Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 431 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е обвързано с предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда. Дейностите ще допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в Камакс ООД, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Проектът предвижда инвестиции в:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд.
2. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло.
3. Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд
4. Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез закупуване на спортни съоръжения.
В резултат на изпълнението на проекта:
- Ще се въведат иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда, включително и мерки за гъвкави форми на заетост, по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители.
- Ще се въведат „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти.
- Ще се подобрят безопасността и здравословността на условията на труд, чрез снабдяването на работещите с висококачествени ЛПС, специално работно облекло и осигуряване колективни предпазни средства, които са с по-добра защита.
- Ще се осигурят нови социални придобивки, чрез изграждане на фитнес площадка.
Проектът ще даде принос към зелени умения и работни места и зелена икономика на територията на слабо развит регион- Северозападен.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В досегашната си дейност Камакс ООД спазва всички изисквания по опазването на околната среда, разработен и в процес на внедряване стандарт БДС ISO 14001:2009 Поели сме нелеката задача да инвестираме в опазването на планетата ни от прекомерно замърсяване с опаковки, използване на транспортни средства (разлив на ГСМ, ренериране на шум, замърсяване на околната среда с акумулаторни батерии и износени гуми), технически средства, осветление и хартия в администрацията (замърсяване на околната среда с отпадъци от неизправни технически средства, замърсяване на околната среда с отпадъци от тонер касети, замърсяване на околната среда с отпадъци от лум. лампи и осветителни тела). Настоящата дейност предвижда въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда, които се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Първият етап включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в предприятието. Извършва се оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението и използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички отдели на предприятието. Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области. Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси и генерирани отпадъци. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труд и работни процеси, съобразно спецификата на предприятието и работни места. Изготвяне на „зелени“ карти. Вторият етап включва разработване на конкретни модели и решения за разработване на „зелени“ модели на организация на труда. Това може да включва промени в използване на материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за всички работни места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни ресурси в предприятието. Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците. Разписват се правила при избор на ново оборудване. Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели. Разработват се програми за обучение на персонала по "зелени" практики. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. На третия етап ръководството на предприятието разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация на труда. Създава се план и се определят се срокове, отговорници, необходими ресурси - финансови и човешки. Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане. Предвижда се редовен мониторинг и докладване на напредъка. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение. След отстраняване на проблемите и корекции в плана се въвеждат промените в цялото предприятие. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени. 10 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд .От извършения от Службата по трудова медицина обобщен анализ на оценката на риска, идентифицираните опасности и рискове при работа и програма за минимизиране на риска, че дейностите, които извършват значителна част от работниците в предприятието на този етап не разполагат с ЛПС и СРО Определянето на опасностите е съобразено с вида на използваните машини и съоръжения, видовете дейности, характера на технологичния процес, вида на използваните суровини и материали и състоянието на работните помещения. За преодоляване на изложените проблеми с настоящата дейност се предвижда закупуване на съвременни ЛПС и СРО, които ще бъдат нови за служителите. Дейността е разработена на база утвърден Списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства, изготвен въз основа на оценката на риска, както следва:-Зимен к-т - зимен полугащеризон, зимно яке/шуба - за защита при работа на открито в зимния сезон -Летен к-т- летен полугащеризон, лятно яке, блуза с к.р, - за защита при работа на открито в летния сезон. Това е СРО, което осигурява защита на тялото на работещия от неблагоприятен климат и го предпазва от измръзване/прегряване, тъй като често работещите осъществяват своята работа на открито и закрито. Зимното предпазно РО ще бъде ватирано, а лятното - от лека, дишаща материя. - Зимни обувки с бомбета - Летни обувки с бомбета /дишащи/ Сигнално - яке/шуба, с. полугащеризон, с. шапка, с. блуза, с. жилетка и елек - служителите изпълняват своята дейност и на открито, която налага използването му в пълен набор, така че да бъде осигурена защита на работещите от преминаващите МПС, за по-добра видимост от работещи в автопарка, работната площада в есенно зимния сезон ( атмосферни влияния) и по време на монтажите, като по този начин ще могат да бъдат предотвратени подобни злополуки. -Във връзка с осъществяването на своите професионални задължения по обекти на открито, работниците имат нужда от ръкавици потопени каучук/ нитрит и Противосрезни ръкавици. Същите ще се ползват според необходимостта по предназначение и ще защитават от различните видове рискове при работа – като работа с остри предмети или предмети със заострени ръбове, за предпазване от разливи от масла, смазочни течности, горива, грез и т.н., също така и при пренасяне на тежки предмети, за осигуряване на по-добро сцепление при работа и т.н Необходимо е да се осигурят очила за работа с дисплей - 54 бр, зa да се намали вредното въздействие от опасни лъчения. Необходимостта произтича, че тези служители работят на компютър. Осигуряването на очила за всички служители, работещи с видеодисплей, повече от 4 часа дневно, очилата трябва да бъдат с антирефлексно покритие / иридиево-йонна решетка/за всички служители, работещи с видеодисплей. Тези ЛПС и СРО ще повишат защитата на работниците и служителите от рисковете на работните места и професионалните рискове, тъй като до този момент не са осигурявани ЛПС и СРО. За всяка оценка са посочени възможните последствия, застрашаващи здравето и безопасността при работа, както и препоръчителни мерки за ограничаване на риска и подобряване на условията на труд. За да бъдат предпазени служителите е необходимо изброеното ЛПС и специалното работно облекло да отговарят на определени характеристики за защита от вредното въздействие на работната среда върху здравето на работещите. До момента във фирмата не са закупували ЛПС и СРО, а само предпазно работно облекло, които не покриват необходимите характеристики според съответните вредности. Необходимо е да се използват ЛПС и СРО, утвърдени въз основа на извършената оценка на риска на работните места, като са предвидени за закупуване следните, подробно описани по бройки, длъжности, бр. заети лица от целевата група, предвидените за закупуване нови ЛПС и специално работно облекло с техните характеристики и параметри. 68 634.91 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Целевата група по тази дейност е 155 човека С цел подобряване качеството на работната среда в Камакс ООД, безопасни условия на труд и намаляване на заболеваемостта се планира осигуряване на колективни предпазни средства чрез закупуване на следните активи: 1. За оптимизиране условията на труд, снижаване на риска за здравето и безопасността при работа и осигуряване съответствието на факторите в работната среда на нормативните изисквания трудова медицина е изготвила програма за минимизиране на риска. За да бъде отстранен риска от вредна работна поза е необходимо осигуряването на Ергономични работни столове - 54бр., антропометричо съответстващи с индивида за всички работещи в администрацията. На този етап съществуващите такива не са ергономични за нормалното протичане на процесите има риск от изкривявания на гръбнака, а на някои работни места липсват такива. Необходимостта се обуславя от това, че дейността на тези служители е свързана с продължителното стоене на стол, което оказва голямо напрежение върху лумбалната част на гърба. Ергономичните офис столове, когато са нагласени така, че да прилягат на индивидуалните мерки на тялото, създават и балансират правилната му поза в седнало положение. Те ще бъдат регулируеми на височина и дълбочина на седалката, подходящ тапициращ материал, който свежда до минимум притискането на седалищния нерв при продължителна седяща работна поза, наличието на подлакътници са предпоставка за минимизиране от възникване на мускулно-скелетни увреждания. 2.Осигуряване на мобилни прахоуловители за цехове: сенници, рула, ВРЩ, мрежи и ВЩ. съгласно предписанието на трудова медицина. С цел токсичното увреждане на организма и болести на дихателните пътища е необходимо да се закупят колективни предпазни средства, изсмукващи праха при производството. Осигурява колективна защита на всички работещи в помещенията лица от прах. До този момент няма осигурени мобилни прахоуловители. Производственият процес е свързан с генерирането на голямо количество отпадък алуминиеви и пластмасови стружки и текстилни влакна, който се разпръскват във въздуха при извършването на работните операции и причинява редица рискове за здравето и безопасността на работниците. Прахоуловителите са предназначени да събират отпадъчни стружки директно от машините .Подвижността им е преимущество от голямо значение, защото реално могат да се поставят до различни машини, в зависимост от натоварването им и потребностите за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. Те ще осигурят покриване на едни от основните рискове, а именно: защита от прах, защита от неблагоприятен микроклимат, защита от биологични агенти в работната среда, както и защита от пожар. С осигуряването на 12 броя прахоуловители при източниците на отделяне на прах, ще се осигури намаляване на риска от дихателни увреждания на работещите служители. 3. Дейността предвижда за се закупят климатици сплит - с цел спазване на предписанието в програмата за минимизиране на риска от трудова медицина и създаване на устойчива и благоприятна работна среда се предвижда закупуване на климатична сплит система - 20бр., която създава постоянна и изискуема работна температура в помещенията, независимо от външната темп. респективно сезон. Към настоящия момент в част от помещенията съществува стара такава, но тя е много амортизирана, трудно достига зададените параметри и към настоящия момент вече не отговаря на условията за шум и микроклимат. Предвидените мулти сплит климатични системи ще бъдат монтирани във всички работни помещения на трите административни сгради. С това на 100% ще бъде изпълнено и спазено предписанието на трудова медицина. 67 323.50 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Камакс ООД е компания, която се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда. Осигуряването на подходящи условия за производствени почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. Съгласно програмата за минимизиране на риска, която е изготвена от трудов медицина и предписанието от нея "осигуряване на помещение или пространство, оборудван с фитнес уреди и пособия за възстановяване на работещите в производството от статично и динамично натоварване свързани с трудовия процес, по време на т.нар. производствени почивки. Съгласно Наредба № 15/31.05.1999г.за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа", дружеството предвижда следните закупуването на следните активи: - Фитнес - мултифункционален тренажор за ханш и талия - 1бр. - Фитнес - мултифункционален тренажор, лег екстенжън,трицепс екстенжън и лоу прес- 1 бр. - Фитнес - мултифункционален тренажор за изтласкване разтяга - 1бр. - Фитнес - мултифункционален тренажор лежанка за коремни и гръбни преси- 1 бр. - Фитнес - мултифункционален кростренажор и степер 2 в 1 - 1бр. - Фитнес - мултифункционален тренажор за гребане- 1 бр. - Успоредка- 1 бр. Фитнес уредите ще бъдат позиционирани на открито, за да може всички служители на Камакс ООД да се възползват по време на производствените почивки. Чрез осигуряването на фитнес уредите, след продължителна работа, значително ще подобри условията на труд на работното място, в съответствие с нормите и изискванията за законодателството по безопасност и здраве. Още повече, възможността на служителите да отпочинат, разполагайки с фитнес уреди, ще повиши мотивацията за здравословен и безопасен труд. По време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Активните почивки включват двигателна дейност и физически упражнения, за осъществяването на които е необходимо закупуването на спортни съоръжения. В дългосрочен план, се цели намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания, ще намали значително професионалните рискове, ще подобри работната среда, което ще повиши ефикасността и ефективността на труда. С осигурените социални условията, служителите ще имат възможност за релаксиране, възстановяване и разтоварване от от психико-физическото напрежение. 17 188.50 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.