Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.
: По разработена процедура за подбор ще наемем 3 координатори обща и специализирана социална услуга / 4 часа/ на тр. договори, с конкретен ангажимент да подпомагат звеното за социални дейности /ЗСД/ на допълнителен или основен тр. договор.
В община Ел. Пелин - ЗСД и ЕППП са 2те звена отговорни за предоставяне на различни социални услуги / в т.ч. такива финансирани по проекти, делегирани/, където имат задачи по насочване, контрол, мониторинг и информационно -консултативни, съобразно задълженията на общината във връзка с ЗЛП, ЗХУ, ЗСУ.
Техните задачи ще се увеличат по повод новите промени в ЗСУ/ЗХУ и в тази връзка ще наемем 3 координатори соц. услуги / на допълнителен трудов договор от други звена или външни специалисти, които ще подпомагат ЗСУ и ЕПП.
Задълженията на 3те координатора включват:
1.Насочваща подкрепа / в тч. Информиране и консултиране/ на уязвими лица, в нужда / от 19 те населени места. Тя може да бъде оказана чрез социални - общи и специализирани услуги/. Общите/общодостъпни услуги могат да бъдат нужни на всеки, независимо дали е налице някакъв риск. Това са услуги за информиране, консултиране и обучение за реализиране на социални права и за развиване на умения, които се предоставят за срок до два месеца. В групата на общодостъпните услуги се включва и мобилната превантивна общностна работа
2.Насочваща подкрепа, за специализирани социални услуги - асистентска подкрепа и други, подходящи за лица в нужда.Ще консултират лица в нужда от 19 те населени места в общината, / информация, консултиране и насочване за услугата асистентска подкрепа/ и др. соц. услуги, единствено за услуги, чието насочване ще става чрез общината.
3/ Посещения за мониторинг и контрол по 19 те населени места, върху качеството на социалната услуга /ежемесечно по 4 посещения/ , за съдействие по оценка на ефективността и качеството на услугата при потребителите. Ще могат да предлагат промени в плановете на услугата или др. предложения до отговорните отдели по планиране на социални услуги.
В длъжностните характеристики/ или заповеди за работа по проекта на тези 3 лица ще имат функции единствено свързани с изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, по чл. 73 от ЗСУ.
Експерт супервизия и обучение ще проведе:
1. Въвеждащо обучение на 3 те нови експерта / по промените в ЗСУ, процедури и документация за предоставяне на соц. услуги - интегрирани -здравно информационни, консултативни и процедури за прием/ насочване на уязвими лица в нужда в социалните услуги, предлагани от общината. /5 дни*4 часа/.
2/ Специализирано обучение / за 15 лица от ЗСД и 2 от ЕППП/ - повишаване компетенциите за мониторинг, контрол и насочване за СУ на лица в нужда. В тези 15 лица, влизат и кадри и експерти от ЦОП, ДМУТС/ услуга, управлявана и предоставяна от община Елин Пелин, които също част от звено за соц. дейности. /2 дни *4 часа/.
3/ Супервизия на 3 те координатора, които ще обслужват фронт -офиса - 10 дни*2 часа/.
Разходи за дейността са в бюджетен ред „1. Разходи за възнаграждения./1.1. Разходи за трудови възнаграждения.
Р-д за 3 бр. координатори / 4 часа/ - 6 м.*580 лв. -10440 лв. Допълнителното възнаграждение се изплаща на база на конкретно вменените допълнителни задължения, с издаване на заповед/и /или актуализация на длъжностните характеристики и се отчита съгласно Методологията за определяне на възнагражденията по ОПРЧР.
Р-д за експерт супервизия / гр. договор./ -1130 лв./ за 2 те обучения, и супервизията.
Тази дейност ще стартира 2 ри проектен месец. През 1 ви месец ще има подготовка/процедура и подбор.
Всяка от 2 те пр. дейности ще върви паралелно с информираност и публичност, съгласно Раководството за Бенефициенти / за популяризиране на проекта, финансирането, очаквани резултати и тн./. Разходите за информираност и публичност са планирани в единната ставка. |
11 570.00
|
11 570.00
|
Подготовка за обезпечаване правомощията на община Елин Пелин ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП (създаване на фронт-офис) и разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания.: 1/ Закупуване на оборудване и обзавеждане за 1 фронт офис в сградата на общинска администрация. Фронт офисът е необходимо да бъде оборуван във връзка с новите задължения на 3те координатора, ангажирани с прилагането на новостите в ЗСУ, ЗЛП, прием, работа по консултации, насочваща подкрепа, както и във връзка с новите задължения, произтичащи от ЗСУ, ЗЛП /които налагат допълнително място за съхранение и обработка на документи на потребителите на услуги - специализирани и общи/. Оборудването за тях ще включи: 3 броя компютърни конфигурации / 3 работни места/, мултифункционално устройство, ергономичен стол - 3 броя, както и конферента маса - 1 брой, 4 посетителски стола.Помещенията ще позволяват индивидуална и работа в група, както с целевите групи ползватели на услуги, така и на самия персонал /супервизия на експерти социални услуги от ЗСД и ЕППП/ в Д1. За собствена сметка общината ще освежи помещенията.
2/Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания.
4 групови инфо дни" Социални услуги за лица в нужда" / 15 участника/ от 6 - 12 ти месец, от 3 те соц. координатора и ЕУП.
Инидвидуални и /или групови за лица в нужда/ с увреждания, от уязвимите групи - за насочване към интегрирани и /или здр. социални услути - 15 лица в нужда минимум. Тук влизат и потребители на общи услуги / до 2 часа, лица в нужда, съгл. ЗСУ/.
Мобилни информационни кампании - в 4 населени места / най-големите села, ще се проведат по график, съгласуван с кметските наместници от 6-12 ти месец, с разяснително-информационен характер за реда за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги / планиран брой участници - 15 /.
3/ Информираност и публичност: ЕУП- ще подготви стартова/закриваща пресконференция с планирани дейности, резултати, ще бъдат поканени представители на институциите - РДСП, АСП, местни доставчици на услуги, за да се дискутират новите правомощия на общината във връзка с промените в нормативната уредба, перспективите и предивзикателствата. Ще се представи проекта, дейности, целеви групи, ефект и резултати. Кампанията ще включи и публикация на интернет страницата на общината / секция новини/ проекти, във фейсбук групата по кметствата и населените места, както и чрез дипляни, брошури / 400 броя/ за цели проект в началото и в края на проектното предложение. 1 форум - Новите възможности и предизвикателства за достъпна среда и социални услуги за гражданите ще се проведе през 10ти проектен месец - с представители на доставчици на социални услуги - от общината, , НПО сектора, работещ с лица с увреждания, както и персоналът на ЗСД в общината, кметски наместници /25 участника/. Ще поканим и медии. Ще се деботират промените в ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ. Изпълнението на дейността ще се съобрази с изискванията и условията, определени в Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2021/1060 от 24 юни 2021 година за установяване на общоприложимите разпоредби.
Разходите за тази дейност се включват в бюджетно перо 2,1 - единна ставка и включват: Разход обзавеждане/оборудване фронт офис / Единна ставка/ - 2993,34 лв. Разход за разяснително-информ. кампания / дипл, брошури, кетеринг/ - 297,21 лв. Разход за ЕУП, информ и публичност / Непреки р-ди/- 1337,45 лв." |
4 628.00
|
4 628.00
|