Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността има за цел да обхване цялата целева група (150 лица). Въвеждането на "зелени" модели за организация на труда в предприятието може да донесе множество ползи, които въздействат на различни аспекти на бизнеса на "ЕКСПРЕС СЕКЮРИТИ СОД" ЕООД . Ползите за предприятието кандидат ще са:
- Въвеждането на "зелени" модели включва усъвършенствани процеси и технологии, които подобряват енергийната ефективност и намаляват консумацията на ресурси;
- Оптимизацията на трудовите процеси и интегрирането на екологично отговорни практики ще помогнат на предприятието да намали своя въглероден отпечатък и влиянието си върху околната среда;
- Гъвкави графици, здравословни условия на работа и други "зелени" практики могат да подобрят удовлетворението и мотивацията на служителите, което ще повиши производителността;
- Внедряването на "зелени" модели в организацията подчертава отговорността към обществото и околната среда, което от своя страна ще спомогне за поддържане на високата репутация на фирмата;
- Ефективното използване на ресурси и оптимизирането на процесите ще допринесат за намаляване на оперативните разходи на предприятието;
- Подобрени работни условия и внимание към устойчивостта ще допринесат за по-добро качество на живот за служителите.
Дейността включва следните четири етапа:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
- Ще бъде направен анализ на текущото състояние на труда в организацията и ще се идентифицират възможности за оптимизация и подобрения в работните процеси.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
- Идентифициране на „зелени“ практики, които могат да бъдат въведени на работните места;
- Ще бъдат оценени основни аспекти като енергийна ефективност, устойчивост и иновативни решения;
- Ще се проведат и консултации със служителите, за да бъде получена конструктивна обратна връзка относно техните предпочитания и идеи за подобрения за зелени практики.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси.
- Създаване на модел, който включва "зелени" практики и е съобразен със спецификата на конкретните работни места;
- Въвеждане на гъвкави графици, възможности за работа от разстояние и други иновации;
- За всеки работен процес ще бъдат изготвяни "зелени" карти, които да показват етапите, при които могат да се въведат "зелени" практики.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, включително обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
- Провеждане на обучение на служителите по отношение на новите "зелени" модели и практики;
- Комуникация на промените и предимствата от новите "зелени" модели на труд на вътрешно и външно ниво.
|
19 500.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: В предприятието е зает главно нискоквалифициран персонал и лица над 50 годишна възраст, за който е характерно особено неизгодното положение на пазара на труда, причина за което са най-вече бързото развитие и масовото приложение на новите интернет и комуникационни технологии в бизнеса през последните години. Стресът, свързан с всички тези нововъведения е пряко свързан и със страх у лицата от евентуална загуба на работното място заради липсата на умения за работа с новите технологии, незнанието на западни езици, както и общото свито търсене на работна сила през последните години. В много случаи липсата на някаква степен на професионална квалификация у лицата или притежаването на квалификация по професии с ограничено търсене, са причина за допълнителен стрес, който съчетан с невъзможността да се комбинират задълженията от професионалния с тези от семейния живот, често води до занижено самочувствие и депресии.
Наблюденията на фирменото ръководство показват, че последиците от COVID пандемията върху менталното здраве през последните години се изразяват и в осезаемо нарастване на ангажираността на работещите към проблеми, свързани с грижата в семейна среда за близки и роднини с невъзможност за самостоятелно справяне с ежедневните си лични потребности. В обхвата на тази група попадат и родители, най-често самотни майки, които отглеждат деца в предучилищна или начална училищна възраст. Пълното работно време на наетите лица, включени в целевата група на проекта, както и работата на открито и влиянието на външните атмосферни условия през немалка част от годината, налагат включване в проектното предложение на дейности и мерки, които са свързани с осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и психологическа подкрепа.
Чрез изпълнението на дейността ръководството цели да осигури за заетите лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и последиците от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите.
Значима цел на дейността е да запознае участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение.
Ръководството на фирмата ще се стреми към преодоляване на възможни нагласи, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа, емоционално отдръпване от колеги, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и принос за извършваните работни процеси, водещи включително и до напускане на работа.
Дейността за психологическа подкрепа ще подобри общото благосъстояние и емоционалната устойчивост на служителите, ще допринесе за създаването на стимулираща работна обстановка, в която служителите могат да растат професионално и личностно.
Ключови компоненти на Дейността:
1. Съвместно провеждане на анализ и оценка на текущото състояние на работната обстановка, стресовите фактори и нуждите на служителите чрез анкети;
2. Разработка на персонализирана програма за превенция на "бърнаут", включваща обучения, работни сесии и индивидуални консултации с фокус върху стрес-управление и подкрепа за психичното здраве;
3. Предоставяне на възможност за индивидуални консултации с психолози, на които служителите могат да споделят свои притеснения и да получат персонализирани съвети за стрес-управление;
4. Работа със служителите и ръководството за създаване на стратегии за борба с "бърнаут" в рамките на работната обстановка;
5. Събиране на обратна връзка от служителите и адаптиране на мерките за подкрепа спрямо конкретните нужди;
6. Създаване на култура на отворена комуникация, където служителите да се чувстват комфортно да споделят притесненията си и да предлагат идеи за подобрение. |
19 500.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Основната дейност на фирмата е охрана и много често дейностите се извършват навън в труднодостъпни места. Независимо от усилията, до момента фирмата не е успявала да отдели повече средства за модерни ЛПС с цел превенция, безопасност и подобряване на условията на труд, тъй като основен приоритет е разширяването на дейността и съответно увеличаване на работните места.
С изпълнението на Дейност №3 се цели осигуряването на средства за колективна защита, както и доставка на лични предпазни средства за служителите на фирмата, съгласно утвърдения Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място.
Участници (целева група) в Дейност №3 са 136 служители на фирмата на следните длъжности: Охранител 124, Шофьор на лек автомобил 4, Организатор охрана 4, Техник по монтаж на СОТ 1, Технически сътрудник 2, Управител бизнес услуги - 1,
Потребността от осигуряване на средства за колективна защита се обосновава от следните фактори и причини:
- Наличие на предписание в Oценката на риска да се доставят на всички работни места с видеодисплеи ергономично издържани работни столове, намаляващи статичното напрежение на мускулатурата на лицата, експонирани на продължителни периоди на принудителна седяща работна поза, съгласно изискванията на т.5 от Приложение № 1 към Наредба № 7 от 15.08.2005 г. и на Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 5 на МНЗ , обн., ДВ, бр. 25 от 30.03.1971 г., изм. и доп., бр. 58 от 24.07.1979 г., изм., бр. 54 от 15.06.1999 г.
Техническите сътруднци и управителят бизнес услуги целодневно работят в седнало положение. Закупуванеото на нови ергономичните столове ще осигурят подходяща поддръжка на тялото, специално на гръбначния стълб. Това ще помогне за предотвратяване на натоварването на гръбнака и намаляване на риска от различни здравословни проблеми.
Потребността от закупуване на ЛПС се обосновава от:
1. Наличие на предписание в Oценката на риска от СТМ при извършване на дейности на открито да се осигури необходимото специално работно облекло и лични предпазни средства за предпазване от въздействието на неблагоприятните климатични условия при работа, както и да се създадат по-добри условия за труд и регламентирана почивка на служителите;
2. Необходимост от повишаване на сигурността за предпазване със съвременни средства от фактори с рисково въздействие и случайни дефекти при работа - риск, характерен за този вид дейност (необходимост от защита на тялото, ръцете и краката чрез съответните средства);
3. Насърчаването на здравето на работното място помага на работниците да се чувстват по-добре и по-здрави и по този начин води до положителни резултати, например намалено текучество и отсъствие от работа поради непредвидени причини, по-голяма мотивация и подобрена производителност;
4. Замяна на наличните (частично износени, повредени или недостатъчно пригодни за дълготрайно ползване) с по-качествени, с по-дълъг срок на годност, по-модерни, по-удобни за работа и с по-висока степен на устойчивост елементи от персоналната екипировка и специално работно облекло за нуждите на работещите във фирмата-кандидат.
Нужните ЛПС са следните:
1. Обувки - 134 броя
2. Панталон - 134 броя
3. Тениска - 134 броя
4. Пуловер - 134 броя
5. Яке - 134 броя
|
98 676.98
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Дейността ще обхване цялата целева група от 150 лица.
Дейността е разделена на три поддейности:
Поддейност 4.1. Осигуряване на работниците на помещения/места за хранене и кратък отдих извън базата на фирмата.
Основната дейност на „Експрес секюрити СОД” е охрана на територията на област Плевен. В голямата си част обектите, на които се работи, не разполагат с необходимата инфраструктура, така че служителите на фирмата да могат да се настанят за отдих и хранене и затова много често те използват полагащата им се почивка насред самия обект на отрито. Почти винаги работниците се преобличат на открито, независимо от метеорологичните условия. Поради финансова невъзможност фирмата не е успяла до момента да подсигури необходимите за тази цел фургон, чрез които да се създадат условия за регламентиран отдих на служителите.
При изпълнението на проекта ще бъдат закупен нов и модерн фургон, подходящи за хранене, преобличане, кратък отдих, с вградена химическа тоалетна и подходящи за подслон при неблагоприятни метеорологични условия. Освен за отдих, преобличане и социални контакти, при лошо време фургонът може да се използва и за кратки обучения и инструктажи за безопасност при работа.
Изцяло оборудван фургон - 78526,00 лв.
Поддейност 4.2. Осигуряване място за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд в базата на „Експрес секюрити СОД” ЕООД.
Всички заети в предприятието обичайно се събират сутрин и вечер в базата, за да се направят необходимите срещи с ръководството, както и за инструктажи. Също така честа практика е заетите, приключили задачата си (охрана на товари, мероприятия и др.), да се върнат в базата, за да си починат и да получат нови указания. Това обуславя необходимостта от място, където да могат да се хранят или да почиват преди тръгването към следващия обект за охрана.
Наличието на място за отдих в базата е важен аспект от работата на предприятието, тъй като може да е от голямо значение за комфорта и ефективността на персонала.
Общото хранене в специално предназначено помещение ще създаде възможности за служителите да се събират, общуват и споделят време за почивка.
Необходимото оборудване е следното:
- Газова печка - 1 бр.
- Хладилник - 1 бр.
- Телевизор - 1 бр.
- Кафемашина с капсули - 1 бр.
- Сгъваема маса - 3 бр.
- Сгъваем стол - 16 бр.
Поддейност 4.3. Осигуряване на място за спорт.
Спецификата на дейността на дружеството, определя като ключов механизъм за постигане на дългосрочната стратегия развитие на човешките ресурси, осигуряването на възможност за поддържане на добра физическа форма от служителите й. Частната охранителна дейност допълва работата на органите на МВР по осигуряване на реда на публични места - молове, паркове, детски градини и училища, като за тази цел е необходимо служители на охранителната фирмата да са добре мотивирани, спокойни и физически добре подготвени.
Предоставянето на възможност за спорт на служителите ще допринесе ефективността на предприятието по няколко начина, включително:
Активността и спортът са свързани с подобряване на физическата форма и общото здраве. Предоставянето на място за спорт на работното място ще стимулира служителите да поддържат активен начин на живот, което ще допринесе за повишаване на общата здравословна обстановка на персонала.
Предоставянето на възможности за физическа активност ще помогне на служителите да се справят по-ефективно със стреса и да подобрят своето психично благополучие, което като резултат ще повиши и мотивацията на служителите за работа.
Предоставянето на място за спорт е социална придобивка, която ще допринесе за задържането на настоящите служители дълготрайно в предприятието.
Необходимото оборудване е следното:
- Бягаща пътека - 1 бр.
- Кардио уред - 1 бр.
- Мултифункционална лежанка - 1 бр.
- Уред за седалище - 1 бр.
- Мултифункционална тренежор - 1 бр.
- Уред за крака - 1 бр.
- Мултифункционален фитнес уред - 1 бр.
- Държач за дискове - 2 бр.
- Телевизор - 1 бр. |
154 896.83
|
0.00
|