Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда подобряване на работната среда, в която служителите на „БИ ЕМ МОТОРС 2016“ ООД полагат своя труд, чрез внедряване на нови - иновативни "зелени" модели за организиране на работните процеси, закупуване на лични и колективни предпазни средства, както и чрез  обособяване и оборудване на помещение за хранене, отдих и почивка, като мерки за отстраняване на идентифицирани в утвърдената "Програма за минимизиране на риска" опасности за длъжностите Автомонтьор - 5 бр. служителя и Общ работник - 6 бр служителя, формиращи целевата група на проектното предложение от общо 11 човека. 
Съобразно препоръчаните мерки за премахване или минимизиране на риска в утвърдената "Програма за минимизиране на риска" и "Карта за оценка на риска на работното място" за всяка от гореспоменатите длъжности, в рамките на изпълнението на проекта ще бъдат закупени лични предпазни средства, колективни предпазни средства и ще бъде обособено и оборудвано помещение за хранене, отдих и почивка.
Реализирането на проектното предложение ще посрещне предизвикателствата, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, ще подобри работната ефективност и продуктивност на служителите от целевата група, ще доведе до намаляване на вероятностите за настъпване на злополуки и развиване на заболявания, ще потенцира по-висока работоспособност и удовлетвореност сред целевата група, и не на последно място, ще доведе до създаване на модерна зелена и социално отговорна корпоративна култура.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността се реализира в пряка връзка с основната и специфична цел 2 на проектното предложение, и е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с намаляване въздействието върху околната среда. Въвеждането на новите „зелени“ модели на организация на работните процеси е свързано с въвеждането на промени в организацията на работа на служителите от целевата група (Автомонтьор - 5 бр. служ. и Общ работник - 6 бр служ), целящи включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Обосновка: Въвеждането на нови "зелени" модели на организация на работните процеси в автосервиза, които включват промени в организацията на работа на служителите от целевата група (Автомонтьор - 5 бр. служ. и Общ работник - 6 бр служ), е от съществено значение поради няколко ключови причини: 1. Екологична отговорност: Включването на екологосъобразни дейности в работните процеси на автосервиза ще допринесе индиректно за по-ниски емисии на вредни газове и ще намали негативното въздействие върху околната среда. Този аспект е от съществено значение, тъй като все повече потребители избират екологично осъзнати продукти и услуги; 2. Спестяване на ресурси: Преорганизацията на работните процеси може да доведе до по-ефективно използване на ресурсите, като например енергия, вода и материали. Това не само спомага за опазване на природните ресурси, но и намалява оперативните разходи на автосервиза. 3. Подобрени трудови условия: Въвеждането на "зелени" модели може да включва и подобрения в работните места и процеси, които водят до по-здравословни и безопасни условия за служителите от целевата група (Автомонтьор - 5 бр. служ. и Общ работник - 6 бр служ). Това не само подобрява трудовата им продуктивност, но и създава по-приятна и мотивираща работна среда. 4. Социална отговорност и репутация: Все повече потребители избират да подкрепят бизнеси, които са социално отговорни и се грижат за околната среда. Въвеждането на екологосъобразни практики в автосервиза може да подобри репутацията на автосервиза и да привлече нови клиенти. 5. Законови изисквания и нормативи: Законодателството и регулациите, свързани с околната среда, се променят и стават по-строги. Адаптирането на работните процеси в съответствие с тези изисквания не само предпазва от правни проблеми, но и поддържа бизнеса в конкурентноспособно състояние. 6. Обучение и развитие на персонала: Въвеждането на нови модели може да изисква обучение и развитие на персонала. Този процес не само укрепва знанията и уменията на служителите, но и ги подготвя за бъдещите предизвикателства в бранша. Общо взето, екологосъобразните практики в автосервиза не само спомагат за опазване на околната среда, но и предоставят възможности за подобрение на ефективността, конкурентоспособността и устойчивостта на бизнеса в дългосрочен план. 2 200.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства (КПС) за работещите на длъжност Автомонтьор и Общ работник: Дейността се реализира в пряка връзка с основната и специфична цел 1 на проектното предложение, и е насочена към осигуряване на КПС. Изпълнението на дейността предвижда осигуряването на КПС за работещите на дл.Автомонтьор и Общ работник, като мерки за отстраняване на опасности, идентифицирани в утвърдената ПМР за дл.Автомонтьор - 5 бр. служителя и Общ работник - 6 бр служителя, формиращи целевата група на проектното предложение от общо 11 човека. По дейността е предвидено закупуването на, както следва: * 4 бр. Мобилен екстрактор за отработени газове на автомобили с 10 м. маркуч за отвеждане на изгорелите газове навън - по 2 бр. за всяко от работните помещения, находящи се едно срещу друго на адреси: гр. Варна, ул."Прилеп" № 90 и № 172. Чрез използването на Мобилните екстрактори за отработени газове на автомобили ще бъде предодвратено попадането на отработени газове в помещенията, когато работещите на дл."Автомонтьор" извършват диагностика и тестване на приетите за ремонт автомобили; * 5 бр. Климатици за работните помещения на автосервиза - 3 бр. в работното помещение на ул."Прилеп" № 90 и 2 бр. в работното помещение на ул."Прилеп" № 172. Климатизирането на работните помещения на автосервиза, ще осигури целогодишно оптимален микроклимат в работните помещения, в които работят 11 бр. души от целевата група. Към момента автосервиза, не разполага с екстрактори на изгорелите газове и климатици, което прави контрола на микроклимата в работните помещения изключително труден. Обосновка: Дейност (мярка) за контрол № 3 от актуалната Програма за минимизиране на риска гласи, както следва: При извършване на диагностика и тестове на приетите за ремонт автомобили от работещите на дл."Автомонтьор", съществува опасност отработените газове от изпускателните системи, да попаднат в сервизните помещения и да причинят остри респираторни инфекции и заболявания. С цел предотвратяване попадането на отработени газове в работните помещения, да бъдат осигурени 4 броя мобилни екстрактора /по 2 броя във всеки сервиз/, които чрез 10 м. маркучи, да отвеждат изгорелите газове извън сервизните помещения. Дейност (мярка) за контрол № 4 от актуалната Програма за минимизиране на риска гласи, както следва: С цел осигуряване на оптимален микроклимат в работните помещения /температура, влажност, скорост и движение на въздушния поток/, да бъдат осигурени 5 броя климатици /2 броя за автосервиз гр. Варна, ул. "Прилеп" 172 и 3 броя за автосервиз в гр. Варна, ул. "Прилеп" 90/. Автосервизът разполага с 2 бр. сервизни помещения, разположени едно срещу друго в гр. Варна, ул."Прилеп" № 90 и № 172. , с общо 8 бр. подемника, като във всяко от помещенията има по 4 бр., респективно във всяко раб. помещение, може да се работи по до 4 бр. автомобила едновременно. Чрез мобилните екстрактори, ще стане възможно в случаите, когато двигател на ремонтиран автомобил се наложи да работи в помещенията, изгорелите газове да бъдат отвеждани навън, принудително, чрез маркуч, който се монтира на ауспуха/сите на автомобила. Респективно вдишването на изгорели газове от служителите по време на работа, ще бъде сведено до нула. Към момента, в случаите, в които се наложи двигател на ремонтиран автомобил да работи в раб. помещение, се налага да отворим порталните врати, за да избегнем задимяването, което компроментира микроклимата в работните помещения. Наличието на високи подемници, вдигащи се към тавана врати, осветителни тела и подемни системи, препятства, усложнява и прави невъзможно изграждането на централна климатична система, поради което за да се климатизират помещенията се налага монтирането на няколко сплит системи от касетъчен тип и достатъчна мощност (тъй като сплит системи с подов монтаж или колонен тип биха препятствали движението по периферията на помещенията). Работните помещения, които ще бъдат климатизирани са с размери, както следва: гр. Варна, ул. "Прилеп" 90 - площ 220 кв.м., с височина 5,2 м. гр. Варна, ул. "Прилеп" 172 - площ 200 кв.м., с височина 4,2 м. 41 352.73 0.00
Обособяване и обзавеждане на помещение за хранене, отдих и почивка - ЧАСТ 1: Дейността се реализира в пряка връзка с основната и специфична цел 1 на проектното предложение, и е насочена към обособяване и обзавеждане на помещение за хранене, отдих и почивка, което да бъде използвано от служителите от целевата група, през времето на регламентираните почивки. Изпълнението на дейността предвижда Обособяване и обзавеждане на помещение за хранене, отдих и почивка, което да бъде използвано от 11 бр. служители от целевата група, през времето на регламентираните 2 бр. пасивни почивки от по 15 минути, както и в регламентираната почивка за хранене, посочена в правилника за вътрешния ред на дружеството, и е препоръчана като мярка за отстраняване на идентифицирани в утвърдената "Програма за минимизиране на риска" опасности, за "всички работещи", което включва длъжностите Автомонтьор - 5 бр. служителя и Общ работник - 6 бр служителя, формиращи целевата група на проектното предложение от общо 11 човека. Към момента, автосервизът не разполага с оборудвано помещение за хранене, отдих и почивка, а служителите прекарват регламентираните 2 бр. пасивни почивки от по 15 минути най-често в стаята, където се извършва административното приемане на автомобилите за ремонт от клиентите "Стаята за приемане на автомобили", тъй като е оборудва за работа с клиенти - с бюра, мека мебел и столове. Храненето обикновенно се извършва извън територията на сервиза, което е свързано с ползването на автомобили за транспорт до и от мястото за хранене. В случаите, в които се поръчва доставка на храна за работниците в автосервиза, нейната консумация най често се извършва отново в стаята, където се извършва административното приемане на автомобилите за ремонт от клиентите "Стаята за приемане на автомобили", тъй като тя е най удобно оборудва, и е може би най-удобното място, на което служителите могат да се хранят. Към момента на територията на сервиза има помещение с размер около 35 кв.м., разположено на ниво 2, в сградата на сервиза на ул. "Прилеп" 172, което текущо се използва за склад и хотел за гуми, което след реорганизация на работните процеси, може да се обзаведе и използва за обособяване на помещение за хранене, отдих и почивка, и да бъде използвано от всички работещи в автосервиза, през времето на регламентираните почивки. По дейността е предвидено закупуването на, както следва: - 1 бр. Климатик; 2 бр. Маса за хранене; 11 бр. Столове за хранене; 1 бр. Диван; 1 бр. Маса за кафе (ниска); 1 бр. Хладилник; 1 бр. Кафеавтомат; 1бр. Микровълнова печка; 1 бр. Готварска печка; 1 бр. Телевизор; 1 бр. Диспенсър за вода; 1 бр. Модулна кухня; 1 бр. Бойлер; 1 бр. Инверсна лежанка и 1 бр. Масажен стол. Обосновка: Дейност (мярка) за контрол № 5 от актуалната Програма за минимизиране на риска гласи, както следва: "Във връзка с изискванията на Наредба №15/31.05.1999г., обн. в ДВ бр.54/1999г., за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, работодателя е въвел 2 регламентирани пасивни почивки от по 15 мин. съгл. чл.9 и чл.11, т.2 и т.3, СТМ "Елстар", съвместно с членовете на ГУТ и работодателя, взеха решение да обособят помещение за отдих и почивка и предприеха следните мерки- да бъдат закупени: климатик-1 бр, маса за хранене-2 бр., столове за хранене-11бр., диван-1бр., ниска маса за кафе-1бр., хладилник-1бр., кафеавтомат-1бр., микровълнова печка-1бр., готварска печка-1бр., телевизор-1бр., диспенсър за вода-1бр., модулна кухня-1бр, бойлер-1бр., масажен стол-1бр. и инверсна лежанка-1бр. Гореизложеното оборудване и обзавеждане, да бъде използвано и при желание от всички работещи в регламентираната обедна почивка за хранене, посочена в правилника за вътрешния ред на дружеството. Помещението за хранене, отдих и почивка за служителите в автосервиза е от съществено значение поради няколко важни причини: ........ ОБОСНОВКАТА ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА ДЕЙНОСТ: Обособяване и обзавеждане на помещение за хранене, отдих и почивка - ЧАСТ 2 19 564.67 0.00
Обособяване и обзавеждане на помещение за хранене, отдих и почивка - ЧАСТ 2: Помещението за хранене, отдих и почивка за служителите в автосервиза е от съществено значение поради няколко важни причини: - Повишава физическо и психическо благополучие: Работата в автосервиз често изисква физическа активност и концентрация. Работниците имат нужда от периодични почивки и отдих, за да поддържат оптимални нива на енергия и концентрация. Предоставянето на място за почивка, отдих и рекреация ще им позволи да се отпуснат и възстановят качествено в предвидените 2 бр. почивки по 15 мин, което ще допринесе за повишаване на тяхната работоспособност и ефективност. - Подобрява работната обстановка: За работещите в автосервиза е важно да имат подходящо оборудвано място за хранене. Това може да им помогне да се изхранват здравословно и да поддържат необходимите си сили през работния ден. - Способства за развиването на социалните връзки: Предоставянето на общо пространство за хранене и отдих може да насърчи социалните връзки между служ. Това може да доведе до по-добра комуникация и сътрудничество между екипа, което е от особено значение в работната среда на автосервиз, където екипната работа е необходима Обосновка за предвидено за закупуване обзавеждане, за целева група от 11души-5 автомонтьора и 6 общи работника: 1 бр. Климатик -Поддържането на подходяща температура в помещението за хранене и отдих ще допринесе за създаването на здр. среда. 2 бр. Маса за хранене - създава комфортна среда, където служ. могат да се насладят на храната си и да вземат заслужен отдих, което води до удовлетворение и благополучие на персонала. 11 бр. Столове за хранене - предоставят удобство на служ., позволявайки им да се наслаждават на храната си в по-удобна поза. 1 бр. Диван - служителите ще могат да се отпуснат и да си починат по време на периодите на почивка или обяд, което води до намаляване на стреса и поддържане на здр. състояние на работниците. 1 бр. Маса за кафе (ниска) - кратките почивки с кафе или напитки могат да допринесат за повишаване на мозъчната активност и концентрацията. 1 бр. Хладилник - ще позволи на работниците в автосервиза да съхраняват своите свежи храни и напитки, а свежата и здр. храна е важна за поддържане на енергията и концентрацията по време на работния ден. 1 бр. Кафеавтомат - дава възможност на служ. да си приготвят своето кафе, когато се нуждаят от енергийно стимулиране. 1бр. Микровълнова печка - предоставя на служ. възможността да загряват или приготвят храна бързо и лесно. 1 бр. Готварска печка - позволява на служ. да приготвят здравословни и свежи ястия, съобразно техните диетични нужди, което води до поддържане на здр. начин на хранене и подобряване на общото благосъстояние на персонала. 1 бр. Телевизор - помога за отпускане на работниците и подобряване на общото им настроение. 1 бр. Диспенсър за вода - предоставя лесен и удобен начин за достъп до чиста и свежа вода. 1 бр. Модулна кухня - Възможността за готвене в помещението за отдих позволява на служ. да поддържат здр. си начин на хранене, като приготвят свежи и здр. ястия. 1 бр. Бойлер - ще подобри условията за работа, ще улесни хигиената и ще допринесе за по-добро благосъстояние на персонала 1 бр. Инверсна лежанка - Инверсната лежанка е известна със своите благотворни ефекти при облекчаването на болки в гърба и шията. Служ. в автосервиза, които могат да бъдат подложени на дълги периоди на стояща или седяща неудобна поза, ще извлекат полза от декомпресиране на прешлените и отпускане на гръбнака с инверсия, отпускане на мускулното напрежение, освобождаване на болките в гърба и подобряване на кръвообращението и дишането. 1 бр. Масажен стол - Масажният стол намалява стреса и напрежението, релаксира и отпуска напрегнатите мускули и стимулира циркулацията на кръвта, което не само подпомага доставката на кислород и хранителни вещества до тъканите, но и помага за премахване на токсините от организма. Служ. в автосервиза, които често изпитват физическо напрежение, могат да се възползват от масажа като средство за физ. благосъстояние 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.