Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Основният резултат, който ще се постигне с реализацията на проекта е рехабилитиран участък с дължина 25,221 км. Път II-23 обслужва 2 области Русе и Разград, осъществява връзка между областните центрове Русе и Разград, и между общините Русе и Кубрат с двата областни центъра. Пътната отсечка осигурява връзка с път I-2 и път II-49. С подобряването на транспортно-експлоатационните качества на пътния участък, ще се осигурят безопасност на движението и комфорт на пътуващите жители на с. Тетово и с. Беловец до гр. Русе и гр. Кубрат, ще бъде удължен експлоатационния живот на пътя. Подобрените условия за преминаване по участъка ще окажат благоприятно въздействие върху целевите групи по настоящия проект и крайните бенефициенти–населението на  общини Русе и Кубрат, ще допринесе за подобряване на качеството на живот и работна среда, осигуряването на нови възможности за повишаване конкурентно способността в региона и достъпността до TEN-T мрежата на товари и пътници в рамките на региона, с което се постига и целта на настоящата схема за предоставяне на БФП.
Основните дейности, заложени за успешната реализацията на проекта са:
-Сформиране на екип за управление на проекта, който ще управлява и координира всички дейности и участници, ангажирани в реализацията на инвестиционното предложение
-Избор на Изпълнител за извършване на СМР и дейности по информация и публичност на проекта, подписване на договор с него и извършване на рехабилитация на обекта; 
-Избор на Изпълнител на строителен надзор (Консултант), сключване на договор с него и извършване на консултантски услуги за упражняване на независим строителен надзор по време на строителството и през гаранционния период за обекта
-Упражняване на авторски надзор върху изпъленението на СМР   
-Изпълнение на мерките по информация и публичност на проекта
-Въвеждане на обекта в експлоатация, изпълнение на дейностите по проекта, верификация на разходите и отчитане на постигнатите резултати
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: ЕКИП ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Сформиране на екип за управление на проекта, разпределение на функциите. След представяне на проектното предложение със Заповед ще бъде определен екип за управление на проекта, включващ експерти от Агенция “Пътна инфраструктура”. Определянето на членовете на екипа ще бъде съобразено с изискванията на ПМС № 189 от 28 юли 2016 г. за определяне на националните правила за допустимост на разходите по програмите съфинансирани от Европейските структурни инвестиционни фондове за програмен период 2014 - 2020 г и Закона за управление на средствата от Европейските структурни инвестиционни фондове. При избора на членовете на екипа се прилагат утвърдени от УС на АПИ Правила за избор на членове и работа на екипите за управление на проекти на Агенция „Пътна инфраструктура”, финансирани със средства от Оперативна програма „Региони в растеж” (2014-2020). 207 651.34 207 800.48
Строително-монтажни работи: Дейността включва: 2.1.Провеждане на тръжна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител. Изготвена е тържна документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на СМР от експерти на АПИ в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. На 08.05.2019 г. г. с № 00044-2019-0029 е обявена обществена поръчка с предмет: "Определяне на изпълнител за строителството на 6 /шест/ обекта – Лот 31, Лот 32, Лот 33, Лот 34, Лот 35 и Лот 36 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позиции. На 14.06.2019 г. са отворени офертите на участниците в процедурата. След преглед и оценка от комисията на представените оферти ще бъде изготвено на решение за класирането на офертите в съответствие със заложената в тържната документация методика за оценка на офертите за избор на изпълнител. След публикуване на решението и изтичане на законно установения срок за обжалването му , ще бъде сключен договор с избрания изпълнител. 2.2.Изпълнение на СМР Началото на строителството започва със съставянето на Протокол (Образец) 2а, с което изпълнителят е въведен на строителната площадка. Изпълнителят: - извършва геодезическо заснемане на теренната основа на базата, на който се прави съпоставка между проектните и екзекутивните данни и се уточняват евентуални различия в количествата на съответните видове работи за изпълнение на Строежа. - изготвя и предоставя актуализирана технологично-строителна програма, с включен в нея линеен график за изпълнение на СМР. С одобрението на технологично-строителната програма започва и същинското строителство на обекта. - извършва строително-монтажни дейности съгласно одобрения технически проект, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договора и Законовите разпоредби. По време на строителството Изпълнителят следва да: - поема пълна отговорност за качественото и срочно изпълнение на дейностите по договора; - съставя пълно и правилно всички актове и протоколи; - осъществява лабораторен контрол с акредитирана строителна лаборатория при спазване на действащите нормативни документи; - взема необходимите мерки за опазване на пътищата ползвани от него по време на строителството и за сигурността на преминаващия пътен трафик; - следи за осигуряването на временната организация по време на строителството; - спазва изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; - не допуска увреждане на трети лица и имоти; - следи за годността на Строежа за въвеждане в експлоатация; Изпълнителят съхранява на строежа Заповедна книга, в която се вписват всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР, издадени от оправомощени за това лица и специализирани контролни органи съгласно Закона за устройство на територията. След изпълнението на Строежа до степен на Съществено завършване, Изпълнителят изготвя екзекутивна документация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията и уведомява за готовността си да предаде Строежа. След извършване на успешни изпитвания на обекта се съставя Констативен акт (Образец) 15 за установяване годността за приемане на строежа. Изпълнителят представя Сертификат за приключилите СМР (Сертификат за съществено завършване). 25 639 507.76 22 811 078.21
Авторски надзор: Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект, съгласно сключен договор за проектиране на обекта, с който е възложено и упражняването на авторски надзор по време на строителството. Ще се упражнява авторски надзор в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: -Подписване на протоколи и актове съгласно ЗУТ и сключения договор; -Обсъждане и промяна на конструктивните решения; -Одобряване на конструктивни решения; -Изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; -Изменение на проектни части по време на работа; -Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; -Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; -Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; -Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); -Проектантът съгласува екзекутивни чертежи -Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; -При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа; 8 482.00 0.00
Строителен надзор: Изпълнението на дейността включва: 4.1.Провеждане на тръжна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител Изготвена е тържна документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на строителен надзор от експерти на АПИ в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. На 17.12.2018 г. с № 00044-2018-0121 е обявена обществена поръчка с предмет:"Определяне на изпълнител на консултантска услуга във връзка със строителството на 6 /шест/ обекта – Лот 31, Лот 32, Лот 33, Лот 34, Лот 35 и Лот 36 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позиции". На 01.02.2019 г. са отворени офертите на участниците в процедурата. След преглед и оценка от комисията на представените оферти ще бъде изготвено на решение за класирането на офертите в съответствие със заложената в тържната документация методика за оценка на офертите за избор на изпълнител. След публикуване на решението и изтичане на законно установения срок за обжалването му , ще бъде сключен договор с избрания изпълнител. 4.2. Изпълнение на строителен надзор Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на Закон за устройство на територията (ЗУТ) и ще включва: осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект и изискванията на ЗУТ, контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, необходими за оценка на строителните дейности във връзка с изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на Министъра на РРБ за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на СМР на обекта с подписан констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – образец 15 , от изпълнителя на строителния надзор ще бъде извършено геодезическо заснемане в съответствие със Закона за кадастъра и с цел предоставяне на данните от заснемането на Агенцията по кадастър за отразяване в регистрите. За окончателно извършване на услугите по етапа на изпълнение на строежа се определя датата на въвеждане на Строежа в експлоатация 464 400.00 351 783.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: Целта на тази дейност е след приключването на рехабилитацията на път II-23 Русе–Кубрат от км 21+550 до км 46+771, с обща дължина 25,221 км , области Русе и Разград, обекта да се въведе в експлоатация. За тази цел е необходимо: заплащане на необходимите такси за въвеждане на строежите в експлоатация, изготвяне на необходимите актове и протоколи съгласно ЗУТ, организиране на Държавна приемателна комисия и подписване на Протокол за установяване на годността за ползване на строежа – Образец 16 и въвеждане на строежа в експлоатация. 20 000.00 16 600.00
Мерки за информация и публичност: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него. Постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Част от дейностите по изпълнение мерките по информация и комуникация ще бъдат изпълнявани от изпълнителя на СМР. Дейността включва: 1. Провеждане на тържна процедура с предмет "Изработване и доставка на рекламни материали – Лот 31, 32, 33, 34, 35 и 36 на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 и подписване на договор с избрания изпълнител: Ще бъде изготвена тържна документация в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. Ще бъде обявена обществена поръчка за избор на изпълнител на дейността. Обществената поръчка ще бъде възложена чрез провеждане на открита процедура по реда на ЗОП, като за целта ще бъде обявена процедура, включваща няколко обособени позиции, които обхващат проектни предложения за кандидатстване за финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. Възлагането на изпълнение на дейността ще се извърши след провеждането на процедурата, класирането на офертите в съответствие със заложената в тръжната документация методика за оценка на офертите и сключване на договор с избрания изпълнител. 2. Дейности, които ще бъдат изпълнявани от изпълнителя на СМР: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него. Постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Част от мерките по информация и комуникация за проекта ще бъдат изпълнявани от избраният изпълнител на СМР, съгласно сключен договор. 20 241.60 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.