Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 363 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Млекопреработвателното предприятие "Сакарела” ООД е създадено през 1998г.Продуктите на предприятието са предпочитани заради вкуса и качеството си,обусловени от първокачествени суровини.В настоящия момент “Сакарела” ООД е най-голямото млекопреработвателно предприятие в Ямболски регион.
Към датата на подаване на проектното предложение общият списъчен състав на персонала възлиза на 43 души назначени на трудов договор."Сакарела” ООД осигурява на всичките си служители добри и безопасни условия на труд в съответствие с действащото законодателство,както и обслужване от служба по трудова медицина.Дружеството стриктно спазва изготвените от СТМ препоръки в указаните срокове.С настоящото проектно предложение кандидатстваме за подобряване на съществуващите условия на труд въз основа на изготвена и утвърдена от Управителя Програма за минимизиране на риска за 2024г. Предвидили сме за изпълнение следните дейности:
1.Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията.Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места.Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
4.Осигуряване на колективни предпазни средства,включително модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти,технологични процеси,машини и съоръжения,свързани с подобряване условията на труд.
5.Осигуряване на социални придобивки за работещите,включително ремонт и оборудване на места за отдих,рехабилитация, спорт, хранене и почивка.
Изпълнението на дейностите ще допринесе за адаптиране на работната среда в “Сакарела” ООД спрямо бързите промени на пазара на труда и ще окаже положително влияние в посока осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика.
Управление на проекта и мерки за видимост,прозрачност и комуникация също ще бъдат изпълнени.
Проектът ще се реализира в обект на дружеството в гр. Ямбол.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността ще бъде разработена, проведена и проследена като изпълнение в пълно съответствие с изискванията на Условията за кандидатстване. Настоящата дейност цели въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в "Сакарела” ООД за всички 43 служители назначени в предприятието на трудови договори и представляващи целевата група по проекта, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги и е свързана пряко с постигане на СЦ 1 и има принос за постигане на основните цели на проекта. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, включително обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, тъй като кандидатът "Сакарела” ООД не разполага със служители с необходимата квалификация, за да я осъществи със собствени средства и усилия. Изборът на изпълнител ще се проведе при спазване на правилата за провеждане на процедура за избор на изпълнител - със събиране на оферти поради ниската стойност на услугата, попадаща под праговете за провеждане на избор с публична покана. Ще се обърнем за осъществяване на дейността към лица, чиято дейност е в обхвата на посоченото в Условията за кандидатстване: "Изпълнител може да бъде лице, което по занятие извършва някоя от следните примерни дейности: • консултации и/или сертификация по прилагане на системи за управление по околна среда (ISO14001, EMAS или еквивалентни); • преподавателска и/или научно-преподавателска дейност в сферата на ресурсната ефективност и/или екологията; • консултантска и/или научноизследователска и развойна дейност в сферата на ресурсната ефективност, екологията или икономическата дейност на кандидата." Избраният изпълнител следва да извърши преглед на дейността на "Сакарела” ООД – продукти/услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на "Сакарела” ООД, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Предвиждаме в изпълнението на дейността да бъде включена цялата целева група от 43 заети лица, което ще допринесе за постигане на цялостен и устойчив резултат. Преди приключването на проекта, със съвместна работа на изпълнителя и "Сакарела” ООД ще бъдат подготвени набор от доказателства, че планът с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси е приложен в предприятието и има реално въведени мерки от него. Всички служители се предвижда да бъдат запознати с извършените промени и да им е проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки. Пълният доказателствен материал за провеждането на дейността и резултатите от нея ще бъде приложен към финалния отчет. При изпълнение на дейността ще се спазват принципите за прозрачност, икономичност и ефикасност. 8 600.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Изпълнението на настоящата дейност ще обхване изграждане на вентилационна система в цеха за производство на млечни продукти на Сакарела ООД и закупуване и доставка на ергономични столове и бюра за работещите в офис-администрацията. Мерките са сред най-неотложните по отношение на осигуряването на безопасни и здравословни условия на труд и на повишаване на здравето и безопасността на работниците и служителите, констатирани са при посещенията на експерти от Службата по трудова медицина (СТМ) и са включени в Утвърдената програма на Сакарела ООД за оценка и минимизиране на риска.Мерките,посочени за подобряване ЗБУТ и за повишаване професионалния и здравен статус на работниците и служителите,вкл.: 1.Идентифицирана област: Неблагоприятен микроклимат-закупуване на вентилационна система в обособеното помещение за производство на млечни продукти,с цел постигане на оптимална стойност на микроклимата и защита от вредни газове и химични агенти,прах и токсични химични вещества отделяни при процеса на производство,почистване и дезинфекция с опасни киселини и химикали. Поради опасност от увреждане на дихателната система на работещите в цеха. Вентилацията в предприятието не е подменяна от неготово създаване през 90-те год. В момента тя е напълно амортизирана и негодна за употреба. 2.Идентифицирана област:Неблагоприятна работна поза. Опасност от умора, увреждане на опорно - двигателния апарат, варикозни вени на долни крайници. Целта на тази дейност е да се осигури по-безопасни и здравословни условия на труд в "Сакарела” ООД и подобряване на професионалния, здравен статус и микроклимата посредством внедряване на нови колективни предпазни средства (вентилационна система и ергономични столове и бюра) в цеха за производство на млечни продукти и офис-административните помещения на фирмата, свързана е пряко с постигане на СЦ 2 и има принос за постигане на основните цели на проекта. Ежедневните дейности на служителите включват производство на млечни продукти в производствените цехове,както и извършване на ежедневната административна дейност. За изпълнение на настоящата дейност,въз основа на оценката на риска и идентифицираните опасности в нея,се предвижда: 1.Изграждане на вентилационна система в цеха за производство на млечни продукти на дружеството-1 бр.Предвидена за 27 бр. лица на следните длъжности: производител млечни продукти-22 лица, технолог на мляко и млечни изделия, общ работник промишлеността, технически организатор, организатор обработка на производствена информация и мениджър производство. Чрез нея ще се пречиства въздуха и ще се аспирират вредните газове и химични агенти, прах и токсични химични вещества отделяни при процеса на производство, почистване и дезинфекция с опасни киселини и химикали, част от производствения процес на дружеството за производство на млечни продукти. Тя е предназначена за осигуряване на защита и подобряване на ЗБУТ на посочените служители. В сферата на хранително-вкусовата промишленост има изисквания за добрата производствена хигиена.Възприетите технологии на производство на млечни продукти в Сакарела определят почистването и дезинфекцията,като основни съставни части на добрата производствена хигиена. Почистващите средства, които използва фирмата са алкални (натриева основа, натриев карбонат (сода), натриев хидрокар-бонат и др.), кисели (азотна, сярна, фосфорна и др.),както и неутрални химикали.В зависимост от методите на прилагане и съдържанието на активно вещество в работния дезинфекционен разтвор,някои дезинфекционни и почистващи средства оказват различно по характер (сенсибилизиране,алергия,хронично или остро отравяне и др.) вредно действие върху човешкия организъм. При работа с формалин, хлорна вар и други се отделят голямо количество токсични газове вещества.В момента в цеха за производството на млечни продукти с площ 305 м2 няма изградена вентилационна система, което е предпоставка за вдишване на химични агенти от служителите,които извършват тази дейност,както и на част от останалите служители. 57 888.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и други: За осъществяване на дейността е предвидено да се закупи оборудване за обзавеждане на помещения за спорт, хранене и почивка в предприятието, както и за преобличане. Настоящата дейност цели да осигури социални придобивки на 43 служители назначени в предприятието на трудови договори, както и ЗБУТ, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите и е свързана пряко с постигане на СЦ 2 и има принос за постигане на общите цели на проекта. Ръководството на фирмата постоянно се стреми да повишава трудоспособността на своите служители и да повишава качеството на работните места. Целевата група на дейността включва всички служители на фирмата. Изпълнението на дейността има за цел да осигури условия за физическа и психическа отмора на служителите на „САКАРЕЛА“ ООД. За всички позиции в предприятието физическото натоварване, предопределено от характера и позата на работа се наблюдава потенциална опасност и риск. Към него се прибавя и факторът психично напрежение и стрес, общ за цялата целева група. С цел и предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопасността на работещите при работа в продължителна статична поза, ще се предприемат мерки, касаещи условията за спорт, хранен, почивка и преобличане в предприятието. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез обзавеждане и оборудване на: - помещение/място за хранене и почивка съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд; - помещение/място за преобличане; - помещение/място за физическа култура и спорт. Към момента в базата на предприятието няма спортна - фитнес зала, място за хранене и почивка и преобличане, в които служителите от администрацията и от цеха за производство на млечни продукти в гр. Ямбол да спортуват, да се преобличат и хранят през работният ден и след него. След направено прочуване за спортните интереси на заетите в дружеството, ръководството на "САКАРЕЛА“ ООД взе решение за обособяване на фитнес зала, в която служителите ще поддържат физическата си форма - необходимо условие за извършване на трудовата им дейност, както и да съчетават личния живот с професионалните ангажименти. В допълнение в изпълнението на дейността е предвидено създаването на място за хранене и почивка, с което да се осигури на служителите възможността за спокойно хранете при спазване на ФРТП на предприятието, както и съблекалня за преобличане и съхраняване на личен багаж. В сградата на "САКАРЕЛА“ ООД съществуват самостоятелни и неизползвани помещения. Те ще се обособят на 3 помещения/места - едната ще се ползва за хранене и почивка, втората за преобличане (съблекалня) и третата за спорт. По настоящем „САКАРЕЛА" ООД не е осигурила място за хранене и почивка за своите служители. С оглед осигуряване на по-добри условия за физиологичен режим на труд и почивка е необходимо да бъде обособено такова помещение. В помещението за хранене и почивка ще се организира храненето на служителите в рамките на работния ден с предвидени места за хранене и създаване на условия за почивка, предварително регламентирани като време. Ще се обособят кът за хранене с маси и столове. Мястото за хранене и почивка ще е достъпно за всички работници и служители. Обзавеждането на стаите за почивка и хранене ще подобри значително условията и ще предостави нови възможности за активна отмора. Новите социални придобивки биха мотивирали служителите да се задържат на работата. Така заложената дейност ще спомогне на служителите във фирмата да се възползват от пълноценна почивка и удобство при хранене. Ще бъде закупено следното обзавеждане: трапезна маса за 8 души -1 бр., трапезна маса за 6 души –1 бр., стол за трапезария –15 бр. Количеството на предвиденото обзавеждане е съобразено с броя и служителите и тяхното работно време. 283 338.30 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Продължение на дейност 4 : За целта ще бъде изградена вентилационна система,нейната цел,е свързана с предпазването на служителите от вдишване на прах и химични вещества,които се отделят при производствения процес.Вдишването на тези изпарения, прах и токсични химични вещества, води до по-висок риск от заболявания на дихателния тракт,свързани с продължително стационарно или болнично лечение.Прахът,е един от най-значимите и универсално въздействащи фактори на средата, който уврежда здравето на работещите. В процеса на производство работещите са изложени на вредното въздействие на химични агенти и киселини, отделяни при производство, почистването и дезинфекцията и опасност от вдишването им.Необходимо е за по-добра защита да бъде изградена вентилационна система, която да намали концентрацията на опасни вещества във въздуха на работната среда и да осигури чист въздух.Вдишването на отделяните при производствения процес химични агенти може да доведе до назално и респираторно дразнене и до интоксикация на организма.Осигуряването на съвременна вентилационна система ще доведе и до по-високо ниво на предпазване на служителите и осигуряването на безвреден микроклимат на работните пространства, което е от особено значение за намаляване на вредностите, които човек приема на работното място. 2. Закупуване на ергономичен професионален офис стол (7 бр.) и ергономичен професионален работен стол (6 бр.), предвидени общо за 13 лица на следните длъжности:търговски представител-2 лица, технически секретар- 2 лица, технолог на мляко и млечни изделия,общ работник промишлеността,домакин,касиер счетоводство, технически организатор,мениджър производство,лаборант,организатор обработка на производствена информация и управител;Предвидени ергономични бюра за 5 лица на длъжност технически организатор,мениджър производство,лаборант,организатор обработка на производствена информация и управител. В оценката на риска изготвена от СТМ са анализирани всички аспекти на дейността в офис-администрацията и работа в принудителна седяща поза с компютър и монитор, които могат да причинят вреди за работещите в предприятието.С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопасността на работещите, СТМ препоръчва предприемане на мерки, касаещи модернизация на условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор ергономия-столове и бюра. Работната поза в офис-администрацията на САКАРЕЛА, е предимно седяща,статична,продължителното поддържане на седяща работна поза може да доведе до рано настъпващи дискомфорт, умора, намаляване на работоспособността.Тази поза се явява рисков фактор за развитието на заболявания на опорно-двигателния апарат и периферната нервна система, поради пренапрежение на мускулите на врата,раменете,гърба и кръста,съпроводени с болки,скованост и слабост,детренираност на мускулната система поради обездвижване.Използваните в момента обикновени столове и бюра създават допълнителен дискомфорт и невъзможност за организация на работното място в съответствие с ергономичните изисквания,но за избягване на заболявания на опорно-двигателния апарат и периферната нервна система ще бъдат закупени нови модернизирани ергономични офис и работни столове (13бр.) и бюра (5бр.) за посочените работни места.Предимствата на ергономичните столове и бюра e,че те могат да се регулират за всеки тип хора и телосложение. Чрез осъществяването на дейността ще се създадат подходящи условия за намаляване риска от трудови злополуки и професионални заболявания чрез подобряване на параметрите на микроклимата и условията на работната среда и завишаване на изискванията към спазването на правилата за здраве и безопасност при работа. Изпълнението на дейността ще засегне 35 бр. лица от включените в целевата група. Етапите на изпълнение включват:1.Избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ за извършване на СМР и доставка на оборудването;2.Доставка и монтаж на оборудването и извършване на СМР; 3.Приемане на доставките и СМР с приемо-предавателен протокол и необходимите актове. 0.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и други - Продължение на дейност 5 : Ще се организира и помещение за преобличане и място за личен багаж, в което служителите ще имат възможност да се преобличат и поставят дрехите, с които идват на работа, тъй като с тях се влиза отвън, и понякога са мокри или замърсени, а в зоните за преработка на храни чистотата е задължително условие. С обособяването на специална отделна стая за преобличане и съхранение, служителите ще имат възможността да съхраняват облеклото и обувките си, така че да се избегне замърсяване. За обособяването на съблекалня в базата на предприятието е необходимо да се закупи: стандартен шкаф за съблекални с 4 отделения – 10 бр., пейка за съблекалня 1,5м – 5 бр.. Количеството на предвиденото обзавеждане е съобразено с броя и служителите и тяхното работно време. С изпълнение на проекта се планира и обособяване на помещение осигуряващо физическо натоварване, с цел по-здравословен начин на живот. Мястото ще бъде оборудвано с фитнес уреди разтоварващи напрежението в работния процес и съоръжения за спорт, превантиращи нарушения в опорно двигателния апарат и/ или нервно напрежение в следствие на стрес на работното място. Целта на това място за спорт е да се избегне професионалното прегаряне и да намали равнището на акумулиран стрес от работата. Уредите ще бъдат основно 2 вида - единият за работа на долната част на тялото, а другият за горната част на тялото и за силови натоварвания на всички мускули. Тези уреди ще задоволяват потребностите за всички видове спорт, движения и натоварвания. Мястото за спорт също ще е достъпно за всички работници и служители. Всички тези мерки ще доведат до физическото разнообразие, редовните почивки и/или спортни упражнения в течение на работния ден и ще улесняват отпускането на мускулите. Спортните упражнения също улесняват ободряването на тялото и ума. В резултат от тези мерки ще се увеличава производителността и намаляват дискомфорта и оплакванията, като така се свеждат до минимум рисковете, свързани с дейностите, извършвани от работниците и служителите. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Активните почивки включват двигателна дейност и физически упражнения за осъществяването на които е необходимо оборудвано помещение със спортни съоръжения. За обособяването на помещението в базата на предприятието за фитнес зала е необходимо да се закупи следното професионално оборудване: пауър рак (мултифункционална стойка за трениране на всички олимпийски, силови и функционални движения) - 1 бр., лег екстензия ( за упражнения за крака) - 1 бр., задно бедро от стоеж (за натоварването на задното бедро и долната част на седалищния мускул) - 1 бр., машина за корем – 1 бр., машина за предмишница 3 в 1- 1 бр., калф машина седеж (за натоварване на всички глави на мускулите на прасците) – 1 бр., висилка (за тренировка на ръце, гръб и коремна област) – 1 бр., двойно чупеща пейка (подвижна пейка, която чрез регулиране на позициите можете да изпълнявате широка гама от упражнения за различните мускулни групи) – 2 бр., олимпийски лост (предназначен за изпълнение на огромно количество упражнения за всички мускулни групи) -2 бр., стойка за дъмбели -1 бр., кросоувър (за трениране на всяка основна мускулна група в тялото)-1 бр., тежести 5-25кг х 4 -210 кг., дъмбели – 385 кг., бягаща пътека -2 бр., ударопоглъщаща настилка 1х1 -110 кв.м., лег преса (за класическо многоставно бутащо упражнение, което дава възможност за развиване на сила, маса и акцент в оформяне на бедрената мускулатура) - 1 бр., сумо хак клек (уред проектиран, за натоварване на долната част на тялото)- 1 бр., лежанка – 1 бр., анатомична лежанка – 1 бр., лежанка 30° - 1 бр.. 0.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и други - Продължение на дейност 5 : Поради числеността на работещите и възможността да имат достъп до фитнес уредите е необходимо да се осигурят минимум по два броя от бягащата пътека, двойно чупещата пейка и олимпийски лост. Предвидената за поставяне ударопоглъщаща настилка не се вграждат в инфраструктурата на сградата, а само се поставя на пода. Лесно и бързо може да бъде преместена на друго място. Гаранцията и не зависи от броя премествания. Изпълнението на дейността ще създаде социални придобивки - места за спорт, хранене и почивка, и преобличане, и като резултат са очаква да се засили мотивацията и лоялността, както и да се намали стреса на работниците и служителите - основни предпоставки за повишаване на производителност на труда в дружеството. Конкретните резултати са насочени към постигането на целите на проекта и са предназначени изцяло за целевата група по проекта. Целевата група на дейността включва всички 43 служители на фирмата. Освен загриженост за благополучието на кадрите си, „САКАРЕЛА“ ООД се стреми, чрез прилагане на социални придобивки да повиши и мотивацията им. Един по - доволен служител, който има по – малко грижи и тревоги, често е склонен да демонстрира удовлетвореността си с качествена работа, висока мотивация и старателност. Удовлетворените служители отсъстват по - малко,по – малко са склонни да потърсят друга работа и в много по – голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. Решението на дружеството за предоставяне на социални придобивки започна с ясен анализ, изготвен на база данни за конкретните нужди на служителите според преобладаващата възраст и характеристики, свързани със съответните задължения, длъжности и квалификация. Съответно направения анализ са обосновани конкретни нужди на служителите, които в максимална степен могат да се покрият с настоящата дейност и с настоящият проект. За „САКАРЕЛА“ ООД е абсолютно ясно, че това не е еднократен акт, а процес, който изисква ресурс, средства и време за управлението му. Това представлява най – добрият инструмент за ръст на бизнеса и конкурентно предимство за дългосрочен успех. Общата стойност на предвиденото за закупуване оборудване е 283 338.30 лв. без ДДС съгласно приложените оферти и методиката за определяне на средни цени. При изпълнение на дейността ще се спазват принципите за прозрачност, икономичност и ефикасност. Етапите на изпълнение включват:1.Избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ за доставка на оборудването и обзавеждането; 2.Доставка и монтаж на оборудването и обзавеждането; 3.Приемане на доставките с приемо-предавателен протокол. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.