Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

За да се допринесе за гарантирането на висока степен на сигурност в ЕС следва да бъдат предприети действия за защита на населението, обществените пространства и критичната инфраструктура от заплахи и за подпомагане на работата, извършвана от компетентните органи на държавитe-членки. Наред с това, радиологичните и ядрените заплахи продължават да са предизвикателство за вътрешната сигурност на Съюза. 
Съгласно чл.102, ал.1, т.11 от Закона за МВР, полицейските органи от ГДГП-МВР контролират и извършват проверки на лица, багажи и превозни средства за наличието на ядрени материали и други радиоактивни източници при преминаване на държавната граница. Географското положение на Република България я прави уязвима от гледна точка на опити за използването на територията на страната като транзитна зона за осъществяване на доставки, свързани с такива радиологични и ядрени материали. Евентуалната им употреба за осъществяване на терористични атаки би могла да доведе до мащабни последици - материални щети, поражения върху околната среда, причиняване на голям брой пострадали, както и значителни икономически загуби. Източниците на йонизиращо лъчение, попаднали извън регулаторен контрол могат да бъдат използвани за изработването на радиологични оръжия (устройства за разпръскване на радиация, устройства за излагане на радиация или „мръсна бомба“). Ситуацията в Украйна е допълнителна предпоставка радиоактивни източници да излязат от регулаторен контрол и да попаднат в ръцете на лица и организации, имащи за цел да ги използват с цел тероризъм или други незаконни цели. По тези причини наличието на резервни части и осъществяването на техническа поддръжка на специализираното оборудване за радиационен контрол, с което ГДГП разполага, би гарантирало във висока степен оперативните й способности за разкриване, предотвратяване и пресичане на възможни опити за незаконно пренасяне през границите на страната ни на ядрени или други радиоактивни вещества и материали. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност по управление и изпълнение на проекта: Със заповед на директора на Главна дирекция "Гранична полиция" - МВР ще бъде създаден екип за организация, управление и изпълнение на проект „Поддръжка на системи и оборудване за откриване на ядрени и радиологични материали“ , както и за: - осигуряване на ефективно изпълнение на проекта; - организация и участие в изпълнението на дейностите; - координация, мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екипа за управление и изпълнение на проекта /спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/; - представяне на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проекта; - водене на документацията; - водене на счетоводството и отчитане на разходите; - подготовка на доклади и искания за плащане Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане (периодични съвещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н.) ще се бъдат постигнати предвидените резултати. Предвиждат се средства за възнаграждение на експерти, които са определени за изпълнение на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организация и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. В тази връзка в длъжностните характеристики на служителите са включени/ще бъдат включени функции по изпълнение на дейности по управление и/или изпълнение на проекти. Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. В тази връзка се обособяват две поддейности: - Поддейност 1.1 Дейност по управление на проекта в която се включват ръководител на проекта, координатор на проекта, двама счетоводители и технически сътрудник. Общият размер на възнагражденията и осигурителните вноски на екипа за управление на проекта е 8 565,76 лв. (5 600.69 лв. за възнаграждения и 2 965.07 лв. за осигурителни вноски). - Поддейност 1.2 Дейност по изпълнение на проекта включва останалите експерти по проекта /седем експерти по проекта, двама експерти юристи, двама експерти по обществени поръчки/. Общият размер на възнагражденията и осигурителните вноски на екипа за изпълнение на проекта е 13 574,24 лв. (9 685.50 лв. за възнаграждения и 3 888.74 лв. за осигурителни вноски). 22 140.00 162.51
Видимост, прозрачност и комуникация: Дейностите по видимост, прозрачност и комуникация ще са в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване фонд „Вътрешна сигурност“ и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал: https://www.eufunds.bg/. При изпълнение на дейността за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 ГДГП: - ще публикува на уебсайта си и в социални мрежи, кратко описание на операциите, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - ще включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на операцията и предназначени за обществеността или за участниците; - ще поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, веднага щом започне физическото изпълнение на операцията, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване, с общ размер на разходите в размер над 195 580 лв. (левовата равностойност на 100 000 евро); Поставянето на табели или табла, брой , място и размери, ще бъде предмет на сключения договор с избрания Изпълнител. - ще сключи договор за изпълнение на проекта в който, ще бъдат вписани задължения на избрания Изпълнител, относно визуализацията на проекта /поставянето на табели или табла, брой , място и размери/. ГДГП декларира., че ще бъдат изпълнени изискванията за дейностите по видимост, прозрачност и комуникация и същите ще са в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване фонд „Вътрешна сигурност“. 0.00 0.00
Поддръжка на системи и оборудване за откриване на ядрени и радиологични материали : Дейността ще изпълни изискването на Приложение VII, параграф 3, буква а) на Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 07 юли 2021 година за създаване на фонд „Вътрешна сигурност“, относно поддръжка на техническо оборудване или транспортни средства, използвани за действия в областта на предотвратяването, разкриването и разследването на тежка и организирана престъпност с трансгранично измерение. По отношение на оборудването ГДГП декларира, че същото ще се използва изцяло и единствено за постигане на общата цел на ФВС съгласно чл. 3, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2021/1149, Специфична цел 3 съгласно чл. 3, параграф 2, буква „в“ – „Подкрепа за укрепването на капацитета на държавите членки за предотвратяване и борба с престъпността, тероризма и радикализацията, както и за управление на свързани със сигурността инциденти, рискове и кризи, включително чрез засилено сътрудничество между публичните органи, съответните органи, служби или агенции на Съюза, гражданското общество и частните партньори в различните държави членки“ В тази връзка се предвижда техническа поддръжка на компонентите на Националната комуникационна система (НКС) за радиационен контрол, включваща радиационни портални монитори (РПМ), стационарно разположени на ГКПП, мобилни детекторни системи (МДС), преносими детекторни системи тип “раница”, персонални радиационни детектори (пейджъри), дозиметри и уреди за разпознаване на радиоактивни изотопи В рамките на проекта се предвижда поддръжката в изправност на не по-малко от следното оборудване за радиационен контрол: - 140 (сто и четиридесет) броя радиационни портални монитори (РПМ), стационарно разположени на ГКПП; - 8 (осем) броя мобилни детекторни системи (МДС); - 12 (дванадесет) броя преносими детекторни системи тип “раница”,; - 400 (четиристотин) броя ръчно-носимо оборудване - персонални радиационни детектори (пейджъри), дозиметри и уреди за разпознаване на радиоактивни изотопи. Осигуряването на техническа поддръжка на предвидените минимум 560 единици оборудване за радиационен контрол, с което Главна дирекция „Гранична полиция“ разполага има пряко отношение към повишаването капацитета на Р. България за противодействие на заплахите, свързани с незаконно използване на ядрени и други радиоактивни материали за терористични цели, както на територията на нашата страна, така и на територията на други държави при опити за незаконен внос и/или незаконен трафик на ядрени и други радиоактивни материали. По проекта се предвижда да се осъществи техническа поддръжка на оборудване за радиационен контрол, с което разполагат повече от 31 броя обекти (ГКПП и техни подпунктове – терминали на летища, фериботни терминали, пристанища и гранични ж.п. гари). 1 100 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.