Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 355 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът „За бъдещо развитие на Община Иваново“ ще се реализира от Център „Динамика“- Русе  и Община Иваново, област Русе. 
Проектът е насочен към укрепване на взаимодействието на гражданското общество и местната власт в община Иваново чрез развиване и прилагане на ефективни механизми за създаване на добро, почтено и прозрачно управление в полза на гражданите. Дейностите по проекта са насочени към активизиране и удовлетворяване потребностите на всички целеви групи в общината. Ще бъде събрана база данни и ще се анализират досега съществуващите форми, средства и методи на взаимодействие между управляващи и управлявани в Община Иваново. Ще се направи  оценка на това взаимодействие както от страна на администрацията, така и чрез анкетиране сред широк кръг представители на гражданското общество във всяко от 13-те населени места на общината.
Целеви група по проекта са: служителите от Община- Иваново, НПО, граждани. Дейностите ще допринесат за: повишаване на взаимодействието между администрацията и гражданите; анализ на мнения и препоръки на гражданите, НПО, и местни власти за работата на Община- Иваново ; проучени нагласите на служителите от Община- Иваново за подобряване на диалога с гражданите; изработен инструментариум за подобряване на гражданското участие във формиране на политики на местно ниво, подобряване на работата на администрацията.

Проектните цели кореспондират на Стратегическа цел 2 на ОП „Добро управление” – „Партньорско управление с гражданите и бизнеса” и Стратегическа цел 3 „Открито и отговорно управление“.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Провеждане на проучвания и анализи за гражданско участие в управлението на Община Иваново в 13-те населени места на общината.: Целта на тази дейност е установяване на актуалното равнище на общественото познаване и доверие в Община -Иваново сред ключови групи като граждани и НПО. Предвижда се и анкетно проучване сред служителите в Община- Иваново, кметове и кметски наместници от населените места от общината за техните нагласи и очаквания от гражданското общество. Получените резултати ще бъдат разпространени сред обществеността. Задачата на проучванията е обобщената информация от анкетираните вътрешни и външни публики на Община- Иваново да проследи евентуална промяна в нагласите, оценките и доверието сред обществеността в бъдещ период от време, както и за предприемане на конкретни корекционни мерки в дейността на институцията. Посредством анкетни карти, изработени съобразно характеристиките на отделните групи, се цели измерване на нивото на обществено доверие и на степента на информираност и източниците на информация; причините за констатираното ниво на общественото доверие, основните предпоставки за него, възможните средства за промяна. Дейност 1 е в изпълнение на специфични цели 1 Повишаване на мониторинга и оценката на провежданите политики от Община- Иваново с използването на препоръките от изследвания и анализи; Дейността попада в допустими дейности по група а) : Дейности за граждански мониторинг на политики и/или законодателство чрез проучвания, анализи и оценяване въздействието и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за подобряване на средата за гражданско участие в управлението. Дейност 1 включва следните поддейности: 1.1 Анкетно проучване сред минимум 80 граждани и граждански организации /НПО/ . 1.2 Анкетно проучване сред поне 30 служители на Община- Иваново, кметове и кметски наместници от 13-те населени места на общината . Поддейностите включват изработване на методика за провеждане на проучването, разработка на анкетни карти за всяка група, анкетиране, събиране, обработка и анализ на получените резултати. Проучването ще бъде по метода на пряката анкета, което предполага бързо събиране на много и разнообразна информация. Анкетите ще бъдат анонимни. Предвижда се за участници в проучването да бъдат с извадка въз основа на възраст, пол, образование, социално положение. Анкетата ще съдържа въпроси от затворен тип с предложени отговори към тях, както и въпроси от отворен тип. Ще се предостави възможност за отговор в свободен текст. За всяко едно от проучванията ще има пояснителен текст, съобразно целевите групи. За тях ще бъдат създадени отделни анкетни карти. - Граждани/НПО – анкетата е съдържа въпроси като: запознати ли сте с работата на Община- Иваново, доколко е прозрачна работата на администрацията; кои са основните проблеми в общуването с институцията; от къде получавате информация за работата на Общината, как оценявате нивото на обществено доверие в общината и изпълнителната власт като цяло; как може да се подобри нивото на обществено доверие в администрацията и др; - Служители на Община Иваново, кметове и кметски наместници от 13-те населени места на общината. Анкетната карта ще съдържа въпроси като: как оценявате нивото на обществено доверие в администрацията и изпълнителната власт като цяло; какви конкретни мерки са необходими за повишаване на ефективността на работата на институцията; как оценявате служебните си взаимоотношения с гражданите. и др. Докладите с резултатите и препоръките ще бъде внесени в деловодството на Община- Иваново и ще бъдат оповестени на предвидената в края на проекта кръгла маса по Дейност 5. 10 692.00 10 692.00
Граждански мониторинг върху действията на администрацията на Община - Иваново.: Целта на тази дейност е осъществяване на граждански контрол и подпомагане процеса на увеличаване на гражданското участие в работата на Община- Иваново, като съдейства за повишаване на ефективността и прозрачността на институцията. Конкретно експертите оценка ще проследят изпълнението на: • правилници за работа на ОбС и ОбА • решения на ОбС • дневен ред на заседания на ОбС/работни групи • протоколи от заседания на ОбС/работни групи • покани за заседания на постоянни комисии към ОбС • протоколи от заседания на постоянни комисии към ОбС • покани за участие в заседание/работна среща • списък участници • формулирани предложения • подготвени отчети за ОбС • актуализации на стратегически документи • годишни програми към стратегически документи • заповеди на кмета на общината • годишни програми към стратегически документи • анкетни карти • анализи • информационни материали • финансови и други отчети • резултати от вътрешен и външен финансов контрол, • резултати от проверки на Сметната палата, • резултати от одити • покани за обществени обсъждания • отразяване в медиите • други Предметът на проучване включва и нагласата и възможността на гражданите да търсят и намират информация и да предлагат своето мнение при формирането на политики. Докладът от мониторинга ще се анализира и коментира от експертите на партньорските организации и ще се предостави обратна информация към ръководството на Общината. Информацията ще включва изводи, констатации и препоръки по основни ключови проблеми. Докладът ще бъде представен пред широката общественост на предвидената в края на проекта конференция . Ролята на експертите оценка е да присъства на заседания на обществени съвети, комисии и пресконференции, като осъществява гражданско наблюдение и контрол върху дейността на Общината. Дейност 1 е в изпълнение на специфични цели 1 Повишаване на мониторинга и оценката на провежданите политики от Община- Иваново с използването на препоръките от изследвания и анализи; Дейността попада в допустими дейности по група а) : Дейности за граждански мониторинг на политики и/или законодателство чрез проучвания, анализи и оценяване въздействието и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за подобряване на средата за гражданско участие в управлението. 17 820.00 17 820.00
Разработване на инструментариум за гражданско участие на местно ниво: Целта на тази дейност е да се изработи ефективен инструментариум за гражданско участие на местно ниво в община Иваново като се вземат предвид всички особености на територията и населението. Гражданското участие се представя и в контекста на използваните методи и форми за съвместна работа, насочена към постигане на промяна в обществения живот. В тази посока са и целите на дейността за разработване на комбинация от методи, знания, ценности и мотивиращи фактори за постигането на ефективна промяна. Това означава подобрение на качеството на живот на гражданите, както чрез политически, така и чрез чисто прагматически средства и методи. По начина на представяне “гражданското общество” включва широк спектър от възможности и практики. Принципното им разделение формира две основни групи - пряка демокрация и демокрация на участието. Наличието на различни форми и инструменти за прилагането принципите на демокрацията на участието, само по себе си, не гарантира ефективно гражданско присъствие и активна гражданска позиция, ако органите на властта не разполагат с техники и механизми за насърчаване и улесняване участието на гражданите и ако самите те - не го желаят, въпреки нормативните им задължения. Гражданското участие е двустранен процес, има две заинтерисовани страни и две посоки. Налице са няколко причини, към които е стремежа да се представи в разработения инструментариум: 1. Участието на гражданите в процеса по вземане на управленски решения повишава качеството, защото се отчита опита и професионалната експертиза на заинтерисованите страни; 2. Само по този начин могат да се очертаят реалните потребности на различните социални групи от населението; 3. Участието на гражданското общество насърчава спазване на изискването за по-голяма устойчивост на политиките, стратегическите документи и решенията, на реформите и проектите; 4. Активността на гражданите и неправителствените организации изискват от изпълнителните властови органи по-висока прозрачност и легитимност на действията им. Инструментариумът ще се придържа и към определени принципи:  Принцип на участието - изразява стремежът за осигуряване на по-широко гражданско участие на всички етапи от разрабтването, осъществяването и контрола на публичните политики и управленски решения;  Прозрачност и проследимост – процесът на гражданското участие трябва да е прозрачен, а резултатите видими и проследими;  Съвместна отговорност - участието на обществеността означава, че всички поемат определена отговорност за свършената работа и за резултатите от нея.Качеството на резултатите се повишава, а обществеността се идентифицира с тях.  Баланс и равни възможности - в диалога всички заинтерисовани страни трябва да бъдат предствани балансирано, според техните възможности и способности за въздействие;  Легитимност – осигуряването на по-широко гражданско участие води до по-висока обществена приемливост;  Ефективност и ефикасност – предложенията на гражданите не трябва да се приемат безусловно, а при съобразяване със степента на постигане на целите и разходване на ресурсите;  Компететност и капацитет - гражданското участие не означава гаранция за по-високо качество на управленските решения, Необходима е изключително точна оценка на съответната компетентност и наличния административен капацитет. Дейността пряко допринася за постигане на специфична цел 2 Въвеждане на инструментариум, насочен към създаването на механизми за подобряване на местния потенциал за взаимодействие между структурите на гражданското общество и местната власт за отговорно, споделено и динамично управление. Дейност 3 е в обсега на допустими дейности от група а) : Дейности за граждански мониторинг на политики и/или законодателство чрез проучвания, анализи и оценяване въздействието и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за подобряване на средата за гражданско участие в управлението. 10 000.00 10 000.00
Провеждане на консултационен процес с целевите групи за партньорско решаване на обществено значими проблеми в общината и актуализиране на стратегически документи : Целта на тази дейност да се използва всички методи за гражданско участие на местно ниво в община – Иваново. В Кодекса на добрите практики за гражданско участие в процеса на вземане на решения на Съвета на Европа са дефинирани четири нива на участие, които се различават по степента, до която гражданите са ангажирани в изработването на публични политики. Тези нива могат да се прилагат на всички етапи в процеса на вземане на управленски решения. ИНФОРМИРАНЕ Информирането е съпъстващ елемент на всички етапи на процеса и не изисква взаимодействие и включване. То е еднопосочно действие от управлението къмгражданите, което ги приобава към решенията. Тук е важен е свободният достъп до информация. Властта трябва да използва всички комуникационни канали да информира гражданите, в т. ч. и провеждане на информационни кампании по дадена политика от обществен интерес. КОНСУЛТИРАНЕКонсултирането е форма на обществена инициатива, при която властовите органи се допитват до гражданите и структурите на гражданското общество за мнението им по определен проблем или проект на законодателна инициатива или стратегически документ. Консултациите могат да бъдат присъствени или дистанционни. ДИАЛОГ Диалогът може да бъде инициатива и на двете страни и се провежда по два формата - широк диалог и диалог на сътрудничество. Той се основава на взаимни интереси и се свързва с обмен на възгледи и идеи, Успешният диалог води до вземане на съвместни решения, препоръки, стратегии или законодателни промени. Широкият диалог е двупосочна комуникация, резултат от взаимни интереси и потенциални споделени цели за осигуряване на редовен обмен на мнения. Формите на провеждате варират от открити обществени обсъждания и изслушвания до специализирани срещи между граждански субекти и управленски органи. Диалогът за сътрудничество се води под формата на целево сформирани граждански и обществени съвети, съставени на различен принцип - териториален, професионален или отраслов признак, съобразно обществените интереси. Провеждат се регулярни срещи. ПАРТНЬОРСТВО Партньорството се счита за най-висшата форма на участие. При него управленските органи и представителите на гражданското общество обединяват усилия за тясно сътрудничество, което може да включва възлагане за изпълнение на специфични задачи на гражданските организации, както и създаване на нови органи за съвместно вземане на решения /консултативни съвети, работни групи, комитети и други/. То предполага споделени отговорности на всеки етап от процеса. Затова дейността предвижда провеждането на поне 4 консултационни срещи между представители на Община – Иваново и представители на гражданското общество по обществено значими теми, инициативи или документи. Предмета на публичните обсъждания ще бъдат определени съвместно от партньорите след като бъдат обстойно анализирани докладите от проектните дейности, конкретни теми, посочени в анкетите по Дейност 1. При провеждането на публичните обсъждания ще бъде приложен и принципа на партньорство , който се счита за най-висшата форма на участие. При него управленските органи и представителите на гражданското общество ще обединяват усилия за тясно сътрудничество, което може да включва възлагане за изпълнение на специфични задачи на гражданските организации, както и създаване на нови органи за съвместно вземане на решения /консултативни съвети, работни групи, комитети и други/. То предполага споделени отговорности на всеки етап от процеса. В обществените обсъждания ще бъдат включени общински служители, съобразно експертизата им по отделните общозначими теми. Дейността е в изпълнение на специфична цел 3 Повишаване капацитета на партньорските организации за съвместни дейности за постигане на открито и добро управление в общината. Дейността попада в обсега на допустими дейности по процедурата от група г) Дейности за изпълнение на публични политики чрез съвместни действия /партньорства/ между държавни администрации/ органи на държавната власт/ общини и НПО/СИП. 11 666.00 11 666.00
Информационна кампания за повишаване на гражданското участие в управлението на Община – Иваново: Целта на дейността е популяризиране и разпространение на резултатите достигнати при изпълнение на предходните дейности: проучвания, анализи и доклади, оценка на взаимодействието между гражданското общество и управлението в община - Иваново , препоръки. Очаква се представители на заинтересованите страни да получат достатъчно изчерпателна и независима информация за работата на Община - Иваново, да повишат знанията си за работата на администрацията. Дейността ще се реализира в следните етапи: 5.1 Организиране на еднодневна кръгла маса Целта на събитието да се направи широка обществена разгласа за мнението на различни публики-външни и вътрешни за работата на Община- Иваново и направените препоръки за подобряване на дейността й. Кръглата маса ще се проведе в с. Иваново и ще бъдат поканени представители на община Иваново, кметове и кметски наместници от населените места в общината, граждани, НПО, медии. Програмата на форума включва презентации на докладите с анализи от направените проучвания в дейност 1- доклад с препоръки от направените 2 анкетни препоръки сред граждани/НПО и служителите на Община - Иваново; по Дейност 2 Граждански моониторинг върху действията на администрацията на Община – Иваново, дискусия. 5.2 Провеждане на еднодневна конференция в град Русе за оповестяване на резултатите по проекта и всички продукти. Програмата включва представяне на всички резултати от проектните дейности с фокус върху инструментариума, разработен в дейност 3. Поканени ще бъдат представители на общини от Русенска област, институции, НПО, медии и граждани. Дейността е в изпълнение на специфични цели 3 Повишаване капацитета на партньорските организации за съвместни дейности за постигане на открито и добро управление в общината. Дейността попада в допустими дейности от Група д): Информационни дейности с цел повишаване на гражданското участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. 5 262.00 5 261.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.