Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към постигане на устойчиви условия на труд и подобряване на качеството на работните места във ВАРАКС - СТРОЙ ЕООД, чрез подобряване на здравословните и безопасни условия на труд, осигуряване на социални придобивки за работещите и прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси и места, за посрещане на предизвикателствата пред предприятието и заетите лица, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика. 

Целевата група на проекта включва всички 17 заети в предприятието лица. 

В рамките на проекта са предвидени за изпълнение следните дейности, съобразно идентифицираните потребности на целевата група: 
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд; 
2) Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло;
3) Осигуряване на колективни предпазни средства; 
4) Осигуряване на социални придобивки за работещите.

Изпълнението на проектните дейности ще доведе до постигане на следните резултати: 
* Осигурени съвременни и ефективни средства за колективна и лична защита на работещите; 
* Минимизирани рискове за здравето и безопасността на работещите; 
* Осигурена възможност за хранене и краткотраен отдих на работещите;
* Повишена мотивация и удовлетвореност от условията на труд;
* Въведени екологосъобразни модели на организация на работните процеси и места.

Резултатите от изпълнението на дейностите, ще допринесат за постигане на специфичните цели на проекта: 
* Адаптиране на предприятието и работните места към предизвикателствата, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа; 
* Подобряване на условията на труд и осигуряване на здравословна и безопасна работна среда.

Специфичните цели, ще допринесат за постигане общата цел на проекта:
* Осигуряване на устойчиви условия на труд и подобряване качеството на работните места във „ВАРАКС - СТРОЙ“ ЕООД.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. (Дейност 1 от УК): Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на работните процеси и конкретните работни места, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност , намаляване въздействието върху околната среда и формиране на екологосъобразна култура в предприятието. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на труда във "Варакс-Строй" ЕООД, ще бъде свързано с въвеждане на промени в организацията на работа, за включване на екологосъобразни и ресурсоефективни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места в предприятието. Разработването и въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси и трудовата дейност, се очаква да има хоризонтален ефект, доколкото дейността е потенциално относима към всички звена, работни процеси и работни места в дружеството. Преходът към климатично неутрална икономика, изправя пред сериозни предизвикателства предприятието и заетите в него лица и пряко засяга осъществяваните работни процеси, което налага извършване на организационни промени, целящи адаптиране на работните места към непрекъснато променящите се модели на работа, с оглед необходимостта от повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въглеродният и екологичният отпечатък от дейността на дружеството. Въвеждането на „зелени“ модели на организация на труда и работните процеси, ще осигури на заетите лица нови знания, умения и поведение да прилагат ресурсоефективни и екологосъобразни практики при осъществяване на трудовата дейност и ще спомогне, както за подобряване на качеството и устойчивостта на работните места в предприятието, така и за сигуряване на по-екологосъобразна работна среда. Целевата група на дейността, включва потенциално всички заети в предприятието лица, общо 17 души, в т.ч.: 1) Заети лица в основната икономическа дейност на предприятието, осъществявана под код по КИД – 2008: 41.20 „Строителство на жилищни и нежилищни сгради“, общо 13 лица, в т.ч.: - Строителни работници - 12 заети лица, пряко участващи в извършването на следните строителни дейности на обектите: изкопни, арматурни и кофражни дейности; направа на бетон, настилки, замазки, строителна изолация; зидария; покривни дейности; бояджийски дейности; извършване на общи строителни дейности. - Техник "строителство и архителтура" - 1 заето лице, ангажирано с контрола и организацията на строителните дейности на обектите; 2) Заети лица в допълнителната икономическа дейност на предпирятието, осъществявана под код по по КИД – 2008: 55.90 "Други места за настаняване" - предоставяне на места за краткорочно настаняване - къщи за гости, общо 4 души, в т.ч.: специалист "маркетинг и реклама" - 1 заето лице, камериерки - 2 заети лица и работник озеленяване - 1 заето лице. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 3 400.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло (Дейност 3 от УК): Дейността е насочена към минимизиране на рисковете за здравето и безопасността на работещите при осъществяване на трудовата дейност и подобряване на стандартите за безопасност и здраве при работа, чрез осигуряване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО). Планираните за закупуване ЛПС и СРО, ще осигуряват по-висока степен на защита от използваните текущо в предприятието, като ще покриват минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд по смисъла на § 1, т.9 от ЗЗБУТ. Наличните в момента ЛПС и СРО са в края на екплоатационният си период, като същите покриват законовите базсини минимални изисквания за безопасност, без да осигуряват възможно най-високата и ефективна степен на защита за работещите, съобразно специфичните за длъжностите им рискови фактори, присъщи за работния процес и работните места. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО, ще осигурят на работещите защита от основни за сектор „Строителство“ и присъщи за видовете работа и работните места рискове, съпътстващи работните процеси, а именно: * Защита от механични опасности – убождане, пробождане, удар, порязване, подхлъзване и падане, удар от отхвърчащи абразивни частици и отломки, падащи предмети; * Защита от динамичен макроклимат (валежи, ниски и високи температури); * Защита от контакт със замърсени повърхности и специфични материали - работа със замърсени с нетоксични вещества и прах повърхности; * Защита от електрически ток и проводници под напрежение; * Защита от падане от височина. Планирани са за закупуване следните видове и количества специално работно облекло и лични предпазни средства, за обезпечаване здравословните и безопасни условия на труд на 13 заети лица, пряко участващи в строителството и осъществяващи трудова дейност на строителните обекти, в т.ч.: строителен техник (1 лице) и строителни работници (12 лица): 1) Защита на стъпалото: - Работни обувки – летни – 13 чифта; - Работни обувки – зимни – 13 чифта; 2) Защита на тялото: - Лятно работно облекло, състоящо се от яке и полугащеризон – 13 комплекта; - Зимно работно облекло, състоящо се от яке и полугащеризон – 13 комплекта; 3) Защита на горните крайници: - Работни ръкавици – 13 чифта; 4) Защита на очите: - Защитни очила – 13 бр.; 5) Защита на главата: - Защитни каски – 13 бр.; 6) Височинна защита: - Сбруя с колан, 2 карабини, статично свързващо въже 1.5 м., сак за транспортиране и съхранение – 6 бр. Планираните количества СРО и ЛПС обезпечават по 1 брой/чифт/комплект на заето лице за срока на изпълнение на проекта, съобразно работните места и видовете работа, за които се полагат, с изключение на средствата за височинна защита, които с оглед спецификата на работа, са планирани само за заетите лица, които извършват височинна работа, при която се използва сбруя (към момента 6 строителни работници). Не са планирани резервни бройки ЛПС и СРО. Предвидените за закупуване видове и количества специално работно облекло и лични предпазни средства, са в съответствие с утвърдената Програма за минимизиране на риска и Списъка на полагащото се работно облекло и лични предпазни средства за длъжностите, работните места и видовете работи, по чл. 17, ал. 3, т. 1-4 от наредба № 3 от 19.04.2001 г., като необходимостта от тяхното осигуряване произтича от оценката на риска в предприятието. Етапи при изпълнение на дейността: 1) Избор на изпълнител, за осъществяване доставката на планираните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло (1 – 3 месец); 2) Фактическо извършване на доставката на планираните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло (4 – 6 месец); 3) Раздаване на личните предпазни средства и специалното работно облекло, съобразно списъка на полагащото се работно облекло и лични предпазни средства за длъжностите, работните места и видовете работи (7-10 месец). 13 202.02 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (Дейност 4 от УК): Дейността е насочена към минимизиране на рисковете за здравето и безопасността на работещите при осъществяване на трудовата дейност и подобряване условията на труд, чрез осигуряване на средства за колективна защита - мобилни предпазни парапети, мрежести и плътни оградни пана и улеи за строителни отпадъци. Към настоящият момент, използваните в предприятието средства за колективна защита, осигуряващи безопасността на работещите при осъществяване на трудовата дейност, съобразно видовете работа и работните места, са с недостатъчно количество за обезпечаване на рисковете, с оглед обема и мащабите на строителната дейност (големина и брой на строителните обекти) на предприятието. Немалка част от наличните и използвани средства за колективна защита - парапети и строителни оградни пана са значително компрометирани в резултат от продължителната им употреба, което ги прави негодни по отношение на основното им функционално предназначение - да осигуряват адекватна защитата на работещите от рисковете, присъщи за спецификата на работните процеси и работните места. С оглед гореизложеното са планирани за закупуване следните видове и количества средства за колективна защита: 1) Мобилни предпазни парапети – 300 л.метра: Предназначени са за обезопасяване на работната площадка за плочи, външни стени и отвори в строителни и конструктивни елементи - стени, етажни плочи и др. Осигуряват защита от падане от височина на работещите. Приложими са за всички работни процеси и видове работа във височина, и са относими за всички работни места, при които се осъществява дейност по високо строителство; 2) Мрежести мобилни оградни пана – 300 л.метра: Осигуряват защита на работещите от навлизане в опасни зони на изкопи, отвори, шахти, тежки строителни машини, повдигателни съоръжения, зони на товаро-разтоварни дейности, заваръчни работи и др. Ограничават достъпа на работещите в рамките на строителните обекти до потенциално опасните зони, с цел ограничаване на рисковете от наранявания и увреждания, причинени от падане, пропадане, подхлъзване, затискане, падащи предмети и т.н. Приложими са за всички видове работа и работни места, при които се осъществява дейност на строителните обекти. Осигуряват видимост на строителните дейности, извършвани зад ограждението; 3) Плътни мобилни оградни пана – 300 л.метра: Осигуряват защита на работещите от навлизане в опасни зони на изкопи, отвори, шахти, тежки строителни машини, повдигателни съоръжения, зони на товаро-разтоварни дейности, заваръчни работи и др. Ограничават достъпа на работещите до потенциално опасните зони, с цел ограничаване на рисковете от наранявания и увреждания причинени от падане, пропадане, подхлъзване, затискане, изгаряне, падащи предмети и т.н. Приложими са за всички видове работа и работни места, при които се осъществява дейност на строителните обекти; 4) Улеи за строителни отпадъци – 2 броя (по 30 метра всеки): Предназначени са за осигуряване на безопасността и здравето на работещите, при извеждане на строителните отпадъци при работа във височина. Осигуряват защита на работещите в рамките на строителната площадка от падащи предмети и ограничават рисковете за здравето, произтичащи от запрашването на работната среда при извеждане на строителните отпадъци. Планираните за закупуване средства за колективна защита са в съответствие с утвърдената Програма за минимизиране на риска, като необходимостта за тяхното осигуряване произтича от оценката на риска. Предвидените средства за колективна защита са предназначени за обезпечаване безопасността при работа на всички работни места, при които се осъществява дейност на строителните обекти: 12 строителни работници и 1 строителен техник, общо 13 заети лица, към настоящият момент. Етапи при изпълнение на дейността: 1) Избор на изпълнител, за осъществяване доставката на планираните за закупуване колективни предпазни средства (1 – 3-ти месец); 2) Фактическо извършване на доставката (4 – 7-ми месец). 3) Въвеждане в експлоатация (8-ми месец). 69 406.47 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите – условия за хранене и краткотраен отдих (Дейност 5 от УК): Дейността е насочена към подобряване условията на труд, работната среда и качеството на работните места, посредством осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез закупуване и оборудване на 2 броя мобилни фургони осигуряващи условия за хранене и краткотрайна почивка на заетите лица, осъществяващи трудова дейност на строителните обекти на предприятието. Към настоящият момент, предприятието не осигурява на заетите лица, осъществяващи пряко трудовата си дейност на строителните обекти, адекватни битови условия за хранене и краткотрайна почивка, като не са налични оборудвани и обзаведени помещения или места за хранене и почивка. Препдиятието разполага с един стар, напълно амортизиран и необорудван фургон, с които може да бъде обезпечен само един строителен обект, като същият се използва от работещите само за подслон при неблагоприятни климатични условия и за съхранение на инструменти и материали. Наличният фургон не е обзаведен и оборудван за обезпечаване нуждите на работещите и не предоставя каквито и да било условия за краткотраен отдих и хранене на зетите лица. При липсата на подходящи условия, работниците почиват и се хранят на самите строежи. Невъзможността за ефективно и рационално оползотворяване на времето за почивка и хранене, лимитира възможноста за пълноценно възстановяване на работещите от натрупаната умора и стрес, което понижава на мотивацията и удовлетвореността на заетите лица от условията на труд и респективно води до създаване на предпоставки за повишаване на риска за здравето на работещите, по-ниска ефективност и производителност на труда. Осигуряването на условия за хранене и краткотрайна почивка, чрез закупуване и оборудване на 2 броя мобилни фургони, ще създаде условия за рационално и пълноценно оползотворяване на времето осигурено за хранене и възстановяване от умората и стреса на работещите, породени от осъществяване на трудовата дейност, при което ще се повиши мотивацията и удовлетвореността на заетите лица от условия на труд и подобрената работна среда, ще се създадат предпоставки за по-висока на ефективност и производителност на труда и ще се повиши качеството на работните места. Дейността ще обхване всички пряко осъществяващи трудовата си дейност на строителните обекти заети лица - 12 строителни работници. В изпълнение на дейността се предвижда закупуване на 2 броя мобилни фургони, оборудвани за краткотрайна почивка и хранене на работещите, осъществяващи трудовата си дейност на строителните обекти на предприятието. Фургоните представляват мобилни решения, които ще осигурят достатъчно пространство и условия за обезпечаване нуждите на целевата група, като същите ще бъдат подходящо оборудвани и обзаведени, за да изпълняват основното си функционално си предназначение. Всеки от фургоните, ще бъдe базисно оборудван за осигуряване на основни условия за хранене и почивка. Предвижда се фургоните да бъдат стандартно окомплектовани със следното оборудване: * Маса – по 1 бр. за всеки фургон, общо 2 бр.; * Столове – по 6 бр. за всеки фургон, общо 12 бр.; * Гардероби за съхраняване на работното и личното облекло – по 2 бр. за всеки фургон, общо 4 бр.; * Климатизация: Климатик – по 1 брой за всеки фургон, общо 2 бр.; * Отопление: Конвектори – по 2 бр. за всеки фургон, общо 4 бр. Целевата група на дейността обхваща заетите лица, пряко осъществяващи трудовата си дейност на строителните обекти - строителни работници, общо 12 заети лица. Етапи при изпълнение на дейността: 1) Избор на изпълнител, за осъществяване доставката на планираните за закупуване 2 броя обзаведени и оборудвани мобилни фургони (1 – 3 месец); 2) Фактическо извършване на доставката на планираните за закупуване 2 броя оборудвани и обзаведени мобилни фургони (4 – 10 месец). 21 148.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.