ДЕЙНОСТ 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Темповете, с които се развива световната икономика и изискванията за адаптиране на всяко дружество изискват въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Това изискване вече не е пожелателно, а задължително.
Развитието на "зелени" модели на организация на работните процеси е изключително важно за постигане на устойчиво развитие, както и за опазването и възстановяването на околната среда. Разработването на устойчиви модели на работа, потребление и производство генерира потенциал за създаване на нови работни места и трансформиране на съществуващите такива във висококачествени зелени работни места не само в практически всички сектори, но също така и по цялата верига на стойността.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност за намаляване въздействието върху околната среда, повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в Дружеството е свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на административно - ръководния персонал
Въвеждането на новите зелени модели ще включва следната целева група:
Технически изпълнител - 1служител; Директор маркетинг 1; служител; Управител -1. Общо 3
Изборът на административния персонал е свързан със задълженията на тези служители да определят насоката на развитие на работниците и на вида и подходите на извършване на оперативната дейност на фирмата като цяло и на всеки един служител/работник в частност. От тази целева група се предават всички промени и нови правила и промени в процесите, от тях се изисква да създават и следят за изпълнението на стратегиите и моделите на работа. След създаването на успешни зелени модели в тяхната работа по естествен начин ще се подходи към цялостна промяна на всички работни места в последствие.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в следната логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Разработването и прилагането на нови "зелени" модели на организация на труда, въвеждането на "зелени" карти на работните процеси и места ще бъде с цел усъвършенстване на съществуващата система за управление на човешките ресурси, индиректно повишаване производителността на труда в предприятието, както и опазване на околната среда, в смисъл на оптимизация на работните процеси и места и по този начин намаляване на вредното въздействие върху околната среда. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта и ще се адресира основна необходимост на целевата група - повишаване на ресурсната ефективност и напредък в прехода към климатично неутрална икономика. |
600.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА:
Повишаване степента на колективна защита на лицата от целевата група, при спазване на европ. и нац. изисквания за безопасен труд.
Дружеството напълно се съобразява с понятието съобрaзно чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и
предоставя материални условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила.
При производствените процеси се транспортират и обработват инертни материали- пясък, чакъл, фракции, цимент чрез транспортни ленти, шнекове и по пневматичен начин, движат се транспортни средства по площадката. При това се разпиляват част от материалите и се натрупва замърсяване в помещенията и около раб. места. Допълнително втор. замърсяване се получава от утайки от бетон и остатъци от втвърден бетон при почистване на кофражните форми.Това обосновава необходимостта от събиране и вакумно почистване на помещенията. Поради голямата работна площ, е обосновано машинно почистване и измиване. В момента дружеството почиства работните площадки и машините, механично, ръчно, с ниска ефективност. Вторичното запрашаване се предотвратява, чрез оросяване с маркуч с подходящ накрайник. Също работниците използват предпазни маски при работа.
4.1 Закупуване на индустриална чета за сметосъбиране с мокро почистване е първата мярка съгласно последно извършената оценка на риска и изготвената програма за мнимизирането му с която дружеството ще предотврати този риск. Изпълнението на тази мярка е насочено към защита от прах, а именно придобиването и експлоатацията на индустриални машини за събиране и почистване на натрупания вторичен прах от дейността (цимент, пясък и др.) от самоходни и управлявани от оператор машини за събиране на цимент, пясък и прах от дейността от производството на бетонови изделия. Оборудването по проекта ще почиства натрупания прах и др. замърсители, чрез комбинация от механично и мокро почистване в съответствие с изискванията на наредба № 7 от 23 септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване.
4.2 Закупуване на Индустриален прахоуловител - С тази мярка се цели улавянето на праховите замърсители в производствените помещения. Чрез нейното изпълнение ще се намали значително концентрацията на прахови аерозолни замърсители във въздуха в производствените помещения преди те да са влезли в контакт с работниците или да са се отложили в/у пода и работните повърхности. По този начин ще се намали риска от белодробни заболявания и ще се гарантира здравето на служителите.
Двете мерки са насочени към мининизиране влиянието на един и същи риск за здравето като действието им е кумулативно и допълващо се. Докато индустриалната четка отстранява образувалите се прахови замърсявания, прахоуловителя действа при самия източник на замърсяването - производственото оборудване.
ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ:
Изпълнението на дейността ще премине през два етапа - подготовка и изпълнение. В подготвителния етап ще се направи предварително проучване на възможностите за придобиване на оборудването и -тяхното качество, цена, гаранция, технически показатели и характеристики. Тъй като общата цена на описаното оборудване е над 30 000 лева се очаква да се приложи "Избор с публична покана", съобразно действащите разпоредби на ЗУСЕФСУ и подзаконовите нормативни документи. В случай че към момента на изпълнение има промяна в нормативната уредба по този повод, Дружеството е наясно, че е длъжно да се съобрази.
Продължава в следващата дейност... |
38 634.13
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията и др.: ЦЕЛТА е осигуряване на социална придобивка за работещите - осигуряване на контейнер за краткотраен отдих и хранене , както и необходимото за тях оборудване
ДЕЙНОСТТА ВКЛЮЧВА:
Предоставяне на контейнер ( размери 300х600х280см ШхДхВ и 300х300х380см ШхДхВ и Стени:- сандвич панел 60мм ПУ – 9002;9002 )
и обзавеждане необходимо за обособяването му в място за хранене и почивка на служителите на дружеството. Контейнерът ще бъде разделен на помещения за хранене, преобличане и санитарен възел. При доставка ще е оборудван с ВиК инсталация.
- 1бр. тоалетна чиния с казанче
- 1бр. душ + поддушово корито
- 1бр. мивка със смесител
- 2бр. подов сифон
- 1бр. изводи за бойлер /без бойлер/
- 1бр. изводи за кухненска мивка /на тапа/ с
След доставка дружеството ще закупи за нуждите на служителите:
5бр. пейка Размери:200/30/45h
2бр. маса
3бр. Шкаф за дрехи х2души
1бр. Долен шкаф за кухня + умивалник
Обособения в място за почивка и хранене контейнер ще бъде ползвана от служители и работещи
в дружеството 11 души на длъжности:
Общ работник - 4
Оператор на машини- 1
Технически изпълнител- 1
Търговски представител 1
Водач - мотокар 2
Директор маркетинг /Маркетинг мениджър 1
Управител 1
Дружеството ще изпълни дейността самостоятелно в подготвителната част - избор на изпълнител, а по същество дейността ще бъде извършена от Външен изпълнител.
Дружеството е наясно, че за да се признават разходите по тази дейност, в случай на избор на външен изпълнител - този избор е обект на избор по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). След като се направи проучване ще се направи подбор на икономически най-изгодното предложение и ще се направи конкретния избор.
Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие си изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на Договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях.
ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА:
1. Избор на изпълнител (от 1-4 месец) вкл.
1.1. Разработване на задание
1.2. Разработване на досие, вкл. методология на оценка.
1.3.Събиране на оферти.
1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти;
1.5 Избор;
1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати.
2. Сключване на договор за доставка (6 месец)
3. Доставка ( 6 -17 месец)
4. Подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (17 месец).
5. Предоставяне за ползване на социалните придобивки от работниците и служителите, инструктаж за безопасно използване и опазване. Правните отношения и съответно заплащането за тази дейност на външния изпълнител или доставчик ще бъде регламентирано съобразно изискванията, които ще залегнат в Ръководството за изпълнение на проекта.
Продължава в следващата дейност... |
60 107.77
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : Продължава от предната дейност...
ЦЕЛЕВА ГРУПА:
Дейността ще обхване 9 служители на следните длъжности:
Общ работник 5
Оператор на машини 1
Технически изпълнител 1
Водач - мотокар -2
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл.:
1.1. Разработване на задание;
1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. Критерий за оценка ще е икономически най-изгодна цена/най-ниска цена;
1.3. Публикуване на публична покана;
1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти;
1.5 Избор;
1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати.
2. Сключване на договор за доставка (5 месец).
3. Изпълнение да мерките за осигуряване на колективни предпазни средства.
Втори етап:
3. Доставка на производствената площадка на Дружеството, подписване на приемно-предавателен протокол (5 -7 месец)
4. Тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (7 месец)
Заключителният етап на изпълнение на дейността е приемането на оборудванетоот изпълнителя и включването им в работния процес. Запознаване на работниците с новите мерки за колективна защита и тяхното използване, опазване и поддръжка, както и изискванията за здравословен и безопасен труд.
При придобиването на КПС ще се изготви програма за използване със отговорници, срокове на изпълнение с цел предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на риска. Ръководството на дружеството ще изпълнява контрол по изпълнението.
Предвидените по проекта Колективни защити ще подобрят работната среда и по-точно здравословните и безопасните условия при които се трудят работниците. Освен подобрените условия на труд, инвестицията ще намали заболеваемостта и ще повиши производителността на заетите лица във дружеството. Заложените в бюджета разходи за изпълнение на дейността напълно съответстват на пазарните условия и за всеки разход е са приложени минимум съпоставими 2 оферти/разпечатки от екран. |
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, хранене и почивка в предприятията и др. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ :
продължава от предходната дейност...
Тази дейност спомага предоставянето на условия и насърчаването на здравословен живот, хранене и почивка, както и социален контакт. Здравословният и пълноценен живот обхваща редица навици, свързани с начина на живот, засягащи например храненето, консумацията на напитки, физическата активност, почивка и др. Успоредно със здравословния начин на живот следван от самите работещи, важно значение за постигането на добро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работодателя и предоставянето на подходящи условия за това. Осигуряването на помещение за отдих, хранене и възстановяване е ценен ресурс за осигуряване на по-добър трудов живот за работещите и повишава тяхната работоспособност и ефективност, удължаване на трудовия им живот и личната мотивация.Чрез успешното изпълнение на дейността дружеството се стреми да подпомогне и надгради постигането на основната цел на проекта, а и на програмата като цяло - адаптирането на работната среда към актуалните промени, осигуряване на активен трудов живот в здравословна работна среда и максимално ограничаване на рисковете за здравето и живота. За запазване и подобряване на общото здраве и трудоспособността на служителите не е достатъчно осигуряването на безопасна работна среда и защита от рискове от физиологично нараняване. Необходимо е да се поддържа и психическото здраве и състояние на работниците. Създаването на условия за почивка и хранене в спокойна и уютна атмосфера спомагат за възстановяването на служителите както от физическа така и от умствена умора и води до намаляване на стреса.
Заложените в бюджета разходи за изпълнение на дейността напълно съответстват на пазарните условия и за всеки разход е са приложени минимум съпоставими 2 оферти/разпечатки от екран. |
0.00
|
0.00
|