Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в Катра стийл ООД,които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда.Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намали разхода ресурси, генерирането на отпадъци респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда.Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока.
Към момента дружеството е въвело следните мерки за енергийна и ресурсна ефективност: закупени високотехнологични машини от последно поколение, които се отличават с високи нива на енергийна ефективност, сключени договори с лицензирани фирми, които извозват изрезките и дребните метални остатъци, минимилизиране на разхода на суровини и влагането отново на всякакви възможни остатъци от използваните в производството метали или бои.Но предприетите мерки не са достатъчни, като липсва цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по-висок екологичен стандарт. Затова посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с:
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности;
- изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Зелените модели, които ще се въведат във фирмата са свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия,оптималното използване на материали и суровини,правилно разпределение и управление на времето,минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др.
Обхванатите заети работещи при нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси в Катра стийл ООД ще бъдат общо 26 активно заети лица.
Дейността ще бъде изпълнена чрез следните четири етапа, реализирани в следната логическа последователност:
1Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики-За целите на тази стъпка ще се използва специално разработен въпросник за оценка на моментното състояние на предприятието. След като бъде извършена първоначалната оценка, такава ще се извърши и при приключването на внедряването на зелените модели за управление на бизнеса. Получените резултати ще бъдат използвани, за да се направи оценка и сравнение с първоначалните такива за да се оценят постигнатите резултати.
2Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места-В резултат на направения анализ и резултатите от този анализ, ще се разработят модели и карти за организацията на труда и работните процеси
3Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието-За да бъдат внедрени описаните зелени модели за работа, ще се изготви подробен план–график за разработване, с подробно описание на дейностите по разработване, както и отговорните лица за всяка една дейност.
4Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ -Внедряването на „зелени“ модели за реорганизация на работните процеси ще се извърши съгласно детайлно разработен план със срокове и отговорници. Посредством този финален етап ще бъдат въведени планираните мерки и ще се подготвят служителите да могат да ги прилагат ежедневно в своята работа. |
5 200.00
|
0.00
|
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Дейността предвижда доставка и разпределение на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за 26 работника на дружеството. Новозакупените лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло ще отговарят на идентифицираните им нужди, както и на утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на Наредба № 3 от 19 април 2001 г. Моментното състояние на ЛПС и СРО на всички работещи не е добро. Осигурени са ЛПС и СРО за защита при работа, но техния срок на износване е кратък и изтича. Специалното работното облекло и ЛПС са подложени на множество влияния и замърсяване, които ускоряват темповете на износването му. Поради характера на извършваната работа и недостатъчно високото качество се налага честа подмяна на ЛПС, на по-къси интервали от предвидената им годност. Често работещите са едновременно изложени на няколко въздействия – неблагоприятен микроклимат, шум, вибрации и интензивни движения.
Съгласно обстоен анализ, ръководството на Катра стийл ООД, отчитайки недоброто състояние на ЛПС и СРО, използвани в дружеството, смята за необходима подмяната на използваните ЛПС със съвременни такива на база: -техническата характеристика на личните предпазни средства; -коефициента им на ефективност срещу риска; -направения анализ и оценка на самия риск, срещу който иска да се противодейства. Затова е необходимо да се осигурят нови с по-висок клас на защита и по-добри технически параметри от наличните. Изборът на средствата, които ще бъдат закупени е въз основа на утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС, въз основа на извършената оценка на риска от службата по трудова медицина. Лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло е предвидено за 26 работника на дружествотото на следните длъжности: Електрозаварчик - 4 бр., Електрозаварчик,Монтажник - 1 бр., Електрозаварчик,Монтажник, метални конструкции - 4 бр., Електрозаварчик,Организатор, група в строителството - 1 бр., Електрозаварчик,Разкройчик метал - 1 бр., Машинен оператор, металообработващи машини - 1 бр., Монтажник, метални конструкции - 3 бр., Монтажник, метални конструкции,панели,ЛТ ламарина - 5 бр., Организатор производство - 1 бр., Ръководител, отдел в строителството - 1 бр., Бояджия - 1 бр., Общ работник в бояджийно - 1 бр., Шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона - 2 бр. След провеждане на процедура за избор на изпълнител във връзка с дейността, ще бъдат осигурени и раздадени следните ЛПС и специално работно облекло: Кевларен ръкавел-44 бр.,Престилка-44 бр.,Гащеризон бояджийски-104 бр.,Гамаши-44 бр.,Система полумаска-9бр., Очила-104 бр.,Елек с висока видимост-52 бр.,Заваръчни ръкавици-176 бр.,Каска-22 бр.,Ръкавици шлосерски-624 бр.,Заваръчен шлем-11 бр., Целолицева маска-2 бр.,Облекло за заварчици-5 бр., Работен костюм летен-20 бр., Работно зимно облекло-25 бр.,Защитни обувки-52 бр., Работно яке с висока видимост-2 бр., Сбруя-18 бр.
Всички предвидени за закупуване ЛПС и СРО са с по-висок клас от раздаваните до този момент в предприятието, съобразени със срока им на износване. |
72 092.98
|
0.00
|
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 1: Осигуряване на средства за колективна защита чрез закупуване на вакуумна подопочистваща машина - 2 бр.. Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените проектни цели. Основната дейност на дружеството е свързана със заваряване, финно струговане и фрезоване, лазерно рязане и огъване, прахово боядисване. При извършването на тези операции се отделя голямо количество прах, който е наличен както в атмосферата, така и по подовите покрития в производствените помещения и застрашава здравето на служителите. Към настоящия момент фирмата решава описаните проблеми частично като е назначила помощен персонал за ръчно почистване на подовите покрития с парцали и обезмаслителни препарати, както и поставяне на предупредителни знаци за хлъзгави подове, което е ниско-ефективно и създава предпоставки за падания на персонала. Парцалите и четките почистват натрупаната прах само повърхностно, като натискът върху мозайката зависи изцяло от физическото усилие на почистващия работник. Като се вземе под внимание, че почистващият персонал е съставен само от жени, то силата на отмиване с парцал е ограничена.
За да бъде решен ефективно така идентифицирания проблем на служителите на дружеството - целева група по проекта, трябва да бъде закупено и въведено в експлоатация специализирано оборудване - вакуумна подопочистваща машина - 2 бр. Дружеството извършва дейността си в две производствени халета, поради което е необходимо закупуването на 2 бр. вакуумни подопочистващи машини. Те служат за обработка на подове – вакуумно почистване при извънредно тежки условия на замърсяване на подовите настилки. Съгласно разпоредбата на чл. 106, ал. 1 от НАРЕДБА № 7 ОТ 23 СЕПТЕМВРИ 1999 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВНИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД НА РАБОТНИТЕ МЕСТА И ПРИ ИЗПОЛЗВАНЕ НА РАБОТНОТО ОБОРУДВАНЕ обн. ДВ 88 от 1999г. формирането на вторични източници на замърсяване на работната среда се предотвратява чрез подходящо редовно почистване на технологичното оборудване, работните места и производствените помещения. Предвидените за закупуване вакуумни подопочистващи машини - 2 бр. ще служат за ограничаване на вторичното прахово замърсяване.
В тази дейност е превидено закупуване на 15 бр. мобилни заваръчни паравани на заваръчните постове за предотвратяване на облъчването на работещите в цеха. В процеса на заваряване могат да възникнат различни опасности за служителите свързани със силен шум, дим, електически ток и пожар. Може да се стигне също и до поява на пръскообразуване или дори до изскачане на по-малки парчета шлака. Горещи твърди вещества и разтопени материали са широко разпространен риск в заваръчната индустрия, който може да причини необратими увреждания на кожата, очите и ушите. Контактът с пръски, гореща шлака и искри може да причини изгаряния на ръцете, очите, лицето, главата и вътрешните уши. Електрическата заваръчна дъга представлява сериозна заплаха за очите на работника и останалите служители, защото е източник на силни светлинни лъчи. Дългото излагане на източника на облъчване (дъга) върху човешкото око може да доведе до увреждане на окото, частична или пълна загуба на зрение. Лъчите на ултравиолетовото лъчение могат да причинят изгаряния на очите, както и кожата на човешкото тяло, докато инфрачервеното лъчение може да предизвика замъгляване на лещата на окото.
С цел преодоляване на тези рискове и съласно план-програмата от мероприятия по ограничаване и намаляване риска на работните места в Катра стийл ООД ще бъдат закупени 15 бр. мобилни заваръчни паравани на заваръчните постове за предотвратяване на облъчването на работещите в цеха. Параваните са произведени от огнеупорен материал, който осигурява защита от опасно лъчение и е устойчива на прехвърчащи сачми и искри. По този начин ще бъдат отделени заваръчните работни места и ще се осигури безопасност на служителите при извършване на техните работни задължения. |
277 955.00
|
0.00
|
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 2 (Продължение на част 1): Целта на дейността е обезопасяване на работната среда и подобряване здравния статус на работниците и служителите в Катра стийл ООД, чрез осигуряване на средства за колективна защита, отговарящи на идентифицираните рискове. Тя ще бъде постигната посредством закупуването на ергономични плазмено-нитрирани заваръчни маси с регулируема височина - 3 бр. Заварчиците през установеното си работно време, работят в наведена позиция на тялото и са изложени на по-висок риск от възможни увреждания на опорно-двигателния апарат, гръбначни изкривявания и влошена кръвна циркулация на крайниците. За осигуряване на по-голямо удобство на работещите на длъжност заварчик и снижаване на риска от увреждане на здравето е необходимо работните заваръчни маси да бъдат ергономични, т.е. да могат да регулират височината си. В отговор на съществуващия риск от неблагоприятно въздействие на двигателния апарат: болки в кръста и раменния пояс, настъпване на умора, (спондилоартрози, плексити и др. заболявания на опорно двигателния апарат), проектното предложение предвижда закупуването на:
- 3 бр. ергономични плазмено-нитрирани заваръчни маси с регулируема височина, които ще имат възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя.
Чрез закупуването на ергономични плазмено-нитрирани заваръчни маси с регулируема височина,ще бъдат спазени „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5. Използваните към настоящия момент работни заваръчни маси нямат възможност да регулират височината си и не покриват стандартите за ергономичност и превенция на уврежданията на опорно-двигателния апарат. Въвеждането на ергономични плазмено-нитрирани заваръчни маси с регулируема височина - 3 бр. ще доведе до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в наведена позиция. На служителите ще бъде осигурен допълнителен комфорт по време на работа, което ще повиши ефективността на труда им. Продължителното и неправилно навеждане оказва негативен ефект освен върху тялото и върху интелектуалната ефективност. Ще бъдат постигнати следните преки ползи: По-добро здраве от ергономията; По-добър тонус от възможността за движение; Повече комфорт от възможността за регулация на височината; Повишена продуктивност от по-добрия комфорт.
В тази дейност е предвидено и закупуване на 3 бр. мобилни системи за аспириране и филтриране на заваръчни газове, които ще бъдат поставени на заваръчните постове. В процеса на заваряване се отделят различни газове с токсичен ефект–азотни окиси, различни метални окиси, озон, фосген, въглероден окис и въглероден двуокис и др. в зависимост от състава на използваните електроди и заваряваните метали. Отделяните газове и пушеци се разпространяват на територията на производственото хале и излагат на риск както заваряващия, така и останалите работници в помещението. Праховите частици и отделяните газове затрудняват дишането и създават потенциален риск за здравето на работещите. Според оценката риска работната среда е рискова, дишането е силно затруднено, има опасност от трайни дихателни заболявания.
Към момента на заваръчните постове няма мобилни локални аспирации, които да отстраняват праха и дима от зоната за дишане около заварчика, преди да се смесят с останалия въздух в помещението. Поради тази причина, чрез закупуването на 3 бр. мобилни системи за аспириране и филтриране на заваръчни газове ще се оптимизира ефективното отвеждане на токсичните газове при заваръчни операции при източника, извършвани на различни работни места в базата и отделящи обезмаслен заваръчен дим. Системите ще осигуряват филтриране на 99,8% от уловените газове.
|
0.00
|
0.00
|