Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 63 968 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект има за основна цел да подпомогне Дружеството при предприемането на ефективни мерки за адаптирането на работната среда към актуалните промени, осигуряване на активен трудов живот в  здравословна работна среда и максимално ограничаване на рисковете за здравето и живота, като и предлагане на възможности за по-добро, приятно и здравословно ежедневие и улесняване на работещите с предоставяне на отлични възможности за хранене и почивка  на работното място. 
Дружеството възнамерява да постигне това, чрез реализиране на следните под цели:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд
2) Подобряване и надграждане на здравословните и безопасни условия на труд 
3) Предоставяне на социални придобивки за работещите в Дружеството.

Дружеството отговаря на изискванията за допустимост, разполага с финансов и оперативен капацитет за изпълнение на проектното предложение. Представителите на целевата група са 62 заети лица.

 Предвидени са следните дейности:
Д1:Разработване и прилагане на „зелени“ модели  
Д4: Осигуряване на колективни предпазни средства, 
Д5: Осигуряване на социални придобивки за работещите 

При изпълнението на проекта, Дружеството спазва принципите на равенство на половете, активно включване и приобщаване, насърчаване на равните възможности и недопускане на дискриминация, осигуряване на предпоставки за социално включване на целевите групи. Разходите по проекта са ефективни, ефикасни и икономични. Срокът за изпълнение е 18 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ДЕЙНОСТ 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Темповете, с които се развива световната икономика и изискванията за адаптиране на всяко дружество изискват въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Това изискване вече не е пожелателно, а задължително. Развитието на "зелени" модели на организация на работните процеси е изключително важно за постигане на устойчиво развитие, както и за опазването и възстановяването на околната среда. Разработването на устойчиви модели на работа, потребление и производство генерира потенциал за създаване на нови работни места и трансформиране на съществуващите такива във висококачествени зелени работни места не само в практически всички сектори, но също така и по цялата верига на стойността. Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност за намаляване въздействието върху околната среда, повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в Дружеството е свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екосъобразното мислене на административния и ръководен персонал на дружеството Въвеждането на новите зелени модели ще включва следната целева група: НАЧАНИК ПРОИЗВОДСТВО 1 ОРГАНИЗАТОР ПРОИЗВ. 2 ТЕХ. СЕКРЕТАР 1 СЧЕТ-Л ОПЕРАТИВЕН 1 СЧЕТ-Л 1, общо 6 души. Изборът на ръководно-административният персонал е свързан със задълженията на тези служители да определят насоката на развитие на работниците и на вида и подходите на извършване на оперативната дейност на фирмата като цяло и на всеки един служител в частност. От тази целева група се предават всички промени и нови правила и промени в процесите, от тях се изисква да създават и следят за изпълнението на стратегиите и моделите на работа. След създаването на успешни зелени модели в тяхната работа по естествен начин ще се подходи към цялостна промяна на всички работни места в последствие. Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност: Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в следната логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Разработването и прилагането на нови "зелени" модели на организация на труда, въвеждането на "зелени" карти на работните процеси и места ще бъде с цел усъвършенстване на съществуващата система за управление на човешките ресурси, индиректно повишаване производителността на труда в предприятието, както и опазване на околната среда, в смисъл на оптимизация на работните процеси и места и по този начин намаляване на вредното въздействие върху околната среда. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта и ще се адресира основна необходимост на целевата група - повишаване на ресурсната ефективност и напредък в прехода към климатично неутрална икономика. 1 200.00 0.00
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на колективна защита на лицата, включени в целевата група, при спазване на европейските и националните изисквания за безопасен труд. Към момента на кандидатстване дружеството осигурява здравословни и безопасни условия на труд. Дружеството напълно се съобразява с понятието съобрaзно чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и предоставя материални условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила. Дружеството изпълнява §1 от допълнителните разпоредби на ЗЗБУТ и предоставя такива условия, които не водят до професионални заболявания и злополуки при работа и създават предпоставка за пълно физическо, психическо и социално благополучие на работещите лица. Все пак, условията на работната среда са много динамични и непрекъснато се появяват нови дейности, както и необходимост от осигуряване на нови допълнителни средства и подмяна на стари такива с по-нови, по - модерни и по-ефективни. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта - осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд. Така ще бъде задоволена и една от основните потребности на целевата група по проекта. Въз основа на извършената оценка на риска бе изготвена Програма за минимизиране на риска и се идентифицира необходимостта от инвестиция в следните средства за колективни защита: 1. Закупуване на ергономични офис столове и ергономични работни столове 2. Закупуване на вакуумна подопочистваща машина 3. Закупуване на климатици 4.1 Първата мярка (ергономични РАБОТНИ и офис столове) в рамките на дейността, с която дружеството цели да подобри безопасността на работната среда е закупуването на 3 бр. ергономични работни офис столове за за служителите, работещи с видео екрани и прекарващи дълго време, работейки на бюро и 50 бр. ергономичен работен стол за работниците работещи в седяща поза. И в момента служителите и работниците ползват столове, но е необходимо да се подменят с такива с по-високо ниво техническо решение и по-удачни и щадящи работещите - с възможност за регулиране отделните елементи на стола, като седалка, облегалка и нагласянето им съобразно антропометричните особености на всеки един служител. Работата в седнала поза продължително време може бавно да причини травми в лумбалната област, може да последват болки и наранявания на мускулите, нервите, прешлените или гръбначните дискове. За да поддържа естествената извивка на гърба, намалявайки дискомфорта и свеждайки до минимум шанса от наранявания, болки и травми от статичната работа, Дружеството възнамерява да придобие ергономични столове, които са стабилни, позволяват на лицето, работещо с видеодисплей и работно оборудване, свобода на движенията и удобна работна поза и са с регулираща се на височина седалка и регулираща се на височина и наклон облегалка - за всички служители, които работят голяма част от времето на бюро или на работно оборудване в седяща поза. ЦЕЛЕВА ГРУПА НА ДЕЙНОСТТА: дейността ще обхване 53бр. служители на следните длъжности: ергономични офис столове са предвидени за слените длъжности : ТЕХНИЧЕСКИ СЕКРЕТАР 1 СЧЕТОВОДИТЕЛ ОПЕРАТИВЕН 1 СЧЕТОВОДИТЕЛ 1, общо 3 заети. ергономични работни столове: МАШИНЕН ОПЕРАТОР, ШИЕНЕ НА ОБЛЕКЛА 20 РАБОТНИК ПЛЕТАЧНА МАШИНА 4 РАБОТНИК РЪЧНА ИЗРАБОТКА ПЛЕТЕНИ ОБЛЕКЛА 5 ГЛАДАЧ ПРЕСА 6 КРОЯЧ ТЕКСТИЛ 5 ОЦЕНИТЕЛ ОБЛЕКЛА 5 МАШИНЕН ОПЕРАТОР ПЕРАЛНЯ 1 МОДЕЛИЕР КОНСТРУКТОР 1 ТЕХНОЛОГ ОБЛЕКЛО 1 НАЧАЛНИК ЦЕХ 1 ОРГАНИЗАТОР ПРОИЗВ. 1, общо 50 ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА ДЕЙНОСТ... 69 559.00 0.00
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на дейността е осигуряване на социална придобивка за работещите - обособяване и обзавеждане на помещения за краткотраен отдих и почивка на работното място. От основно значение за работоспособността, добрата производителност и мотивацията на работната сила освен работната среда и добрите условия на труд са и предоставяне на възможност на работниците и служителите за пълноценен краткотраен отдих, хранене и възстановяване. Фирми, които следват политика на предоставяне на социални придобивки могат да се радват на удовлетворени служители, които отсъстват по-малко, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. С надеждите за подобряване на бизнес-средата растат и очакванията не само за по-добро заплащане, но и за предоставяне на социални придобивки. ДЕЙНОСТТА ВКЛЮЧВА: -Доставка на оборудване за стая за почивка на работниците в звено "шиене на облекла". -Доставка на преместваема дървена беседка - за всички служители и работници на фирмата. 5.1 За служителите на длъжност МАШИНЕН ОПЕРАТОР, ШИЕНЕ НА ОБЛЕКЛА-20 заети ще бъде обособена стая за почивка в прилежащо към звеното, подходящо за целта помещение. За да може да се използва по предназначение от работниците стаята за почивка ще бъде оборудвана с: МОДУЛНА КУХНЯ ПДЧ; ДИВАН2бр ; ТВ МАСА ; КАФЕАВТОМАТ; САНДВИЧ ТОСТЕР; ТОСТЕР МИКРОВЪЛНОВА ФУРНА; ЕЛЕКТРИЧЕСКА КАНА ЗА ВОДА; ХЛАДИЛНИК; СМАРТ ТЕЛЕВИЗОР. Оборудвана по този начин стаята ще позволи на работниците да използват почивките си в уютна и приветлива атмосфера, с чаша топла или освежителна напитка и да презаредят батериите с подкрепителни закуски (топли или студени - по избор). Дейността ще обхване предимно работниците на длъжност МАШИНЕН ОПЕРАТОР, ШИЕНЕ НА ОБЛЕКЛА-20 души, но няма да се ограничи до тях, тъй като и останалите служители ще могат да ползват стаята за почивка. 5.2 За всички служители на дружеството ще бъде обособено място за почивка, отдих и хранене в откритите площи на предприятието, през топлите месеци (от април до октомври). За целта ще бъде закупена и доставена преместваема дървена беседка, която ще се разположи в двора на дружеството. Беседката няма да бъде фиксирана на определено място, а ще може да се мести в различни части на двора за оптимален достъп до служители и работници, както и за да се използват оптимално факторите на времето (слънцегреене; валежи и др.). Мярката ще обхване всички служители и работници на дружеството, на които ще бъде осигурен оптимален достъп до социалната придобивка - беседка. Дружеството ще изпълни дейността самостоятелно в подготвителната част - избор на изпълнител, а по същество дейността ще бъде извършена от Външен изпълнител. Дружеството е наясно, че за да се признават разходите по тази дейност, в случай на избор на външен изпълнител - този избор е обект на избор по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). След като се направи проучване ще се направи подбор на икономически най-изгодното предложение и ще се направи конкретния избор. Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие си изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на Договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. продължава в следващата дейност... 14 281.00 0.00
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : ....Продължава от предходната дейност 4.2 Втората мярка, планирана по дейността е свързана с закупуване на 2бр вакуумна подопочистваща машина. Работния процес на дружеството ( производство на плетиво и трикотаж) е свързано с образуването и отделянето в работната среда на голямо количество прах, власинки и други подобни замърсители. Те се се отлагат на пода и работните повърхности, което води до вторично замърсяване. При вдишване, тези аерозолни прахови замърсители могат да доведат до белодробни заболявания, а при попадане върху лигавиците създават силен дискомфорт и дразнение. Към момента в работните помещения редовно се извършва почистване, при което се прилагат механични методи ( измитане на пода и забърсване на работните повърхности и оборудването) като вторичното запрашаване се предотвратява чрез оросяване с пулверизиращо устройство при метене и използването на влажна кърпа при почистване на работните повърхности и машините. Тези методи са неефективни и не могат да предотвратят вторичното запрашаването на 100%. В резултат от последно извършения анализ/ оценка на риска бе изготвена Програма за минимизиране на риска и се идентифицира необходимостта от придобиване на две вакуумни подопочистващи машини, които да елиминират риска за здравето на работници и служители. Оборудването по проекта ще почиства натрупания прах и др. замърсители, чрез комбинация от механично и вакуумно почистване. При този метод на работа няма да се наблюдава вторично запрашяване в съответствие с изискванията на наредба № 7 от 23 септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Машините ще се използват по една съответно в цехове Плетачен и Кроячен поради голямата обща площ и обема на образуваните замърсители и ще защитят здравето на работниците на следните длъжности: МАШИНЕН ОПЕРАТОР, ШИЕНЕ НА ОБЛЕКЛА 20 РАБОТНИК ПЛЕТАЧНА МАШИНА 4 РАБОТНИК РЪЧНА ИЗРАБОТКА ПЛЕТЕНИ ОБЛЕКЛА 5 ГЛАДАЧ ПРЕСА 6 КРОЯЧ ТЕКСТИЛ 5 ОЦЕНИТЕЛ ОБЛЕКЛА 5 МАШИНЕН ОПЕРАТОР ПЕРАЛНЯ 1 МОДЕЛИЕР КОНСТРУКТОР 1 ТЕХНОЛОГ ОБЛЕКЛО 1 НАЧАЛНИК ЦЕХ 1 ОРГАНИЗАТОР ПРОИЗВ. 1, общо 50 4.3 Третата мярка по дейността е закупуване и инсталиране на климатици 5 бр. колонни и 6 бр сплит. В момента помещенията в производствената сграда отговарят на всички изисквания за работа, но през различните сезони температурите не са постоянни и разликите в нивата за продължителен период от време създават неблагоприятна работна среда, която има нужда от подобрения. По настоящем за отопление в различните помещения се използват разнообразни отоплителни ел уреди, а за охлаждане през лятото се използва пасивно проветряване на помещенията. Предвидената по проект инвестиция ще подобри работната среда чрез контролиране на температурата, регулиране на влагата и пречистването на въздуха в помещения съобразно Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места. Мярката ще обхване служителите и работниците на всички длъжности ( цялата целева група), като климатици ще бъдат инсталирани в Кроячно - 1бр. колонен; Плетачно -1бр. колонен; звено Конфекция 2бр. колонен на първи етаж; 1бр. колонен на втори етаж; 3 бр. сплит климатици в административните офиси; 2бр сплит климатици -офиси технолози; и 1 бр. сплит климатик - помещение на чистач. Поддържането на подходящ и устойчив микроклимат ще намали риска от простудни и белодробни заболявания и ще гарантира здравето на служителите. Предвидените за закупуване климатици са тип колонен или сплит и представляват две самостоятелни тела - вътрешно и външно, които ще функционират самостоятелно от инфраструктурата на сградата, без да губят своята идентичност. Климатиците представляват оборудване съгласно дефинициите посочени в условията за кандидатстване. Продължава в Начин на изпълнение... 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията и др. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: 1. Избор на изпълнител (от 1-4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3.Събиране на оферти/публична покана. 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. 2. Сключване на договор за доставка (6 месец) 3. Доставка ( 6 -12 месец) месец 4. Подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (12 месец). 5. Предоставяне за ползване на социалните придобивки от работниците и служителите, инструктаж за безопасно използване и опазване. Правните отношения и съответно заплащането за тази дейност на външния изпълнител или доставчик ще бъде регламентирано съобразно изискванията, които ще залегнат в Ръководството за изпълнение на проекта. Тази дейност спомага предоставянето на условия и насърчаването на здравословен живот, хранене и почивка, както и социален контакт. Здравословният и пълноценен живот обхваща редица навици, свързани с начина на живот, засягащи например храненето, консумацията на напитки, физическата активност, почивка и др. Успоредно със здравословния начин на живот следван от самите работещи, важно значение за постигането на добро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работодателя и предоставянето на подходящи условия за това. Осигуряването на помещение за отдих, хранене и възстановяване е ценен ресурс за осигуряване на по-добър трудов живот за работещите и повишава тяхната работоспособност и ефективност, удължаване на трудовия им живот и личната мотивация.Чрез успешното изпълнение на дейността дружеството се стреми да подпомогне и надгради постигането на основната цел на проекта, а и на програмата като цяло - адаптирането на работната среда към актуалните промени, осигуряване на активен трудов живот в здравословна работна среда и максимално ограничаване на рисковете за здравето и живота. За запазване и подобряване на общото здраве и трудоспособността на служителите не е достатъчно осигуряването на безопасна работна среда и защита от рискове от физиологично нараняване. Необходимо е да се поддържа и психическото здраве и състояние на работниците. Създаването на условия за почивка и хранене в спокойна и уютна атмосфера спомагат за възстановяването на служителите както от физическа така и от умствена умора и води до намаляване на стреса. Заложените в бюджета разходи за изпълнение на дейността напълно съответстват на пазарните условия и за всеки разход е са приложени минимум съпоставими 2 оферти/разпечатки от екран. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.