Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 225 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Софтгруп AД е иновативна българска ИТ компания, създадена през 2003 г. и специализирана в областта на проектирането, разработването, внедряването и персонализирането на готови софтуерни продукти. Фирмата разработва и предлага интелигентни софтуерни решения с приложение в дейността на компаниите, работещи в хранително-вкусовата, зърнената и фармацевтичната индустрии, като продуктовото портфолио включва разработването и внедряването на производствени изпълнителни системи, лабораторни информационни системи, системи за управление на лабораторна информация и системи за сериализация и проследяване на продукти. Изпълнението на настоящия проект е пряко насочено към постигането на основната цел на дружеството в средносрочен план - увеличаване на капацитета за проектиране, разработване, персонализиране и внедряване на софтуерни продукти посредством закупуването, инсталирането и въвеждането в експлоатация на съвременна сървърна система, дисков масив и суич, които ще осигурят необходимите технологични възможности за изграждането на нова среда за разработване на софтуер, симулация на реална клиентска среда и предоставяне на “cloud” (облачни) услуги на клиенти. За постигането на тази цел, в рамките на проекта предвиждаме да бъдат изпълнени дейности за подобряване на процеса на проектиране, разработване, персонализиране и внедряване на софтуерни продукти, и предоставяне на облачни услуги, както и дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Тези дейности ще осигурят съществено увеличаване на капацитета на дружеството за проектиране и внедряване на интелигентни софтуерни решения и предлагане на cloud услуги, увеличаване на броя на клиентите, повишаване на производителността с 33,84%, както и нарастване на приходите от износ с 67,28% в резултат на увеличаването на услугите, предоставяни на чуждестранни клиенти като пряк резултат от инвестициите по проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на сървърна система – 1 бр., дисков масив – 1 бр. и суич- 1 брой): Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на нова сървърна система, дисков масив и суич, които са пряко необходими за подобряване на процеса на предоставяне на основните услуги, предлагани от Софтгруп ООД – те включват проектиране, разработване и персонализиране на софтуерни продукти, тяхното внедряване / имплементиране, и валидирането, както и предоставяне на облачни услуги. Панираното за закупуване оборудване е изцяло предназначено за изграждането на нова среда за разработка на софтуерни приложения за клиентите на компанията, за изграждането на тестови платформи за клиенти, както и среда за предоставяне на облачни услуги. С това компанията ще си осигури съществено подобряване на процеса на предоставяне на всички основни услуги и конкретно: 1/ Подобряване на процеса на проектиране и разработване на софтуерни приложения - новата среда за разработка на софтуер ще осигури възможности за прехвърлянето на всички станции на виртуални машини. За сравнение без необходимото сървърно оборудване към момента един разработчик нормално ползва система с един процесор, 2GB памет и 80GB дисково пространство. Ако това е физически компютър и на същия разработчик му се наложи да използва 4 процесора, 8GB памет и 500GB дисково пространство, то той трябва да прехвърли цялата си среда за работа на по-мощна платформа, само за целите на дадена разработка за един клиент. Процесът по прехвърляне и „оживяване” на средата за разработка съответно отнема няколко дни. Ако обаче тази система е виртуална машина, което ще бъде постигнато след внедряване на новото оборудване по проекта, процесът по прехвърляне ще протича автоматично и съответно съществено ще се съкрати времето и ще се оптимизира процеса на дизайн и разработването на предлаганите софтуерни решения. 2/ Инвестицията по проекта ще осигури и съществено подобряване на процеса на персонализиране и внедряване на софтуерни продукти - втората система, която ще бъде изградена благодарение на новата сървърна конфигурация, дисковия масив и суич, ще бъде системата за симулация на средата на клиента. Клиентите на Софтгруп ООД са предимно големи предприятия със сложна инфраструктура. Процесът на провеждане на тестовете на даденото софтуерно приложение за всеки клиент към момента изисква наличието и използването средно на 6 до 10 сървъра. Със закупуването на новото оборудване ще могат да бъдат създавани 10 нови виртуални машини за целите на тестването на проекта на дадения клиент, като т. нар. виртуални клиентски машини ще бъдат конфигурирани за провеждане на тестовете на разработвания софтуер. За по-голяма яснота, следва да поясним, че виртуализацията представлява процес, при който една физическа машина (в този случай сървър) се разделя на няколко независими виртуални машини. Всяка виртуална машина може да се разглежда като отделна такава, като за нея се заделя определен физически ресурс, според конкретните нужди. 3/ Подобряване на процеса на предоставяне на cloud услуги за клиентите на компанията. Облачните услуги предоставят различна функционалност и свободно място за ползване. Те са “виртуален хард диск”, който клиентите на фирмата ще могат да използват за своите нужди в реално време. За подобряване на технологичните процеси в посочените направления, с изпълнението на този проект, планираме да колокираме новото оборудване в пригоден за целта дейта център, който ще отговаря на задължителните изисквания за температура на помещението, влажност, запрашеност, непрекъсваемост на електрозахранването, интернет-свързаност, устойчивост към природни бедствия и осигурена 24-часова охрана. Оборудването ще се използва чрез виртуализация и неговото конкретно местонахождение не е необходимо да бъде в офиса на Софтгруп ООД. Колокацията в дейта центъра, който предвиждаме да бъде базиран в гр. Велико Търново ще позволи на компанията да се фокусира изцяло върху основната си дейност, като физическата грижа за оборудването ще бъде изнесена в дейта центъра. 304 196.00 304 196.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на сървърна система – 1 бр., дисков масив – 1 бр. и суич – 1 бр.): Придобиването на новото сървърно оборудване, дисков масив и суич представлява дейност за внедряване на нови технологии в дейността на фирма Софтгруп ООД, които пряко ще допринесат за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на процеса на разработване, тестване и внедряване на софтуерни приложения, както и предоставяне на облачни услуги, съобразени с потребностите на основните клиенти на компанията. Основните ресурси, влагани в дейността на фирмата са човешки ресурси (висококвалифицирани ИТ специалисти), материални ресурси (предимно консумативи, като например хартията, потребявана за съставянето на валидационната документация за всеки софтуерен продукт), както и електроенергията, потребявана при работата на ползваната ИТ инфраструктура. Внедряването на новото оборудване, което е предмет на инвестициите по проекта ще осигури пряко повишаване на ресурсната ефективност и ефикасност на работните процеси, тъй като: - Оборудването, което ще бъде закупено по проекта, ще бъде използвано за създаването на виртуални клиентски машини (тестови платформи), на които ще бъдат тествани софтуерните продукти, разработвани от фирмата. Ползването на виртуални клиентски машини като тестова софтуерна среда, абстракция на клиентска машина (сървър, работна станция/компютър на клиента), ще осигури значително намаляване, а в някои случаи и пълно елиминиране на нуждата от ползването на реални машини за тестване на разработваните софтуерни приложения. По този начин много по-точно ще се прогнозира как софтуерът ще работи, когато е реално инсталиран при съответния клиент. Всички евентуални несъответствия ще бъдат отстранявани преди реалната инсталация на даденото приложение при крайния клиент. Това ще позволи значително намаляване на обема на изготвяната валидационна документация, която се съставя при внедряването на софтуерните продукти при клиентите. В зависимост от сложността на даденото приложение, съпътстващата валидационна документация към момента в редица случай достига обем от по 100 страници. Съответно при всеки възникващ проблем при инсталацията на място при клиента, тази валидационна документация се изготвя и разпечатва наново. Тъй като след внедряването на оборудването, което ще бъде закупено по проекта евентуалните проблеми при инсталация на софтуерните продукти ще бъдат предварително установявани и отстранявани, значително ще намалее количеството на използваната хартия – с до 60 %, необходима за съставянето на валидационната документация. Консумацията на електрическа енергия за осигуряване на работата на използваната ИТ инфраструктура представлява един от най-сериозните разходи на ресурси в ИТ компаниите. Оборудването, което ще бъде закупено по проекта представлява ИТ оборудване от последно поколение и с висок енергиен клас. То ще бъде колокирано в дейта център, който ще разполага с модерни климатични системи за контрол на температурата и влажността на въздуха с енергоспестяващи системи, които използват въздуха в околната среда с по-ниска температура. Това ще позволи намаляване на консумацията на ел. енергия за осигуряване на работата на новото оборудване с около 30% през летните месеци и с до 50% през зимния сезон. Намаляване на количеството консумирана електрическа енергия ще се постигне и благодарение на приноса на новата сървърна система за създаването и ползването на множество виртуални машини за проекта на дадения клиент вместо необходимите към момента 6 до 10 сървъра. Те ще бъдат заменени от една физическа сървърна машина, което също ще осигури намаляване на енергийното потребление. Основните стъпки за реализация на дейността ще включват: 1. Избор на изпълнител за доставка на новото оборудване (от 1-ви до 4-ти месец); 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец); 3. Доставка на оборудването, инсталиране, провеждане на задължителните тестове за функционалност и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 13-ти месец). 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.