжката на плавателни съдове, това създава сериозни опасности от възникване на усложнения при работниците. От друга страна, през лятото температурите са високи, а работата при горещини доказано увеличава риска от топлинен удар, дехидратация и наранявания на кожата свързани със слънчеви изгаряния при работа на открито. Всичко това поражда нуждата за осигуряването на колективни средства за защита в допълнение към индивидуалното работно облекло. Това ще подобри комфорта на служителите и ще създаде много по-добри условия за работа, като минимизира риска от заболявания предизвикани от неблагоприятния микроклимат. Предвижда се монтаж на 2 броя климатици с мощност 34 000 BTU и 1 бр. с мощност 18 000 BTU (общо 3 бр.), които да заменят настоящите слабо ефективни отоплителни тела, както и подмяна на 5 бр. метални външни врати с такива с топлоизолация в помещенията на фирмата. Това ще позволи по-прецизно отопление през зимата и ще даде възможност за охлаждане на помещенията през лятото, което в момента е невъзможно.
Яхт-инженеринг БГ осигурява редовната поддръжка и почистване на подовата настилка в работилницата и използването на подходящи обувки с противоплъзгаща подметка от работниците, които могат да осигурят по-добро сцепление с пода и са ключови за намаляване на риска от подхлъзване. Проектното предложение предвижда да надгради предприеманите от кандидата мерки относно намаляване на риска от подхлъзване в работилницата, като предвижда монтаж на 42 кв.м. противохлъзгаща подова настилка за цялата работилница, с каквато към момента помещението не е оборудвано. Това допълнително ще повиши защитата от евентуални подхлъзвания и падания, които могат да бъдат причина за сериозни наранявания.
Неправилната работната позиция поради липсата на ергономични бюра и столове в административния офис води до чести оплаквания от ползващите ги служители за болки в гръбнака, врата, раменете, кръста и др. Към момента Яхт-Инженернг БГ ЕООД осигурява редовни почивки, както и дава възможност на служителите да практикуват разнообразни упражнения по време на работа, които са важни за поддържане на здравословни условия за работа . Тези идентифицирани нужди обуславят предложената подмяна на съществуващите с 4 бр. ергономичните бюра и 4 бр. столове за всички служителите в офиса на кандидата. Ергономичните мебели имат значителен положителен ефект върху здравето на работещите, тъй като са специално проектирани, за да подпомагат правилната работна позиция, да намаляват напрежението в гръбнака и да подобрят комфорта по време на работа.
Цел и краен ефект на дейността
Предвидените в дейността мерки трайно постигат целите на проекта за адаптиране към промените в работната среда, което води до устойчиви условия на труд за всички представители на целевата група, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на хората на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Етапи на изпълнение:
1. Избор на външни изпълнители за доставка и монтаж на климатиците, предвидени по проекта и за извършване на строително-монтажните работи по подмяна на врати и поставяне на противохлъзгаща настилка - 6 месеца.
2. Сключване на договори с избраните изпълнители - 1 месец.
3. Извършване на строително-монтажните работи по подмяна на врати и поставяне на противохлъзгаща настилка - 4 месеца.
4. Доставка и монтаж на климатиците - 3 месеца
5. Доставка на ергономичните мебели - 2 месеца |
41 914.35
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятието и др.: Настоящо положение и нужди
Проектът предвижда създаването на кът за хранене и отдих на работното място в офиса на Яхт-инженеринг БГ ЕООД, какъвто към момента няма. Това ще подобри работната среда по няколко начина:
- Комфорт и почивка: Хубав и уютен кът за хранене и отдих създава пространство, където служителите да се отпуснат и починат по време на обяд или почивка. Това подобрява техния комфорт и дава възможност за релаксация, осигурена чрез предвидения по проекта стол за масаж, който ще се ползва от всички лица от целевата група.
- Социални контакти и екипност: Обедното време е възможност за служителите да се срещат, да общуват и да изграждат по-добри взаимоотношения. Това насърчава социалната връзка и екипната работа.
- Здравословно хранене: Кътът за хранене ще предлага опции за здравословно хранене, което ще подпомогне здравословния начин на живот на служителите.
- Продуктивност: Отдихът и храненето са важни за възстановяване на енергията и поддържане на концентрацията, което от своя страна повишава продуктивността.
- Ангажираност: Комфортните условия за хранене и почивка са фактор за повишаване на ангажираността на служителите към работата и към фирмата, като цяло.
Създаването на кът за хранене и отдих не само подобрява работната среда, но и въздейства на общото настроение и удовлетворение от работата, което в крайна сметка влияе положително върху ефективността и продуктивността. Предвиденото по проекта оборудване за къта за хранене и отдих включва най-необходимото за постигане на целите на проекта - хладилник, микровълнова фурна, кафеавтомат, маса, 4 стола и стол за масажи. За постигане на по-добър комфорт и удобство е предвидено да се ремонтира санитарното помещение до къта за хранене и отдих, което в момента е в незадоволително състояние.
Друга социална придобивка за персонала, която е предвидена в проектното предложение е оборудването на помещение за спорт, което ще има значителен положителен ефект върху удовлетвореността на служителите и работната им производителност като:
- Подобряване на здравето и физическата форма: Достъпът до оборудвано помещение за спорт стимулира служителите да се движат повече и да поддържат здравословен начин на живот. Това може да допринесе за подобряване на техните физически показатели, като издръжливост, сила и общо здраве.
- Намаляване на стреса и повишаване на благополучието: Физическата активност, като спортът, има доказано въздействие върху намаляването на нивата на стрес и подобряване на настроението. Това ще помогне на служителите да се справят по-добре с работните предизвикателства и да се чувстват по-добре в работната среда.
- Създаване на по-добри отношения и екипна работа: Общото участие в спортни занимания може да създаде по-добри взаимоотношения между служителите и да насърчи екипната работа. Това се очаква да има положителен ефект и върху ефективността и сътрудничеството в организацията.
Предвиденото по проекта спортно оборудване е съобразено с нуждите на целевата група и включва: кростренажор, гребен тренажор, велоергометър, гладиатор и дъмбели.
Цел и краен ефект на дейността
Оборудването на кът за хранене и отдих, включително ремонтът на прилежащото санитарно помещение, както и оборудването на помещение за спорт, постигат една от основните цели на проекта, а именно устойчивото подобряване на работната среда в съответствие със СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4 по настоящата процедура и с целите ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027.
Етапи на изпълнение:
1. Избор на външни изпълнители за доставка на оборудване и. строително-монтажни работи - 6 месеца
2. Сключване на договори с избраните изпълнители - 1 месец
3. Извършване на строително-монтажните работи по ремонта на тоалетната - 4 месеца
4. Доставка и монтаж на оборудването за къта за хранене и отдих - 3 месеца
5. Доставка и монтаж на уредите за спорт - 1 месец |
32 029.32
|
0.00
|