Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в.. които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намали разхода ресурси, генерирането на отпадъци респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока.
През 2022 г., Дружеството закупи 2 бр. нови ДМА - 1 бр. нова готварска печка и 1 бр. бр. хладилник, които позволиха както увеличаване на производствения капацитет, така и внедряване на кръгови и по-ресурсно ефикасни модели.
Но дори това не е достатъчно. Налице са проблеми в управление на ресурсите и ефективността на процесите (например по-голям брак при приготвяне на ястия, по-чести повреди и престои на машините). Липсва и цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по-висок екологичен стандарт на производството и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
За това посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с:
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
- изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. – общо във всички звена -въвеждане на правилници и стандарти в цялата фирма. – което не е по-малко работа!
Зелените модели, които ще бъдат свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия (посредством оптимизирано натоварване на машините, осветлението и другите консуматори), оптималното използване на материали и суровини, правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Изпълнението на дейността ще доведе до установяване на ефективни инструменти за „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, както на индивидуално, така и на фирмено ниво. |
2 333.24
|
0.00
|
Дейност 2 "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа".
: Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените цели.
Дейността има за цел да се предостави ефективна психологическа подкрепа на заетите лица на "Еделвайс-93" ЕООД и е от съществено значение за фирмата. Психологическото състояние на всеки работещ оказва пряко въздействие върху неговата работоспособност, върху удовлетвореността му и респективно мотивацията му за труд, върху трудовата дисциплина, включително върху рисковете от трудови злополуки и негативно въздействие върху здравето на работещия и не на последно място върху качеството и ефективността на извършваната трудова дейност.
Дейността на всички работещи - готвачи, сервитьори, хигиенисти, мениджъри е свързана с изисквания за психична устойчивост, концентрация на вниманието, емоционална стабилност, добри комуникативни умения и умения за работа в екип. Работещите са подложени на физическо и психично напрежение заради естеството им на работа, за това навременната и ефективна психологическа подкрепа е от съществено значение. Необходими са регулярни и навременни мерки за превенция на физическо, емоционално и психическо изтощение. След COVID пандемията рисковете за такова изтощение и за влошаване общото състояние на работещите са по-големи. За това в проекта ще бъдат изпълнени редица мерки за превенция и профилактика на стреса на работното място, прегаряне и др. негативни ефекти за менталното здраве на работещите. Мерките ще се реализират чрез експертна психологическа подкрепа в две насоки – индивидуална и групова. Индивидуалната подкрепа ще се реализира с индивидуална личностна диагностика и психологическо консултиране. Диагностиката има за цел да установят конкретните личностни особености на всеки от работещите, за да може да се подпомогне по ефективно тяхната адаптация и да се оптимизира организацията на труда според индивидуалния капацитет и особености на всеки служител. Консултирането ще подпомогне работещите да преработят налично напрежение, стрес и негативни изживявания в ефективни поведенчески модели, които да им помогнат да са по удовлетворени и мотивирани в своята работа. За да се имплементират в организацията новите поведенчески модели, ще се проведат групови обучения за създаване на подобряване на взаимоотношенията и за формиране на позитивна колективна среда и подкрепа.
Предвиждат се следните етапи:
- Анализ на психологическата среда, организацията на работа и взаимоотношенията в отделните звена на дружеството – посредством структурирани интервюта със служители на отделни работни позиции (длъжности)
- Индивидуална диагностика и изготвяне на психологически профили на служителите – с психологически въпросници за определяне на : личностния тип, нивото на стрес и начините за справяне с него (копинг стратегии), удовлетвореността от труда и мотивацията за работа на всеки служител. Ще се изготвят профили с препоръки за индивидуален подход към всеки служител.
- Индивидуално психологическо консултиране за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Фокус върху консултирането ще бъде създаването на индивидуални поведенчески модели – копинг стратегии за справяне с професионални стрес и негативните емоции свързани с работата.
- Консултиране на ръководството за запознаване с личностни особености на отделните служители и внедряване на промени в организацията на труда и/или взаимоотношенията с отделните служители за по-ефективно използване на индивидуалните им особености.
- Провеждане на групов тренинг „Професионален стрес, напрежение и емоционално прегаряне на работното място (бърн аут) – практически модели за справяне“ – за формиране на практически умения у всеки служител за справяне с негативни преживявания на работното място, за запазване на концентрация, мотивация и позитивна нагласа, вкл. и чрез взаимна подкрепа и взаимодействие между колегите. |
2 333.24
|
0.00
|
Дейност 3 "Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло": В рамките на дейността, "Еделвайс-93" ЕООД планира да закупи и осигури ЛПС и специално работно облекло за своите служители. Това ще бъдат нови по вид ЛПС и специално работно облекло, които досега не са използвани в предприятието, но също така осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо.
Според представения списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места, кандидатът предвижда да закупи и осигури ЛПС и специално работно облекло, предвид дейността на фирмата. Този списък отговаря на изискванията, посочени в чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г и в него ясно се вижда изричната необходимост от нуждата от подмяна и закупуване на нови и по-модерни ЛПС и/или специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица, които ще бъдат заменени, тъй като използваните към момента ЛПС и работно облекло са амортизирани и имат нужда от подмяна .
Новозакупените ще надградят старите ЛПС и работно облекло чрез функционалността си, ще отговарят на условията на съответното работно място. Съобразени са с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите, ще съответстват на размерите на използващия ги, ако е необходимо, след подходящо регулиране.
Във връзка с дейността бяха събрани оферти и се формираха прогнозни разходи, както следва:
- За Готвачи - 6 бр. и Хигиенист - 2 бр.
8 бр. защитни и подсилени обувки * 256,95 лв. = 2055,60 лв.
8 бр. очила маска * 38,55 лв. = 231,30 лв.
8 бр. противосрезни ръкавици * 47,03 лв. = 376,24 лв.
6 бр. престилка с огнеупорни елементи * 154,06 лв. = 924,36 лв.
8 бр. панталон с огнеупорни елементи * 58,79 лв. = 470,32 лв.
- За Сервитьори - 4 бр., Бармани - 1 бр. и Управител - 1 бр.
6 бр. защитни и подсилени обувки * 256,95 лв. = 1 541,70 лв.
6 бр. очила маска * 38,55 лв. = 231,30 лв.
6 бр. противосрезни ръкавици * 47,03 лв. = 282,18 лв.
6 бр. престилка с огнеупорни елементи * 154,06 лв. = 924,36 лв.
6 бр. панталон с огнеупорни елементи * 58,79 лв. = 352,74 лв.
Общо предвидени разходи по Дейност 3: 7 390,10 лв.
Производството и предлагането на ястия е процес, който включва в себе си различни дейности и длъжности. Готвачите, сервитьорите, барманите и хигиенистите работят в сравнително опасна среда с лесно запалими вещества и горещи предмети, в т.ч. и самите ястия. Техните защитни средства са остарели и овехтели ЛПС, т.е. в случай на инциденти, те нямат защитни работни облекла, които да ги предпазят от неприятни, нежелани и нездравословни последици. В случай на токов удар, работниците не разполагат с подходящи работни обувки със защита от нараняване и които предотвратяват електропроводимост. Сервитьорите нямат подходящи обувки и престилки, които биха могли да ги предпазят при заливане с горещи ястия или др. опасни за здравето ситуации. |
7 390.10
|
0.00
|
Дейност 4. "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд." - Част 1: Дейността е необходима за постигане на заложените в проекта цели и има за цел повишаване степента на колективна защита в предприятието, чрез изпълнение на препоръките на СТМ, базирани на оценката на риска и утвърдената годишна програма с мерки за минимизиране на рисковете на работните места. След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени следните конкретни препоръки, с мерки по отстраняването им:
1. Подобряване на условията на труд, чрез защита от неблагоприятен микроклимат:
В работните помещения на "Еделвайс-93" ЕООД е изградена цялостна отоплителна инсталация, но тя е твърде амортизирана и поддържа температура, която през зимните месеци е 15-16 градуса по С и не е достатъчна за осигуряване дори на минимален работен температурен комфорт за служителите и необходимата степен на безопасност. Тази инсталация само отоплява, без да охлажда, което поставя персонала, работещ там, в ситуация да издържа високите температури през летните месеци, като липсата на циркулация на въздуха и охлаждане, правят работната среда некомфортна и създават риск от физически дискомфорт, причинен от високите температури - прегряване на тялото, топлинен удар и др. Микроклиматът в помещенията е допълнително повлиян и от липсата на възможност за естествено проветряване, чрез отваряне на прозорците по време на работни процеси. Те не могат да се отварят, т. к. съществува риск от замърсяване на продуктите и ястията. За да се решат тези проблеми е необходимо закупуване на 1 бр. Спирален охладител с въздушно охлаждане, който не представлява система от тип VRV или VRF, а актив, тъй като при нормална употреба полезен живот повече от една година, като запазва първоначалната си форма и външен вид при използване. В случай, че активът или някои от неговите части са изгубени или износени е рентабилно само и единствено да се поправи, вместо да се заменя с изцяло нов елемент. Новият актив няма да загуби своята идентичност чрез инкорпориране в различна или по-сложна композиция. Той ще подобри микроклимата - температура, влажност, скорост на въздушно течение в основните помещения, където ще създадат безопасна и здравословна среда за 14 работници от целевата група - готвачи, сервитьори, бармани, хигиенисти и ръководен състав.
2. Извън посочените проблеми и ограничения в т. 1 е налице и липса на актуална вентилационна система, която да пречиства въздуха и така служителите страдат от липса на чист въздух и благоприятен работен процес. Налага се отваряне на входна врата, което през зимните сезони допринася за допълнителни неприятни и неблагоприятни последици в микроклимата на работната среда. Допълнително изпаренията от газ при готвене и струпването на хора, липсата на чист въздух, водят до увеличаване на риска от разпространение на вируси и причиняване на остри вирусни инфекции, в т.ч. и COVID-19 за работещите в "Еделвайс-93" ЕООД.
За преодоляване на посочените рискове и за подобряване на защитата от неблагоприятен микроклимат, предвиждаме придобиване на 1 бр. Професионален пречиствател на въздух, който ще бъде снабден и с колела за придвижване там, където е най-необходим на момента.
Новият актив ще бъде внедрен специално за целите на филтрацията на вируси за средни помещения, като ще защитава служителите непряка инфекция от аерозолни частици. В допълнение към вирусите и бактериите, от въздуха в помещението надеждно ще се филтрират и вредни прахови частици.
Ползите ще бъдат до 2200 м³/ч чист въздух, филтриран без вируси и бактерии чрез оптимална циркулация на въздуха, въздушен поток и честа циркулация на въздуха.
ПРОДЪЛЖАВА! |
47 394.83
|
0.00
|
Дейност 4. "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд." - Част 3: 4. Защита от неблагоприятен микроклимат чрез подмяна на дограма
Необходима е подмяна на дограмата на прозорците на помещенията на "Еделвайс-93" ЕООД, които са монтирани преди близо 20 г. На съществуващата дограмата на основното помещение липсва уплътнение, което причинява влизане на влага, студен въздух, дори фини прахови частици, което прави отоплението на помещенията почти непосилно и затруднява правилния и лек работен процес през цялата година. Лошото състояние на дограмата допълнително създава и силен конденз в помещенията, в следствие на което се образуват мухъл и плесени, а оттам и риск от респираторни заболявания на служителите ни. Дограмата не осигурява необходимата защита на работещите от, както от неблагоприятните метеорологичните условия, така и от различни заболявания. Всичко това допринася за влошаване на микроклимата и условията на труд в работните помещения.
В допълнение към гореизложеното, вратите към кухнята са силно амортизирани и овехтели, което резултира в циркулиране на неблагоприятен въздух от изпарения при готвене и отделяне на газ.
В рамките на настоящия проект е предвидена подмяна на дограмата с цел защита от неблагоприятен климат и за да се подобрят работните условия чрез запазване на постоянна температурата, регулиране на влагата, подобряване на микросредата в работните помещения, запазването на топлина, намаляване на теченията, подобряване на комфорта и др. Предвижда се смяна на прозорци обща квадратура 20 м2 с PVC дограма, 6-камерна система, профили клас А, с което се гарантира дебелина на външната стена на профила 3 мм в помещения с площ от близо 180 м2 с. Това ще осигури съответния коефициент на топлоизолация, както и безпроблемната работа на персонала, както и Врата - 5 бр. (4 бр. от дърво и 1 бр. алуминиева), в помещенията, в които пребивават най-дълго работниците.
Осигуряването на тези колективни средства за защита ще има допълнителен ефект и ще запази здравето и живота на работещите. Акумулирането на резултатите от Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд ще надгради фирмената политика:
- за подобряване на здравословната и безопасна работна среда, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
- за ефективно и благоприятно въздействие върху мотивацията на служителите за работа и повишаване на производителността на работния процес, базирана на човешкия фактор. |
10 200.00
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на социално битовото обслужване е подобряване бита нa работниците и служителите, повишаване на удовлетвореността им от работата, която извършват, а това, от своя страна, води и до повишаване качеството на трудовия процес и съответно увеличаване на ефективността и производителността на труда. Също така рефлектира върху усилията да се задържи работника на работа при съответния работодател. То подпомага трудовия процес с цел повишаване на неговата ефективност, повишаване на удовлетвореността на работниците от работата и укрепване на стабилността на труд- правоотношения. Тези отношения са типичен пример за съпътстващо отношение /по смисъла на чл. 1 КТ/. Работещи в производството на предприятието ще бъдат преки бенефициенти на социалната придобивка по проекта. Регламентираните почивки за възстановяване е целесъобразно да се прекарват пo възможност извън работните помещения в т. ч. в стаи или кътове за почивка, обзаведени съгласно изискванията на ергономията, промишления дизайн и характера на труда, или навън, в зависимост от сезона. Съгласно НАРЕДБА № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). Работодателят осигурява подходящи места за почивка в зависимост от условията на труд, вида на регламентираните почивки, възрастовия състав на работещите, състоянието на санитарно-хигиенните условия в работните помещения.
"Еделвайс-93" ЕООД е компания с висока ангажираност към своите служители и фирма, за която корпоративната социална отговорност е приоритет. Служителите са най-важния актив на фирмата, за това подобряването на условията на работа в компанията ще допринесе за увеличаване на работоспособността, продуктивността на персонала и степента им на удовлетвореност, както и ще доведе до намаляване на стреса на работното място. Според изследвания на Great Place to Work инвестицията в придобивки за служителите като кът за отдих повишава ентусиазма при извършване на всекидневните задачи и цели служителите да са щастливи и отдадени на работата си в компанията.
В тази връзка дружеството ще обособи стая за почивка с обособена зона за релаксация, неформално общуване и отдих. Работниците използват работно облекло и върху него ЛПС. При излизане от работа задължително трябва да ги съблекат, тъй като по фирмените ни стандарти, те не могат да излизат извън работната зона с работното им облекло и да се връщат с него отново. Необходимото минимално оборудване за функционирането на стая за отдих, както и 1 бр. колонен климатик за отопление и охлаждане на самата стая за почивка, ще бъде закупено по проекта. Това е 1 бр. метален гардероб, 1 бр. пейка за сядане за отдих. Изпълнението на дейността ще доведе до преки положителни ефекти за работниците в производството на "Еделвайс-93" ЕООД - 14 човека, които са част от целевата група, като осигури сигурна среда и комфорт за ползване на социалната придобивка - стая за почивка най-пълноценно. Това ще рефлектира в повишаване на степента на общата им удовлетвореност от работната среда и ще допринесе за устойчивостта на работните им места, както от гледна точка на години работа при един работодател, така и продължителност на труда до и след пенсионна възраст.
Към момента работниците на "Еделвайс 93" ЕООД не разполагат с кът за отдих и се налага да прекарват времето за задължителен отдих на работното си място. |
3 900.00
|
0.00
|
Дейност 4. "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд." - Част 2: Продължение!
Изборът на 1 бр. Въздушноохлаждаем водоохлаждащ агрегат с микропроцесорен контрол и 1 бр. Професионален пречиствател на въздух е извършен на база на техническите характеристики на уредите, работните помещения с бройките работни места, които ще обслужват от гледна точка на общия обем на съответното помещение, безопасността им при експлоатация и добавената им стойност като следва:
- нисък шум - намаляват шумозамърсяването в работните помещения и осигуряват по-комфортен микроклимат за работниците;
- здравословно въздействие - разполагат с въздушен филтър, отстраняващ праха;
- нощен режим - когато климатикът е в нощен режим, стайната температура се настройва автоматично за по-голям комфорт и енергоспестяване - ресурсна ефективност;
- дистанционно управление - позволява да се управлява уредът без директен контакт на работника с него;
- напълно затворено вътрешно тяло, без външни нагревателни елементи;
- наличие на електронна защита в случай на авария.
3. Осигуряване на чисти подове в работните помещения, които да позволяват свободното и безопасно придвижване на работници и служители, без риск от подхлъзване или падане:
Спецификата на работа в "Еделвайс-93" ЕООД изисква използване на различни хранителни продукти и добавки, в т.ч. различни сосове, подправки, мазнини и др. Въпреки съществуващата организация за съхранение и пренасяне на суровините, полуфабрикатите и готовите ястия, части от тях, някои понякога почти невидими поради специфичния си състав и свойствата им, падащ по подовите покрития в работните помещения на дружеството, съставляващи над 200 квадратни метра площ. Подовите настилки са тип гранитогрес и теракот. Въпреки сравнително добрите им характеристики на механична устойчивост, устойчивост на абразия, киселини и основи, устойчивост на бактерии и гъбички, подът се замърсява от разливане на различни съставки и от преминаване по него. В резултат подовите покрития са хлъзгави, с висока степен на опасност от подхлъзване и евентуална травма. Към настоящия момент фирмата решава този проблем частично като е назначила помощен персонал за ръчно почистване на подовите покрития с парцали и специални препарати, както и поставяне на предупредителни знаци за хлъзгави подове, което е ниско-ефективно и създава предпоставки за падания на персонала. Парцалите почистват замърсяването само повърхностно, като натискът върху пода зависи изцяло от физическото усилие на почистващия работник, т.е. силата на отмиване с парцал е ограничена.
За да бъде решен ефективно така идентифицирания проблем на служителите на дружеството - част от целева група по проекта, трябва да бъде закупено и въведено в експлоатация специализирано оборудване - Машина за почистване на подове - 1 бр. Активът ще изпълнява комплексна обработка на подове – метене и мокро почистване дори и при извънредно тежки условия на замърсяване на подовите настилки. Машината е изцяло решена с много здрава конструкция. Снабдени е с мощен двигател – батерия и ел. захранване. Системата за регулиране положението на миещите четките осигурява значителен работен натиск върху подовите покрития. Подходяща за почистване на подови настилки от всякакъв тип: паркети, PVC , фаянс, килими , мокети, каменни подове и др.
Новата машина ще може да маневрира във всички посоки и ще прави лесно почистването в затворени пространства, ъгли, под шкафове и маси с висока ефективност.
Освен почистване ще може и да изсушава всички подови настилки, което ще доведе до по-чисти подови настилки, които са по-безопасни, с намалена степен на хлъзгавина, като по този начин ще се превентират евентуални травми, причинени от подхлъзване или падане. |
0.00
|
0.00
|