Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
19 800.00
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства и специаилизирано работно облекло, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
По дейността е предвидено закупуването на следните предпазни елементи:
обувки високи95 бройки
обувки ниски95бройки
яке зимно95бройки
панталон зимен 95бройки
полугащеризон 95бройки
яке с качулка водозащитно 95бройки
каска95бройки
антифон95бройки
очила95бройки
ръкавици противосрезни95бройки
диелектрични ръкавици 29бройки
светлоотразителен елек 95бройки
сбруя29бройки
въже29бройки
въже с карабина29бройки
въже помощно29бройки
яке за заварчици2бройки
защитен панталон за заварчици2бройки
заваръчна маса 2бройки
ръкавици за заварчици2бройки
за следните позициите: - монтьор ремонт на машини и оборудване - 13 броя, - строител жилища - 22 броя, - общ работник/общ работник строителство на сгради - 7 броя, - електромонтьор - 27 броя, - зидаромазач - 2 броя, - специалист координатор по заваряване - 1 брой, - електрозаварчик - 1 брой, - технически ръководител строителство - 1 брой, - щофьор автокран -3 броя, - техник строителство и архитектура - 1 брой, - ръководител група в строителството - 2 брой, - организатор група в строителството - 1 брой, - началник склад - 1 брой, - аргончик - 1 брой, - организатор автомобилен транспорт - 1 брой, - ръководител направление - 1 брой, - машинист многокофов багер - 2 брой, - ръководител/началник/мениджър отдел - 1 брой, - арматурист - 1 брой, - технически изпълнител - 1 брой, - специалист - 2 броя, - гресировач - 1 брой, - ръководител транспорт - 1 брой и - управител на ДУК - 1 брой
ЛПС и СРО, които ще бъдат закупени за всеки от изброените по-горе позиции(обувки високи,обувки ниски,яке зимно ,панталон зимен,полугащеризон,яке с качулка водозащитно
каска,антифон,очила,ръкавици противосрезни) по един брой от описаните ЛПС и СРО със средна цена без ддс за брой, както следва:
обувки високи-265,00
обувки ниски-221,67
яке зимно-79,42
панталон зимен-78,75
полугащеризон-61,58
яке с качулка водозащитно-56,00
каска-46,00
антифон-74,75
очила-24,67
ръкавици противосрезни-25,67
Описаните по-долу ЛПС са предвидени за следните позиции:
диелектрични ръкавици-45,67- електромонтьор, електрозаварчик и аргончик
светлоотразителен елек-18,33- електромонтьор, електрозаварчик и аргончик
сбруя-347,67- електромонтьор, електрозаварчик и аргончик
въже-76,75- електромонтьор, електрозаварчик и аргончик
въже с карабина-115,92- електромонтьор, електрозаварчик и аргончик
въже помощно-10,83- електромонтьор, електрозаварчик и аргончик
яке за заварчици-294,33- електрозаварчик и аргончик
защитен панталон за заварчици-270,67- електрозаварчик и аргончик
заваръчна маска-1294,60- електрозаварчик и аргончик
ръкавици за заварчици-21,92- електрозаварчик и аргончик
В последната направена оценка на риска на дружеството се препоръчва на работещите да бъдат осигурени подходящите ЛПС и СРО.Изготвен е списък на личните предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло по работни места/видове работа и длъжности. Поради наличие на множество рискови фактори с комбинирано въздействие е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт при работа, водещ до повишена продуктивност и безопасност.ЛПС и СРО са съобразени с предписанието на СТМ. |
109 271.31
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства:
РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ:
1. целевата група са служителите в администрацията на дружеството, а именно: 17 души
2. вид колективни предазни средства: закупуване на ергономични офис столове
3. описание на състоянието на предприятието/обекта към момента: към момента на служителите в администрацията са осигурени/закупени обикновени офис столове, които не осигуряват необходимата опора и защита на служителите.
4. нужда от даденото средство и резултат: Ергономичните офис столове са проектирани да осигурят оптимална опора и комфорт на работниците по време на дълги часове работа на бюро. Тези столове имат за цел да предотвратят проблеми с опорно-двигателния апарат, да подобрят стойката и да подобрят цялостното благосъстояние. Заложените ергономични столове предлагат набор от регулируеми функции, включително височина на седалката, наклон на облегалката и височина на подлакътника. Тези настройки позволяват на служителите да персонализират стола според размерите на тялото си и да поддържат правилна, изправена поза. Ергономичните столове включват лумбална опора и контурна зона в долната част на гърба на стола. Тази опора помага за поддържане на естествената извивка на гръбначния стълб и намалява риска от болки или дискомфорт в долната част на гърба. Правилно разположените подлакътници помагат за намаляване на напрежението върху раменете и врата. Ергономичните столове включват облегалки за глава за поддържане на врата и главата, намалявайки напрежението върху горната част на гръбначния стълб и насърчавайки по-спокойна поза на седене. Те имат и дишащи материали, като мрежести облегалки. Този дизайн насърчава циркулацията на въздуха, предотвратявайки дискомфорта, причинен от натрупване на топлина и влага по време на продължително седене. Много ергономични столове са проектирани с динамични механизми, които позволяват леки движения по време на седене. Това предотвратява сковаността и насърчава потребителите да променят позата си леко, намалявайки риска от статично напрежение. Удобните и поддържащи ергономични столове допринасят за подобрен фокус, производителност и цялостно удовлетворение от работата чрез минимизиране на дискомфорта и разсейването, свързани с лошото сядане. Ергономичните офис столове защитават и поддържат работниците, като насърчават правилната стойка, намаляват риска от мускулно-скелетни проблеми и подобряват цялостния комфорт по време на продължителни периоди на седене. Персонализиращите се характеристики на тези столове отговарят на индивидуалните предпочитания и допринасят за по-здравословна и по-продуктивна работна среда.
5. средна цена на актив от двете оферти: 17 броя х 965,83 = 16 419,11лв. без ДДС
Целевата група за Дейност 4 е 17 лица в административната част на дружеството на следните длъжности:
- технически ръководител строителство - 1 брой, - ръководител група в строителството - 2 брой, - организатор група в строителството - 1 брой, - началник склад - 1 брой, - организатор автомобилен транспорт - 1 брой, - ръководител направление - 1 брой, - ръководител/началник/мениджър отдел - 1 брой, - технически изпълнител - 1 брой, - специалист - 2 броя, - ръководител транспорт - 1 брой, - главен счетоводител - 1 брой, - експерт ТРЗ - 1 брой, - ръководител ЗБУТ - 1 брой, - счетоводител - 1 брой и - управител на ДУК - 1 брой.
В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. |
16 419.11
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на помещение за отдих и хранене. По предписание на СТМ за осигуряване на подобно помещение за отдих, дружеството реши да закупи преместваем контейнер, който да сложи в съседство на административната сграда, на прилежащ терен, който Енергомонтаж МК ЕООД има право да ползва чрез договор за наем. Закупуването на контейнера е наложено от факта, че в сградата няма достатъчно място за обособяване на подобно помещение/кът. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, насочени към всички заети лица в дружеството и 1 управител - 99 души.
С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаните помещения:
Модулна конфигурация(два броя преместваеми контейнери)- 2бр - размерите и площта на контейнера са съобразени с броя служители и факта, че те няма да го ползват едновременно поради естеството на работа на работниците. Те не са статични, а са на мобилни групи. Предвидено е в контейнерите да бъде обособен кът за отдих и за хранене, както и да бъдат осигурени гардеробчета за работниците
кухненски бокс/кухня-1бр ще бъде поставен в контейнера и ще се използва от всички служители. Служителите ще има къде да съхраняват храна, напитки или обяда си
диспенсър вода-1бр ще бъде поставен в контейнера и ще се използва от всички служители. Чрез закупуването му, служителите ще имат на разположение постоянно топла и студена вода.
кафемашина-1бр - ще бъде поставена в контейнера и ще се използва от всички служители. Чрез закупуването й през почивката си, всеки от тях ще може да си направи безплатно кафе, на което да се радва.
микровълнова-1бр - ще бъде поставена в контейнера и ще се използва от всички служители. С помощта на микровълновата служителите ще могат да притоплят обяда си
Комплект маса и 4 стола-7 бр ще бъдат поставени в контейнера и ще се използва от всички служители.
Масите и столовете ще бъдат обособено кътче в контейнера, където служителите ще могат да разпуснат, да седнат да се нахранят или да изпият една чаша кафе.
шкаф за съблекалня 23 бр - Гардеробчетата за съблекалня са предвидени да бъдат разположени в контенерите и ще се ползват от работниците. |
65 306.00
|
0.00
|
Дейност 2. Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа
: Основната необходимост от осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ е поради факта, че служителите на дружеството са подложени на ежедневен стрес и напрежение в ежедневните си дейности. За осигуряването на настоящата дейност, ръководството на дружеството възнамерява да осигури на своите служители психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на своите служители.
Целевата група по настоящата дейност са служителите на фирмата. На етап изготвяне на проектното предложение беше отправена анкета в дружеството относно желание за участие в групови семинари/тренинги за профилактива или индивидуални консултации и участие ще вземат следната целева група: всички заети лица в дружеството, които възлизат на 99 души.
Груповите/персоналните занимание ще бъдат в насоченост и ще подобрят следните нагласи на служителите: подобряване на психичното здраве, намаляне на стреса и прегряването, увеличаване на продуктивността, подобряване на ангажираността на служителите, подобрена екипна динамика, задържане на кадри, подобрена организационна култура и възможност за разрешаване на конфликти.
Групите/лицата, които ще се възползват от настоящата дейност ще се съобразят и с ограничението на груповите занимания да не бъдат повече от 10 лица. |
19 800.00
|
0.00
|