Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието: Промените в климата засягат всички. Затова не разглеждаме ангажимента на бизнеса в тази област просто като акт на добра воля - то е в негов реален икономически интерес. Бизнесът не само способства за генерирането на емисии на парникови газове, но и носи отговорност за вземане на необходимите решения за адресирането на този проблем. Той трябва да се сведе до ниво индивидуална и персонална отговорност за всеки служител във фирмата, защото със своите действия или бездействие той лично допринася за нарастването на климатичните промени. В тази връзка сме изправени пред нуждата да установим до каква степен служителите допринасят за увеличаването на натиска върху природата и какво можем да направим персонално и като компания, за да го избегнем.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване на въздействието върху околната среда, както и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси може да е свързано с:
1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието;
2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Новите „зелени“ модели могат да се изразяват, например, във:
- въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите и др.
- въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.;
- въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др.
Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
По време на изпълнение на проекта ще докажем, че планът с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси е приложен в предприятието и има реално въведени мерки от него. Всички служители ще бъдат запознати с извършените промени и ще бъде проведен инструктаж за въвеждането на съответните мерки.
Предвидените разходи за тази дейност са в размер на 20 000,00 лева без ДДС - 100 човека х 200,00 лв.
|
20 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства: „Комплексен онкологичен център –Шумен“ ЕООД е специализирано лечебно заведение.
Сградният фонд на “КОЦ –Шумен” ЕООД, в обем 10497 м2 РП и се помещава в:
1. Корпус 1–основна масивна 5-етажна сграда, 3900 м2, в която са разположени: стационарен блок, диагностично-консултативен блок, администрация.
2. Корпус 2–нова сграда Лъчелечение 5-етажна, 4685 м2, в която са разположени Клиниката по лъчелечение, включваща 2 линейни ускорителя /до края на 2022 и трети линеен ускорител/, брахитерапия, компютър томограф, аптека, отделение клинична патология, стационар – лъчелечение, отделение онкологична гастроентерология, администрация.
2. Корпус 3–Двуетажна полумасивна сграда, 1912 м2, в която са разположени легла за палиативни грижи към отделение по онкологична гастроентерология, апарат за дълбока терапия –ТНХ 250;
3. Едноетажна сграда–ОПЕКОЗ.
Отоплението през зимния период се извършва частично чрез централизирана система. Изключение правят няколко обособени отделения и администрация, помещаващи се в по-старите сгради. В тези зони отоплението се извършва чрез климатици, които към този момент са с голяма степен на амортизация. Само за тази част от сградите са констатирани проблеми в поддържането на подходящ микроклимат за работа на лекарите и административните служители.
От гледна точка на осигуряването на оптимални безопасни и здравословни условия на труд сме дефинирали няколко проблема в работната среда и съответно нужди на нашите служители:
1. Неефективно отопление през студения период и прегряващ микроклимат през топлия период на годината за част от сградите - ОХО, ОГО, ОМО, ОГЕО, КЛЛ, ДКБ, ОКП, Клинична лаборатория, ОНМ, Аптека, ООД, АСБ.
2. Нарушени параметри на микроклимата - охлаждащи или прегряващи стойности, мозаечен микроклимат, променливи температури - за същите отдели.
3. Съществува риск от заболявания на опорно-двигателния апарат, горните и долни крайници на служителите в следствие на използването на неергономични столове при работа на бюро с компютър.
Така посочените проблеми и нужди на част от целевата група са дефинирани като рискове в ПРОГРАМА ЗА МИНИМИЗИРАНЕ НА ОЦЕНЕНИТЕ ПРОИЗВОДСТВЕНИ РИСКОВЕ И ПОДОБРЯВАНЕ НА САНИТАРНО –БИТОВОТО ЗАДОВОЛЯВАНЕ В “КОМПЛЕКСЕН ОНКОЛОГИЧЕН ЦЕНТЪР - ШУМЕН“ ЕООД –ГР. ШУМЕН, изготвена от “СТМ 2000” ООД.
Като решение на тези проблеми и като част от дейността ще предприемем следните стъпки:
1. За подобряване на ефективността на отоплението/охлаждането в работните помещения ще закупим 30бр. климатици. Новите климатици ще осигуряват отопление и охлаждане без създаването на силна въздушна струя, ще притежават функция за бактериална защита и озониране на въздуха. Инвестицията е съобразена и с ясно изразената тенденция за ограничаване на използването на невъзобновяеми източници на енергия и ще ни помогне в дългосрочен план да преминем към използването изцяло на "зелена" ел. енергия. Сума на инвестицията - 30бр. х 2853,33 лева = 85 599,90 лв.
2. Със закупуването на климатиците ще подобрим значително и микроклимата на работната среда.
3. Лекарите и административните служители във фирмата работят през голяма част от времето с компютри на бюра - всички пътеки, доставки, отчети, план графици, счетоводство и т.н. се обработват на компютър на бюро. Поради различните антропологични особености на работещите е важно столовете да са с променящи се настройки, подходящи подлакътници, удобни регулируеми седалка и облегалка, да позволяват регулиране на височина, дълбочина, заедно с осигурена облегалка за главата при ергономична почивка. Сегашните столове отговарят на част от тези изисквания, но използването им води до статично натоварване. Като решение на този проблем ще закупим 74 бр. специализирани и високотехнологични стола. Сума на инвестицията - 74бр. х 1395,53 лв.= 103269,22 лв.
Новите столове ще доведат до намаляване статичното натоварване, стреса и възможността за „Бърнаут синдром" и предпазване от заболявания на опорно-двигателния апарат
Броят на служителите, засегнати от тази дейност - 74 броя. |
188 869.12
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Всички служители на фирмата са ангажирани с основната дейност на болнично лечение на пациенти със злокачествени заболявания и преканцерози. Работата на всички звена в организацията е изключително напрегната поради тежкото състояние на болните и психическото натоварване, свързано с процеса на лечение. Тези служители излизат в регламентирани почивки в рамките на работния ден и могат да използват няколко помещения, предназначени за отдих, хранене и преобличане. Самите помещения са семпло обзаведени - осигурили сме минимума, за да могат служителите да имат обособена зони за хранене и почивка. Осъзнаваме, че големите натоварвания и напрегнатото трудово ежедневие изисква по-адекватно решение, с което персоналът да може да получи по-качествен отдих и да могат бързо "да заредят батериите" или "да изпуснат парата", условно казано.
Можем да дефинираме няколко проблема в работната среда и съответно нужди на нашите служители:
1. Липса на добре оборудвани помещения /зони, където служителите да се преобличат в началото и в края на работния ден.
2. Липса на добре оборудвани помещения/зони, където служителите да се хранят с донесена от дома храна или да си приготвят такава на място.
3. Липса на помещение/зона за почивка, където служителите да релаксират в периода на регламентираните почивки.
Като решение на тези проблеми в рамките на дейността ще закупим по-качествено обзавеждане и оборудване за съблекалните и помещенията за хранене на служителите.
Разположението на тези 14 помещения е както следва в различните отделения:
ОХО - Хирургия
ОГО - Гинекология
ОМО- Химеотерапия -
ОГЕО- Гастроентерология
КЛЛ- Клиника по лъчелечение
ДКБ - Диагностично- конс. блок
ОКП- Пато-хистология
КЛ.ЛАБ - Клинична лаб.
ОНМ- Нуклеарна медицина
ООД- Образна диагностика
АСБ- Административно стоп. Блок
АПТЕКА
ОАИЛ- Отдел. анестезия и интенз.лечение
ПГ- Палеативни грижи
За тези стаи за отдих, хранене и преобличане ще закупим следното оборудване:
- Хладилник - Сума на инвестицията -790,83лв.
- Кафе автомат - Сума на инвестицията - 14бр. х1190,83 лв. = 16671,62лв.
- Микровълнова фурна - Сума на инвестицията - 5бр. х 195 лв= 975лв.
- Електрическа кана- Сума на инвестицията - 14бр. х 91,66 лв. =1283,24лв.
- Диспенсър за вода - Сума на инвестицията - 3бр. х 400,42 лв. = 1201,26лв.
- Обикновен стол - Сума на инвестицията -28бр. х 67,5 лв. = 1890 лв.
- Телевизор - Сума на инвестицията - 2бр. х 857,5 лв. = 1715 лв.
- Ъглов диван - Сума на инвестицията -1647,92лв.
- Шкафчета за съблекални - Сума на инвестицията - 11бр. х 208,33 лв. = 2291,63 лв.
Обща стойност на инвестицията в осигуряване на социални придобивки за работещите - 28466,50 лв. |
28 466.50
|
0.00
|