Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Предложението за изпълнение на инвестицията предвижда  мерки за енергийно обновяване на сграда за спорт – Зала по борба, гр. Бобов дол и ще допринесе за постигане на енергийно ефективно обновяване на сграда за спорт, чрез прилагане на високоефективни енергийни мерки; намаляване на разходите за енергопотребление, което ще доведе и до спестяване на публичен ресурс; подобряване на условията в сградите за спорт. В резултат на предвидените дейности се очаква енергийно обновена сграда за спорт – Зала по борба, гр. Бобов дол, да постигне на минимум 30 % от спестяванията на първична енергия на сградата, достигане на клас на енергопотребление минимум „B“ след прилагане на енергоспестяващи мерки, подобряване на експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор : За изпълнение на дейността ще бъде избран изпълнител по реда на ЗОП и поднормативната уредба по неговото прилагане. Обществената поръчка включва дейности с повече от един обект по чл. 3 от ЗОП, с оглед на което и в съответствие с чл. 11, ал. 1 от ЗОП поръчката се възлага по реда, приложим за обекта, който характеризира дейностите - основен предмет на поръчката. Обект на обществената поръчка е „строителство” по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 1, б. „б“ от ЗОП – проектиране и изпълнение на строеж по смисъла на § 2, т. 51 от ДР на ЗОП. Предметът на дейността е инженеринг – проектиране, изпълнение на строително -монтажни работи по прилагане на мерки за енергийна ефективност и упражняване на авторски надзор, както следва: Проектиране – изготвяне на проект фаза: технически в съответствие с изискванията на ЗУЯТ и Наредба №4/21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инв. проекти. Техн. проект подлежи на съгласуване и одобряване и е основание за издаване на разрешение за строеж за изпълнение на строителството. Проектните решения служат за оценка на съответствието с изискванията към строежите по чл. 169 ЗУТ; започването и изпълнението на строителството до завършването на обекта. В процеса на строителството проекта се допълва с необходимите работни чертежи и детайли за уточняване на проектните решения в степен, позволяваща изпълнението на всички видове строителни и монтажни работи (СМР). Инв. проект за изпълнение на енергийното обновяване на сгради следва да гарантира спазването на нормативните изисквания относно влагане на материали и компоненти, които не застрашават живота и здравето на хората и не увреждат околната среда – не отделят отровни газове и опасни частици, не излъчват радиация, не замърсяват водата или почвата. Неразделна част от проекта е „ПУСО“ с обхват и съдържание, съгласно Наредба за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали. Изпълнение на строително - монтажни работи СМР - са работи, чрез които ще се осъществи прилагане на мерките за ЕЕ и мерките за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници, в т. ч. и съпътстващите ги такива, необходими за изпълнение на мерките. Изпълнението на СМР се извършва в съответствие с част трета „Строителство“ от ЗУТ и започва след влизане в сила на разрешението за строеж за обекта и след подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа. Предвидените СМР се извършват съгласно издадените стр. книжа в съответствие с изискванията на ЗЕЕ, ЗЕ, Закона за енергията от възобновяеми източници, ЗУТ и на подзаконовата нормативна уредба за тяхното прилагане. Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и приемане на СМР, и въвеждане на обекта в експлоатация ще се удостоверява със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба №3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. След завършване на строежа участниците в строителството, съставят констативен акт, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1 и 3 и условията на сключения договор. Към този акт се прилагат и протоколите за успешно проведени единични изпитвания на машините и съоръженията. С този акт се извършва и предаването на строежа от строителя на възложителя. Упражняване на авторски надзор - Авторският надзор по време на строителството се осъществява от проектанта при условията и по реда, определени с наредбата по чл. 169, ал. 4 от ЗУТ, и въз основа на договор с възложителя. Авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. 719 081.93 0.00
Оценка на съответствие на проекта, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ и упражняване на строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ: За изпълнение на дейността ще бъде избран изпълнител по реда на ЗОП и поднормативната уредба по неговото прилагане. Обект на обществената поръчка е „услуга” по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП. Община Бобов дол сключва договор с изпълнител за осъществяване на настоящата дейност въз основа на проведена процедура по реда на ЗОП и поднормативната уредба по неговото прилагане. Предметът на дейността е осъществяване на функциите на Консултант, който въз основа на писмен договор с възложителя да извършва оценяване на съответствието на инвестиционния проект и упражнява строителен надзор по смисъла на чл.166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Инвестиционните проекти подлежат на съгласуване и одобряване и са основание за издаване на разрешение за строеж. Оценката за съотв. се извършва като компл. доклад, съставен от регистрирана фирма - консултант, несвързана с проектанта - за обекти от първа до пета категория задължително. Оценката за съответствие по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ на инвестиционните проекти във фази технически се извършва като част от комплексния доклад по чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ, от консултанта, вписан и в регистъра по чл. 44, ал. 1 от ЗЕЕ за извършване на дейностите по чл. 43, ал. 1 от ЗЕЕ. Стр. надзор се упражнява от консултант за строежите от първа до пета категория. Консултантът застрахова професионалната си отговорност за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След прислючване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя по смисъла на чл.168, ал.6 от ЗУТ. Окончателният доклад трябва да бъде съставен и подпечатан от лицето, упражняващо строителен надзор, и подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, определени за надзор на строежа по съответните части. Лицата, които упражняват строителен надзор, носят отговорност за щети, които са нанесли на възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. След завършване на строежа, се съставя технически паспорт на строежа в съответствие с чл.176а и чл.176б от ЗУТ. 3 600.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одит. : За изпълнение на дейността ще бъде избран изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и поднормативната уредба по неговото прилагане. Обект на обществената поръчка е „услуга” по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП. Община Бобов дол в качеството й на краен получател на средствата, сключва договор с изпълнител за осъществяване на настоящата дейност въз основа на проведена процедура по реда на Закона за обществените поръчки и поднормативната уредба по неговото прилагане. Изготвянето на оценки за енергийни спестявания се извършват от лица, вписани в регистъра по чл. 44, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Условията и редът за извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради, на части от сгради, изготвянето на оценка за съответствие на инвестиционните проекти с изискването за енергийна ефективност, както и условията и редът за изготвяне на оценка на енергийните спестявания се определят с наредба, издадена от министъра на енергетиката и министъра на регионалното развитие и благоустройството по чл.48 от ЗЕЕ. 1 800.00 0.00
Разходи, свързани с въвеждане на обекта в експлоатация: След завършване на строежа възложителят, проектантът, строителят и лицето, упражняващо строителен надзор, съставят констативен акт, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1 и 3 и условията на сключения договор. Към този акт се прилагат и протоколите за успешно проведени единични изпитвания на машините и съоръженията. С този акт се извършва и предаването на строежа от строителя на възложителя. Условията и редът за регистриране въвеждането в експлоатация на строежите от четвърта и пета категория по чл. 137, ал. 1 и 2 ЗУТ на територията на Република България от органа, издал разрешението за строеж, независимо от източника на финансиране, е определен в НАРЕДБА № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. Органът, издал разрешението за строеж, регистрира въвеждането в експлоатация, като издава удостоверение за въвеждане в експлоатация за строежите от четвърта и пета категория по чл. 137, ал. 1, т. 4 и 5 ЗУТ. 1 200.00 0.00
Управление на проекта и информация и публичност: За изпълнение на дейността ще бъде определен екип за управление на проекта в съответствие с изискванията на чл.12 на ПМС № 157 от 7 юли 2022 г. за определяне на органите и структурите, отговорни за изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост на Република България и на техните основни функции. Служителите на община Бобов дол, участващи в изпълнението на инвестицията и членовете на екипа за управление подписват: Декларация за запознаване с определението за нередност, измама и корупция съгласно приложение; Декларация за липса на конфликт на интереси по образец. Екипът за управление на проекта ще осъществи цялостно административно, техническо и финансово управление на проекта, в т.ч.: планиране на средствата; подготовка и провеждане на процедури по реда на ЗОП за избор на изпълнители; подготовка и изпращане на документи за осъществяване на предварителен и последващ контрол на процедурите за обществени поръчки; верифициране на разходите; извършване на разплащания с изпълнителите на дейности, в рамките на съответния проект; осчетоводяване на стопанските операции и разплащанията; мониторинг и докладване; подготовка и представяне на финансово технически отчет; водене на точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяващи изпълнението на договора за финансиране, използвайки подходяща и адекватна счетоводна система, която осигурява аналитичност на отчитането на ниво договор; създаване и поддържане на текущ архив по проекта. За изпълнение на дейността ще бъде избран изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и поднормативната уредба по неговото прилагане. Обект на обществената поръчка е „услуга” по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП. Община Бобов дол в качеството й на краен получател на средствата, сключва договор с изпълнител за осъществяване на дейности по информация и публичност въз основа на проведена процедура по реда на Закона за обществените поръчки и поднормативната уредба по неговото прилагане. С изпълнение на настоящата дейност се осигурява прилагане на подходящи мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост; информиране обществеността за получената подкрепа, чрез: публикуване на уебсайта на кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС; по време на изпълнението на инфраструктурния проект на видимо място се поставя временен билборд с големи размери. Допустимо е на билборда да бъде визуализирано логото/емблемата/гербът на бенефициента, както и стойността на съфинансирането в случай, че има такова. Постоянна обяснителна табела (плакат) се поставя до една седмица след отстраняване на билборда. Табелите съдържат същите основни елементи като билборда. Организиране на минимум две публични събития (встъпителна и финална пресконференция) в процеса на изпълнение на проекта. 11 330.30 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.