Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

АС - ДС ООД кандидатства по настоящата процедура в качеството си на работодател, следващ целенасочена социално отговорна политика и стремящ се към осигуряване на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето. Настоящият проект се явява подходяща възможност за предприятието да прибави допълнителна стойност към дейността си, като предприеме мерки, свързани с: реорганизиране на работните процеси и места с оглед насърчаване на екологичното мислене и ресурсната ефективност; намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания; подобряване факторите на работната среда с оглед създаване на здравословни и безопасни условия на труд; осигуряване на допълнителни социални придобивки за заетите.
Дейностите в проектното предложение включват: разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труда; осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите; осигуряване на средства за колективна защита, отговарящи на идентифицираните в предприятието рискове; осигуряване на допълнителни социални придобивки за заетите. В рамките на изпълнението на проекта се предвиждат и дейности за видимост, прозрачност и комуникация, както и организация и управление на проекта.
Целевата група по проекта включва 80 лица, заети в предприятието към момента на подаването му.
Предвидените дейности ще доведат до постигане на целите на проекта, насочени към посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, при спазване изискванията на законодателството (национално и европейско) и в съответствие с утвърдената фирмена политика по безопасност и здраве при работа.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на два Слабо развити региона- Плевен и Троян.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
„Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд“.: Основната цел на настоящата дейност е насърчаване на грижата към околната среда и постигането на ресурсна ефективност в дейността на кандидата. АС - ДС ООД е компания, в чиято бизнес концепция е заложено опазването на околната среда. С изпълнение на настоящата дейност дружеството възнамерява да надгради прилаганите мерки, свързани с намаляване на неблагоприятното въздействие върху околната среда, подобряване на ефективността на организацията, намаляване на отпадъците и на консумираните ресурси. Ръководството на компанията, счита, че всички административни работни места следва да отговарят на определени "зелени" модели за организация на труда, поради което в рамките на дейността са включени 80 лица, заети на трудово правоотношение. Предвижда се дейността да бъде възложена на външен изпълнител, който да идентифицира конкретните нужди на компанията, в съответствие със спецификата на дейността й и организацията на работните процеси. Предложените от избрания изпълнител "зелени" модели ще бъдат въведени в дейността на АС - ДС ООД, като всички заети лица бъдат инструктирани за съответните промени и насърчавани да следват и надграждат приложените мерки. За всяко работно място ще бъде изготвена "зелена" карта. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на внедрените "зелени" модели. Очаква се изпълнението на Дейност 1 да представлява крачка в изграждането на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура в предприятието. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 13 333.60 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло- ЧАСТ 1: С изпълнението на настоящата дейност АС - ДС ООД си поставя за цел да създаде предпоставки за намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания, чрез закупуване на нови и по-усъвършенствани ЛПС и специално работно облекло за заетите в предприятието. Дейността е разработена на база Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места. В съответствие с разпоредбите на Наредба № 3 от 19 април 2001 г. (изм. и доп. ДВ. бр. 99 от 26 Ноември 2021 г.) за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, работодателят е осигурил ЛПС, които, предвид изпълняваните дейности и съществуващите опасности за здравето на работниците, не са достатъчни да осигурят адекватна защита. В тази връзка, проектното предложение предвижда закупуване на следните нови, по-модерни, по-сигурни и гарантиращи безопасността и здравето при работа ЛПС и специално работно облекло, както следва: 1. Вентилирана каска за защита на глава. Предвидени са 62 броя за лицата, заемащи длъжности: Управител, Електроинженер (Инженер електрообзавеждане, Инженер автоматизация, Инженер КИП и А, Техник промишлена електроника), Ръководител база, Ръководител транспорт, Електромонтьор, Общ работник в строителството, Шлосер, Шлосер- заварчик, Машинист автокран и автовишка, Багерист, Шофьор на тов. Автомобил, Монтажник климатични инсталации, Инспектори (Инспектор фактори работна среда, Инспектор електробезопасност, Инспектор противопожарна охрана). Към момента служителите използват налични каски, които са с по-високо тегло, не осигуряват добро зрително поле и са с по-ниска защита при работа в тежки условия. Новите защитни каски ще бъдат с по-леки и комфортни за носене, като същевременно предлагат висок клас удароустойчиви за максимална протекция. Те ще осигуряват по-добро зрително поле. В допълнение каските са с вграден сензор за излагане на UV-лъчение, който контролира годността им. 2. Комплект специализирано зимно работно облекло. Предвидена са 65 броя за лицата, заемащи длъжности: Управител, Електроинженер, Инженер електрообзавеждане, Инженер автоматизация, Инженер КИП и А, Техник промишлена електроника, Ръководител база, Ръководител транспорт, Електромонтьор, Общ работник в строителството, Шлосер, Шлосер- заварчик, Машинист автокран и автовишка, Багерист, Шофьор на тов. Автомобил, Стругар- фрезист, Монтажник климатични инсталации, Склададжия, Инспектори (Инспектор фактори работна среда, Инспектор електробезопасност, Инспектор противопожарна охрана). Към момента служителите използват зимно защитно облекло, което е изработено от 35% памук/65% полиестер и подплата: 100% полиестер. Изкуствените материи не предпазват добре тялото при студени температури. При триене, изкуствените влакна генерират статично електричество, което създава допълнителен дискомфорт за служителите. Кройките на сегашното работно облекло са неудобни и бързо се амортизират, поради по-ниското им качество. Новото защитно облекло се състои от яке и полу-гащеризон, които ще бъдат по- вискокостудоустойчиви, т.к. са изработени от 100 процента памук- естествени влакна. Памучните влакна са лош проводник на топлина и електричество, поради което облеклото ще осигурява добра топлоизолация и ще се снижи натрупването на статично електричество. В допълнение, облеклото ще има покритие от хидрофобиран, който създава водозащитен слой. Работният полугащеризон ще бъде с анатомично подобрена кройка за допълнително удобство. Защитното работно облекло ще разполага със светлоотразителни ленти, които ще осигурят увеличение на видимостта на потребителя при понижена видимост и вечер. ПРОДЪЛЖАВА В РАЗДЕЛ ОПИСАНИЕ НА СЛЕДВАЩА ДЕЙНОСТ: 111 848.11 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите- ЧАСТ 1: Целта на настоящата дейност е повишаване здравето и безопасността на работниците и служителите в АС - ДС ООД, чрез осигуряване на колективни предпазни средства, отговарящи на идентифицираните в предприятието рискове. В съответствие с извършената от СТМ оценка на риска, и по-конкретно с идентифицираните опасности и определени рискове от реализирането им, кандидатът предвижда следната инвестиция: 1. За защита от неблагоприятен микроклимат и подобряване качеството на въздуха в работна среда: С цел намаляване на неблагоприятното въздействие на микроклимата, като един от основните рискови фактори на работната среда, проектното предложение предвижда закупуване на следните климатици, имащи характер на оборудване: - 1 бр. инверторен таванен климатик (тип сплит система) с Охлаждаща мощност – 10.00 (3.00-12.00) kW и Oтоплителна мощност – 10.00 (2.20-13.90) kW- за Магазин за ОВК и ВИК материали на адрес: гр.Плевен, бул. „Русе“ №19; - 1 бр. инверторен таванен климатик (тип сплит система) с Охлаждаща мощност – 13.40 (3.50-15.50) kW и Oтоплителна мощност – 15.50 (3.50-18.00) kW- за Магазин за електроматериали- търговска част, на адрес: гр.Плевен, бул. „Русе“ № 6; - 1 бр. инверторен стенен климатик (тип сплит система) с Охлаждаща мощност – 2.05 (0.75 – 2.65) kW и Oтоплителна мощност – 2.80 (0.75 – 4.00) kW- за Магазин за електроматериали- офис, на адрес: гр.Плевен, бул. „Русе“ № 6; - 1 бр. инверторен таванен климатик (тип сплит система) с Охлаждаща мощност – 5.00 (1.00-6.00) kW и Oтоплителна мощност – 6.00 (1.00-7.00) kW- за Магазин за електроматериали- склад, на адрес: гр.Плевен, бул. „Русе“ № 6; - 6 бр. инверторен стенен климатик (тип сплит система) с Охлаждаща мощност – 3.50 (0.85 – 4.00) kW и Oтоплителна мощност – 4.00 (0.80 – 5.50) kW- 3 бр. за Офис „Отдел инженеринг“ – гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.2 и 3 бр. за Офис „Офертен отдел“, Офис „Счетоводство“ и Офис „Управители“ – гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.3; - 2 бр. инверторен стенен климатик (тип сплит система) с Охлаждаща мощност – 2.50 (0.85-3.50) kW и Oтоплителна мощност – 3.40 (0.80-4.80) kW- за Офис 1 и Офис 2 „Орган за контрол“ – гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.3; - 1 бр. инверторен колонен климатик с Охлаждаща мощност – 10.00 (3.50-12.30) kW и Oтоплителна мощност – 11.20 (4.20-14.00) kW- за Магазин за електроматериали- Лаборатория за изпитване на защитни средства към органа за контрол – гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.1; - 2 бр. инверторен стенен климатик (тип сплит система) с Охлаждаща мощност – 3.50 (0.85 – 4.00) kW и Oтоплителна мощност – 4.00 (0.80 – 5.50) kW- 1бр. за Магазин за електроматериали - гр.Троян, ул. „Стара планина“ №11 и 1 бр. за Производствена и складова база - гр.Плевен, ул.“Индустриална“ №132. Измерванията на параметрите на микроклимата в изброените работни помещения установяват, че използваните към момента климатици не са в състояние да поддържат параметрите на микроклимата в норма, т.к. мощността им на охлаждане/отопление не съответства на квадратурата и спецификата на помещенията. Наличните климатици се явяват недостатъчни за поддържането в норма на стойностите на микроклимата - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха. Недостатъчната мощност на наличните климатици спрямо кубатурата на помещенията води до тяхната неефективност, което от своя страна влошава значително микроклимата и предизвиква дискомфорт в служителите – главоболие, прекомерна умора и др. Новото оборудване ще осигури поддържането на постоянни параметри на микроклимата, независимо от промяната на външните климатични условия, ще бъде постигнато по-добро влияние върху осъществяване на терморегулацията на организма, което ще гарантира здравословна работна среда и комфорт на работещите в нея. По този начин ще се постигне съответствие с изискванията на Наредба №РД-07-3/2014г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места. ПРОДЪЛЖАВА В РАЗДЕЛ ОПИСАНИЕ НА СЛЕДВАЩА ДЕЙНОСТ- ЧАСТ 2. 181 734.71 0.00
Осигуряване на социални придобивки за заетите: Целта на дейността е да се създадат устойчиви условия на труд в предприятието и да се мотивира работната сила, посредством осигуряване на адекватни на потребностите на работещите социални придобивки. На основание чл.294, т.4 от КТ; чл.11, т.2 от Наредба № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа и Наредба 7 за минималните изисквания за ЗБУТ на работните места и при използване на работно оборудване, работодателят има задължението за осигури условия за краткотраен отдих и хранене на служителите си. В тази връзка, в рамките на настоящата дейност, са предвидени следните инвестиции: 1. Оборудване на помещение за хранене и отдих в Производствената база на фирмата, находяща се в Индустриалната зона на гр. Плевен. Към момента в в базата има обособено помещение- 45 кв.м., което е нефункционално и не отговаря на потребностите на работещите. Изхождайки от факта, че производствената база се намира в покрайнините на града и в близост няма обособени заведения за хранене и търговски обекти, предлагащи хранителни стоки и напитки, работодателят цели да оборудва помещението по начин, който ще позволява на работещите да имат възможност да съхраняват, приготвят и затоплят храна спрямо нуждите си. Предвижда се закупуване на: - 1 бр. микровълнова фурна; - 1 бр. абсорбатор; - 1 бр. тостер; - 1 брой проточен бойлер; - 1 брой готварска печка; - 1 брой хладилник; - 1 брой кафе машина; - 1 брой система/машина за пречистване на водата; - 2 броя трапезни маси; - 16 броя трапезни столове; Обзавеждането на помещение за хранене и почивка значително ще подобри качеството на работните места, ще благоприятства протичането на работния ден на служителите, като получат възможност за пълноценна почивка, посредством откъсване от работната среда и условия за хранене в приятна обстановка. 2. Доставка на 2 бр. оборудвани, преместваеми фургони, с цел обособяване на място за хранене и почивка. Основната дейност на кандидата е свързана с проектиране и изграждане на електрически инсталации. Спецификата на дейността налага част от фирмените служители да работят на външни обекти продължителни периоди от време, докато трае целия процес по изграждане, монтиране и въвеждане в експлоатация на електрическите съоръжения. Към момента, не всеки строителен обект може да предложи специални условия за отдих и хранене на служителите. Лицата са принудени да се хранят на работните площадки, нямат обособени места за краткотрайна почивка, а честите лоши метеорологични условия създават още по-голямо неудобство и дискомфорт. В рамките на настоящата дейност АС - ДС ООД предвижда закупуване на 2 бр. напълно оборудвани преместваеми контейнера. Контейнерите ще бъдат климатизирани и напълно оборудвани с: кафемашина; хладилник; микровълнова фурна; телевизор, диспенсър за вода, маса и 6 стола. Новите преместваеми контейнери ще намалят риска от неблагоприятни климатични въздействия върху здравето и безопасността на работещите на открито и ще осигурят благоприятни битови условия. 47 365.13 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло- ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА Р-Л ОПИСАНИЕ ОТ ДЕЙНОСТ- ЧАСТ 1 3. Специализирани работни обувки. Предвидена са 65 бр. за лицата на длъжности: Управител, Електроинженер (Инженер електрообзавеждане, Инженер автоматизация, Инженер КИП и А, Техник промишлена електроника), Р-л база, Ръководител транспорт, Електромонтьор, Общ работник в строителството, Шлосер, Шлосер- заварчик, Машинист автокран и автовишка, Багерист, Шофьор на тов. Автомобил, Стругар- фрезист, Монтажник климатични инсталации, Склададжия, Инспектори (Инспектор фактори работна среда, Инспектор електробезопасност, Инспектор противопожарна охрана). Към момента служителите използват по-нисък клас защитни обувки, които не осигуряват необходимата протекция за долните крайници от механични удари, пробождания, измръзване и др. Дизайнът на обувките не позволява обувката да държи стегнат крака, което води до неудобство, невъзможност за поддържане на правилна поза, както и риск от нараняване на глезена и ходилото. Предвидените нови специализирани обувки са с по-висок клас на защита- налично е предпазно алуминиево бомбе, устойчиво на удар 200J. Част от характеристиките предполагат по-висока устойчивост на пробождане, по-добра защита от подхлъзване при работа, по-добра вентилация на крака и по-добра защита от проникване на вода. Още едно предимство ще бъде ергономичната форма, предназначена едновременно да държи стегнат крака, но и да го предпазва. 4. Специализирано работно облекло за заварчици- к-т яке и полу-гащеризон. Предвиден е 1 бр. за лицето на длъжност Шлосер-Заварчик. Към момента за работната позиция не е осигурено специализирано защитно работно облекло, освен студозащитно облекло. Служителят, заемащ длъжността, използва заваръчен шлем и наличното защитно работно облекло, което няма антистатично покритие и устойчивост на опасности, свързани с процесите по заваряване. Заваръчните длъжности са свързани с едни от най-високите рискове за трудова злополука, дългосрочно физическо увреждане и професионални заболявания. По време на заваръчния процес се отделят стружки, огнени пръски, горещи сплави, вредни лъчения и газове. Новият защитен заваръчен костюм ще се състои от полу-гащеризон и яке. Костюмът ще осигури цялостна защита на тялото, като в критичните зони облеклото е с подсилена огнеустойчива обработка. 5. Шлем за заваряване. Предвиден е 1 бр. за лицето, заемащо длъжност Шлосер-Заварчик. Към момента служителят, заемащ длъжността използва заваръчен шлем, който не осигурява достатъчна защита при всички видове заваръчни процеси. Шлемът не предлага достатъчна видимост на работника, като е с малък диапазонът на затъмнение. Не на последно място наличните шлемове са по-тежки, поради което са налични оплаквания от умора в главата и шията, както и риск от дългосрочни проблеми с врата и гърба. Предвиденият в рамките на проекта заваръчен шлем е с иновативен модел и редица предимства, като: по-висока степен на комфорт, повишена стабилност и баланс на главата и шията, по-добри оптични х-ки и по-широко зрително поле, по-голямо покритие на ушите и врата, налична е функция за фоточувствителност с 5 нива на настройка. Шлемът разполага и с нови респираторни опции- специални въздухотводи за извеждане на издишания въглероден диоксид от маската. 6. Сбруя диелектрична с точки за окачване при осигуряване от падане. Предвидени са 21 бр. сбруи за лицата, заемащи длъжности: Електромонтьор и Монтажник климатични инсталации. Използваните към момента са само с две закрепващи точки, като са предназначени изцяло за височинна защита и нямат диелектрични функции. Новите сбруи ще бъдат значително по-обесопасени, с осигурителна точка отпред в центъра на тежестта за въжен достъп. Ще бъдат снабдени с регулируеми ремъци в раменете, краката и пояса. Ключалките при краката и раменете ще предполагат лесно регулиране, т.к. са автоматични. В допълнение, сбруите са диелектрични, което означава, че освен височинна защита, ще осигурят на лицата и защита от токов удар. ПРОДЪЛЖАВА В Р-Л ОПИСАНИЕ НА СЛЕДВАЩА ДЕЙНОСТ 0.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло- ЧАСТ 3: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА РАЗДЕЛ ОПИСАНИЕ ОТ ПРЕДХОДНА ДЕЙНОСТ- ЧАСТ 2 7. Диелектрични ръкавици. Предвидени са 5 вида диелектрични ръкавици, с различна степен на защита, като от всеки вид ще бъдат закупени по 20 чифта, съответно за лицата на длъжност Електромонтьор. Към момента електротехниците използват електрозащитни ръкавици само е една степен на защита: изолация на напрежение, което ги прави защитно средство в електрически инсталации до 1000 V. Новите ръкавици ще бъдат с различни степени на защита: 2.5kV, 5kV, 10kV, 20kV, 30kV. От една страна, това ще позволи на Електротехниците да използват точно определена защита според работното напрежение на електрическата уредба, а от друга: ще може да се работи в електрически инсталации над 1000 V. 8. Очила за работа с видеодисплеи. Предвидени са 43 броя за лицата, заемащи длъжности: Управител, Електроинженер (Инженер електрообзавеждане, Инженер автоматизация, Инженер КИП и А, Техник промишлена електроника), Ръководител база, Ръководител транспорт, Електромонтьор, Монтажник климатични инсталации, Склададжия, Инспектори (Инспектор фактори работна среда, Инспектор електробезопасност, Инспектор противопожарна охрана), Гл. Счетоводител, Счетоводител, Техн.изпълнител, Икономист търговия, Специалист продажби, Продавач консултант. Предвид спецификата на работата на лицата, заемащи изброените длъжности, изискваща продължителното време прекарано пред компютър, работодателят е организирал извършване на прегледи на зрението им при специалист. В резултат е дадено предписание за закупуване на антирефлексни очила, с каквито лицата не разполагат. Новите очила ще представляват допълнително защитно средство при работа с видео дисплеи и излагане на изкуствена светлина. С тяхна помощ ще се намалят отблясъците от мониторите и ще се облекчи зрителното напрежение. 1 бр. от очилата за работа с видеодисплеи е предназначен за Продавач консултант с месторабота: гр.Троян, ул. „Стара планина“ №11. С изпълнението на настоящата дейност, работодателят ще надгради минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, осигурявайки нови и с по-висока защита ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието. Всички предвидени за закупуване ЛПС са разпределени по длъжности, в съответствие с Утвърдения от ръководството списък, отговарят на броя на заетите към момента на кандидатстване лица и са планирани съгласно срока им на износване. 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите- ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ РАЗДЕЛ ОПИСАНИЕ НА ПРЕДХОДНА ДЕЙНОСТ -ЧАСТ 1 2. За осигуряване нужните нива на осветеност на работните места: За постигане на изискванията на осветеност, кандидатът предвижда подмяна на общото централно и локално осветление над всяко работно място, имащо отношение към работа с видеодисплеи, с подходящи за работното място осветителни тела. Подмяната на осветителните тела представлява разход за СМР и ще бъде извършена в следните работни обекти: - Магазин за ОВК и ВИК материали на адрес: гр.Плевен, бул. „Русе“ №19; - Магазин и склад за електроматериали, на адрес: гр.Плевен, бул. „Русе“ №6; - Лаборатория за изпитване на защитни средства към органа за контрол – гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.1 - Производствена база - гр.Плевен, ул.“Индустриална“ №132; - Офис „Офертен отдел“ – гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.3 - Офис „Счетоводство“ – гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.3 - Офис „Управители“ – гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.3 - Офис 1 „Орган за контрол“ – гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.3 - Офис 2 „Орган за контрол“ – гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.3 - Офис „Отдел инженеринг“ – гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.2 Измерванията на осветеността в изброените работни помещения установяват, че използваното към момента изкуствено осветление не отговаря на установените норми по параметър осветеност (Lx)- не се осигурява достатъчно осветеност и подходящ контраст между екрана/видиодисплея и заобикалящата го среда. Светлината в помещението не бива да се отразява в монитора, тъй като „замърсява“ изображението и натоварва очите. Силно блестене зад монитора пък затруднява фокусирането на погледа и постепенно уврежда очите. Наличните осветителни тела са стари и амортизирани, прахозащитните капаци на част от тях са пропукани или частично повредени. Това от своя страна води до няколко неблагоприятни ефекта - влошава се драстично силата на светене, има опасност от счупване и падане, което може да доведе до травма на служител, съществува повишен риск за работещите от зрителни проблеми, раздразнение и сухота в очите и др. Подмяна на общото централно и локално осветление над всяко работно място ще осигури здравословна осветеност на работните места и лицата няма да са принудени да се привеждат над работещите екрани. LED осветлението е най-екологичното и ергономично осветление в наши дни, без ултравиолетово и инфрачервено излъчване, без трептене. С осигуряване на новите осветителни тела ще се намали напрежението на зрението при работа и риска от професионални заболявания, ще се премахне неблагоприятното въздействие на наличното осветление, което е технически остаряло и неефективно. Ще се постигне необходимия контраст при работа с видеодисплеи, съгласно Приложение към чл. 4 от Наредба № 7 от 15 август 2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи. ПРОДЪЛЖАВА В РАЗДЕЛ ОПИСАНИЕ НА СЛЕДВАЩА ДЕЙНОСТ- ЧАСТ 3 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите- ЧАСТ 3: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ РАЗДЕЛ ОПИСАНИЕ НА ПРЕДХОДНА ДЕЙНОСТ -ЧАСТ 1 и 2 3. За осигуряване ергономия при работа. За поддържане на оптимална работна поза, работодателят предвижда закупуване на ергономични работни столове с регулируема височина, регулируем ъгъл на седалката и наклон на облегалката, които позволяват на лицата работещи с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза. В рамките на дейността ще се осигурят 46 ергономични регулируеми работни стола за следните работни места: - 2 бр. за Магазин за ОВК и ВИК материали, гр.Плевен, бул. „Русе“ № 19; - 5 бр. за Магазин за електроматериали, гр.Плевен, бул. „Русе“ № 6; - 1 бр. за Офис „Отдел инженеринг“ - гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, - 3 бр. за Офис „Офертен отдел“ - гр. Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.3 - 3 бр. за Офис „Счетоводство“ - гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.3 - 2 бр. за Офис „Управители“ - гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.3 - 4 бр. за Офис 1 „Орган за контрол“, гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.3 - 4 бр. за Офис 2 „Орган за контрол“, гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет.3 - 2 бр. за Офис „Склад“, Производствена база, гр. Плевен, ул.“Индустриална“ №132, ет. 1 - 1 бр. за Офис „Ръководител Асемблиране табла“ в Производствена база - гр. Плевен, ул.“Индустриална“ № 132, ет. 1 - 1 бр. за Офис „Лаборатория“ в Производствена база - гр. Плевен, ул.“Индустриална“ № 132, ет. 1 - 1 бр. за Офис „Ръководител База“ в Производствена база - гр. Плевен, ул.“Индустриална“ № 132, ет. 1 - 4 бр. за Офис „Инспектор противопожарна охрана и ръководител транспорт“ в Производствена база - гр. Плевен, ул.“Индустриална“ № 132, ет. 2 - 10 бр. за Офис „Отдел инженеринг“ в Производствена база - гр. Плевен, ул.“Индустриална“ № 132, ет. 2 - 2 бр. за Офис „Управители“ в Производствена база - гр. Плевен, ул.“Индустриална“ № 132, ет. 2 - 1 бр. за Магазин за електроматериали, гр.Троян, ул. „Стара планина“ № 11 В допълнение за 8 бр. служители, заети в Офис „Отдел инженеринг“ - гр.Плевен, бул.“Русе“ 19 се предвижда закупуване на 8 бр. ергономични бюра. Към настоящия момент служителите, работещи с видеодисплеи и изпълняващи административна дейност, използват офис столове, непокриващи съвременните ергономични стандарти, които не се регулират спрямо индивидуалните им анатомични данни, което създава дискомфорт при и по време на работа. През повече от половината от установеното работно време тези служители са в принудителна седяща поза и са изложени на по-висок риск от възможни увреждания на опорно-двигателния апарат, гръбначни изкривявания и влошена кръвна циркулация на крайниците. В Офис „Отдел инженеринг“ - гр.Плевен, бул.“Русе“ 19, ет. 2 липсват ергономични бюра с възможност за регулиране на височината, което създават дискомфорт на заетите в отдела лица. Новозакупените ергономични столове ще предотвратят проблеми, възникващи след много часове работа в седнала позиция пред компютъра, позволявайки различни настройки, като по този начин ще гарантират възможност за най-различни пози за сядане през целия ден и същевременно ще осигурят на служителите условия за поддържане на гърба и за индивидуално регулиране на височината спрямо ръста им. Регулируемите бюра ще позволяват постоянни промени във височината на работната повърхност, ще имат благотворно влияние върху стойката на служителя и отслабване напрежението в определени части от тялото му по време на работа. Коригирането на височината на ергономичното бюро ще даде възможност за частично компенсиране на човешката потребност от движение и ще подпомогне ефективността при осъществяването на задачите. Характеристиките на новите столове и бюра ще са в съответствие с нормативната уредба в областта - НАРЕДБА № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на ЗБУТ при работа с видеодисплеи и „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ. ПРОДЪЛЖАВА В РАЗДЕЛ ОПИСАНИЕ НА СЛЕДВАЩА ДЕЙНОСТ- ЧАСТ 4. 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства за заетите- ЧАСТ 4: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ РАЗДЕЛ ОПИСАНИЕ НА ПРЕДХОДНА ДЕЙНОСТ- ЧАСТ 1, 2 и 3 4. За осигуряване електробезопасност. За осигуряване на електробезопасност на служителите, чиято дейност е свързана с изграждане и монтиране на електрически системи, и по-конкретно на тези, работещи на строителни обекти, работодателят предвижда закупуване на следните електрозащитни колективни средства: - 4 к-та Заземление преносимо изолирано за проводник 3х1м/25мм2/+5м/25мм2 с фазни клеми тип Стяга-С за проводник 50-500мм2 и заземителна клема тип Пета - 4 к-та Заземление преносимо изолирано за шина 3х1.5м/25мм2/+5м/25мм2 с фазни клеми Наклонена Т2 за шина 2-30 мм и заземителна клема тип Пета - 4 к-та Заземление преносимо изолирано за проводник 5х1м/50мм2/+10м/50мм2 с фазни клеми тип Стяга-С за проводник 50-500мм2 и заземителна клема тип Пета - 4 к-та Заземление преносимо изолирано за шина 4х1м/50мм2/+5м/50мм2 с фазни клеми Наклонена Т2 за шина 2-30 мм и заземителна клема тип Пета - 16 бр. Щанга за преносими заземители 20 kV за зазем. стержен ф 14, с конусовиден накрайник, дълж. 1200 mm - 2 бр. Указател за напрежение безконтактен 1-380kV - 4 бр. Указател за напрежение, контактен 24kV, светлинна и звук, ,дълж.0.950м, EN61243-1, - 3 бр. Указател за напрежение, контактен 123kV, за работа при влага, светлинна и звук., дълж. 2.17м, EN61243-1 - 1 бр. диелектрични стълби Спецификата на дейността на кандидата - изграждане на електрически мрежи, предопределя редица рискове за работниците, свързани с удар от електрически ток, термични травми и изгаряния, пожари и експлозии. В допълнение, при работа с електрически уредби и мрежи се отчитат опасности от въздействие на електрическа дъга и от продукти на нейното горене, както и от въздействие на електромагнитно поле. Предвидените в дейността изолационни щанги, указатели за напрежение и диелектрични стълби се класифицират като основни защитно средства, чиято електрическа изолация издържа продължително работното напрежение на електрическата уредба и при самостоятелно използване могат да осигурят необходимата защита при допиране до части, намиращи се под напрежение. Преносимите заземления са защитни средства, използвани в допълнение на основните такива, както и за защита от допирно и крачно напрежение, които самостоятелно не могат да осигурят защита срещу поражения от електрически ток и задължително се използват съвместно с основни електрозащитни средства. В допълнение, новите диелектрични стълби ще бъдат снабдени с удобна система с въже за изтегляне за работа в среда с високо напрежение. Всички изброени КС са тествани за работа в среда с високо напрежение (1000 V AC, 1500 V DC). Към момента на служителите на кандидата са осигурени подобни средства, но те са амортизирани и не осигуряват необходимата защита, която е от изключително значение в този вид дейност. Новите колективни средства ще гарантират електробезопасността на служителите, като едновременно ще постигнат съответствие с Правилник за безопасност и здраве при работа в електрически уредби на електрически и топлофикационни централи и по електрически мрежи (загл. Изм.- дв, бр. 19 от 2005 г.) и Наредба 7 за минималните изисквания за ЗБУТ на работните места и при използване на работно оборудване. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.