Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение цели повишаване  на  капацитета на служителите в община Дългопол  чрез  обмяна на опит,  изучаване на добри практики за интегрирани социални услуги от  държави членки на Европейския съюз, изграждането на специфични умения за партньорство чрез работните посещения в други европейски държави, провеждането на международна конференция „ Социалното включване-успешни практики”, както и включване в  партньорски мрежи за обмен на добри практики. Проектното предложение въвежда социалната иновация „Интегриран социален офис„  и  предвижда оценка на постигнатите резултати,  създава възможности за мултиплициране на резултатите чрез разпространението на Наръчник „Социалното включване-успешни практики“ и публикуване на информация в създадени партньорски мрежи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Повишаване на капацитета на заинтересовани страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи: Целта на дейността е повишаване капацитета на служителите в общ.Дългопол в областта на предоставяне на интегрирани соц. услуги,тяхното предлагане и иновативните подходи за това.Тя способства за постигане на СЦ1.Насочена е към целевата група на ИП11, служители в общ. адм., отговорни за предоставянето на соц. и здр.услуги.Дейността е основополагаща за проекта, предоставя възможности за реализиране на I етап от въвеждането на соц.иновация според EC Guide to Social Innovation,а именно проучване на соц.иновации.Основна цел при работните семинари е да си отговорим на въпроса:Как представената практика на интегрирана услуга е организирана, как работи, за кого и при какви обстоятелства?В рамките на дейността ще се проведе семинар: 1.В Италия,организиран от партньора-общ Озило. Проучени следните практики: 1.1Oбщ.център фокусиран за интеграцията на разл. д-сти-здравни, социални, културни за различни соц. групи-деца и млади хора, хора с увреждане.Предоставят се услуги на едно гише-соц.асистенти, мед.грижи, спец.услуги,културни мероприятия. 1.2ASPAL-обществена услуга за всички.Интегриран офис-проучване организацията на работа и предоставянето на инт.услуги.Наемането на работа на хора с увреждания се управлява от тази служба . 1.3Кооперация La Sorgente–Bside,Casa Samarcanda,CSM Castelsardo,Нуоро.Модел на соц.услуги и допълва модела на здравеопазването; 1.4Проект ‘’PLUS” в Нуоро предоставя инт.соц.услуги за деца и младежи прилагайки цялостна сензорна диагностика и ранна интервенция.Целта е да се проучи опита за предоставяне на тези услуги за раз.целеви групи. 1.5Въвеждането на стандарти на соц.услуги на местно ниво и измерването на ползата им за обществото.Интересна е относно измерване значимостта на соц.услуги чрез спец.изработена формула. В 7-дневния семинар ще участват 5 лица от ЦГ. 2.Международна конференция „Социалното включване-успешни практики”/1 ден за 60 уч-ци/ с конферентна връзка с представители на партньора по проекта.Целта е да се обменят добри практики за соц.включване и подходи за предоставяне на информация за соц.услуги на „едно гише“.Ще бъдат поканени представители на партньора,общини от Варненска област,организации работещи в соц.сфера. 3.Обучение на служители от целевата група и наети в центъра за предоставяне на услугите /3 дни, 20 служители/за работа с новия софтуер, за предоставяне на соц.услуги на едно гише.Придобиване на практ.умения за работа със софтуера, новостите в областта на предоставяне на соц.услуги, практики от раб.посещения, новия начин на организация на„Интегриран социален офис“на принципа на „едно гише“. 4.Семинар в Полша. Проучени следните практики:4.1В издание Integrated Social Services in Poland се посочва като добра практика за интегрирани соц.услуги Social Care and Culture Center in Słupno.Центърът функционира на принципа на предоставяне на услуги на едно гише,от соц.асистенти,мед.грижи,спец.услуги, до соц.включване чрез културни мероприятия. 4.2Общ. център за соц.грижи-гр.Краков,най-модерният иновативен център в Полша за предоставяне на интегрирани услуги.Проучване организацията на работа и предоставянето на интегрирани услуги.Ще се посети Регионалният център за социална политика. 4.3Иновативен център hotel"Mr. Cogito",гр.Краков-соц.предприятие, в което работят хора с умствени проблеми.Иновативна услуга, насочена към хора с ментални проблеми. 4.4Иновативна компания InCorpore, гр.Катовице-инт соц.услуги за деца и младежи прилагайки цялостна сензорна диагностика и ранна интервенция.Проучване опита за предоставяне на инт.соц.услуги за разл.целеви групи. 4.5Въвеждането на стандарти на соц. услуги на местно ниво и измерването на ползата им за обществото/Territorial quality standards in social services of the public benefit’ and standardization of services/.Интересна е за измерване значимостта на соц. услуги чрез спец. изработена формула.Проекта,по който е разработена формулата е приложен в Гдиня в Общ.център за соц. грижи.В 7-дневния семинар ще участват 5 лица от целевата група. 91 500.00 85 439.56
Адаптиране и валидиране на социални иновации : Дейността ще способства за постигане на СЦ 2 от проектното предложение за въвеждане на иновативна практика за предоставяне на интегрирани социални услуги и достъпа до тях. Целта на дейността е свързана с осъществяването на следващите два етапа от внедряването на социална иновация посочени в European Commission, Guide to Social Innovation , а именно прототипиране и пилотиране на социалната иновация и прилагане/внедряване на соц. иновация. В проектното предложение се предвижда: -Адаптиране и валидиране на 1 социална иновация проучена при работното посещение в Италия, а именно „Стандарти за качество на социалните услуги и тяхната стандартизация“, -Създаване на 1 социална иновация „Интегриран социален офис“, създаден на базата на проучената практика в Италия за общински център, който се фокусира върху интеграцията на различни дейности, здравни, социални, културни за различни социални групи – деца и млади хора, хора с увреждане. ЕТАПИ в съответствие с Guide to Social Innovation 1.Проучване на соц. иновация-В проектното предложение Първия етап се осъществява чрез работните семинари посочени в дейност 1, desk research проучване на подобни практики в интернет пространството, целта е да се изясни процеса на иновацията и намери най-правилния подход за реализацията. 2.Прототипиране и пилотиране на социалните иновации. Целта е да се създаде функционален модел на иновацията, който да е в основата на пилотното разработване и внедряване на иновациите. 2.1„Стандарти за качество на социалните услуги и тяхната стандартизация“.Проучената практика следва да бъде съобразена с българското законодателство в областта на социалната сфера, да се проследят взаимовръзките и направи съответната аналогия и съответствие между италианската терминология и действащата в България.Ще бъдат създадени „Стандати за качество на социалната услуга“ на основата на проучената практика, адаптирани към българските условия. 2.2Интегриран социален офис–Проучената практика Общински център за социални услуги ще бъде прототипирана и адаптирана към българските условия.Прототипирането включва два модула: 2.2.1Интегриран социален офис.Обособяване на подходящо помещение с оборудвани 2 работни места, където потребителите ще могат персонално да се информират и заявяват соц. услуга.Работните места ще бъдат в комуникационна връзка със звената, предоставящи социалните услугите в общ. администрация. 2.2.2Създаването на модел на електронната платформа „Integrated social office” където потенциалните потребители ще могат по електронен път да заявят услуги, да осъществят контакт със служителите в центъра.За целта ще се разработи софтуер, който да създаде връзки м/у структурни звена предоставящи социални услуги ще има външна видимост за потребителите чрез уеб-приложение. Целта е да се предоставя информация на потребителите,възможност за електронно подаване на заявления за услуги, телефон за осъществяване на контакт с потребители, които не ползват интернет, в частност възрастните хора, които са основни потребители на соц. услуги. 3.Прилагане/внедряване на социалната иновация. 3.1„Стандарти за качество на социалните услуги и тяхната стандартизация“. В рамките на дейността ще бъдат приложени стандартите за качество спрямо соц. услуги предоставяни от общ. Дългопол.Изготвените „Стандарти за качество на социалната услуга“ ще бъдат въведени от структурите предоставящи соц. услуги в община. 3.2Интегриран социален офис /Integrated social office/ ще работи пилотно 9 месеца,но не по-късно от 31.12.2020 г.В рамките на дейността ще бъдат назначени 2 лица до 29 години с подходящо образование в областта на соц. дейности, психологията, комуникации и др. Наемането на лица до 29 години цели създаване на условия в общината за младежка заетост и задържане на младите хора в малките населени места. Въвеждането на социалната иновация ще способства за осъществяване на политиката за опазване на ок. среда чрез въвеждането на ел. достъп до услуги, намаляване на транспортните разходи и вредни емисии. 64 700.00 64 987.68
Дейности за оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на иновационните елементи: Дейността ще способства за постигане на специфична цел 2 от проектното предложение за въвеждане на иновативна практика за предоставяне на интегрирани социални услуги и достъпа до тях. Целта на дейността е свързана с осъществяването на последния етап от внедряването на социална иновация посочени в European Commission, Guide to Social Innovation , а именно оценка на устойчивостта с цел определяне потенциала на въздействие на иновацията. Целта на дейността е оценка приложимостта на социалната иновация въз основа на следните параметри:  Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група;  Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта;  Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. За постигане на резултатите от изпълнението на дейността е необходимо да се оцени базовото ниво преди въвеждане на иновацията. С цел съпоставка и отразяване на постигнатите резултати изследванията ще се извършат на няколко етапа: преди въвеждането на иновацията, 1 месец след въвеждане на иновацията и 3 месеца след въвеждането на иновацията. При провеждането на изследванията задължително трябва да се отчетат факторите влияещи върху ефективността на иновацията, разходи на финансови средства, разход на време за предоставяне на услугата от позиция на служителите, спестяване на време от гледна точка на потребителите. Анализа задължително следва да включи оценка на устойчивостта и определяне потенциала на въздействие на иновацията. За отразяване на изходното ниво ще се извърши: - Анализ на потребностите на целевата група /служители на общинска администрация Дългопол, предоставящи социални услуги/ относно организацията по предоставяне на социални услуги. Целта е да се проучи тяхното мнение, проблемите които срещат до момента при предоставянето на услугите, връзките между отделните структурни звена. -Анализ на потребностите на потребителите на общински социални услуги. Целта е да установи нивото на удовлетвореност както от предоставените услуги така и достъпа на информация за тях. 10 600.00 9 000.00
Дейности по разпространение на постигнатите резултати : Дейността ще способства за постигане на специфична цел 1 на проектното предложение за повишаване на знанията на целевата група и популяризиране на въведената практика. В рамките на проектната дейност ще се осъществят следните дейности: 1. Създаване на рубрика на сайта на електронната платформа „Integrated social office”, „За проекта“, където ще се предоставя информация за проекта, цели , дейности , очаквани резултати. Тук ще се публикува докладът от изготвената оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на социалната иновация / дейност3/. Ще бъде описан модела на функциониране на предоставяне на социални услуги на едно гише. Предоставена информация ще способства за разпространение на социалната иновация, резултатите от нейното въздействие и тенденции за устойчивост на модела, преодоляване на пречки и възможности за усъвършенстване на модела. 3. Изпращане на писма до държавните институциите и организации, работещи в областта на социалните услуги, общините във Варненска област , чуждестранните партньори по проекта, побратимените общини в чужбина с информация за проекта и линк към сайта „Integrated social office”. 4. Международна конференция отразена в дейност 1 цели освен повишаване на капацитета на целевите групи, но и разпространение на постигнатите резултати от внедрената иновация сред българските общини. Ето защо нейното провеждане е предвидено след внедряване на иновацията и представяне на първите резултати от нейното внедряване. 5 800.00 0.00
Изследване опита на други държави членки на ЕС в областта на предоставяне на интегрирани социални услуги : Дейността е насочена към постигане на специфична цел 1 на проектното предложение за повишаване на знанията, уменията и компетентностите на целевата група на проекта. В рамките да дейността ще се осъществи следното: Разработване на Наръчник „Социалното включване-успешни практики“ съдържащ успешни практики за интегрирани социални услуги и изследваните практики в Полша и Италия. Същевременно ще бъде включена информация и за други добри практики от интернет проучване за предоставяне „Integrated social office” в други държави. Източници на информация ще бъдат докладите на участващите в работното посещение служители, предоставена информация от партньорите по проекта. Наръчникът ще се издаде на български, английски с цел да бъде достъпен не само до българските организации, но и за чуждестранните партньори и организации, както и публикуван на сайтовете на партньорите, и в създадената електронна платформа. Наръчника ще бъде отпечатан на български, английски и италиански език в тираж от 20 бр. за всеки език. 8 200.00 7 999.20

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.