Активиране на неактивни лица: Целта на дейността е активиране и включване на пазара на труда на представителите на ромската общност на територията на МИГа и други хора в неравностойно положение, посредством индивидуално и групово прилагане на инструменти и услуги за привличането и мотивирането им да се регистрират в ДБТ и насърчаване на включването им в обучение и в заетост. Дейността ще бъде извършена от външен изпълнител по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
Неактивните лица са потенциал за увеличаване на предлагането на труд.Основните причини за неактивност са липсата на работни места, подходящи за образователното и квалификационното равнище на обезкуражените лица, липсата на квалификация, умения или трудов опит и др. Активното поведение на пазара на труда на тези хора зависи от комплекс от фактори - икономическа ситуация, предлагане на труд, адекватна политика за активиране. Идентифицираните им проблеми са висока безработица, борбата с бедността (ниските доходи), образованието и професионалната квалификация, органичен достъп до социални и здравни услуги, жилищната политика, културата и социалното изключване. Факторите за това са обективни и се предопределят от състоянието на пазара на труда (безработица, заетост, доходи, условия на труд) и субективни – пасивност и слаба мотивация за учене и работа. Не на последно място, част от хората са с ниска степен на образование и/или професионална квалификация, са напуснали преждевременно образователната система и шансовете им за реализация без посредничество и подкрепа за повишаване пригодността им за заетост са минимални.
В допълнение, лицата не са информирани за възможностите, които предоставят институциите, а им липсва и мотивация за учене или работа. Спецификите на посочената група , както и факта, че много често институциите не разполагат с информация за тях, за да ги подпомогнат, налага прилагането на нов подход за тяхното идентифициране, достигане до тях и активирането им за заетост и/или обучение.
Осигуряването на достъпни, качествени и ефективни посреднически услуги е ключова предпоставка за активиране на лицата от групите в неравностойно положение на пазара на труда. Настоящата дейносто сигурява възможност за осигуряване на услуги, съобразени с индивидуалните потребности на лицата и допринасящи за повишаване на мотивацията им за активно поведение на пазара на труда.
При работата си с идентифицираните неактивни лицата ще бъдат насърчавани и подпомагани да изберат от следните възможни „пътеки” за активиране:
(1) Връщане в образователната система: отпадналите от образователната система трябва да бъдат насочвани към образователни институции и структури на Министерството на образованието и науката на регионално и местно ниво за продължаване на образованието.
(2) Регистриране в дирекция „Бюро по труда”.
(3) Насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа.
(4) Насочване към реализация на пазара на труда.
Дейността ще спомогне за осигуряване на възможността на лицата от целевата група за обучение, както професионални, така и на обучение на работното място, за да ограничи, макар и в малка степен негативите, които това носи. За постигане на целите на дейността се планира извършването на няколко взаимносвързани подддейности, които да гарантират постигнане на резултати, свързни с решаване на изложените проблеми пред целевата група.
|
3 271.00
|
3 271.00
|
Обучение по професионална квалификация и ключови компетентности и осигуряване на стипендии: Дейността ще бъде извършена от външен изпълнител по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
Изпълнението ще включва три етапа:
1. Обучение на 6 лица по професия 582080 Помощник в строителството 5820801 Основни и довършителни работи, ПСК, 300 учебни часа.
Това обучение е в пряка връзка с целите на проекта за гарантиране устойчива заетост, чрез повишаване на професионалната квалификация на лицата от целевата група. Гарантира устойчивост на резултатите по проекта чрез обучение, което създава възможности за интеграция на пазара на труда. Чрез обучението ще се придобият компетенции, знания и умения, които лицата да могат реално да приложат в работата си. В дългосрочен план ефекта за лицата от изпълнението на дейността, ще продължи да предоставя ползи чрез възможностите за устойчива заетост.
Специфичната цел е да се увеличи броя на лицата, придобили нови знания и умения и то умения, които са приложими в съвременните пазарни условия. След приключване на обучението лицата ще държат изпит по теория и практика. За успешно завършилите обучение лица, които имат присъствие минимум 80% от хорариума се издава документ удостоверяващ завършеното обучение - свидетелство за професионална квалификация. Ще се провежда съобразно утвърдената от НАПОО учебна програма.
2. Предоставяне на обучение по КК 5 Умения за учене на 6 лица от целевата група. Обучението е 30 уч. часа по 45 мин., включва теория и практика. Обучението по КК ще бъде извършено от организация или преподаватели с опит в представянето на обучения по КК 5.
Обучението по КК ще завърши със съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения на успешно издържалите изпитите и имали присъствие поне 80% от часовете.
Обученията ще се провеждат в по 1 група и по график, съгласно минималната продължителност на ден от 6 уч. часа.
3. Осигуряване на стипендии за 6 лица за периода на двете обучения.
|
7 740.00
|
4 440.00
|
Осигуряване на заетост за 6 лица от целевата група: Ще бъдат наети 6 безработни и/или неактивни лица от уязвимите етнически общности на длъжност "Помощник в строителството" - НКПД 5820801.
В рамките на дейността ще се сключат трудови договори с избраните лица за срок от 6 месеца с опцията за подписване на безсрочен договор след изтичането на този период. Трудовите договори ще бъдат на 8 часов работен ден. В рамките на дейността ще се осигурява отчетност на назначените лица за извършената работа, както и ще се поддържа непрекъснат контакт с тях с цел поддържане на адекватна обратна връзка. Лицата ще имат шанс да натрупат полезен опит и знания, да повишат своята конкурентоспособност на пазара на труда и да имат шанс за дългосрочна професионална реализация.
На всички новонаети лица ще бъдат осигурени подходящи условия на труд, в съответствие с приложимото законодателство.
Ръководството ще използва методите на наблюдение, отчитане и обратна връзка и ще държи непрекъсната връзка с представителите на целевата група. За повишаване на ефективността и извършване на качествена вътрешната оценка ще се провеждат регулярни оперативни срещи с целевата група. |
39 172.14
|
37 789.51
|
Насочване към мерки по превенция на отпадане от училище и реинтеграция в образователната система на деца и младежи: Дейността е част от Направление II Подобряване достъпа до образование и ще бъде извършена от външен изпълнител по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
Дейността ще бъде извършена на два етапа:
Първи етап - Разработването и прилагането на цялостни, широкообхватни и ефективни политики за намаляване на уязвимостта на рисковите групи е свързано с проучване, анализиране и систематизиране на специфичните причини за преждевременното напускане на училище и (набелязване) на необходимите мерки за задържане в училище. Заедно с това е необходимо осигуряването на единна и надеждна база данни и осъществяването на политики на всички нива за специфичните предизвикателства на различните равнища – областно, общинско и училищно и за гарантиране на индивидуалния подход към всекиотделен случай на преждевременно напускане на училище. Тъй като причините за преждевременното напускане на учениците от образователната система са комплексни, положителната промяна на състоянието на тези явления изисква прилагането на комплексни мерки.
От изключителна важност е повишаването на информираността и чувствителността на родителите и учениците към задължителния характер на образованието.
Чрез тази дейност ще осигурим безплатно специализирано консултиране от избран външен изпълнител към семействата на деца заплашени от ранно детско отпадане.
С цел по-ефективно планиране и реализиране на дейностите за превенция на риска от отпадане на деца от детските градини, ще бъде проведена детайлна и актуална за момента експертна оценка на този риск. Тази оценка ще бъде извършена чрез проучване в общността на децата, които не посещават детска градине.Тя ще бъде ценен ориентир за прецизно адресиране на превантивните услуги, планирани в настоящото проектно предложение.
Втори етап - Насочване към мерки за интеграция в образователната система на деца и младежи. На база извършената анкета и насочване към подходящи мерки за избягване на ранно отпадане от училище, ще се извърши и насочване към мерки за интеграция в образователната система на деца и младежи.
Организиране на образователни кампании насочени както към децата от целевата група и техните семейства, така и към останалата част от обществото.
Ще се изпълняват съвместно от кандидата чрез помощта на външна фирма, която ще подготви необходимите печатни материали, ще отговаря за информиране на публичността и провеждането на самото събитие.
Целта е децата и семействата от маргинализираните групи и останалите членове на общността да имат възможност да общуват, да се запознаят, което да създаде и засили мотивацията и желанието за продължаващо образование в целевата ни група.
На тези публични събития ще бъдат представени възможните мерки за интеграция, ще бъдат раздадени информационни материали и ще бъдат насочени представителите на целевата група към подходящите за тях последващи дейности.
|
11 719.00
|
11 719.00
|
Подобряване на достъпа до социални и здравни услуги и повишаване информираността относно социалните и здравните права: Дейността ще бъде извършена от външен изпълнител по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
Ще бъдат предприети необходимите дейности за обхващане на целевата група в мрежата от социални и здравни услуги, които са налични и за останалите граждани на общината, но до този момент не са достигали до най-уязвимите и маргинализираните части на ромската общност.
Долуописаните дейности ще бъдат изпълнени при спазване на принципите за устойчивост и дългосрочен ефект на постигнатите резултати; ефективност и ефикасност; солидарност и партньорство.
Подобряването на здравния статус на уязвимите групи от населението поставя необходимостта от предприемането на дейности, с които да се осигурят адекватна
здравна информация в достъпна форма и качествени здравни услуги. Това ще даде възможност те да бъдат мотивирани и активно да търсят контакт с личните лекари и другите медицински специалисти. Осигуряването на информация ще се осъществи чрез модела на здравните медиатори.
1 Картографиране на нуждите от социални и здравни услуги.
Чрез социална анкета, която ще обхване всички домакинства от целевата група. Ще бъде реализирана от външна фирма, която разполага с подходящи медиатори.
Оценката на потребностите следва да включва и отношението на целевите групи и готовността им реално да се възползват от подкрепата, която ще им бъде предложена. Чрез картографиране на услугите ще се постигне по-добро планиране и управление, както и разкриване на конкретни услуги, основано на обективни показатели.
2 Подобряване достъпа до и предоставяне на качествени социални и здравни услуги, вкл. интегрирани междусекторни услуги, съгласно специфичните потребности на целевата група чрез провеждане на индивидуални консултации.
На базата на проведената социална анкета лицата ще бъдат насочвани към наличните социални и здравни услуги. Консултациите ще включват теми пряко засягащи проблемите и нуждите на потребителите; комуникацията им с доставчика на услугата; етичните норми между предлагащ и получаващ услугите; техните права и задължения; възможностите за обучение в самостоятелно справяне.
3 Провеждането на системни дискусии и кампании в общността под формата на Форуми, където консултанти-медиатори, на разбраем "език" , ще запознават представителите на целевата група със социалните и здравните им права. Това е начин в неформална обстановка да се създаде желание и да се очертае пътя, по който всеки представител на целевата група да се възползва от правата си, което е от основополагащо значение за тяхното успешно интегриране.
След приключване на форумите медиаторите ще изведат най-полезната част от информацията и ще подготвят за издаване на наръчник съдържащ най-важното касаещо правата на целевата група.
Мерките са сведени до ниво ползвател като се предвижда работа с един ползвател в няколко направления едновременно (трудова заетост, социални услуги, образование и др.), което е видимо от последователността на заложените в проекта дейности.
|
19 583.00
|
19 583.00
|
Реализиране на инициативи за преодоляване на негативни стереотипи: Въпреки толерантната среда и липсата на етнически конфликти в общината , все още съществуват проблеми, които възпрепятстват широката обществена подкрепа за изпълнение на политиките за интеграция, например анти-ромски стереотипи и предразсъдъци, непознаване на спецификата на работа в ромска общност от страна на хора от мнозинството, заемащи експертни позиции.
За това допринася и непознаването на ромската култура от страна на мнозинството, както и от самите роми
За изпълнението на настоящия проект, както и на посочените текстове от областната стратегия на област Габрово, както и Плана за действие на Община Дряново и Трявна за интеграция на ромите 2018-2020 г. е необходимо формирането на подкрепяща обществена среда, което е целта на настоящата дейност. Тя ще способства в значителна степен и за успешната реализация на останалите дейности по проекта. Дейността ще бъде изпълнена от външен изпълнител по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. Основните направления, в които ще се реализира са следните:
1. Съдействие за подобряване на комуникацията на местната общност с държавни и общински институции чрез осъществяване на застъпничество. Ще се работи активно в две направления - защита на законните интереси на гражданите от местните общности пред съответните институции, както и запознаването на самите граждани с техните права и задължения.
2. Организиране на обществени дискусии за реалните проблеми пред интеграцията на ромите с представители на ромската общност, изявени представители на различни сфери от града и общината, неправителствени организации медии и др. Такива дискусии са необходими на местно ниво, тъй като са средство за ангажиране на активната част от гражданското общество и лицата, които могат да бъдат "лидери на промяната" сред широката общественост.
3. Активно взаимодействие с медиите за промяна на нагласите. В Общината и в областта местните и регионални медии имат широка аудитория, която разчита на тях, като най-близка и акуратна трибуна за новините и проблемите в града и региона. За съжаление е тенденция, представителите на ромския етнос да присъстват в новинарския поток по-скоро в негативна светлина. Представянето на добрите примери на успели наши съграждани - роми, от различни поколения и в различни сфери - бизнес, наука, изкуство и др. в един от най-добрите начини за промяна на нагласите. Целта е чрез различни електронни и печатни медии "добрия пример" да стигне до възможно най-широк кръг от хора в общината, но и до самите представители на уязвимите групи, включително децата и младежите, които трябва да знаят, че имат всички шансове за успехи в живота.
|
3 342.00
|
0.00
|