Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейност 1 включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“
Целевата група за дейността включва 18 лица на следните длъжности:
• УПРАВИТЕЛ - 1
• УПРАВИТЕЛ, ТЪРГОВСКО ДРУЖЕСТВО - 1
• УПРАВИТЕЛ ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО - 1
• ОПЕРАТИВЕН ДИРЕКТОР - 1
• РЪКОВОДИТЕЛ ТРАНСПОРТ - 1
• ОТЧЕТНИК СЧЕТОВОДСТВО - 4
• КАСИЕР – СЧЕТОВОДИТЕЛ - 1
• ЕКСПЕРТ ЗБУТ - 1
• ОТГОВОРНИК АВТОПАРК - 1
• ОТГОВОРНИК СПОМАГАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ - 1
• НАЧАЛНИК СКЛАД - 1
• ОКАЧЕСТВИТЕЛ - 1
• КАНТАРДЖИЯ - 2
• ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПЪЛНИТЕЛ - 1 |
3 600.00
|
0.00
|
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата.
Дейността има за цел да подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност.
Във връзка с изпълнението на „Програмата на дейността по намаляване на риска” в ПАПИР БГ ООД е предвидено закупуване на специално работно облекло и ЛПС за лица работещи в областта на събиране, сортиране, балиране, транспорт и продажби на всички видове отпадъци от опаковки. Работата, която се извършва включва следните операции: Предоставяне на контейнери за отпадъци в обекти, където се генерират цитираните отпадъци. Транспортиране на отпадъците до площадката са оползотворяване на отпадъци в гр. Пловдив. Последващо разтоварване, като се сортират и се подават на балираща преса. Материалите се подават на лентов транспортьор и процесът на балиране е напълно автоматизиран. Разполагаме и със Сепарираща инсталация, която се състои от захранващ транспортьор, кабина със сортираща лента, магнитен сепаратор. Разполага с 6 работни места и 4 бункера за сортираните материали. На инсталацията се извършва сепариране по видове на отпадъци от опаковки от системи за разделно събиране и различни видове хартия. Оборудването за тази дейност е разположено на голяма площ в хале, като дейността се извършва целогодишно.
Целевата група за Дейност 3 обхваща заетите лица /общо 80 човека/ назначени на следните длъжности:
• УПРАВИТЕЛ - 1
• УПРАВИТЕЛ, ТЪРГОВСКО ДРУЖЕСТВО - 1
• УПРАВИТЕЛ ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО - 1
• ОПЕРАТИВЕН ДИРЕКТОР - 1
• РЪКОВОДИТЕЛ ТРАНСПОРТ - 1
• ОТЧЕТНИК СЧЕТОВОДСТВО - 4
• КАСИЕР – СЧЕТОВОДИТЕЛ - 1
• ЕКСПЕРТ ЗБУТ - 1
• ОТГОВОРНИК АВТОПАРК - 1
• ОТГОВОРНИК СПОМАГАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ - 1
• НАЧАЛНИК СКЛАД - 1
• ОКАЧЕСТВИТЕЛ - 1
• КАНТАРДЖИЯ - 2
• ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПЪЛНИТЕЛ – 1
• ШОФЬОР НА ТЕЖКОТОВАРЕН АВТОМОБИЛ - ДВАНАЙСЕТ И ПОВЕЧЕ ТОНА - 8
• ШОФЬОР - 7
• ЗАВАРЧИК - 2
• ТЕХНИК,МЕХАНИК - 2
• МАШИНЕН ОПЕРАТОР - 2
• ОПЕРАТОР НА МАШИНА ЗА БАЛИРАНЕ - 1
• МОТОКАРИСТ - 4
• ОБЩ РАБОТНИК - 1
• ТОВАРАЧ - 6
• СОРТИРОВАЧ - 18
• СЪБИРАЧ - 7
• СЪБИРАЧ ОТПАДЪЦИ РАЗДЕЛНО - 3
• ЧИСТАЧ ХИГИЕНИСТ - 1
Въз основа на оценката на риска за здравето и безопасността на работещите е изготвен и се поддържа актуален, списък на видовете дейности, за които се предоставят лични предпазни средства и специално работно облекло, съгласно изискванията на Наредба № 3 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства (ДВ, бр. 46 от 2001г.). Те осигуряват необходимата защита срещу съществуващите основни рискове от неблагоприятен микроклимат и работа на открито, механични въздействия, биологични агенти, химични вещества, опасност от падане, подхлъзване, срязване, пробождане и останалите идентифицирани опасности, но съществува възможност за подобрения в следните области:
1. Поради постоянният характер на работа (на открито) на преобладаващата част от работещите, е необходимо осигуряване на специално работно облекло за зимни условия с по-висок клас технически характеристики (за работа при температури под +10С). Това са работно облекло за защита от студ и влага, като: зимен работен комплект – работно яке/шуба, работен гащеризон, работна блуза с дълъг ръкав/, студозащитни ръкавици, зимни работни обувки /препоръчително водоустойчиви/, водозащитни якета, шапки и др. подобни.
Използваното до момента зимно работно облекло е с по-нисък клас технически характеристики и не е напълно подходящо за работа през този сезон.
ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 2 |
92 498.04
|
0.00
|
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за работещите в затворени помещения, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. Чрез тази дейност ще се осигури съответствие с изискванията на БДС 14776-87 по отношение на всички компоненти на микроклимата /температура, влажност, скорост на движение на въздуха, както през студения така и през топлия периоди на годината. Предвидената инвестиция от една страна пряко ще намали риска от заболявания на дихателната система, невралгии и неврити и др. заболявания на нервната система в резултат на неблагоприятни въздушни течения и температура на въздуха, а от друга страна ще доведе и до редуциране на стреса при работа, за който е установена ролята на неблагоприятния микроклимат като стресогенен фактор на работната среда. В дългосрочен план това е свързано с превенцията и профилактиката на редица заболявания на сърдечно-съдовата, ендокринната, нервната и храносмилателната системи, опазване здравето и работоспособността на работещите.
КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО:
Целевата група за тази дейност е 45 човека, занимаващи се с различни дейности във фирмата, но в пряк досег и работа в помещенията в които ще се монтират климатиците. Длъжностите на предвидените за включване в целевата група лица са следните:
• УПРАВИТЕЛ - 1
• УПРАВИТЕЛ, ТЪРГОВСКО ДРУЖЕСТВО - 1
• УПРАВИТЕЛ ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО - 1
• ОПЕРАТИВЕН ДИРЕКТОР - 1
• РЪКОВОДИТЕЛ ТРАНСПОРТ - 1
• ОТЧЕТНИК СЧЕТОВОДСТВО - 4
• КАСИЕР – СЧЕТОВОДИТЕЛ - 1
• ЕКСПЕРТ ЗБУТ - 1
• ОТГОВОРНИК АВТОПАРК - 1
• ОТГОВОРНИК СПОМАГАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ - 1
• НАЧАЛНИК СКЛАД - 1
• ОКАЧЕСТВИТЕЛ - 1
• КАНТАРДЖИЯ - 2
• ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПЪЛНИТЕЛ – 1
• СОРТИРОВАЧИ – 18
• МОТОКАРИСТ – 4
• ШОФЬОР - 15
В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и въздействие на биологични агенти. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Опасността от биологични агенти (причинители на сезонни и не само инфекции, предавани по въздушно-капков път) е свързана с многобройните контакти с работещи и клиенти в затворени помещения. Заедно с високата замърсеност на въздуха в Пловдив с фини прахови частици, възниква сериозен риск от заболявания на дихателната система, бактериални и вирусни инфекции. Хиперинверторните климатици от ново поколение спомагат за комплексното намаляване на описаните опасности чрез добавени нови функционалности с възможност за управление посоката на жалузите както във вертикална, така и в хоризонтална посока, специализирани филтри за очистване на въздуха от прах и потискане размножаването на вируси, бактерии и микроби; внасяне на свеж въздух отвън по желание и др.
ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 2 |
17 166.36
|
0.00
|
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки:
• Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд
Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план
ПАПИР БГ ООД е компания, която се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Фирмата има база, находяща се в гр. Пловдив, ул. „Брезовско шосе“ № 176, където работят всички лица от целевата група – общо 80 човека. Към момента за работещите там няма обособено място за хранене и краткотраен отдих, рехабилитация и спорт. Целевата група по тази дейност обхваща всички 80 лица от целевата група, като 62 от тях работят на открито на площадката. Поради тази причина са предвидени 4 отделни контейнера, в два от първия вид ще бъдат разположени шкафчета за преобличане, тъй като работата с отпадъци предполага замърсявания по спец. работно облекло и не е съобразно да се хранят работещите с дрехите с които работят. Във двата броя от втория вид контейнери има обособена санитарна част – за измиване на ръце и съдове. Предвидените за закупуване контейнери – 4 броя са съобразени нуждите и работното време на заетите лица, ще бъдат оборудвани с по-един климатик в контейнер.
Предвидено е да се закупят за контейнерите още следните артикули: шкаф за преобличане – 40 бр. /съобразени с броя пребиваващи на площадката по едно и също време/, маса за хранене – 3 бр.; стол за хранене – 30 бр.; микровълнова фурна – 4 бр.; диспенсър за вода – 8 бр.; кафе машина - 4 бр.; хладилник – 4 бр.
• Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт
Предвижда се да се обособи зона за релакс и спорт на заетите лица във фирмата. За целта е предвидено да бъдат закупени следните активи: Крос тренажор – 1 бр.; бягаща пътека – 1 бр.; велоергометър – 1 бр., масажен стол - 2 бр.
ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ:
Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа.
Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план
Фирмата се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот. |
76 624.45
|
0.00
|
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 1
2.Поради постоянният характера на работа на открито на преобладаващата част от работещите при температури над 28-30 С е необходимо осигуряване на специално работно облекло за работа при летни условия с по-добри технически характеристики като: летен работен комплект /работно яке, работен гащеризон, работна блуза с къс ръкав/ от естествена материя, летни работни обувки /препоръчително, изработени от дишащи материи/, подходящи за високи температури, шапка слънцезащитна, водозащитно яке.
Използваното до момента лятно работно облекло е с по-нисък клас технически характеристики – материите не са от памук или с дишащи характеристики, а са от синтетични материи, които не са подходящи за работа при високи летни температури, тъй като не се извършва подходящата вентилация за осигуряване на комфорт при работа в тези температурни режими.
3.Необходимост от закупуване на пълен набор от специално сигнално работно облекло (за работещите на открито, съдържащо задължителните светлоотразителни елементи по него). В двора на дружеството има съсредоточаване на много работници и маневриращи камиони, мотокари, фадроми - съществува висок риск от намалена видимост и възможни наранявания на работещите. През есенно-зимния сезон, когато сутрин рано и вечер късно е тъмно, сигналното облекло ще осигури по-добра видимост за работещите на открито. А през летния сезон при опасност от задимявания и запрашявания, както и на места с по ниска видимост, същото ще спомогне за предотвратяване на инциденти и злополуки. Ето защо трябва да бъде предвидено специално сигнално работно облекло, както за летния, така и за зимния сезон, поради спецификата на технически характеристики. Специалното сигнално работно облекло включва следните комплекти: сигнални якета/шуби /зимни и летни/, сигнални гащеризони /зимни и летни/, сигнални блузи /с дълъг и с къс ръкав/, сигнални жилетки, сигнални елеци, сигнални шапки /зимни и летни/ и др. Целта му е обща защита при работа на места с ниска видимост за работа по пътната мрежа /и в частност на самотопътно платно/, както и при извършване на строителни дейности, при които има опасност от инциденти /с машини, товари и т.н./.
Предвиждат се и светлоотразителни дъждобрани с висока видимост и светлоотразителни ленти за работещите на открито.
Използваните до момента сигнални ЛПС са ограничени и не покриват изискванията за защита от различните видове рискове през летния и зимния сезон.
4.Ползваните работни обувки към момента са със защитно бомбе, но са с по-твърди подметки, което бързо уморява краката. Персоналът целодневно е правостоящ, като за целта е необходимо да му бъдат осигурени удобни обувки, с подсилени бомбета и подметка с по-висока износоустойчивост. Те трябва да бъдат осигурени както за есенно-зимния, така и за пролетно-летния сезон, тъй като техническите им характеристики им са различни спрямо различните особености. За зимния сезон трябва да се използват зимни работни обувки с подсилени бомбета, които да бъдат изработени от кожа и по възможност да са водоустойчиви. А за летният сезон трябва да се подсигурят специални летни работни обувки с подсилени бомбета, които да са изработени от дишащ текстил и подметка от полиуретан с двойна плътност.
ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 3 |
0.00
|
0.00
|
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. ПРОДЪЖЕНИЕ ЧАСТ 3: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 2
5. На всички работници се осигуряват предпазни ръкавици, но същите са слаби като износоустойчивост и крайно недостатъчни за различните видове рискове. Необходимо е да се осигурят по-високо технологични ръкавици от рода на: противосрезни ръкавици – поне по няколко чифта от всеки вид. Същите ще се ползват според необходимостта по предназначение и ще защитават от различните видове рискове при работа – като работа с остри предмети или предмети със заострени ръбове, също така и при пренасяне на тежки предмети, за осигуряване на по-добро сцепление при работа и т.н. Работещите трябва да бъдат осигурени възможно най-качествено при изпълнение на трудовите им задължения, защото травмите и раните от нараняване на ръцете са често срещан риск, който трябва да се предотврати, да се ограничи до минимум и да се контролира ежедневно.
6. За всички работещи като заварчици, е необходимо да бъде осигурен пълен комплект за специална защита за заварчици, който включва: заваръчен работен костюм – яке и панталон за заварчик, заваръчни обувки с подсилени бомбета, предпазни очила със странична защита, както и заваръчен шлем или маска. Това оборудване е необходимо, за да се защитят максимално всички части на тялото от възможните рискове като искри, възможни пръски разтопен метал и др. подобни. Използваните в момента ЛПС са с нисък клас технически харектеристики и е необходимо да бъдат заменени с по-високотехнологични такива.
7. В оценката на риска са идентифицирани опасности при работа с видеодисплей и нервно-сензорно напрежение с честота на експозиция през повече от половината от законоустановеното работно време, относително висока вероятност за настъпване на вреда и значителни последици за увреждане на зрението. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът е определен от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“.
При работа с видеодисплей очите изпитват особен вид натоварване, което противоречи на естественото виждане. Продължително време работещият с видеодисплей се взира принудително в строго определена насока и на определено разстояние, при което погледът става неподвижен. Въпреки непрекъснатото подобряване на качеството на мониторите, натоварването, на което са подложени очите на работещия, е значително.
Основна причина за преумората на очите и влошаване на зрението е, че изображението на монитора не е толкова ясно, колкото печатния текст. Очите се фокусират по-трудно върху картината на монитора и човек прави по-малко премигвания за една минута, което предизвиква изсъхване на роговицата. Хората, работещи с компютърни екрани, се взират в двумерна плоскост, а обичайното човешко зрение е триизмерно.
Фактор, който е свързан с влияние върху зрението при работа с видеодисплей, е осветлението, което през повечето време е смесено поради особеностите на помещенията.
Съвместното въздействие на описаните условия на труд в работните помещения, заедно с ефектите на синята светлина от видеодисплея на компютъра, намалява естествения филм от сълзите върху роговицата, което причинява тъй наречения „синдром на сухото око“, водещо и до временни или хронични раздразнения на роговицата на окото.
За намаляване риска при работа с видеодисплей и нервно-сензорно (зрително) напрежение, е планирано осигуряване на очила за работа с видеодисплей с/без диоптрична корекция. Предвижда се на 18 лица на следните длъжности да се осигурят очила за работа с видеодисплей:
• УПРАВИТЕЛ - 1
• УПРАВИТЕЛ, ТЪРГОВСКО ДРУЖЕСТВО - 1
• УПРАВИТЕЛ ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО - 1
• ОПЕРАТИВЕН ДИРЕКТОР - 1
• РЪКОВОДИТЕЛ ТРАНСПОРТ - 1
• ОТЧЕТНИК СЧЕТОВОДСТВО - 4
• КАСИЕР – СЧЕТОВОДИТЕЛ - 1
• ЕКСПЕРТ ЗБУТ - 1
• ОТГОВОРНИК АВТОПАРК - 1
• ОТГОВОРНИК СПОМАГАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ - 1
• НАЧАЛНИК СКЛАД - 1
• ОКАЧЕСТВИТЕЛ - 1
• КАНТАРДЖИЯ - 2
• ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПЪЛНИТЕЛ – 1
ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 4 |
0.00
|
0.00
|
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 4: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 3
В рамките на дейността са предвидени нови по вид ЛПС, които досега не са използвани в предприятието, а именно очила за работа с видеодисплеи. Предвид факта, че всички заети работят с видеодисплей повече от половината от установеното за тях работно време, са предвидени като ЛПС защитни очила за работа с компютър с/без корекция за 8 служители. Съгласно чл.9 на НАРЕДБА № 7/2005 г., с цел предпазване зрението на служителите, работодателят осигурява преглед на очите и оценка на зрението на лицата, работещи с видеодисплеи. Предвидени са регулярни прегледи от специалист по очни болести, който да издаде съответните предписания за корекция на зрението и/или за закупуване на очила за работа с видеодисплеи. Антирефлексното покритие на защитните очила има добри защитни и оптични характеристики - повишена прозрачност, намалено количество отразена светлина (премахва отблясъците и отраженията - заслепяването), повишено количество преминала през лещата и достигнала до окото светлина.
Заложените за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта.
Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 1
В рамките на дейността са предвидени за подмяна 8 броя климатици тип сплит с цел подобряване на микроклимата във всички работни помещения, като предвидените климатици са оразмерени в зависимост от обемите на помещенията, които следва да се отопляват и охлаждат. Новите климатици освен охлаждане и отопление, ще позволяват и оптимизация на скоростта и посоката на въздушния поток; пречистване на въздуха, вентилация, овлажняване и изсушаване. Така подмяната на старите климатици с нови ще осигури оптимален микроклимат и работна среда, вкл. нови защити в условията на повишен риск от разпространение на вирусни инфекции и то при положение, че в офисите на дружеството всекидневно се налага да пребивават освен всички работещи и множество посетители, което експоненциално повишава риска от пренасяне на вирусни инфекции. Предвиждат се 8 бр. климатици за 8 работни помещения, в които работят лица от целевата група на длъжностите цитирани по-горе. Видът на климатиците е съобразен с обема на работните помещения.
Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност.
В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични работни столове за 18 от работещите на следните длъжности:
• УПРАВИТЕЛ - 1
• УПРАВИТЕЛ, ТЪРГОВСКО ДРУЖЕСТВО - 1
• УПРАВИТЕЛ ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО - 1
• ОПЕРАТИВЕН ДИРЕКТОР - 1
• РЪКОВОДИТЕЛ ТРАНСПОРТ - 1
• ОТЧЕТНИК СЧЕТОВОДСТВО - 4
• КАСИЕР – СЧЕТОВОДИТЕЛ - 1
• ЕКСПЕРТ ЗБУТ - 1
• ОТГОВОРНИК АВТОПАРК - 1
• ОТГОВОРНИК СПОМАГАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ - 1
• НАЧАЛНИК СКЛАД - 1
• ОКАЧЕСТВИТЕЛ - 1
• КАНТАРДЖИЯ - 2
• ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПЪЛНИТЕЛ - 1
Предвидените ергономични работни столове са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност.
ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. |
0.00
|
0.00
|