Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение има за цел подобряване на ефективността на националната политика и мерките в областта на пазара на труда, чрез осигуряване на актуални данни и анализи за потребностите от умения и компетентности на работната сила. Дейностите са насочени към развитие на националната система за оценка на компетенциите – MyCompetence и включват избор на нови 5 икономически сектора, идентифициране на ключови длъжности в избраните сектори, създаване на нови 5 секторни консултативни съвета, разработване и внедряване на е-инструменти и среда за анализ и одит на длъжностите и работните места, разработване и тестване на секторни компетентности модела на 20-те ключови длъжности в избраните 5 сектора, разработване, тестване и валидиране на новите е-инструменти за оценка на компетенциите, разработване, тестване и апробиране на 7 електронни обучения, актуализиране на разработените и утвърдени секторни компетентностни модела в 20-те сектора, разработени в периода 2010-2014 г., създаване, пилотно внедряване и валидиране на електронен модул за анализ и оценка на потребностите от обучение на работната сила. 
Ползите от изпълнението на проекта са в няколко посоки:
-	На ниво предприятие, чрез разработване на секторни компетентностни модели за упражняване на конкретна професия и длъжност ще се подобрят процесите на оценка, планиране на развитието и управление на работната сила. 
-	На ниво политики, предоставянето на актуални данни и анализи за потребностите от умения и компетентности по икономически сектори ще се използва за по-добро прогнозиране на необходимостта от компетенции в обхванатите сектори, както и за предприемане на по-ефективни мерки и политики в областта на заетостта, образованието и професионалното обучение.
-	На ниво отделен индивид, информацията за необходимите умения и компетентности за упражняване на дадена професия и длъжност ще се използва за избор на продължаващо обучение, развитие на нови умения, кариерно развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разширяване капацитета и обхвата на Националната система за оценка на компетенциите (MyCompetence) и прилежащата инфраструктура: Дейността цели разширяване на инфраструктурата, базата данни, функционалностите, услугите и увеличаване броя на потребителите на Информационната система за оценка на компетенциите (MyCompetence) и ще се реализират на четири етапа: Първият етап: Разширяване на инфраструктурата на MyCompetence, включва: - Избор на нови пет сектора, важни за развитието на българската икономика. Секторите ще бъдат избрани от работна група, включваща представители на ключови министерства и институции и на национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите в България. Въз основа на критерии, разработени от екипа по проекта, и на резултатите от проучване сред браншови обединения и работодатели ще бъдат избрани пет сектора с до 10 пилотни предприятия за всеки сектор, които да бъдат включени в проекта. - Учредяване на нови пет секторни консултативни съвета (СКС), чрез които ще се разшири обхвата на Националната референтна мрежа като партьорска мрежа на работодатели, мениджъри, консултанти, експерти от държавни и други институции. Втори етап: Разработване и внедряване на е-инструменти и среда за анализ и одит на длъжности и работни места, като основа за разработване на новите пет секторни компетентностни модела (СКМ). В рамките на този се етап се предвижда: проучване и анализ на добри практики за анализ и одит на длъжностите в българските и чуждестранните предприятия; разработване на концепция и техническа спецификация за проектиране на е-модул „Инструменти за анализ и одит на длъжности и работни места“ към MyCompetence; разработване на нов софтуерен компонент към MyCompetence; разработване на методически указания за работа с е-модул „Инструменти за анализ и одит на длъжности и работни места“; тестване и апробиране на модула в избраните пилотни предприятия; окончателно прецизиране на новия компонент на системата; Идентифициране и утвърждаване на ключовите длъжности в новите пет икономически сектора. Трети етап: разработване, тестване и утвърждаване на СКМ на 20 ключови длъжности в избраните 5 сектора, който включва: разработване на методически указания за създаване, тестване и въвеждане на СКМ и компетентностни модели на ключовите длъжности; идентифициране, класифициране и описание на знанията, уменията и компетенциите, водещи до успешно представяне на ключовите длъжности; дизайн на прототипите на СКМ и формуляри за въвеждане на данните; тестване и утвърждаване от СКС на новите СКМ, дигитална обработка на данните и предоставяне в MyCompetence на готовите СКМ за публично ползване. Разработените СКМ ще бъдат утвърдени от СКС и звено, отговорно за общото методическо ръководство и координация на дейностите в НРМ. Стандартите за компетентност ще бъдат представени на публично събитие пред представители на целевите групи, в т.ч. на образователни институции, подготвящи кадри за петте сектора. Четвърти етап: Разработване, тестване, валидиране и апробиране на нови е-инструменти за оценка на компетенциите и е-обучения за развитие на преносими и специфични компетенции, включени в секторните модели В рамките на този се етап се предвижда: разработване на методически указания за създаване и тестване на най-малко 5 инструмента за оценка на компетенции, в съответствие с обхванатите в 25 сектора рамки от компетенции, и на най-малко 7 е-обучения по преносими и специфични компетенции, включени в СКМ; определяне на темите на е-обучения и обхвата на е-инструменти за оценка на компетенциите; разработване на концепция и технически изисквания за прилагане на е-обучения и е-инструменти за оценка на компетенциите във виртуална среда; разработване и дигитална обработка на съдържанието на новите е-инструменти за оценка на компетенциите и е-обучения; тестване и валидиране на 5-те инструмента за оценка на компетенции и 7 електронни обучения в 25-те сектора; финализиране на новите е-инструменти за оценка на компетенциите и е-обучения и предоставяне на създадените инструменти за оценка и обученията в MyCompetence за публично ползване. 972 000.00 1 285 571.00
Актуализиране на разработените и утвърдени в периода 2010-2014г. секторни компетентностни модели в първите 20 икономически сектора, обхванати от MyCompetence, в съответствие с динамиката в развитието на пазара на труда: Дейността има за цел привеждане на разработените и утвърдени в периода 2010-2014г. секторни компетентностни модели в първите 20 икономически сектора, обхванати от MyCompetence, в съответствие с динамиката в развитието на икономическите сектори, пазара на труда и изискванията към уменията на работната сила. Дейността ще се осъществи в рамките на три етапа, както следва: Първи етап: Оценка на валидността и актуалността на разработените секторни компетентностни модели в първите 20 сектора, включваща: - Диагностика на промените в бизнес стратегията и процесите в първите 20 икономически сектора и идентифициране на нови, ключови за тяхното реализиране, длъжности; - Оценка на степента на валидност и актуалност на създадените компетентностни модели на ключовите за секторите длъжности, спрямо промените; - Идентифициране и описание на нови, критично важни за стратегическото развитие на икономическите сектори, компетенции на работната сила. Втори етап: Таксономия и осигуряване на съпоставимост на информацията в MyCompetence, в т.ч.: - Осигуряване на съпоставимост на информацията в MyCompetence с ESCO; - Осигуряване на съпоставимост на информацията в MyCompetence с Европейската квалификационна рамка (Националната квалификационна рамка); - Разработване на каталог на компетенциите по професии; - Разработване на Национален класификатор на компетенциите; - Разработване на речник на генерични компетенции; - Разработване на речник на понятията в компетентностно базирания мениджмънт. Трети етап: Обновяване съдържанието на секторните компетентностни модели чрез: - Разработване на компетентностни модели на идентифицираните нови ключови за първите 20 икономически сектора длъжности; - Актуализиране на компетентностните модели на първите 20 икономически сектора, чрез: o обновяване съдържанието на компетентностните модели на ключовите за секторите длъжности в съответствие с новите изисквания, в т.ч. описание на длъжности, дефиниции на компетенции и описания на поведенчески индикатори, описания на инструменти за оценка и пътища за развитие на включените в моделите компетенции; o интегриране в компетентностните модели на нови, критично важни компетенции и поведенчески индикатори, измерващи степента на тяхното владеене. - Създаване на електронен пул за тестване и актуализиране на секторните компетентностни модели; - Утвърждаване на актуализираните секторни модели от секторните консултативни съвети и Националния съвет за оценка на компетенциите. 1 072 000.00 761 146.26
Създаване на електронен модул за анализ и оценка на потребностите и ефекта от обучение на работната сила в предприятията: Дейността има за цел повишаване на ефективността в планирането на обучения и измерването на ползите и добавената стойност от инвестициите в развитието на работната сила в предприятията. Дейността ще се осъществи в рамките на два етапа, както следва: Първи етап: Разработване на електронния модул за анализ и оценка на потребностите и ефекта от обучение на работната сила в предприятията. Втори етап: Внедряване, валидиране и апробиране на електронния модул: - Пилотно внедряване на електронния модул в 10 предприятия от 5-те нови икономически сектора; - Апробиране и валидиране на разработения електронен модул в първите 20 икономически сектора, обхванати от MyCompetence. 385 000.00 386 038.60
Информиране и публичност: Целта на дейността е да се осигури публичност и информираност на участниците в проекта, целевите групи, заинтересованите страни и широката общественост относно заложените цели и постигнатите резултати в изпълнение на дейностите по проекта. Предвижда се да бъде осъществен набор от дейности за осигуряване на информираност и публичност, както следва: - Организиране на пресконференция при стартиране на проекта, с цел представяне пред широката общественост на целите, дейностите, очакваните резултати и ползи от изпълнението на проекта; - Организиране на заключителна конференция с участие на 50 представители на работодателите от 5-те нови икономически сектора, работодатели от други икономически сектори, организации на социалните партньори, заинтересовани институции, обучаващи институции и др., с цел представяне на постигнатите резултати от изпълнението на проекта и популяризиране на информационната система за оценка на компетенциите MyCompetence; - Разработване, отпечатване и разпространение на 5000 бр. листовки с информация за проекта и очакваните резултати от неговото изпълнение; - Периодично разработване от екипа по проекта и разпространение по електронен път на електронен информационен бюлетин за постигнатите текущи резултати в процеса на изпълнение на проекта; - Разработване на рубрика в интернет страницата на Министерство на труда и социалната политика, секция „Политики“, подсекция „Заетост“, с информация за проекта, постигнатите резултати и връзка с основната интернет страница на MyCompetence; - Разработване и отпечатване на 100 плаката с името на проекта, които ще бъдат поставени на информационните събития по проекта, офиса на проекта, офисите на изпълнителя, който ще бъде избран за изпълнение на основните дейности по проекта и др. - Ще бъдат изработени 50 делегатски пакета, в т.ч. проектиране, дизайн, графично оформление и печат на рекламни материали – папки, чанти, тефтери, химикалки и доставката им на адреса на възложителя с визуализация/брандиране, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. 14 580.00 6 878.40
Администрация и управление: Основна цел на дейността е ефективно управление за навременно изпълнение на дейностите в рамките на проекта. Изпълнението на тази дейност ще осигури техническа и експертна основа за стартиране и изпълнение на дейностите по проекта, съгласно договорните условия. Членовете на екипа на проекта ще реализират задачи за навременното и качествено изготвяне на всички оперативни, технически и финансови документи при изпълнението на проекта. Администрацията и управлението на проекта ще се осъществява на базата на принципа на прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане. 80 413.40 48 710.81

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.