Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 170 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект надгражда изпълнения успешно договор по Схема за безвъзмездна финансова помощ "Помощ в дома" по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 и създаденото Звено, предоставящо социални услуги в домашна среда. Реализирането на настоящия проект на територията на Община Трекляно е насочено към повишаване качеството на живот на лица с увреждания и техните семейства, и лица над 65г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, които са целева група.  С надграждането на дейността на създаденото вече Звено ще се осигурят условия за социално включване и интеграция на лицата от целевата група, и ще се предоставят качествени услуги както в домашна среда, така и в общността. Комплексният характер на услугите се изразява в предоставянето на социални, здравни, психологически и подкрепящи услуги, с цел създаване на условия за достоен и независим живот на лицата от целевата група. Предлаганите почасови иновативни услуги ще имат комплексен характер, като в основата ще бъдат индивидуалните потребности, желанието и възможностите на отделния потребител. Дейностите по проекта ще спомогнат за превенция на социалното изключване и преодоляване на неговите последици, тъй като предлаганите различни дейности и услуги в общността и в домашна среда съответстват на идентифицираните нужди на потребителите, предотвратяват евентуалното им институционализиране и подобряват на възможностите за социализация и интеграция. В проекта ще бъдат обслужени минимум 40 лица с увреждания и лица над 65г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, и осигурена работна заетост за общо 23 лица – персонал за управление на Звено за социални услуги-Трекляно и предоставящи услуги в домашна среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността е свързана с цялостното управление и администриране на проекта и заложените дейности. Екипът за управление ще бъде определен от Кмета на община Трекляно със заповед, в съответствие с одобрения бюджет на Проекта. Екипът включва ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник. Екипът ще отговаря за цялостната организация, координация и вътрешен мониторинг на дейностите включени в проекта. Конкретните ангажименти ще бъдат детайлно разписани в длъжностни характеристики и технически задания. При стартиране на дейността си екипа ще разработи процедури, правила и инструкции касаещи дейностите по проекта, с цел ефективното му и ефикасно управление. Ще се изготви подробен времеви график за изпълнение на дейностите, график за възлагане на обществени поръчки по ЗОП. На работни заседания /работни срещи/ ще се поставят персонални задачи, ще се прави преглед на напредъка на проекта, ще се анализират възникнали проблеми. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите носят всички членове на екипа за управление. Със стартиране на дейността екипа следва да разработи система за мониторинг и план график за изпълнение на дейностите в които да бъдат определени и отговорните лица за изпълнение.Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни се създават и се съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. 39 000.00 38 299.04
Подбор на потребители на социални услуги, изготвяне на индивидуални оценки на потребностите и включването им в проекта: Дейността ще стартира с разработване на процедура за подбор на потребители. Същата е в задълженията и отговорностите на екипа за управление.Същата ще бъде утвърдена от Кмета на Община Трекляно. С цел популяризиране на проекта и обхващане максимален брой кандидат потребители ще се реализира информационна кампания сред всички потенциални кандидат потребители. Обявление за прием на заявления ще бъде поставено на всички видни места в общината, вкл. и в най-отдалечените населени места. Подкрепа при набиране на кандидат потребители ще окажат кметовете и кметските наместници в общината, съобразно факта, че същите познават най-добре нуждаещите се от социални услуги лица.Всеки един желаещ кандидат потребител подава заявление за участие.Към него се представят необходимите документи, удостоверяващи принадлежност към целевата група – документ за самоличност /за справка/, медицинска документация, удостоверяваща наличие на трайно увреждане и/или заболяване, актуална медицинска документация и др. Преди подаване на заявление, кандидата ще бъде надлежно информиран и консултиран относно вида на услугите в общността и в домашна среда, тяхната ефективност и нужда от необходимост съобразно физическото и психическо състояние на желаещия да ползва услуги. С подаване на заявлението, на всеки един кандидат потребител се предоставя правото сам да определи и посочи какъв вид социални услуги желае да ползва, както и лицето което да ги предоставя.След подаване на заявлението, на всеки потенциален потребител се изготвя оценка на потребностите. Същата ще се изготви от външен експерт, имащ професионален опит в социалната сфера и работа с лица от рискови социални групи. В проекта и с нови изготвени оценки на потребностите ще бъдат включени всички потребители, ползвали услуги по проект "Нови възможности за грижа". Същите ще продължат да ползват социални услуги по настоящия проект, съобразно потребностите им, включващи и услуги в общността. Подборът на кандидат потребителите ще се извърши след изготвяне на оценките на потребностите на всеки един, и след заседание на комисия за подбор, назначена от Кмета на Община Трекляно. Всички потребители ще бъдат предварително информирани и консултирани за броя часове които са определени за ползване на услуги в домашна среда и възможностите за ползване на иновативните комплексни услуги, предоставяни от Звено за социални услуги - здравни, експертни, психологически, подкрепящи, юридически, мобилни. С всички класирани потребители ще бъде сключен договор за услугите, въз основа на разработен индивидуален план за предоставяне им за всеки потребител. Активно участие в изготвянето на индивидуалните планове за почасови услуги ще вземат потребителите или техните законни представители. Те ще бъдат изготвени от консултант потребители, като участие ще вземе и наетото по проекта медицинско лице, работещо в Звено за социални услуги. 3 386.00 15 970.39
Подбор на персонал за управление персонал предоставящ услуги в Звено за социални услуги.: Дейността стартира от първия месец и включва: подбор и наемане на персонал за управление на Звено за социални услуги-Трекляно и подбор на персонал предоставящ услуги в домашна среда. Изборът на персонал ще се реализира съгласно изготвената и утвърдена Процедура за избор от Кмета на Община Трекляно, като в изискванията за подбор основно място ще заема мотивацията на желаещите кандидати за работа. Процедурата за избор ще протече при стриктно спазване на основните принципи на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 за равни възможности, равенство между мъжете и жените и устойчиво развитие. В създаденото Звено за социални услуги ще се предоставят иновативни комплексни услуги и в него ще работят медицинско лице, организатор дейности и шофьор на специализирано транспортно средство. Персоналът за предоставяне на услуги ще се състои от 10 лични асистенти, 5 социални асистенти и 5 домашни помощници, като направения разчет е на максимално голям брой заети лица при 8-часов работен ден. Процедурата за избор на персонал ще се извърши по реда на трудовото законодателство, като избраните лица ще бъдат наети на трудови договори, при спазване на всички законови изисквания. Ще бъде потърсено и съдействието на Дирекция „Бюро по труда“, което да насочва безработни лица за участие в подбора. Подборът ще се проведе на два етапа –по документи и чрез интервю. -І-ви етап - подбор по документи, включващ: подаване на заявление за участие в подбора, автобиография на кандидата, документи за завършено образование, и други документи предвид спецификата на съответната длъжност която лицето желае да заеме. Определената от Кмета на Община Трекляно комисия за избор на кандидати за персонал в Звеното разглежда всички представени документи, взема решение, изготвя протокол от работата си и обявява в еднодневен срок резултатите за допуснатите до ІІ-ри етап кандидати и отпадналите на І-ви етап. Резултатите се обявяват лично на кандидатите, и поставят на видно място в общината списъци с резултатите. -ІІ-ри етап - интервю с кандидатите: Провежда се от членове на екипа по проекта, като има за цел да проучи нагласите и очакванията на кандидатите, желанието и мотивацията им за работа с целевата група по проекта. На база оценките от проведеното интервю комисията взема решение, изготвя протокол от работата си и обявява в еднодневен срок резултатите от проведеното интервю. Резултатите се обявяват лично на кандидатите, и поставят на видно място в общината списъци с резултатите- одобрени кандидати, резерви и отпаднали от участие като се посочват и причините. Избраните за персонал лица в Звеното се назначават на трудови договори, на същите се предоставят ясно разписани задължения в длъжностни характеристики съобразно заеманата длъжност. При назначаването на работа в Звено за социални услуги има и провеждане на начален инструктаж за здравословни и безопасни условия на труд, и запознаване с правилника за вътрешния трудов ред и други правила и процедури, свързани с работата на персонала и цялостното функциониране на Звено за социални услуги. 279 731.00 241 545.23
Провеждане на въвеждащо и надграждащи обучения, и супервизия на персонала. Консултиране и подкрепа на персонала и потребителите на услуги в Звено за социални услуги.Разработване на правила и процедури за дейността на Звено за социални услуги.: Наетите лица които ще предоставят услуги в Звеното за услуги ще бъдат обучени, като за целта ще се проведе едно въвеждащо и две надграждащи обучения в рамките на проекта. Въвеждащото обучение ще бъде проведено непосредствено преди стартиране предоставянето на услуги, в рамките на 3 дни по 6 учебни часа. Целта е лицата които ще предоставят услуги да бъдат подготвени и запознати с основните особености на целевата група, техните потребности, както и същността на интегрирания подход при предоставяне на услуги. Въвеждащо обучение ще преминат лицата които не са обучавани по същите или сходни програми и проекти. През 6-тия от старта на дейността на Звено за социални услуги е заложено надграждащо обучение за лицата предоставящи услуги. То ще бъде проведено в рамките на 2 дни по 6 учебни часа. В края на първата година -в 12-тия месец от старта на дейността на Звено за социални услуги ще се проведе още едно надграждащо обучение в рамките на 2 дни по 6 часа за всички лица, предоставящи услуги в домашна среда. Целта е да бъдат донадградени знанията на лицата предоставящи услуги, да се повиши квалификацията им и същите да предоставят качествени социални услуги, като следва качеството на предоставяните услуги да се повишава непрекъснато в хода на предоставянето им. В хода на функциониране дейността на Звеното, ще се предоставят услуги за персонала предоставящ услуги от консултант, които ще предоставя компетентни съвети, актуална информация, опит, знания и умения.Този консултант ще провежда и супервизия на наетия персонал предоставящ услугите. Ежемесечно за периода от 18 месеца предоставяните консултации и супервизия ще бъдат в рамките на 24 часа месечно, като същите ще бъдат индивидуални и групови. За реализиране дейността на Звено за социални услуги и осигуряване на мотивационна, емоционална и психологическа подкрепа на потребителите на услуги ще бъде нает консултант потребители които ще осигурява мотивационна, емоционална и психологическа подкрепа на потребителите, както и съдействие при достъп до заетост. За потребителите на услуги са заложени консултации които могат да бъдат предоставяни чрез действащата мобилна услуга в домовете им , когато същите нямат възможност да посетят на място Звено за социални услуги поради здравословни причини. Консултации ще се предоставят и на място в Звено за социални услуги, което по своята същност са услуги в общността. Консултирането на потребителите има за цел да осигури псхологическа и емоционална помощ и подкрепа, да мотивира желанието и възможността за социално включване, да улесни достъпа им до заетост и други. Целта е чрез предлаганите консултации във вид на психологическа и емоционална помощ и подкрепа, потребителите да осъзнаят правото си на независим живот и социална интеграция. Това ще даде възможност за подобряване качеството им на живот и ще минимизира възможността за институционализация. Провеждането на тези подкрепящи потребителите услуги ще се реализира веднъж месечно, в рамките на 24 часа, от нает външен експерт имащ опит в работата с лица от целевата група. За ефективното и ефикасно функциониране на Звеното за социални услуги ще се разработят правила и процедури. Те ще се разработят от експерт, имащ нужната професионална квалификация и опит в областта на социалните услуги, като целта е да се осигури добре работещо Звено, предоставящо качествени социални услуги и ясно разписани правилници за вътрешен ред, организация на дейността и точно дефинирани иновативни комплексни социални услуги. 18 692.00 13 003.95
Дейност на Звено за социални услуги- предоставяне на иновативни комплексни услуги: Дейността ще стартира от началото на четвъртия месец от старта на проекта, като общата продължителност ще бъде в рамките на 18 месеца. Със Заповед на Кмета на Община Трекляно ще бъде разкрита услугата Звено за социални услуги-Трекляно. Дейностите по предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда от Звено за социални услуги,които ще се предоставят за срок от 18 месеца. Ще бъдат назначени минимум 20 лица предоставящи услуги в домашна среда, 3 лица работещи в Звено за социални услуги и включени минимум 50 потребителя. Комплексът от интегрирани услуги за социално включване в общността и в домашна среда, предоставяни от Звено за социални услуги е следният: -съдействие при набиране, попълване и оформяне на необходима документация пред различни институции, предвид от необходимостта на дадения потребител, както и осигуряване на посредничество между институции; -помощ в общуването и поддържането на социални контакти, съдействие при осъществяването им; -профилактично наблюдение на здравето и здравни услуги за потребителите; -информация и консултация по конкретни въпроси, вкл. и на достъпа им до заетост; -осигуряване на здравни, социални, психологически и правни консултации на потребителите; -осигуряване на мотивационна и емоционална подкрепа на потребителите, според индивидуалните им потребности; -разясняване на правата и отговорностите на лицата с увреждания и лицата с ограничения или невъзможност за самообслужване, запознаване с нормативната уредба; -осигурена мобилна услуга, в случай на необходимост и трудности свързани с придвижването и транспортирането извън дома на потребителя; -мобилна услуга, предоставяща социални, здравни, психологически услуги в дома на потребителя при невъзможност да ползва такива в общността; -почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица; -почасови услуги за комунално-битови дейности; Предоставяните услуги могат да бъдат еднократни, периодични и ежедневни в зависимост от индивидуалните потребности на нуждаещите се. За всеки един потребител ще бъде изготвен индивидуален план за грижи, съобразно оценката на потребностите и необходимостта от ползване на интегрирани почасови услуги за социално включване в общността и в домашна среда. Индивидуалният план ще бъде изготвен с участието на самия потребител, като в него ще участва медицинско лице, консултант потребители. В плана ще бъдат заложени и рисковете, като целта е осигуряване на максимална сигурност и задоволяване на индивидуалните потребности. Със стартирането на дейността ще бъдат сключени договори с потребителите за предоставяне на услуги , като тези договори уреждат отношенията между потребителя и доставчика, определят правилата и отговорностите, реда за ползване на услуги,вида, реда и начин за ползване и отказ от услугите и др. Персоналът на Звеното за социални услуги ще разработи графици за предоставянето на услугите на всяко едно наето лице. В графика подробно ще бъдат описани – видовете услуги, честота на предоставяне по дни и часове, лицето/лицата на които ще се предоставят. Ежедневно при посещение в дома на потребителя, същия с подписа си ще удостоверява, че е получил съответните услуги от наетото лице и оценка на качеството им. Ще бъде осигурен свободен достъп до информация, и съгласно разработена процедура за жалби и сигнали, включените в проекта лица ще могат свободно да сигнализират при такива случаи.Съгласно разработена Система за мониторинг на дейността на Звено за социални услуги, ще бъде осигурена възможност за проследяване на качеството на предоставяните услуги. Персоналът за управление на Звеното непрекъснато ще следи за спазване на критериите и качеството им , чрез вземане на обратни връзки от потребители, персонал предоставящ услуги, посещения в дома на потребителите, сътрудничество с институции и др. С цел усъвършенстване дейността на Звеното ще бъдат нает консултант който ще предоставя мотивационна, емоционална и психологическа подкрепа на потребителите, с цел подкрепа и помощ на същите. 15 100.00 6 050.41
Осигуряване на материална и техническа обезпеченост на Звено за социални услуги.: За реализиране на дейността и осигуряване на условия за пълноценно функциониране на Звено за социални услуги е необходимо да бъде закупено специализирано транспортно средство. Това ще осигури възможност за разширяване на вида и обхвата на предоставяните услуги, като ще се създаде възможност за предоставяне на услуги на място в Звеното за социални услуги, и в домовете на целевата група чрез предоставяне на мобилна комплексна услуга. За целите на проекта и за развитие на комплексни социални услуги е необходимо закупуването на специализирано транспортно средство. Доставка на специализирано транспортно средство е необходимо за успешното изпълнение на заложените дейности и за развитието на нов вид комплексна услуга- мобилната социална услуга.Специализираното транспортно средство ще бъде закупено за заложената по проекта целева група и ще обслужва само и единствено потребителите на услугите, предоставяни от Звено за социални услуги. В случай на необходимост и предвид здравословното състояние на дадения потребител подкрепа на място, в дома си потребителя ще получава услуги от медицинското лице, консултант потребители, посредством диагностични, консултативни и развиващи дейности, въз основа на оценка на потребностите и необходимостта от такъв вид услуги за дадено лице от целевата група. Специализираният транспорт е съобразен с нуждите и потребностите на целевата група, и необходимостта им да пътуват до административния център –Община Трекляно или областния град Кюстендил, в който са съсреодоточени различни институции, за посещение при лекар, болнично заведение, административни структури и т.н. В Община Трекляно няма аптека, здравно или болнично заведение, като най-близките такива се намират в гр.Кюстендил. Именно това е причината поради която е наложително наличието на специализирано транспортно средство в случай на необходимост от страна на потребителите. Специализираният транспорт ще бъде ползван от лицата имащи нужда от него и нямащи възможност поради затруднения в придвижването, липса на обществен транспорт и адаптирани превозни средства. Необходимостта от закупуване на специализирано транспортно средство се обуславя и от липсата на специализиран медицински транспорт поради несъществуването на болнично заведение на територията на общината. Част от селата са напълно изолирани и липсва всякакъв транспорт за местните жители. В случай на нужда закупеното специализирано транспортно средство по проекта ще успее да задоволи потребностите на целевата група от ползване на услуги за социално включване в общността, предоставяни от Звено за социални услуги. Закупеното специализирано транспортно средство ще бъде визуализирано съгласно изискванията, като по този начин ще се представи приноса на ЕС, ЕСФ и финансирането на проекта. 79 500.00 80 496.54
Информираност и публичност по проекта: Дейността ще стартира от първия месец на изпълнение на проектните дейности и ще продължи през целия период на реализация. Основната цел е непрекъснат процес на информиране и популяризиране на проекта, дейностите, финансирането и приноса на ЕС. В рамките на дейността е предвидено да бъдат организирани и проведени две информационни срещи- през първия и последния месец от проекта. На първоначалната информационна среща ще бъде представен проекта, финансирането, основните цели, дейности и очаквани резултати. Ще бъде предоставена информация относно участието на всички потенциални потребители и кандидати за персонал за работа в Звено за социални услуги - Трекляно. Участници ще бъдат представители на целевата група, общественост, общински и държавни институции, неправителствен сектор и др. На заключителната информационна среща ще бъдат представени резултатите от реализирания проект и действията за реализиране на устойчивост на услугите, предоставяни от Звено за социални услуги. През периода на реализация на проекта ще бъдат разпространявани информационни материали- плакати, брошури, листовки, папки, тефтери, химикали. Ще бъде заложено изработването на информационна табела. Изброените по-горе информационни материали ще отговарят на всички изисквания за визуализация съгласно правилата и изискванията за визуализация. 2 844.00 2 844.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.