Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 363 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

ПАПИР БГ ООД е действаща от 2000г. и е специализирана в събиране, сортиране, балиране, транспорт и продажби на всички видове отпадъци от опаковки. Количествата които изкупува и продава го поставя сред водещите фирми в този бранш. На територията на гр. Пловдив е създадена база за сортиране, балиране, транспорт и продажба на всички видове отпадъци от хартия, пластмаса, стъклен амбалаж, черни и цветни метали. Дейността на ПАПИР БГ ООД е изцяло съобразена с действащото законодателство за отпадъците от и управлението на отпадъците от опаковки.
Човешките ресурси са много важен актив. Целевата група, включена в проекта са 80 заети лица в дружеството. Дейностите по проекта предвиждат:
•Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
•Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
•Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд.
•Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
Планираните дейности ще допринесат за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които рефлектират в промени в пазара на труда и предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда. Очакваните резултати са подобряване на здравословната  и безопасна работна среда, което е ключ към постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейност 1 включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ Целевата група за дейността включва 18 лица на следните длъжности: • УПРАВИТЕЛ - 1 • УПРАВИТЕЛ, ТЪРГОВСКО ДРУЖЕСТВО - 1 • УПРАВИТЕЛ ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО - 1 • ОПЕРАТИВЕН ДИРЕКТОР - 1 • РЪКОВОДИТЕЛ ТРАНСПОРТ - 1 • ОТЧЕТНИК СЧЕТОВОДСТВО - 4 • КАСИЕР – СЧЕТОВОДИТЕЛ - 1 • ЕКСПЕРТ ЗБУТ - 1 • ОТГОВОРНИК АВТОПАРК - 1 • ОТГОВОРНИК СПОМАГАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ - 1 • НАЧАЛНИК СКЛАД - 1 • ОКАЧЕСТВИТЕЛ - 1 • КАНТАРДЖИЯ - 2 • ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПЪЛНИТЕЛ - 1 3 600.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. Дейността има за цел да подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. Във връзка с изпълнението на „Програмата на дейността по намаляване на риска” в ПАПИР БГ ООД е предвидено закупуване на специално работно облекло и ЛПС за лица работещи в областта на събиране, сортиране, балиране, транспорт и продажби на всички видове отпадъци от опаковки. Работата, която се извършва включва следните операции: Предоставяне на контейнери за отпадъци в обекти, където се генерират цитираните отпадъци. Транспортиране на отпадъците до площадката са оползотворяване на отпадъци в гр. Пловдив. Последващо разтоварване, като се сортират и се подават на балираща преса. Материалите се подават на лентов транспортьор и процесът на балиране е напълно автоматизиран. Разполагаме и със Сепарираща инсталация, която се състои от захранващ транспортьор, кабина със сортираща лента, магнитен сепаратор. Разполага с 6 работни места и 4 бункера за сортираните материали. На инсталацията се извършва сепариране по видове на отпадъци от опаковки от системи за разделно събиране и различни видове хартия. Оборудването за тази дейност е разположено на голяма площ в хале, като дейността се извършва целогодишно. Целевата група за Дейност 3 обхваща заетите лица /общо 80 човека/ назначени на следните длъжности: • УПРАВИТЕЛ - 1 • УПРАВИТЕЛ, ТЪРГОВСКО ДРУЖЕСТВО - 1 • УПРАВИТЕЛ ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО - 1 • ОПЕРАТИВЕН ДИРЕКТОР - 1 • РЪКОВОДИТЕЛ ТРАНСПОРТ - 1 • ОТЧЕТНИК СЧЕТОВОДСТВО - 4 • КАСИЕР – СЧЕТОВОДИТЕЛ - 1 • ЕКСПЕРТ ЗБУТ - 1 • ОТГОВОРНИК АВТОПАРК - 1 • ОТГОВОРНИК СПОМАГАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ - 1 • НАЧАЛНИК СКЛАД - 1 • ОКАЧЕСТВИТЕЛ - 1 • КАНТАРДЖИЯ - 2 • ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПЪЛНИТЕЛ – 1 • ШОФЬОР НА ТЕЖКОТОВАРЕН АВТОМОБИЛ - ДВАНАЙСЕТ И ПОВЕЧЕ ТОНА - 8 • ШОФЬОР - 7 • ЗАВАРЧИК - 2 • ТЕХНИК,МЕХАНИК - 2 • МАШИНЕН ОПЕРАТОР - 2 • ОПЕРАТОР НА МАШИНА ЗА БАЛИРАНЕ - 1 • МОТОКАРИСТ - 4 • ОБЩ РАБОТНИК - 1 • ТОВАРАЧ - 6 • СОРТИРОВАЧ - 18 • СЪБИРАЧ - 7 • СЪБИРАЧ ОТПАДЪЦИ РАЗДЕЛНО - 3 • ЧИСТАЧ ХИГИЕНИСТ - 1 Въз основа на оценката на риска за здравето и безопасността на работещите е изготвен и се поддържа актуален, списък на видовете дейности, за които се предоставят лични предпазни средства и специално работно облекло, съгласно изискванията на Наредба № 3 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства (ДВ, бр. 46 от 2001г.). Те осигуряват необходимата защита срещу съществуващите основни рискове от неблагоприятен микроклимат и работа на открито, механични въздействия, биологични агенти, химични вещества, опасност от падане, подхлъзване, срязване, пробождане и останалите идентифицирани опасности, но съществува възможност за подобрения в следните области: 1. Поради постоянният характер на работа (на открито) на преобладаващата част от работещите, е необходимо осигуряване на специално работно облекло за зимни условия с по-висок клас технически характеристики (за работа при температури под +10С). Това са работно облекло за защита от студ и влага, като: зимен работен комплект – работно яке/шуба, работен гащеризон, работна блуза с дълъг ръкав/, студозащитни ръкавици, зимни работни обувки /препоръчително водоустойчиви/, водозащитни якета, шапки и др. подобни. Използваното до момента зимно работно облекло е с по-нисък клас технически характеристики и не е напълно подходящо за работа през този сезон. ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 2 92 498.04 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за работещите в затворени помещения, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. Чрез тази дейност ще се осигури съответствие с изискванията на БДС 14776-87 по отношение на всички компоненти на микроклимата /температура, влажност, скорост на движение на въздуха, както през студения така и през топлия периоди на годината. Предвидената инвестиция от една страна пряко ще намали риска от заболявания на дихателната система, невралгии и неврити и др. заболявания на нервната система в резултат на неблагоприятни въздушни течения и температура на въздуха, а от друга страна ще доведе и до редуциране на стреса при работа, за който е установена ролята на неблагоприятния микроклимат като стресогенен фактор на работната среда. В дългосрочен план това е свързано с превенцията и профилактиката на редица заболявания на сърдечно-съдовата, ендокринната, нервната и храносмилателната системи, опазване здравето и работоспособността на работещите. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: Целевата група за тази дейност е 45 човека, занимаващи се с различни дейности във фирмата, но в пряк досег и работа в помещенията в които ще се монтират климатиците. Длъжностите на предвидените за включване в целевата група лица са следните: • УПРАВИТЕЛ - 1 • УПРАВИТЕЛ, ТЪРГОВСКО ДРУЖЕСТВО - 1 • УПРАВИТЕЛ ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО - 1 • ОПЕРАТИВЕН ДИРЕКТОР - 1 • РЪКОВОДИТЕЛ ТРАНСПОРТ - 1 • ОТЧЕТНИК СЧЕТОВОДСТВО - 4 • КАСИЕР – СЧЕТОВОДИТЕЛ - 1 • ЕКСПЕРТ ЗБУТ - 1 • ОТГОВОРНИК АВТОПАРК - 1 • ОТГОВОРНИК СПОМАГАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ - 1 • НАЧАЛНИК СКЛАД - 1 • ОКАЧЕСТВИТЕЛ - 1 • КАНТАРДЖИЯ - 2 • ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПЪЛНИТЕЛ – 1 • СОРТИРОВАЧИ – 18 • МОТОКАРИСТ – 4 • ШОФЬОР - 15 В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и въздействие на биологични агенти. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Опасността от биологични агенти (причинители на сезонни и не само инфекции, предавани по въздушно-капков път) е свързана с многобройните контакти с работещи и клиенти в затворени помещения. Заедно с високата замърсеност на въздуха в Пловдив с фини прахови частици, възниква сериозен риск от заболявания на дихателната система, бактериални и вирусни инфекции. Хиперинверторните климатици от ново поколение спомагат за комплексното намаляване на описаните опасности чрез добавени нови функционалности с възможност за управление посоката на жалузите както във вертикална, така и в хоризонтална посока, специализирани филтри за очистване на въздуха от прах и потискане размножаването на вируси, бактерии и микроби; внасяне на свеж въздух отвън по желание и др. ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 2 17 166.36 0.00
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план ПАПИР БГ ООД е компания, която се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Фирмата има база, находяща се в гр. Пловдив, ул. „Брезовско шосе“ № 176, където работят всички лица от целевата група – общо 80 човека. Към момента за работещите там няма обособено място за хранене и краткотраен отдих, рехабилитация и спорт. Целевата група по тази дейност обхваща всички 80 лица от целевата група, като 62 от тях работят на открито на площадката. Поради тази причина са предвидени 4 отделни контейнера, в два от първия вид ще бъдат разположени шкафчета за преобличане, тъй като работата с отпадъци предполага замърсявания по спец. работно облекло и не е съобразно да се хранят работещите с дрехите с които работят. Във двата броя от втория вид контейнери има обособена санитарна част – за измиване на ръце и съдове. Предвидените за закупуване контейнери – 4 броя са съобразени нуждите и работното време на заетите лица, ще бъдат оборудвани с по-един климатик в контейнер. Предвидено е да се закупят за контейнерите още следните артикули: шкаф за преобличане – 40 бр. /съобразени с броя пребиваващи на площадката по едно и също време/, маса за хранене – 3 бр.; стол за хранене – 30 бр.; микровълнова фурна – 4 бр.; диспенсър за вода – 8 бр.; кафе машина - 4 бр.; хладилник – 4 бр. • Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт Предвижда се да се обособи зона за релакс и спорт на заетите лица във фирмата. За целта е предвидено да бъдат закупени следните активи: Крос тренажор – 1 бр.; бягаща пътека – 1 бр.; велоергометър – 1 бр., масажен стол - 2 бр. ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план Фирмата се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот. 76 624.45 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 1 2.Поради постоянният характера на работа на открито на преобладаващата част от работещите при температури над 28-30 С е необходимо осигуряване на специално работно облекло за работа при летни условия с по-добри технически характеристики като: летен работен комплект /работно яке, работен гащеризон, работна блуза с къс ръкав/ от естествена материя, летни работни обувки /препоръчително, изработени от дишащи материи/, подходящи за високи температури, шапка слънцезащитна, водозащитно яке. Използваното до момента лятно работно облекло е с по-нисък клас технически характеристики – материите не са от памук или с дишащи характеристики, а са от синтетични материи, които не са подходящи за работа при високи летни температури, тъй като не се извършва подходящата вентилация за осигуряване на комфорт при работа в тези температурни режими. 3.Необходимост от закупуване на пълен набор от специално сигнално работно облекло (за работещите на открито, съдържащо задължителните светлоотразителни елементи по него). В двора на дружеството има съсредоточаване на много работници и маневриращи камиони, мотокари, фадроми - съществува висок риск от намалена видимост и възможни наранявания на работещите. През есенно-зимния сезон, когато сутрин рано и вечер късно е тъмно, сигналното облекло ще осигури по-добра видимост за работещите на открито. А през летния сезон при опасност от задимявания и запрашявания, както и на места с по ниска видимост, същото ще спомогне за предотвратяване на инциденти и злополуки. Ето защо трябва да бъде предвидено специално сигнално работно облекло, както за летния, така и за зимния сезон, поради спецификата на технически характеристики. Специалното сигнално работно облекло включва следните комплекти: сигнални якета/шуби /зимни и летни/, сигнални гащеризони /зимни и летни/, сигнални блузи /с дълъг и с къс ръкав/, сигнални жилетки, сигнални елеци, сигнални шапки /зимни и летни/ и др. Целта му е обща защита при работа на места с ниска видимост за работа по пътната мрежа /и в частност на самотопътно платно/, както и при извършване на строителни дейности, при които има опасност от инциденти /с машини, товари и т.н./. Предвиждат се и светлоотразителни дъждобрани с висока видимост и светлоотразителни ленти за работещите на открито. Използваните до момента сигнални ЛПС са ограничени и не покриват изискванията за защита от различните видове рискове през летния и зимния сезон. 4.Ползваните работни обувки към момента са със защитно бомбе, но са с по-твърди подметки, което бързо уморява краката. Персоналът целодневно е правостоящ, като за целта е необходимо да му бъдат осигурени удобни обувки, с подсилени бомбета и подметка с по-висока износоустойчивост. Те трябва да бъдат осигурени както за есенно-зимния, така и за пролетно-летния сезон, тъй като техническите им характеристики им са различни спрямо различните особености. За зимния сезон трябва да се използват зимни работни обувки с подсилени бомбета, които да бъдат изработени от кожа и по възможност да са водоустойчиви. А за летният сезон трябва да се подсигурят специални летни работни обувки с подсилени бомбета, които да са изработени от дишащ текстил и подметка от полиуретан с двойна плътност. ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 3 0.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. ПРОДЪЖЕНИЕ ЧАСТ 3: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 2 5. На всички работници се осигуряват предпазни ръкавици, но същите са слаби като износоустойчивост и крайно недостатъчни за различните видове рискове. Необходимо е да се осигурят по-високо технологични ръкавици от рода на: противосрезни ръкавици – поне по няколко чифта от всеки вид. Същите ще се ползват според необходимостта по предназначение и ще защитават от различните видове рискове при работа – като работа с остри предмети или предмети със заострени ръбове, също така и при пренасяне на тежки предмети, за осигуряване на по-добро сцепление при работа и т.н. Работещите трябва да бъдат осигурени възможно най-качествено при изпълнение на трудовите им задължения, защото травмите и раните от нараняване на ръцете са често срещан риск, който трябва да се предотврати, да се ограничи до минимум и да се контролира ежедневно. 6. За всички работещи като заварчици, е необходимо да бъде осигурен пълен комплект за специална защита за заварчици, който включва: заваръчен работен костюм – яке и панталон за заварчик, заваръчни обувки с подсилени бомбета, предпазни очила със странична защита, както и заваръчен шлем или маска. Това оборудване е необходимо, за да се защитят максимално всички части на тялото от възможните рискове като искри, възможни пръски разтопен метал и др. подобни. Използваните в момента ЛПС са с нисък клас технически харектеристики и е необходимо да бъдат заменени с по-високотехнологични такива. 7. В оценката на риска са идентифицирани опасности при работа с видеодисплей и нервно-сензорно напрежение с честота на експозиция през повече от половината от законоустановеното работно време, относително висока вероятност за настъпване на вреда и значителни последици за увреждане на зрението. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът е определен от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. При работа с видеодисплей очите изпитват особен вид натоварване, което противоречи на естественото виждане. Продължително време работещият с видеодисплей се взира принудително в строго определена насока и на определено разстояние, при което погледът става неподвижен. Въпреки непрекъснатото подобряване на качеството на мониторите, натоварването, на което са подложени очите на работещия, е значително. Основна причина за преумората на очите и влошаване на зрението е, че изображението на монитора не е толкова ясно, колкото печатния текст. Очите се фокусират по-трудно върху картината на монитора и човек прави по-малко премигвания за една минута, което предизвиква изсъхване на роговицата. Хората, работещи с компютърни екрани, се взират в двумерна плоскост, а обичайното човешко зрение е триизмерно. Фактор, който е свързан с влияние върху зрението при работа с видеодисплей, е осветлението, което през повечето време е смесено поради особеностите на помещенията. Съвместното въздействие на описаните условия на труд в работните помещения, заедно с ефектите на синята светлина от видеодисплея на компютъра, намалява естествения филм от сълзите върху роговицата, което причинява тъй наречения „синдром на сухото око“, водещо и до временни или хронични раздразнения на роговицата на окото. За намаляване риска при работа с видеодисплей и нервно-сензорно (зрително) напрежение, е планирано осигуряване на очила за работа с видеодисплей с/без диоптрична корекция. Предвижда се на 18 лица на следните длъжности да се осигурят очила за работа с видеодисплей: • УПРАВИТЕЛ - 1 • УПРАВИТЕЛ, ТЪРГОВСКО ДРУЖЕСТВО - 1 • УПРАВИТЕЛ ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО - 1 • ОПЕРАТИВЕН ДИРЕКТОР - 1 • РЪКОВОДИТЕЛ ТРАНСПОРТ - 1 • ОТЧЕТНИК СЧЕТОВОДСТВО - 4 • КАСИЕР – СЧЕТОВОДИТЕЛ - 1 • ЕКСПЕРТ ЗБУТ - 1 • ОТГОВОРНИК АВТОПАРК - 1 • ОТГОВОРНИК СПОМАГАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ - 1 • НАЧАЛНИК СКЛАД - 1 • ОКАЧЕСТВИТЕЛ - 1 • КАНТАРДЖИЯ - 2 • ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПЪЛНИТЕЛ – 1 ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 4 0.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 4: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 3 В рамките на дейността са предвидени нови по вид ЛПС, които досега не са използвани в предприятието, а именно очила за работа с видеодисплеи. Предвид факта, че всички заети работят с видеодисплей повече от половината от установеното за тях работно време, са предвидени като ЛПС защитни очила за работа с компютър с/без корекция за 8 служители. Съгласно чл.9 на НАРЕДБА № 7/2005 г., с цел предпазване зрението на служителите, работодателят осигурява преглед на очите и оценка на зрението на лицата, работещи с видеодисплеи. Предвидени са регулярни прегледи от специалист по очни болести, който да издаде съответните предписания за корекция на зрението и/или за закупуване на очила за работа с видеодисплеи. Антирефлексното покритие на защитните очила има добри защитни и оптични характеристики - повишена прозрачност, намалено количество отразена светлина (премахва отблясъците и отраженията - заслепяването), повишено количество преминала през лещата и достигнала до окото светлина. Заложените за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 1 В рамките на дейността са предвидени за подмяна 8 броя климатици тип сплит с цел подобряване на микроклимата във всички работни помещения, като предвидените климатици са оразмерени в зависимост от обемите на помещенията, които следва да се отопляват и охлаждат. Новите климатици освен охлаждане и отопление, ще позволяват и оптимизация на скоростта и посоката на въздушния поток; пречистване на въздуха, вентилация, овлажняване и изсушаване. Така подмяната на старите климатици с нови ще осигури оптимален микроклимат и работна среда, вкл. нови защити в условията на повишен риск от разпространение на вирусни инфекции и то при положение, че в офисите на дружеството всекидневно се налага да пребивават освен всички работещи и множество посетители, което експоненциално повишава риска от пренасяне на вирусни инфекции. Предвиждат се 8 бр. климатици за 8 работни помещения, в които работят лица от целевата група на длъжностите цитирани по-горе. Видът на климатиците е съобразен с обема на работните помещения. Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични работни столове за 18 от работещите на следните длъжности: • УПРАВИТЕЛ - 1 • УПРАВИТЕЛ, ТЪРГОВСКО ДРУЖЕСТВО - 1 • УПРАВИТЕЛ ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО - 1 • ОПЕРАТИВЕН ДИРЕКТОР - 1 • РЪКОВОДИТЕЛ ТРАНСПОРТ - 1 • ОТЧЕТНИК СЧЕТОВОДСТВО - 4 • КАСИЕР – СЧЕТОВОДИТЕЛ - 1 • ЕКСПЕРТ ЗБУТ - 1 • ОТГОВОРНИК АВТОПАРК - 1 • ОТГОВОРНИК СПОМАГАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ - 1 • НАЧАЛНИК СКЛАД - 1 • ОКАЧЕСТВИТЕЛ - 1 • КАНТАРДЖИЯ - 2 • ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПЪЛНИТЕЛ - 1 Предвидените ергономични работни столове са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.