Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът включва общо 16 дейности за подобряване на достъпа до образование на възрастни и деца и ученици от населения с роми кв."Север" на град Тервел и селата Орляк и Каблешково в община Тервел - също населени с  компактни ромски общности. Десет от дейностите са в съответствие с приоритетите на ОПРЧР за интегриране в обществото на уязвимите етнически групи.Шест дейности са с фокус върху образователната интеграция на етническите малцинства и са в приложното поле на ОПНОИР.Посредством работата по проекта ще се увеличи броя на лицата от уязвимите групи , включени в обучение и заетост по специалности, които са необходими на работодателите в Община Тервел.Ще се подобри достъпа на хората от етническите общности до социалните и здравните услуги, които се предлагат в общината.Проектът предвижда да се повиши броя на успешно интегрираните чрез образователната система деца и ученици от етническите малцинства в общината.Ще се постигне ефект на преодоляване на негативните нагласи и стереотипи на обществото към етническите общности като предпоставка за улесняване на процеса на интегриране на етническите малцинства в образователния процес и на пазара на труда.Проектът ще се изпълнява от Община Тервел и партньори, чиито сфера на работа и предшестващ опит  формират капацитет за изпълнение на дейностите по проекта - Детска градина в сегрегиран ромски квартал "Север" на гр.Тервел (ДГ"Здравец) , "Медицински център-Тервел"ЕООД , Сдружение "МИГ-Тервел - Крушари".Функциите на работодатели по проекта ще изпълнят кандидатът Община Тервел и "Медицински център-Тервел" ЕООД, който ще осигури работна среда за чиракуване, стажуване и субсидирана заетост за 10 обучени по проекта здравни асистенти.Средства по проекта за дейностите , свързани с деца и ученици ще разходва партньорът детска градина, чрез Отдел"Просвета" в Община Тервел.Кандидатът Община Тервел ще разходва и управлява бюджета на всички останали проектни дейности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 6: Допълнително обучение по български език за децата и учениците, за които българският език не е майчин : - Организиране в детски градини от населените места в Община Тервел на групи от деца, за които българският език не е майчин и провеждане на занятия с тях по български език – чрез ползване на специфични методи за обучение и учебни пособия за преподаване на български език на деца билингви и за развитие на детското въображение; - Организиране на прояви, които стимулират децата да полагат усилия за по-добро усвояване на български език. Дейността надгражда изпълнявани до момента дейности и политики на Община Тервел, част от Общинска стратегия за образователна интеграция на деца и ученици от етнически малцинства и други общински стратегически документи с фокус върху интеграцията на уязвими групи от населението. При изпълнение на дейността, ще се съблюдава ограничението едни и същи представители на целевата група да не участват в дейности за допълнително изучаване на български език, финансирани от НП на МОН „Развитие на системата на предучилищно образование“ и проекти за образователна интеграция, финансирани по ОП НОИР. Дейността е в съответствие с Актуализираният общински план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г., както и с Актуализираната общинска стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2015-2020 г. Обосновка за необходимостта от дейността и целесъобразността на разходите:Дейността цели подобряване на говорното развитие на децата с оглед осигуряване на успешно ограмотяване преди постъпване в началното училище, осъществяване на психологическа готовност на децата за училище и даване на равен старт. Децата живеят в компактна ромска общност и майчиният им език е различен от българския. Родителите са с ниско образование /някои дори неграмотни/ и с нисък социален статус и не проявяват интерес към предучилищното образование. Децата не посещават редовно детска градина и са силно повлияни от семейната и социална среда по местоживеене. Това налага допълнителна работа за повишаване езиковата подготовка, подобряване на комуникативността и социалната адаптация на децата. Основната цел на обучението по български език и литература е оползотворяване на възрастовите предпоставки за цялостно и лингвистично развитие до степен на индивидуална готовност за общуване и успешно обучение в училище. Ще се осъществя с дейности, чрез които ще се изпълнят уточнените държавни образователни изисквания за решаване на задачи от образователните ядра: „Свързана реч- говорене и слушане”, „Граматически правилна реч”, „Звукова култура на речта”, „Речник”,” Възприемане и пресъздаване на литературно произведение”. Основна цел: Придобиване на обща и специална готовност за училище на база социално-личностна подготовка, по-леко и безболезнено преминаване през степените на поетапно развитие. Овладяване на говорим български език и по- качествена подготовка за постъпването им в първи клас чрез: 1. Поощряване и създаване на интерес към ученето. 2. Работа с деца с изоставане в овладяването на учебния материал по български език и литература и адекватното им интегриране в учебния процес. 3. Повишаване на мотивацията за учене. 4. Възпитаване на увереност у децата в собствените им възможности. 5. Натрупване на знания и умения по български език и литература за пълноценно интегриране на децата в учебния процес. 6. Пълноценна интеграция на децата от етническите малцинства и стимулиране на възможностите за равен достъп с цел гарантиране на качествено образование за всички деца. 21 537.82 21 248.43
Дейност 7: Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства: - Идентифициране на ученици с голям брой отсъствия от учебни занятия; - Насочване на идентифицираните ученици към работа с психолог, към участие в спортни и други школи за извънкласна работа; - Организиране на изяви, които да допринасят за себеутвърждаването на учениците, които са в риск от отпадане от училище и да ги приобщават към ценностите на училищния живот. Дейността надгражда изпълнявани до момента дейности и политики на Община Тервел, част от Общинска стратегия за образователна интеграция на деца и ученици от етнически малцинства и други общински стратегически документи с фокус върху интеграцията на уязвими групи от населението. Дейността е в съответствие с Актуализираният общински план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г., както и с Актуализираната общинска стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2015-2020 г. Обосновка за необходимостта от дейността и целесъобразността на разходите: Младият човек, независимо от неговия произход, приема и наследява ценностите, нормите, културата, езика и необходимите навици за осъществяване правата и отговорностите в разнообразните социални взаимодействия. Интеркултурната педагогика има за цел да разкрие различният начин на живот, език, мислене, религия, облекло, празници и други особености на различните деца. Живеейки заедно, децата трябва да се научат да приемат тези различия. Заниманията с любими на всички деца и ученици рисуване и приложни изкуства, музика, опазване на природата, запознаването с един от най- старите занаяти, какъвто е грънчарството, в извънучилищна и неформална среда, спомага формирането на знания, умения и способности за толерантно и хуманно общуване между децата, които са представители на различни етнически общности. Влизайки в образователната система, ученикът вече има друга социална роля. В този кръг той трябва да се научи да е равноправен член на групата, която се отнася към него с изисквания, както към всички останали деца. Доказано е, че поставяйки учениците, отпаднали или застрашени от отпадане в училище в нова за тях общностна група, каквито са клубовете по интереси в ЦПЛР, развива у тях нови социални, нравствени и естетически чувства, качества и позиции – съобразяване с мнението на другите, отстъпчивост пред техните желания, чувства и умение за координиране на личните и другарски потребности, приемане на интересите и ролите и т.н. С учениците ще работят квалифицирани учители с висше образование и със специалности „Педагогика на обучението по изобразително изкуство“, „Педагогика та обучението по музика“, „Педагогика на обучението по биология и химия“. 46 576.14 40 424.98
Дейност 8: Кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците от етническите малцинства: Провеждане на занятия с участието на работодатели от Община Тервел и региона, вкл. посещения на стопанства, обекти в които се предоставят услуги, производствени бази , търговски обекти и др. с цел повишаване на интереса и информираността на учениците за професиите, които се практикуват в района на Община Тервел. Дейността ще се изпълнява за първи път на територията на Община Тервел. Дейността е в съответствие с Актуализираният общински план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г., както и с Актуализираната общинска стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2015-2020 г. 6 606.36 6 717.03
Дейност 9: Насърчаване участието на родителите в образователния процес: Организиране в детски градини и училища на различни по вид прояви, които приобщават родителите на деца от ромски произход към живота в детската градина и училището. Дейността надгражда изпълнявани до момента дейности и политики на Община Тервел, част от Общинска стратегия за образователна интеграция на деца и ученици от етнически малцинства и други общински стратегически документи с фокус върху интеграцията на уязвими групи от населението. Дейността е в съответствие с Актуализираният общински план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г., както и с Актуализираната общинска стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2015-2020 г. 2 092.41 2 032.08
Дейност 10: Работа с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на детска градина или учебни занятия: - Идентифициране на родители на деца от ромски произход, които не припознават образованието като ценност, определят други приоритети за децата си (нискоквалифицирана работа, създаване на семейство) и по този начин възпрепятстват децата си от редовно посещаване на детска градина и училище; - Провеждане на индивидуални и групови срещи с идентифицираните родители, изясняване на проблемите на семейството, подкрепа за разрешаване на проблеми, които оказват влияние върху нагласите на родителите към образованието, мотивиране на родителите и приучаване към функциите на настойници, чиято задача е да осигурят за децата си образование – последното като предпоставка за трудова реализация и пълноценен живот . Дейността е в съответствие с Актуализираният общински план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г., както и с Актуализираната общинска стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2015-2020 г. 2 173.61 1 472.35
Дейност 11: Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието Дейността ще се изпълнява за първи път на територията на Община Тервел.: - Обединяване на родители на деца от различни етноси около поставени общи цели, свързани с работата на техните деца в детската градина и училището; - Презентиране в родителската общност на положителни страни от живота на всеки от етносите и респ. на проблемите на всеки етнос – с цел осъзнаване на общите ценности и проблеми и осмисляне на различията. Дейността е в съответствие с Актуализираният общински план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г., както и с Актуализираната общинска стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2015-2020 г. 9 676.20 9 674.16

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.