Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение има обща цел: Социално приобщаване и удовлетворяване на потребностите от социални услуги на най-уязвимите лица от общността, по-добри условия за живот за всички жители на града и общината, балансирано развитие на територията и развитие на сферата на социалните услуги. То ще допринесе за задоволяване на нуждите от подслон, храна и други  социални услуги за интегриране на 15 бездомни лица. Проектът си поставя следните специфични цели:
- Да се удовлетвори потребността на 15 бездомни лица от социалната услуга в общността от резидентен тип - приют;
- Да се осигури подходяща общинска инфраструктура за предоставяне и ползване на социалната услуга в общността от резидентен тип - приют - за 15 бездомни лица;
- Да се допринесе за социалното включване и по-добрите условия на живот на 15 от най-уязвимите лица в общността;
- Да се допринесе за балансираното развитие на градската територия чрез изграждане на приюта в рамките на социалната зона за въздействие на гр. Горна Оряховица.
Целите на проекта ще бъдат постигнати посредством изпълнението на няколко основни дейности: Изграждане на приют за бездомни лица и прилежащото му дворно пространство; Упражняване на авторски и строителен надзор; Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане. Основният резултат след реализиране на проекта ще бъде изграден, оборудван и обзаведен приют с капацитет 15 бездомни лица. Стойността на проектното предложение е 745 778.88 лв. и е с продължителност 30 месеца. Екипът, отговорен за изпълнението на проекта се състои от ръководител, специалист "инвеститорски контрол", специалист "обществени поръчки", технически сътрудник и счетоводител. Информация за проекта и донора ще бъдe разпространенa сред широката общественост.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Целта на дейността е да се осигури безпроблемно и в срокове реализиране на дейностите по проекта, да се гарантира качествено изпълнение, достигнат целите и отчетат заложените резултати. Дейността предвижда: 1.Сформиране на екип за организация и управление на проекта.Членовете на екипа ще са служители на Общинска администрация гр. Горна Оряховица с нужния опит и компетенция за изпълнение на своите задължения. Екипът ще бъде сформиран със Заповед на кмета на Общината , като включва ръководител, технически сътрудник, специалист "инвеститорски контрол", счетоводител и специалист "обществени поръчки" . Екипът ще бъде отговорен за цялостното планиране, организиране, координиране и отчитане на изпълнение на проектните дейности, съгласно подписания ДБФП. 2.Осъществяване на вътрешен мониторинг и контрол върху възложените дейности по изпълнение на проекта; 3. Изготвяне на технически, финансови и др. отчети съгласно изискванията на ОПРР. Стойността на дейността възлиза на 28360лв, които 11240,70 лв са от БФП и 17 119,30 лв са собствен принос. Собствения принос покрива превишение на допустимите разходи за БФП. 28 360.00 26 281.07
Мерки за информация и публичност: Дейността цели да се информира широката общественост за целите, дейностите, резултатите и ползите от проекта, както и да се оповести финансовото участие на Европейския съюз (ЕС) в проекта - получена финансова подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. Дейността ще се извърши в съответствие с правилата на Регламент № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общо приложими разпоредби за европейските структурни и инвестиционни фондове, Регламент № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г., както и с "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.". Дейността предвижда: 1 Публикуване на уеб-сайта на Община Горна Оряховица информация за проекта до два дни след подписването на Договор за безвъзмездна финансова помощ включваща целите на проекта, дейностите и резултатите, като откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз; 2.Изработване на 1 брой информационен банер с размери 160х60см . 3 Публични събития - пресконференция за старта на проекта и пресконференеция за приключване на проекта: 3.1.Публикуване на рекламно-информационни карета в регионална печатна медия за предварително анонсиране на публичните събития – пресконференция за старта на проекта и пресконференция за приключване на проекта; 3.2. Публикуване на предварителна информация за публичните събитията на уеб-сайта на Общината и изпращане на предварителната информация за тях до УО на ОПРР и ОИЦ – гр. Велико Търново; 3.3 Организиране и провеждане на публични събития - пресконференции – една в началото на проекта за информиране на обществеността и една в края на проекта. 3.4. Изготвяне на прес-съобщения в регионална печатна медия - след провеждане на пресконференциите едно за началото на проекта и едно в края на проекта. 3.5. Публикуване на прес-съобщенията след провеждане на пресконферетциите и на уеб-сайта на Общината; 4. Изработване и монтиране на билборд с размери 4х3м в близост до строителната площадка; 5. Официални церемонии: 5.1.Публикуване на рекламно-информационни карета в регионална печатна медия за предварително анонсиране на официални церемонии – „Първа копка“ и откриване на обекта. 5.2.Публикуване на предварителна информация за официалните церемонии на уеб-сайта на Общината и изпращане на информацията на УО на ОПРР и ОИЦ – гр. Велико Търново; 5.3. Организиране и провеждане на официални церемонии– „Първа копка“ за ефективния старт на проекта и откриване на обекта; 5.4. Публикуване на прес-съобщения в регионална печатна медия след провеждане на официалните церемонии „Първа копка“ и откриване на обекта 5.5.Публикуване на прес-съобщенията след официалните церемонии и на уеб-сайта на Общината; 6.Поставяне на информационни стикери с размери 5х9см на подходящо място на повърхността на оборудването. 7. Поставяне на постоянна обяснителна табела с размери 50х70 см на видно място, достъпно за широката общественост; За изработката и монтажа на билродовете, постоянните табели, стикерите, банера, публикациите в регионален вестник ще бъде проведен избор на изпълнител при спазване на изискванията на ЗОП чрез събиране на оферти с обява. 5 910.00 2 953.36
Изграждане на Приют за бездомни лица и прилежащото му дворно пространство: Целта е да се изгради подходяща и ефективна социална инфраструктура с капацитет 15 места за предоставяне на социалната услуга от резидентен тип в общността - Приют. Ще бъде изготвена тръжна документация и проведен избор на изпълнител. Изборът на изпълнител ще се извърши при спазване на изискванията на ЗОП. Избрания изпълнител ще трябва да организира и изпълни всички дейности свързани с изграждането на Приют и прилежащото му дворно пространство. Той е длъжен да осигури необходимите технически и човешки ресурси за изпълнение на дейностите. Обхватът на строително-монтажните работи ще се извърши съобразно изготвения инвестиционен проект, количествено-стойностна сметка и техническата спесификация на възложителя. При изграждането на Приют за бездомни лица, ще бъдат внедрени мерки за енергийна ефективност включващи: направа на топлоизолация, поставяне на енергоспестяваща дограма, двусерпентинен бойлер за битова гореща вода, подгряван в слънчевите дни от слънчеви колектори, а в отоплителния сезон с водогреен котел на газ, отоплението ще бъде на газ. За осигуряване на достъпна среда ще бъде изграден асансьор и рампи в дворното пространство. Стойността на дейността възлиза на 670190,57 лв, от които 664 243,84 лв са от БФП и 5 946,73 лв са собствен принос.Собствения принос покрива недопустими разходи.Същите са представени в отделна КСС към инвестиционния проект. В сумите е включен и невъзстановим ДДС съответно към допустими и недопустими разходи. 670 190.57 679 422.58
Упражняване на авторски и строителен надзор : Целта на дейността е гарантиране на качествено изпълнение на заложените за изпълнение СМР и спазването на инвестиционния проект. Дейността се осъществява от избрания за изпълнител на Строителен надзор и от Авторския колектив изготвил техническата документация. Авторския надзор ще бъде упражняван от авторския колектив изготвил техническата документация. При спазване на изискванията на ЗОП ще бъде възложено упражняване на авторския надзор. За избора на строителен надзор ще бъде изготвена тръжна документация и проведен избор на изпълнител. Изборът на изпълнител ще се извърши при спазване на ЗОП. Упражняването на Авторски и Строителен надзор по време на строителството гарантира законосъобразно започване на строежа, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите в строителството, изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект, следене за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите на безопасност, правилно изпълнение на строително монтажните работи, подготовка на строежа и въвеждането му в експлоатация. Стойността на дейността възлиза на 8000 лв, от които 7 929.02 лв. са БФП, а 70.98 лв. са собствен принос.Собствения принос покрива недопустими разходи за упражняване на авторски и строителен надзор върху недопустими СМР. В сумите е включен и невъзстановим ДДС съответно към допустими и недопустими разходи. 8 000.00 5 984.10
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността цели да се осигури необходимия материален актив за качествено предоставяне на социалната услуга с оглед задоволяване на потребностите на потребителите. Ще бъде изготвена тръжна документация и проведен избор на изпълнител. Изборът на изпълнител ще се извърши при спазване на изискванията на ЗОП. Доставката и монтажа на оборудването ще се извърши съобразно приложената техническа спецификация. 31 218.31 23 637.64
Одит: Целта на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовите отчети по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предоставят на Бенефициента доклади за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Определянето на изпълнител за извършване на одит ще се извърши при спазване на разпоредбите ЗОП по реда на чл.20 ал 8 - чрез директно възлагане Екипът по проекта ще предостави цялата необходима документация (финансови отчети, технически доклади по проекта, договор за безвъзмездно финансиране, договори с изпълнители, тръжна документация, разходно-оправдателни документи и др.) на квалифицирания одитор. На базата на тези документи той ще извърши проверка и ще изрази заключенията си в доклади за фактически констатации, които ще съдържат заключително мнение върху одитираните финансови отчети като цяло. При подготовка на междинно и окончателно плащане, преди изпращане на документите до УО, одитора ще извърши предварителна проверка за законосъобразност и спазване на изискванията. Докладите за фактически констатации ще бъдат прибавени към исканията за плащане. 2 100.00 1 750.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.