Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 363 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Ен Ес Лоджистик ЕООД e компания, която  оперира в сектор международен пътен транспорт и извършва превоз на опасни товари с автоцистерни.

Проектното предложение е насочено към справяне с предизвикателствата, свързани с неутрално въглеродния преход в условията на висока конкурентност и постигането на по- устойчиви условия на труд за работниците в компанията, чрез прилагане мерки за адаптиране към промените в работната среда и  подобряване на здравословната  и безопасна среда за работещите . 

В рамките на проекта ще  бъдат реализирани следните дейности и цели: 
 -Разработване и въвеждане на „зелени“ модели на организация на труд и обучение на лицата от целевата група, с които ще се създадат условия за устойчиво и екологично развитие;
-Осигуряване на колективни предпазни средства  за защита при извършване на ключови производствени  технологичните операции, които ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица в компанията;
-Осигуряване на средства за колективна защита за подобряване условията на труд ,чрез повишаване на ергономията при работа;
-Осигуряване на нови социални придобивки за работещите за подобряване здравето и условията на труд 

Проектните  дейности ще спомогнат за разрешаването на общи и специфични проблеми на целевата група , която включва 44 лица и ще осигурят приспособяване на работниците и предприятието към промените, чрез адаптация на работната среда  и мерки за справяне с рисковете за здравето. 

Изпълнението на проекта ще доведе до подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд и  внедряване на зелени модели за организация на труд , което ще  да допринесе за по-здравословни и по-устойчиви работни места, като същевременно има положително въздействие върху резултатите ,репутацията и конкурентоспособността на компанията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 : Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Необходимостта на дейността е обусловена от възникването на нови предизвикателства произтичащи от глобализацията, социалната и екологична ситуация, които водят до бързи промени в пазара на труда и особено в сектор транспорт , в какъвто оперира „Ен Ес Лоджистик“ ЕООД . Това налага предприемане на ефективни мерки за адаптиране към промените , оринетиране на фирмата към климатично неутрално производство и насърчаване на екологичната устойчивост на работните места. Целта на дейността е преминаването на компанията към икономически профил с ефективно използване на ресурсите , чрез създаване на устойчиви работни места и придобиване на зелени умения и знания от целевата група, които са 16 заети лица в компанията – 3 от звено Автомонтьори и 13 от Звено „Администрация и Управление“ ( подробно описани в. 9) Именно обхващането на служителите от тези отдели ще има най –голям ефект и ще демонстрира осезаем ангажимент към устойчивостта на организацията на човешките ресурси. Звено „ Автомотьори“ има най-значителен отпечатък върху околната среда поради високото потребление на ресурси и прилагането на практики за устойчивост ще доведе до най-значително намаляване въздействието върху околната среда. Необходимостта от висока ефективност и бързо адаптиране към екологичните предизвикателства за повишаване на ресурсната ефективност от дейността на заетите лица в звено автомонтьори и създаването от управленския персонал на модели за устойчивост , насърчаване чувството за екологична ангажираност и осигуряване на проактивен подход при утвърждаване фирмата ,като неутрално въглеродна конкурентоспособна компания, определя и целенасочени действия към тези работни места. В рамките на дейността ще бъда разработени и въведени „зелени“ модели на организация на работните процеси на обхванатите работни места, които имат пряка връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на кандидата – продукти/услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на 16 работни места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, план от мерки за прилагането им. Ще бъдат изготвени „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места и обучение на служителите за промените. Ще бъде проведено обучение на служителите относно въведените промени и екологични практики и значението на устойчивостта, което ще помогне за повишаване на осведомеността и насърчаване на култура на екологична отговорност в компанията. Дейността ще се възложи на външен изпълнител и конкретните на „зелени“ модели на организация на труд, които ще бъдат разработени и приложени по проекта, ще бъдат предложени от избрания изпълнител след извършване на необходимия анализ; Задължителните четири етапа ще бъдат спазени в тяхната логическа последователност. „Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 3 200.00 0.00
Дейност 4 Осигуряване на Колективни предпазни средства -1 част: Целта на дейността е подобряване условията на труд, чрез осигуряване на колективни предпазни средства за защита. Целевата група от 44 на Дейността лица е подробно описана ,като характеристики в т. 9 .Всички колективни средства за защита произлизат от Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за минимизиране на риска. Компанията не допуска превишаване на установените норми за производствен микроклимат, прах, токсични и вредни вещества, в работните помещения и на работните места, но са необходими по-добри условия на здравословен и безопасен труд. За риска от неблагоприятен микроклимат в работно хале са препоръчани следните мерки : Закупуване на Дизелов отоплител-2 бр., Мобилен охладител-6 бр. , монтиране на Индустриални секционн врати -2 бр. При текущото състояние обслужването на камионите и попълването на необходимата документация преди всеки курс от шофьорите и осъществяването на текущата и планирани ремонти се извършват в работно хале с площ от 1890 кв/м, в което има което има осигурени здравословни условия на труд , но с нарастване обема на работа, на автомобилния парк от цистерни и броя на влизащи транспортни средства в халето са необходими мерки за осигуряване на оптимален микроклимат. За отопление през зимните месеци към момента се използва един мобилен отоплител, които отоплява локалната зона, в която е позициониран и при по-студени месеци има риск от нарушаване на температурата в работната среда . Със закупуваните на новите дизелови отоплители ще се осигури оптимална работна температура в цялото помещение, като отоплителите разполагат с допълнителна възможност, чрез меки връзки да осигурят ефективно отоплението на активно използваните зони. Сградата на използваното работно хале е стара с метален покрив което създава риск от неблагоприятни климатични условия за работа през летните месеци. При текущото състояние за охлаждане се разчита на естествената вентилация на помещението, но за да се подобрят условията в работното помещение ще бъдат закупи мобилни водни охладители, като броят им е съобразен с голямата площ на помещението и климатичната зона в която се работи и се характеризира често с рекордно високи летни температури. Използваните към момента 6 метрови врати са с от метална конструкция, на панти, които от ежедневна експлоатация са амортизирани , трудно се затварят и не уплътняват входа, което създава опасност за неблагоприятни въздушни потоци, които през зимните месеци създава риск за работещите служители. Ще бъдат извършени СМР дейности за поставяне на индустриални секционни врати -2 бр. което ще осигури запазване на температурата в халето в нормативно определените граници и осигуряване на максималната ефективност . Чрез оборудването и СМР дейностите ще се създаде възможност за устойчиво поддържане параметрите на микроклимата като фактор на работната среда - температура, влажност и скорост на движение на въздуха, което ще се отрази благоприятно върху здравето на работниците и честотата от сезонни респираторни заболявания. За ограничаване риска от вдишването на изгорели газове от шофьорите и автомонтьорите по време на работа в халето е утвърдена мярка за закупуване на мобилен екстрактор за отработени газове. При текущото състояние при работата на двигателите на камионите ,за да се избегне задимяването се отворят порталните врати, което крие риск за влошаване на микроклимата на помещението. С придобиването на екстрактора ще стане възможно в случаите, в които двигателя на ремонтирания камион работи в ремонтното помещение – по време на тестове, диагностика и т.н., изгорелите газове ще бъдат отвеждани извън работното помещение, принудително, чрез изпускателна тръба/маркуч, който се монтира на ауспуха/сите на камионите. Ще се осигурят по-здравословни и безопасни условия на труд за всички работещи в работното хале 27 заети лица. Описанието на Дейността Продължава поради липса на достатъчно символи в полето 114 948.22 0.00
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите: Целта на дейността е създаване на по-добри условия за хранене , отдих и по-високи санитарно хигиенни условия ,чрез осигуряване на социални придобивки. В рамките на дейността ще бъде закупен оборудван контейнер с площ 54 кв.м. , с размери 600/900/250 см с обособени зони за почивка и хранене, санитарно-хигиенни помещения –съблекалня, баня и тоалетни . Режимът на труд и почивка във фирмата е задължителен елемент на цялостната фирмена политика за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, но е необходимо осигуряване на по-високи стандарти на здравословен труд за работниците шофьори, автомонтьори и пазачи , които са описани подробно т. 9 , като целева група. Социалната придобивка ще бъде използвана от заетите лица които, които работят на работната площадка , която обхваща платца за товараните камиони и работното хале за ремонт и текущо обслужване на камините. Шофьорите извършват оглед на цистерните на платца и работни задължителни дейности по подготовка и преглед на поверените им МПС преди излизане на път, оформяне на документацията за превоза в работното хале където няма място за хранене, почивка и преобличане. Те както и автомонтьорите ползват специално работно облекло, което осигурява необходимата защита при работа с опасни товари и облекло пригодено за труда, който полагат и са задължени да носят по време на работа. При текущото състояние използват санитарни помещения в сградата, където са разположени офисите, които са отдалечени от работната зона , нямат капацитет да поемат увеличения персонал , не са приспособени за преобличане и вземане на душ, и са неудобни за осигуряване на личната хигиена на шофьори и монтьори. За шофьори , пазачи и автомонтьори , целева група на Дейност 5 няма и обособено място за хранене с необходимото оборудване , което да създава условия за хранене и ефективна почивка , а базата е отдалечена от най-близкото населено и регламентираните почивки работниците похапват на крак. Платцът осигурява възможност за поставяне на преместваем контейнер с размери 600 см на 900 см ( не попада в категорията моторно превозно средство с двигател ) и осигуряване на място за хранене и почивка с обсебени отделно санитарно-хигиенни помещения. Размерите му са съобразени с броя на хората, които ще го използват , които са 31 заети лица. Изпълнението на дейността включва закупуване на оборудван преместваем контейнер 600/900/250см . В Контейнерът ще бъдат обособени зона за почивка, зона за хранене , съблекалня , баня и две малки тоалетни помещения и ще бъде доставен оборудван с необходимите активи ( за санитарни помещения : 2 бр. тоалетна чиния с казанче 2 бр. мивка със смесител, 3 броя подов сифон бойлер 80 л,) за зона за хранене и почивка : Кухненско шкафове с плот 1бр. Мивка и смесител 1бр , Кафе автомат 1бр., Микровълнова Печка 1бр. Хладилник 1бр. Инверторен климатик 2 бр.- Телевизор 1бр. ,Трапезна маса 1 бр. ,Столове 15 бр. Диван 1 бр. за зоната за преобличане: Метални гардеробчета 27 бр. Пейки дървени 3 бр. ) Ще се създадат по-благоприятни условия за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда на работещите на длъжности шофьор, авто и електромеханици, пазач при условия за запазено здраве . С осигуряване на социалната придобивка ще се създадат условия за пълноценно хранене и почивка, за преобличане и поддържане на физическото здраве и хигиена . Изпълнението на тази дейност ще доведе до осигуряване на по-здравословни и по-безопасни условия на труд 58 040.00 0.00
Дейност 4 Осигуряване на Колективни предпазни средства - Продължение: Осигуряване на Колективни предпазни средства - Част 2 В работното хале ежедневното влизане и излизане на камионите с ремаркетата става причина за замърсяване на пода с отделените от ходовата част и гумите твърди отпадъци (кал, камъни, отлагания ) , при маневрирането на камионите в помещението се образува по-големи количества прах, който се вдигат във въздуха и се разнася. Работните процеси протичат при значително прахоотделяне, което дори когато не превишава граничните стойности, може да има негативни здравни ефекти . Има и риск за замърсяване на работната среда с масла. В момента, почистването на производствените помещения се извършва механично - с метли и пистолет, но то не е достатъчно ефективно . С индустриалната подопочистваща машина -1 бр., която има функционалности за впръскване на вода, разчеткване, вакуумно изсмукване и подсушаване на помещението ще се ограничи вторичното прахово замърсяване на работната среда. Техническите характеристики на оборудването са изцяло съобразени с огромната площ на помещението от 1876 кв./м и вида на източниците за почистване - масло и правх. Ще се постигне изчистване на работната среда , предотвратяване на заболяване на дихателната система и опазване на здравето на работниците. Със закупуването на ергономични столове и бюра ще се постигне осигуряване на средства за колективна защита за подобряване условията на труд ,чрез повишаване на ергономията при работа на 14 работни места, за 17 заети лица . Целевата група е подробно описана в т. 9 .. За заетите 4 лица на длъжност пазач, които работят на сменен режим на работа е предвиден един брой бюро и един ергономичен стол .Целта на дейността е да се подобрят условията на труд на работещите в отдел администрация и лицата на длъжност пазачи с предимно седяща работна поза , чрез подобряване на ергономията при работата им. При продължителна седяща работна поза е необходима превенция на неблагоприятните здравни ефекти при статично напрежение на мускулатурата, умора в мускулите на гърба и врата, напрежение върху гръбначния стълб, особено в долната част на гърба или врата, застой на кръвта в долните крайници и малкия таз . Тези условия на труд могат да доведат до трайни изменения в организма на работниците. Работните столове, и бюра , които в момента се използват, са привидно удобни и отговарят на законовите изисквания, но поради факта, че са амортизирани и не са конструирани с необходимите високи ергономични характеристики водят до преумора, както и при по-дълго използване - до риск от дългосрочни увреждания. За подобряване на ергономията при работа е целесъобразно наличните столове и бюра (в значителна степен и амортизирани) да се заменят с висококачествени ергономични такива, които имат характеристики, осигуряващи правилна позиция на седене и избягване на горецитираните нежелани последици. Дейността включва закупуването на 14 бр. електрически бюра с възможност за регулиране на височината спрямо позицията/ръста на служителя: широк диапазон на регулиране на височината , персонализация на настройките според работещия, колони за по-голяма сигурност и комфорт по-време на работа и 14 бр. съвременни ергономичните работни с мрежести седалка и облегалка, с индивидуални зони на комфорт, регулируема във височина облегалка, регулируема в дълбочина лумбална опора, регулируеми подлакътници и облегалка за глава, което ще осигури лесна адаптация според антропометричните данни на работника т.е. възможността за нарушава позата на тялото и натоварва кръста на работещия ще са сведени до нула. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.