Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

ФОРЕСТ - БУЛ ЕООД е дългогодишен водещ производител на фасониран дървен материал (греди, дъски и талпи) в област Смолян, реализиращ продукцията си в страната и чужбина.
Настоящият проект е насочен към посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, подобряване на здравословната и безопасна работна среда  и осигуряване на социални придобивки за работещите  производствената база на фирма дружеството в гр. Смолян. Анализирани и отчетени са специфичните нужди, благоприятстващи развитието на 45 заети лица в предприятието.
За да се отговори на тези нужди в проекта са предвидени комплексни ефективни мерки, насочени към подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места, адаптиране към промените в работната среда и осигуряване на здравословна и безопасна работна среда, включително разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд и обучение на служители във връзка с тяхното внедряване, изготвяне на „зелени карти“, закупуване на лични предпазни средства  и специално работно облекло и осигуряване на помещение за хранене, отдих и почивка. 
Очакваните положителни ефекти от реализацията на проекта са свързани с улеснения прехода към климатично неутрално функциониране на завода, както и осигуряване на устойчиви условия на труд за работещите в него, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд и качеството на работната среда за 45 служители.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси във ФОРЕСТ-БУЛ ЕООД, които имат връзка както с повишаване на ресурсната ефективност, така и за намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на произвежданите продукти. Дейността ще спомогне и за изграждането на цялостна екологосъобразна фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите на дружеството. С цел изпълнение на дългосрочната стратегия на фирмата за устойчиво развитие, както и в духа на Европейския зелен пакт на ЕС, ФОРЕСТ-БУЛ ЕООД планира да включи нови екологосъобразни дейности в производствения процес и организацията на труда, тъй като вярва, че постигането на декарбонизация, насърчаването на рециклирането и въвеждането на нови технологии за чисти продукти, ще окаже значително влияние върху дейността на дружеството и заетостта. Въвеждането на нови „зелени“ политики е възможно чрез дълбоки промени едновременно в технологиите, производствения процес, потреблението и инвестициите, които е невъзможно да бъдат постигнати без достатъчно квалифицирани служители. Съобразявайки се изцяло със зададените условия по процедура Адаптирани работни места по ПРЧР, дружеството планира в процеса на изпълнение на дейността да включи и четирите задължителни нейни етапа: 1. Преглед на моментното състояние на ФОРЕСТ-БУЛ ЕООД и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси в ФОРЕСТ-БУЛ ЕООД. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ФОРЕСТ-БУЛ ЕООД 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала на ФОРЕСТ-БУЛ ЕООД. Тъй като ФОРЕСТ-БУЛ ЕООД не разполага със служители, притежаващи компетенции в тази сфера, нужни за качественото и своевременно изпълнение на дейността, се планира да възложи изпълнението и на изпълнител с необходимата професионална компетентност в сферата на ресурсната ефективност. От него ще бъде извършен подробен и задълбочен прегледи и анализ на дейността на ФОРЕСТ-БУЛ ЕООД във връзка с въздействието върху околната среда. Целта на анализа ще бъде, както извършване на оценка на вече въведените „зелени“ политики в компанията и тяхното пряко и косвено въздействие върху икономическото развитие на организацията, трудовата заетост и въздействието с пазара на труд, така и измерване и оценка на произтичащите от екологичния преход ефекти върху заетостта в компанията и необходимостта от повишаване квалификацията на служителите, от промяна на професионалните профили на служителите и от оценка на тенденциите на технологични промени и автоматизацията. Анализът ще завърши с изготвяне на пътна карта с конкретни стъпки за преодоляване на предизвикателствата в трудовата заетост и взаимодействието с пазара на труд, както изграждането на по-добри възможности и условия на труд в компанията, които са екологосъобразни. Пътната карта следва да включва конкретни стъпки за въвеждане на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси на територията на производствената база на дружеството или на определени работни места. Също така от избрания изпълнител ще бъде изискано за всяка длъжност, заемана от включени в дейността служители на ФОРЕСТ-БУЛ ЕООД да бъде изготвена „зелена карта“, съдържаща набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до създаване на „зелени“ модели на организация на труд. Конкретните зелени модели ще бъдат съобразени както с дейността на компанията и нейния ангажимент за устойчиво развитие, така и с характеристиките на конкретното работно място. ПРОДЪЛЖАВА В НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ 8 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Дейността е насочена към реализирането на по-високи изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд в производствената база на ФОРЕСТ-БУЛ ЕООД в гр. Смолян, подобряване защитата на здравето на работещите и намаляване опасността от трудови злополуки, причинени от типичните за производството на фасониран дървен материал (греди, дъски и талпи) рискове ( подробно описани в раздел "Описание на целевата група"). Към настоящия момент в базата са спазени единствено минималните изисквания за осигуряване на здравословни безопасни условия на труда съглансо ЗЗБУТ, които ще бъдат надградени чрез доставка на нови по-качествени специални работни облекла и лични предпазни средства. По този начин от една страна ще се подменят износени такива, а от друга, да се повиши степента на защита чрез по-устойчиви на различните въздействия и материали и по-добра и пригодена за съответната нужда изработка на отделните артикули. След извършен анализ на нуждите на работещите, при съблюдаване на направената Оценка на риска, при отчитане степента на износване и реалната необходимост от подмяна към очакваното начало на изпълнение на проекта, в рамките на дейността се предвижда да бъдат закупени следните видове СРО и ЛПС: I. СРО: 1. Летни и зимни защитни облекла яке с панталон (за длъжност секач) - защитаващи кожата и тялото от механични рискове - охлузване и нараняване, както и топлинни рискове. Подмяната се налага поради износеност и нужда от по-добра защита - новите облекла ще бъдат с по-голяма здравина на плата, с отлична изолираща способност от факторите на климатичната среда, и ще позволяват активна физическа работа. 2. Защитни работни обувки летни и зимни (за длъжност секач) - осигуряващи защита от удар, пробождане, охлузване, счупване, подхлъзване и падане. Належаща подмяна поради изтичащ срок и необходимост от по-добра защита. Наличните обувки не са водоустойчиви и са с клас на защита S1. Новите обувки ще бъдат с клас защита S3, противоударно метално бомбе, водоустойчиви и със защита от пробождане. 3. Летни и зимни защитни облекла яке с панталон (длъжности различни от „Секач“) - защитаващи кожата и тялото от охлузване, нараняване, изгаряния и измръзвания. Както и при облеклата на секачите, подмяната се налага поради износеност и нужда от по-добра защита - новите облекла ще бъдат с по-голяма здравина на плата (зимните от Softshell материя), с отлична изолираща способност от факторите на климатичната среда, с високи показатели за ветро и водонепропускливост. 4. Тертмозащитен работен елек и зимна шапка - защитава кожата и тялото от климатичните фактори на околната среда в студените месеци. До настоящия момент не са осигурявани на служителите, значително ще подобрят комфорта им при работа в студено време. Предвижда се закупуването на два вида зимни шапки – по-плътни (за секачи при работа на открито) и с по-малка плътност за работещите в базата. 5. Защитни работни обувки летни и зимни (длъжности различни от „Секач“) - осигуряващи защита от удар, пробождане, счупване, нараняване, подхлъзване и падане. Належаща подмяна поради необходимост от по-добра защита. Наличните обувки са с клас на защита S1, което е крайно недостатъчно според типа производство. Новите обувки ще бъдат с клас защита S3, подсилено композитно бомбе, водоустойчиви и със защита от пробождане. II. ЛПС: 1. Противосрезни ръкавици (за секачи)- за защита от механични рискове и порязвания Настоящите са нискокачествени и се износват значително по-бързо, както и не отговарят на предвидените за дейността стандарти. Новите ще са по-устойчиви и ще притежават стандарти за безопасност: EN 388, EN 4202. 2. Противосрезни ръкавици (длъжности различни от „Секач“)- за защита от механични рискове и порязвания Използваните към момента ръкавици не разполагат с покритие, омазняаването от работа с машини пропива в тях и създава допълнителен риск. Предвижда се закупуване на ръкавици с покритие от нитрилна пяна, което осигурява защита в омазнена среда. 50 726.30 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на така желаната лоялност. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която компанията предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на дружеството и ще работят по-ефективно. Целта на дейността е повишаване качеството на работните условия, запазване на здравето на 45 работници в дружеството и повишаване наличната им мотивация, удовлетвореност и производителност чрез осигуряване на "зелено" помещение за хранене, отдих и почивка, както и прилежащо към него помещение за преобличане в базата на предприятието в гр. Смолян. Към момента ФОРЕСТ-БУЛ ЕООД не разполага с подобна социална придобивка за служителите си, като са осигурени единствено лост за набирания и успоредка в двора на дружеството. Липсата на помещение за хранене и почивка принуждава работниците да използват регламентираните им от КТ почивки предимно в двора на предприятието, като често се хранят прави. Липсата на помещение с шкафчета за преобличане от своя страна ги принуждава да се хранят в работните си дрехи, които поради естеството на производството са силно запрашени и замърсени дори при често изпиране. Това допълнително повишава риска от заразяване с бактерии и паразити, които могат да предизвикат хранителни отравяния и ред други заболявания. В тази връзка работодателят предвижда обособяване на "зелено" помещение за хранене, отдих и почивка тип "отворено пространство" с обособени отделни зони: зона за съхранение на храна, зона за претопляне на храна, правене на кафе и чай, зона за хранене, зона за отдих и почивка, които ще бъдат интерактивно разположени в едно помещение, което е съобразено с рационалните норми и специфичните условия на труд. На база на направено проучване на най-добрите практики за създаването на ефективни помещения за почивка и хранене на служителите, ФОРЕСТ-БУЛ ЕООД има за цел да обособи не само помещение за хранене, отдих и почивка, но и то да бъде с креативен екологичен дизайн, които да вдъхновява служителите и да подпомага и повишава психическото им здраве и настроение, като им дава възможност за социална връзка, разтоварване от стреса и удовлетворение от храната. Към това помещение ще се оборудва с лични шкафчета малка стая за преобличане, което ще позволи работниците да се хранят с чисти дрехи, съответно ще осигури по-добра хигиена при хранене. След извършен анализ на нуждите на работещите в рамките на дейността се предвижда да бъдат закупени и доставени следните видове оборудване и обзавеждане: I. "Зелено" помещение за хранене, отдих и почивка: 1. Доставка и монтаж на модулна кухня от ПДЧ, включваща горен и долен ред шкафове, термоплот и гръб, панти и водачи на чекмеджетата. Кухнята ще е с размери Ш:600/Д:60/В:216 см. Ще позволи на работниците да съхраняват и претоплят храна, както и да си приготвят тонизиращи напитки като кафе и чай. ОПИСАНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА ПРОДЪЛЖАВА В ПОЛЕ ОПИСАНИЕ НА СЛЕДВАЩАТА ДЕЙНОСТ. 66 711.28 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: 3. Комбинирана защитна каска (за секачи) - защита на глава от топлинни и механични рискове, удар от падащ или летящ предмет (счупвания, нараняване) и статичен натиск (смачкване). Към момента се използват обикновени каски без лицева защита, които са към края на експлоатационния си цикъл. Предвижда се надграждане чрез закупуването на каски със защита на лицето от стоманена решетка, отговарящи на стандарти за безопасност EN 352, EN 397 и EN 1731. 4. Каска (длъжности различни от „Секач“) - защита на глава от топлинни и механични рискове, удар от падащ или летящ предмет (счупвания, нараняване) и статичен натиск (смачкване). Както е споменато в т. 3 до стартиране на проектните дейности използваните към момента каски ще са с изтекъл есплоатационен период, съответно няма да осигуряват необходимата защита. Новите значително ще надградят използваните до сега - ще бъдат вентилирани и леки, както и ще разполагат със сензорен диск, който показва кога каската е била прекалено изложена на UV-лъчение и е нужна подмяна. 5. Антифони - защита на слуха Използваните към момента са в края на експлоатационния си цикъл и с ниска защита – до 15 dB. Новите ще са с двуточкова система за монтаж, отлично заглушаване на шума – 35 dB и максимално пространство за ушите отвътре. 6. Ударозащитни очила - за защита от проникване на частици и удар Наличните се захабяват бързо, тъй като нямат висока устойчивост, новите ще бъдат от по- високотехнологични материали и отговарящи на стандарти EN 166, EN 170, EN 172, EN 169. 7. Дъждобрани (защитни покривала) - защита при работа на открито и дъжд Наличните в дружеството са от тънак материал и с недостатъчна дължина, съответно не осигуряват нужната защита. Новите ще бъдат удължени, с дебелина на материала поне 0,5 mm и воден стълб поне 3000 мм. 8. Светлоотразителна жилетка-двуцветна – осигурява видимост в трудни климатични условия и в периоди с малко или никаква слънчева светлина Ново по вид ЛПС, което ще минимизира риска от нараняване и охлузване чрез осигуряване на визуално сигнализиране. В представеното Приложение V подробно са посочени текущите ЛПС и СРО (както и техни характеристики), предвидените за закупуване нови (отново с подробни технически характеристики), както и с какво новите надграждат използваните досега. Всички предвидени за закупуване артикули ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето по смисъла на чл. 6 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на личнитепредпазни средства (Приета с ПМС № 5 от 11.01.2018 г., обн., ДВ, бр. 6 от 16.01.2018 г., в сила от 21.04.2018 г.). Въз основа на извършена оценка на риска в дружеството е изготвен утвърден списък на работните места и видовете работни процеси, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло съгласно изискванията, посочени в чл. 17, ал. 3, т. 1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. (изм. и доп. ДВ. бр. 99 от 26 Ноември 2021 г.). Всички предвидени за закупуване в настоящото проектно предложение артикули са в пълно съответствие с него, както и броя заети към настоящия момент за всяка от длъжностите. Следва да се обърне внимание, че поради естеството на производството, водещо до ежедневна работа с тежести, режещи инструменти и химически агенти, срокът на износване на голяма част от артикулите е сравнително кратък. За заетите на длъжност „секач“ служители са предвидени ЛПС и СРО с възможно най-висока степен на защита, поради което и са разделени от останалите в описанието. Нуждата е обусловена от многобройни трудови инциденти през годините и многото рискови фактори на работната среда за длъжността. Длъжностите различни от „Секач“ включват машинен оператор дървообработване, общ работник, точилар, пазач, водач машини за горско стопанство, специалист лесовъдство, общ работник горско стопанство, извозвач дървен материал, оператор машини за горско стопанство, тракторист, шофьор тежкотоварна кола. 0.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ОПИСАНИЕТО НА ПРЕДИШНАТА ДЕЙНОСТ: 2. 6 бр. трапезни маси от масив за употреба на закрито с размер Ш:140/Д:90. За комфортно хранене се предвижда една маса да се използва от не повече от 4 служителя. 3. 24 бр. трапезни столове от масив/текстил за употреба на закрито цена По 4 броя към всяка от масите. 4. 1 бр. ъглов диван с текстилна тапицерия – ще създаде условия за отдих преди или след хранене, както и в почивките за кафе/чай 5. 1 бр. телевизор – ще спомогне за психическа отмора на служителите 6. 1 бр. микровълнова печка – за претопляне на храна и общо ползване от служителите 7. 1 бр. двоен котлон за вграждане - за претопляне на храна, правене на чай и общо ползване от служителите 8. 1 бр. кафеавтомат – за приготвяне на кафе и други ободряващи напиткии общо ползване от служителите 9. 1 бр. хладилник с две врати – ще позволи безопасно съхранение на храна и хранителни продукти 10. 1 бр. диспенсър за вода за общо ползване от служителите, чрез който ще имат винаги на разположение студена/топла филтрирана вода 11. 1 бр. климатик тип колонен – ще осигури нужните/оптималните параметри на микроклимата в помещението. II. Прилежащо помещение за преобличане: 1. Доставка на 39 шкафа за съблекални с дълги врати и с по 2 отделения. В едното служителите ще могат да съхраняват чистите си дрехи, другото отделение ще се използва за замърсените ЛПС и СРО. 2. 1 бр. климатик тип колонен – ще осигури нужните/оптималните параметри на микроклимата в помещението. Изборът на включените в дейността социални придобивки, включително конкретни артикули е обоснован и направен в съответствие с нуждите на предприятието и работещите, като са съобразни и рационалните норми и специфичните условия на труд съгласно КТ. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.