Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: "Палфингер Продукционстехник България" ЕООД е предприятие, което допринася за изграждането на устойчива бъдеща икономика, като взема предвид не само своите бизнес цели, но и широката си обществена отговорност и влияние върху околната среда.
При избора на всички инвестиции в производствено оборудване през последните години се вземат предвид и факторите, свързани с околната среда като подобряване на енергийната ефективност, намаляване на отпадъка от производствения процес, възможността за използване на суровини от рециклирани материали, по-пълно оползотворяване на суровините и др. Компанията има реализирани няколко проекта в тази насока, както и внедрено ISO 14001.
Чрез изпълнението на настоящата дейност и внедряването на „зелени“ модели на организация на труд се предвижда да се надгради постигнатото до момента.
Целта на дейността е да се подпомогне "Палфингер Продукционстехник България" ЕООД при прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа посредством разработване и въвеждане в предприятието на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на дейността и конкретните работни места.
Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Целева група при изпълнение на дейността ще бъдат 563 заети на трудов договор служители в предприятието в гр. Червен бряг (производствен персонал), а самото изпълнение ще бъде възложено на външен изпълнител. Не се предвижда административният персонал да бъде обхванат от дейността, тъй като ефектът от въвеждането на зелени модели и зелени карти за работните места там няма да бъде толкова осезаем.
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
Етап 1: Избор на изпълнител – от 1 до 3 м. вкл.
Етап 2: Изпълнение на дейността от страна на изпълнителя - преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики, разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места, разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието разработване на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели – от 4 до 8 м. вкл.
Етап 3: Въвеждане и прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти, вкл. обучение на персонала - от 9 до 14 м. вкл.
Считаме, че за прилагането на разработените „зелени модели“ и зелени карти е необходимо активно участие и от страна на предприятието. Поради факта, че към момента на кандидатстване не е известно какви ще бъдат предвидените мерки за прилагане на „Зелени модели“, предвиждаме прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти от 6 месеца, тъй като е възможно да ни бъдат предписани мерки, които отнемат по-дълъг срок за имплементиране предвид и обхвата на целевата група. |
20 000.00
|
0.00
|
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Основна цел на дейността е подобряването на качеството на работното място за служителите на Палфингер в гр. Червен бряг, подобряване на здравословния им статус и осигуряване на устойчиви работни места.
Целева група на дейността са всички 705 служители в предприятието.
Предвижда се в рамите на проекта да се обособят следните помещения:
- Стая за отдих (релакс стая), която да се ползва от служителите в администрацията – 142 лица, наети на трудов договор към момента на кандидатстване.
- Помещения за отдих и хранене (контейнери), които да се ползват от служителите в производствените цехове – 563 лица, наети на трудов договор към момента на кандидатстване.
Администрацията на предприятието не разполага с достатъчно място за отдих. Има обособена 1 стая с около 12 седящи места, която е крайно недостатъчна за нуждите на администрацията (142 служители). Предприятието не разполага с много свободни помещения, поради което вариантът да се обособи допълнително място за краткотраен отдих, е свободно помещение с площ 70 м2. Планира се то да бъде оборудвано в рамките на проекта с подходящи мебели за отдих. Поради малката площ на помещението и големия брой на служителите, повечето от мебелите следва да са по поръчка, за да може да се усвои максимално добре пространството като в същото време служителите, които го посещават, да се чувстват уютно. Предвижда се закупуването на 3 бр. модулна мека мебел по поръчка, 3 бр. маси за хранене с 6 стола, пейки с място за книги над тях, висока тапицирана мебел за сядане с плот (масичка) за хранене по проект и 3 бр. пуф (барбарони) за сядане. Предвижда се текущ ремонт и монтаж на 70 м2 мокет, както и анти-стрес облицовка на стена с приятни и успокояващи цветове, която ще може да се използва и за облягане. По този начин ще се създаде уютно и приятно помещение, в което служителите ще могат да прекарват времето си за краткотраен отдих, както и да се хранят ако желаят. Предвижда се помещението да побира около 25 служители едновременно като то ще се използва от всички 142 служители от администрацията, но по различно време, за да не се получава струпване на хора и за да може служителите да прекарват времето си приятно и пълноценно в това помещение.
Предприятието разполага със столова, където служителите могат да си закупят храна, но голяма част от работниците в производството предпочитат да си носят храна от вкъщи, когато имат тази възможност. Районът е беден и въпреки, че храната в столовата не е на високи цени, хората предпочитат да спестят този разход доколкото е възможно. Служителите от производството, които си носят храна от вкъщи, се хранят "на крак" на работното си място или в близост до цеха, в зависимост от атмосферните условия и няма къде да затоплят храната си, поради което консумират основно сандвичи и "бързи храни".
Поради тази причина в рамките на проекта се предвижда поставянето на 3 бр. контейнери, с размери 1200х300 см. (36 м2) за отдих и хранене на служителите от производството. Всеки от трите контейнера ще бъде разположен до един от трите цеха (Цех 1, Цех 2 и Цех 3) като ще се ползва от служителите, работещи в съответните халета. Служителите, работещи в Цех 1 са 207 бр., в Цех 2 – 182 бр. и в Цех 3 – 174 бр.
Всеки контейнер ще бъде оборудван с 4 маси, 16 стола и 1 микровълнова печка. По този начин служителите, които предпочитат да си носят храна от вкъщи, ще могат да се хранят спокойно, да изпият кафето си или да затоплят храната си. Служителите работят на различни смени и ще ползват местата за хранене и отдих в различни часове като се предвижда да бъдат използвани от всички служители в трите цеха.
Етапите на изпълнение на дейността са следните:
- Подготовка за провеждане, провеждане на процедури за избор на изпълнители за доставки и СМР и сключване на договори с избраните изпълнители – от 1 до 5 месец вкл.
- Извършване на текущ ремонт на помещение, доставка на контейнери и оборудване за тях и доставка на оборудване за зала за отдих и хранене в администрацията – от 6 до 11 м. вкл.; |
170 868.06
|
0.00
|