Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 331 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

НМА “Проф. П.Владигеров” е водеща национална институция в областта на класическото музикално образование, като предлага широк спектър от специалности – изпълнителски, теоретични, музикално-технологични  и педагогически, разпределени в две професионални направления 8.3. “Музикално и танцово изкуство” и 1.3. “Педагогика на обучението по...”. Спецификата на образователния процес в Академията изисква внимателен и креативен подход при модернизирането на учебния процес и въвеждането на новите технологии, който да позволи запазването на класическата музикална традиция и методите за нейното предаване през поколенията.   

Проектът е базиран на партньорство с Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство (АМТИИ) в Пловдив, с която НМА споделя обща специфика и професионални направления, с различно развита професионална експертиза, която може да се превърне във фактор за трайно сътрудничество и обмен на творчески ресурси. 

Проектното предложение включва дейности за разработване и въвеждане на съвместни учебни програми с издаване на общи дипломи от партниращите висши училища, както и за разработване и въвеждане на учебни програми с дигитално съдържание, които ще допълнят и разширят спектъра от специалности в НМА и АМТИИ и ще въведат нов компетентностен модел, съобразен и с нуждите на пазара на труда. 

За целите на проекта са предвидени обучения на преподаватели, както и мобилност за обучение и преподаване, които ще повишат капацитета на академичния състав и ще му позволят да работи в новата дигитална среда. Обученията на студенти и докторанти, заедно с предвидените дейности за кариерно ориентиране, ще спомогнат за подобряване на професионалните умения на младите хора и ще подпомогнат работната им интеграция в бъдеще. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми с АМТИИ - Пловдив: Дейността предвижда разработване и въвеждане на 2 съвместни магистърски програми с участието на кандидата и партньора - "Музикално продуцентство" в професионално направление 8.3.”Музикално и танцово изкуство” и "Иновативни технологии в педагогиката на обучението по..." в професионално направление 1.3. “Педагогика на обучението по…”. Магистърските програми ще бъдат разработени за едногодишна форма на обучение. Обучението ще завършва с обща диплома издавана от партньорите. Учебните програми ще отразяват учебното съдържание на всички курсове за целия период на обучение на студентите по съответната специалност от образователно-квалификационната степен и ще включват: - кратка анотация, описваща целите и задачите на обучението по съответната учебна дисциплина, структурата на учебното съдържание и очакваните резултати от обучението; - типа на дисциплините (задължителни, избираеми, факултативни); - броя на присъжданите кредити; - подробно разработено тематично съдържание на отделните дисциплини, с разпределение на учебното време по теми за предвидените в учебния план видове занятия, техническо осигуряване на обучението, методи на преподаване, форми за проверка на знанията, критерии за оценяване, както и списък на препоръчителната литература. Новосъздадените учебни програми ще въвеждат профил на компетентност за специалностите, за които се разработват; ще интегрират хибридни дисциплини, които използват преподаватели от различни области и професионални направления, включително и специалисти от практиката, като същевременно ще поставят акцент върху интердисциплинарния подход. Следва да се отбележи, че в сферата на музикалното образование включването на специалисти от практиката е задължително условие за ефективност на образователния процес и е дългогодишна практика във ВУ по музика. Освен въвеждане на компетентностен модел, мултидисциплинарност и интердисциплинарност, програмите ще насърчават профилната специализация, както и свързаността и ефективното използване на споделени ресурси (човешки, финансови и материални) между партниращите висши училища. В програмите ще бъде предвидена система за актуализация и динамично съответствие с актуалните тенденции и изисквания на пазара на труда. Ще се планира приема на студенти за период от 3 години и ще се търсят възможности за провеждане на студентски стажове и практики, чрез включване на специалисти от практиката за осъществяване на преподавателската дейност. При разработването на учебното съдържание на различните дисциплини ще се предпочитат иновативните форми на преподаване и обучение, включително и проблемно базирано обучение, доколкото то съответства на спецификата на областта. След разработването си програмите ще преминат през процес на одобрение от работна група, с участието на представители на кандидата и партньора, както и представители на национално представителни организации и външни за кандидатстващите организации експерти. Всички разработени програми ще бъдат одобрени по съответния административен ред - гласувани и приети от факултетните съвети на двете висши училища. 36 000.00 396.00
Разработване и въвеждане на програми с дигитално образователно съдържание: Дейността предвижда разработване и въвеждане на 4 програми с дигитално образователно съдържание, една от които разработената по дейност 1 "Иновативни технологии в педагогиката на обучение по...". НМА ще разработи и въведе две от съществуващите учебни програми, една бакалавърска и една магистърска програма, като програми с дигитално образователно съдържание. АМТИИ ще разработи и въведе една магистърска учебна програма като програма с дигитално образователно съдържание. Учебните програми ще отразяват учебното съдържание на всички курсове за целия период на обучение на студентите по съответната специалност от образователно-квалификационната степен и ще включват: - кратка анотация, описваща целите и задачите на обучението по съответната учебна дисциплина, структурата на учебното съдържание и очакваните резултати от обучението; - типа на дисциплините (задължителни, избираеми, факултативни); - броя на присъжданите кредити; - подробно разработено тематично съдържание на отделните дисциплини, с разпределение на учебното време по теми за предвидените в учебния план видове занятия, техническо осигуряване на обучението, методи на преподаване, форми за проверка на знанията, критерии за оценяване, както и списък на препоръчителната литература. Учебните програми ще въвеждат профил на компетентност за специалностите, за които се разработват; при възможност ще интегрират хибридни дисциплини, които използват преподаватели от различни области и професионални направления, включително и специалисти от практиката, като същевременно ще поставят акцент върху интердисциплинарния подход и възможността за дигитализиране на образователното съдържание. При разработването на учебното съдържание на различните дисциплини ще се предпочитат иновативните форми на преподаване и обучение, включително и проблемно базирано обучение, доколкото то съответства на спецификата на областта. След разработването си програмите ще преминат през процес на одобрение от работна група, с участието на представители на кандидата и партньора, както и представители на национално представителни организации и външни за кандидатстващите организации експерти. Всички разработени програми ще бъдат одобрени по съответния административен ред - гласувани и приети от факултетните съвети на двете висши училища. 79 000.00 0.00
Разработване на дигитално образователно съдържание : Основна цел на дейността е създаване на дигитална образователни среда, осигуряваща непрекъсната интелектуална стимулация и възможности за електронно дистанционно обучение. В рамките на дейността ще бъде разработено дигитално образователно съдържание за 4-те учебни програми, разработени по Дейност 2. Ще бъдат дигитализирани всички дисциплини, които дават възможност за това, но не по-малко от 60% от дисциплините във всеки учебен план. Дигиталното образователно съдържание ще бъде създадено и организирано посредством софтуерната платформа, закупена по проекта и за целите на проекта и ще включва: - електронни ресурси - презентации, учебни материали и помагала, методически пособия, звукови материали, тестове, задачи за самостоятелна работа, които ще бъдат свободно достъпни от цифрови устройства (компютър, таблет, телефон), с възможности за разпечатване от потребителя; - ресурси с дигитално образователно съдържание (ДОС) – интерактивни и високо мултимедийно наситени материали, представляващи комбинация от текст, графика, хиперлинкове, визуални и звукови компоненти, вкл. анимация. Ресурсите с ДОС ще включват и видео-лекция от водещия дисциплината преподавател, демонстрационни видео-материали онагледяващи практическата част по дисциплината, материали за виртуална реалност, като всички елементи ще бъдат свързани логически и ще се подчиняват на общата дидактическа идея на курса. 113 937.00 0.00
Внедряване на дигитално образователно съдържание и електронни ресурси в образователния процес : Дейността обхваща внедряването на дигитално образователно съдържание и електронни ресурси в обучението по учебни дисциплини от разработените в рамките на проекта учебни програми. За реализацията на тази дейност ще бъдат използвани закупените по Дейност 5 софтуер и ИКТ оборудване и периферия. В рамките на дейността ще бъдат създадени виртуални учебни зали по отделните дисциплини, които ще бъдат обединени в платформа за обмен на дигитално образователно съдържание. Платформата ще обедини всички курсове с разработено дигитално съдържание и на идейно ниво ще формира виртуална академия - с онлайн учебни материали, с възможност за моделиране на образователни курсове и среда за онлайн комуникация и сътрудничество, с възможност за аудио и видео конференции и групова онлайн работа на студенти за целите на образователния процес. Дейността ще обхване и прилагането на дигитално образователно съдържание и електронни ресурси в процеса на обучение по учебни дисциплини от разработените в рамките на проекта учебни програми чрез преподавателска дейност. В учебния процес ще бъдат включени както хабилитирани, така и нехабилитирани преподаватели, автори на програми с дигитално образователно съдържание, създадени в рамките на проекта. 45 600.00 0.00
Закупуване на софтуер и ИКТ оборудване, необходими за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание и програми в образователния процес.: За целите на проекта и по специално за дигитализацията на учебното съдържание на предвидените в проекта програми ще бъде закупена софтуерна платформа за управление на електронни ресурси и дигитално образователно съдържание, която ще предоставя възможност за подобряване на цялостното функциониране на учебната дейност чрез създаване на съвременна информационна среда за реализиране на учебните процеси. Софтуерната платформа ще позволи внедряване на дигитално образователно съдържание и електронни ресурси в образователния процес по създадените и дигитализирани в рамките на проекта учебни програми, като ще предлага функционалност за създаване на елктронно съдържание и последващото му многократно ползване, възможности за моделиране на образователни курсове, възможности за добавяне на информация и ресурси - документи, презентации, изображения, хиперлинкове, аудио и видео файлове, възможности за създаване на тестове за проверка на знанията и др. Едновременно с това платформата ще позволява планирането и организирането на курсовете с ДОС, чрез генериране на графици, поставяне на оценки, извеждане на справки и статистически данни за успеваемост и качество на обучението. Платформата ще осигури среда за онлайн комуникация и сътрудничество (форуми, вътршносистемна поща, възможност за интеграция на функционалности за аудио и видео конференции), възможности за групова онлайн работа на студенти за целите на образователния процес, поддържане на виртуален вътрешносистемен речник, както и управление на учебната документация по 
специалности, дисциплини, учебни планове, изпитни протоколи, въвеждане и обработка на студентски досиета, генериране на дипломи и академични справки. За инсталиране на платформата и съхраняване на дигиталното съдържание ще бъде закупен сървър с прилежащ масив и UPS. Системата ще се инсталира в НМА "Проф. П.Владигеров" и ще позволи споделяне на дигитално съдържание с възможност за отдалечен достъп на преподаватели и студенти, включени в курсове със ДОС, разработени по проекта. Системата ще се използва съвместно, като споделен ресурс с партньора, за създаване и внедряване на ДОС и електронни ресурси за програмите, създадени по проекта, както и за обучение на студенти от двете висши училища по съвместните програми и програмите с дигитално съдържание. Проектното предложение предвижда и закупуване на ИКТ оборудване и специализиран софтуер, необходими за разработването на дигитално образователно съдържание и внедряването му в учебния процес. За целта ще бъдат закупени телевизионни екрани със стойки, дисплеи, интерактивни дъски, проектори, лаптопи, MIDI клавиатури, звукови монитори, слушалки, специализиран софтуер за компютърен нотопис, звуков синтез и виртуални инструментални библиотеки. Всички активи са необходими за разработването и въвежданета на новите учебни програми, за разработването и въвеждането на дигитално образователно съдържание и електронни ресурси и за внедряването им в образователния процес. 430 100.00 370 680.00
Обучения на преподаватели в България: Дейността предвижда обучение на преподаватели от НМА и АМТИИ, обучаващи студенти по ПН 8.3. и 1.3. Ще се проведат курсове за придобиване и/или усъвърш. на чуждозиковите умения по англ. ез., вкл. такива свързани с проф. термин. Ще бъдат организ.и курсове за придобиване и/или усъвърш. на дигит. умения, както и умения за използване на ИКТ- базирани иновационни образ. технологии. В рамките на дейността ще се провеждат продължаващи обуч.с различна продълж., на базата на индивид. заявления. Всеки препод. ще има право да премине 5 обучит. курса - 2 езикови и 3 за дигитални умения. Ще се формират групи, в зависимост от идентиф. нужди от обуч. по конкр. теми. Организ. и провеж. на курсове по англ. ез. за придобив. и/или усъвърш. на чуждоез. умения на преподав. Предвиждат се курсове за 2 нива на компетентност, съгласно Европ. ез. рамка: ниво на владеене – основно (А1 и А2); самостоятелно (В1и В2). Ще бъдат организирани и курсове за специализ. англ. ез. за академ. цели. Курсовете, които ще са за нива А и В ще са с продълж. 160 ч., а англ. за академ. цели - 80 ч. Предвижда се обуч. на 160 преподаватели - 100 от НМА и 60 от АМТИИ. Планира се 120 препод. да преминат по 2 обуч. с продълж. 160 ч., а 40 препод. – с продълж. 80 ч. Брой на препод., които ще бъдат включени в планир. обуч. за придобиване/усъвърш. на чуждоез. умения от страна на кандидата и партньора: Англ. ез. - основно ниво (А1, А2): Кандидат - 100 ; Партньор - 50 Англ. ез. - самостоят. ниво (В1, В2): Кандидат - 90; Партньор - 50 Специализ. англ. ез. за академ. цели: Кандидат - 30; Партньор - 20 Организиране на курсове за усъвършенстване на дигитални умения. Предвидено е организирането на два общи за партньорите тематични курса „Работа с платформи за електронно обучение“, и „Разработване на интерактивни мултимедийни ресурси“, както и един курс "Работа с ИКТ устройства за създаване и внедряване на ДОС и електронни ресурси", специфично за нуждите на кандидата. Курсовете ще бъдат интензивни с продължителност от по 24 академични часа. Предвижда се обучението на 150 преподаватели разпределени, както следва – от НМА – 100 преподаватели, от АМТИИ 50 преподаватели. Планира се 150 преподаватели да преминат по 2 или 3 обучения с продължителност 24 ч. Обученията на преподаватели ще бъдат удостоверени с документ (удостоверение или сертификат) за успешно приключило обучение по съответната тема. Необходимост: 1. Чуждоезиковите обучения, и по специално обучението по английски език, е ключово за модернизацията на учебния процес в НМА и АМТИИ. От една страна, ще позволи свободно ползване на литература на английски език и ресурсите на глобалната мрежа за създаване на дигитално съдържание за обучение, което е в синхрон с европейските изисквания и постижения. От друга, ще даде възможност за развитие на езиковите умения на академичния състав с цел въвеждане и акредитиране на обучение на английски език, както и за създаване на съвместни учебни програми с обща диплома с европейски висши училища. Добрата чуждоезикова подготовка ще подпомогне реализацията и ефективността на различните типове мобилности на преподавателите в рамките на проекта. 2. Въпреки професионалната си специфика - висше образование в сферта на изкуствата, НМА и АМТИИ имат за цел да развиват нови форми на обучение и преподаване, свързани с дигиталните технологии и дигиталната трансформация на образованието у нас. Това е особено приложимо при специалностите, които използват технологии, както и педагогическите програми. За тази цел е необходимо непрекъснато повишаване на квалификацията на преподавателския състав чрез обучения за усъвършенстване на дигиталните умения. В рамките на проекта ключови за реализацията на дейностите са уменията за ползване на платформи за електронно обучение, уменията за разработване на интерактивни мултимедийни ресурси и за работа с ИКТ устройства за създаване и внедряване на ДОС и електронни ресурси. 284 400.00 135 576.00
Краткосрочни специализации в асоциираните партньори: Дейността предвижда краткосрочна мобилност с цел обучение и преподаване на преподаватели от партниращите висши училища в институциите на асоциираните партньори. Краткосрочните специализации в асоциираните партньори ще бъдат насочени към въвеждане на иновативни методи на преподаване, придобиване и усъвършенстване на дидактически знания и умения, усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология, придобиване иусъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ- базирани иновационни образователни технологии, развиване на социална и етична отговорност, придобиване и усъвършенстване на умения за „проблемно базирано“ преподаване. Проектът предвижда двуседмична и едномесечна форма на специализация, тъй като по-дългосрочните форми ще изискват заместване на титуляра по съответната дисциплина, което при спецификата на музикалното образование не е приложимо за голяма част от специалностите. 318 156.00 120 147.00
Изходяща мобилност на студенти, докторанти, постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени, в т.ч. мобилност за обучение и мобилност за научноизследователска дейност: Дейността ще бъде разделена на две части: - Мобилност за обучение на студенти и докторанти; - Мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени. Проектът предвижда изходяща мобилност на студенти и докторанти с продължителност 3 месеца, като кредитите, придобити в резултат на проведената мобилност за обучение ще бъдат признати от съответното висшето училище – кандидат или партньор. Периодът на обучение в чужбина ще бъде част от учебната програма на студента за придобиване на степен в кратък цикъл, първи цикъл (бакалавърска или равностойна образователна степен), втори цикъл (магистърска или равностойна образователна степен) и трети или докторски цикъл. Изходящата мобилност за обучение може да се отнася до всяка тематична област или академична дисциплина от учебната програма на студентите или докторантите. Предвижда се изходящата мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени също да бъде с продължителност 3 месеца, като може да включва една или повече от следните дейности: - обучение и обмяна на опит; - преподаване; - изпълнение на научноизследователски задачи. 285 729.00 82 116.00
Мултиплициране на резултатите от проведените краткосрочни специализации чрез споделяне на преподаватели между българските висшите училища, участващи в проекта : Дейността включва обучение на студенти от висшето училище на кандидата/партньора, от преподаватели на другото висше училище, участващо в проекта. В изпълнението на дейността ще бъдат включени единствено преподаватели, които в рамките на проекта са завършили краткосрочна специализация в чужбина. В рамките на проекта, преподавателите от НМА и АМТИИ ще бъдат включени съвместно в основните дейности по проекта – създаването на нови учебни програми и дигитализацията на учебно съдържание за тези програми. Възможността за осъществяване на изходяща мобилност за преподаване и споделяне на придобития опит чрез обмяна на преподаватели между партниращите ВУ (споделени преподаватели) ще подпомогне внедряването на новите програми и ще затвърди партньорството на двете институции. 25 340.00 0.00
Кариерно ориентиране на студенти: Дейността има три основни направления: - Организиране на кариерни борси, съвместно с партниращите висши училища - НМА и АМТИИ, и национално представителни организации на работодателите и на работниците и служителите; - Изграждане на система за проследяване на реализацията на завършилите студенти в първата година след дипломирането. - Създаване на мрежа от кариерните центрове на НМА и АМТИИ Дейността е насочена към подпомагане на професионалното ориентиране на студентите чрез кариерните центрове на висшите училища. За целта ще бъдат организирани и проведени 2 кариерни борси - в София и Пловдив, с участието на партниращите висши училища, работодатели, студенти и заинтересовани лица. Кариерните борси ще осигурят тристранна среща между студенти, висши училища и работодатели и по този начин ще дадат обратна връзка за параметрите и качеството на учебния процес, както и за нуждите на пазара на труда; ще подпомогнат оптимизацията на учебния процес и ще срещнат студентите с евентуалните бъдещи работодатели. Екипът за управление ще разработи механизъм за избор на представителите на целевите групи, които ще се включат като участници в кариерните борси. Дейността ще се ръководи от Координатора по проекта. В рамките на проекта ще бъде разработена система и осигурени механизми за проследяване на реализацията на дипломираните студенти. Подобна информация съществува и в момента в партниращите висши училища, но не е систематична и структурирана. Ще бъде създадена база данни, която ще бъде обновявана непрекъснато и ще се използва за подобряване на връзката висше училище - работодатели. Финалната стъпка в дейността ще бъде създаването на обща информационна мрежа на кариерните центрове на партниращите висши училища с база данни за потенциални работодатели за конкретни позиции за стаж, за постоянна работа, за почасова работа, за работа по проекти или конкретни задания и други. 70 000.00 0.00
Студентски клубове за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност: Дейността ще се осъществява на ниво висше училище кандидат/партньор. В рамките на дейността, с помощта на Студентските съвети към висшите училища, ще бъдат създадени студентски клубове за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност, които ще работят за създаването на необходимата среда за развитието на студентите. Ще бъдат проведени и специализирани обучения в рамките на 40 часови курсове, които ще завършват със сертификат/удостоверение, с името на студента, наименованието на курса, периодът на провеждане и броя учебни часове 111 000.00 32 220.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.