Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Предвижда се доставка на:
- 2 броя нови ГПК, за нуждите на БГПК Видин, снабден с модерно навигационно оборудване, както и със съвременни средства за осъществяване на гранично наблюдение по вода
- 2 броя бързоходни плавателни средства и 2 броя колесари за транспортиране, пускане на вода и приставане на необорудван бряг.
С доставката на корабите и бързоходните плавателни средства ще се повиши капацитета на ГДГП за ефективно гранично наблюдение на речната държавна граница. Ще се увеличи присъствието на гранично-полицейските кораби и други плавателни средства по р. Дунав, което ще доведе до засилване на контрола по спазване на граничния режим, превенцията и противодействието на трансграничната престъпност. Въвеждането на новите плавателни средства които отговарят на най-съвременните технически изисквания е гаранция за успешното изпълнение на поставените задачи и контрола на корабоплаването по р. Дунав.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставка на гранично-полицейски кораби за РДГП Русе: Предвижда се доставка на два броя нови гранично-полицейски кораби (ГПК), за нуждите на БГПК Видин при РДГП Русе, снабдени с модерно навигационно оборудване и съвременни корабни системи, както и със съвременни средства за осъществяване на гранично наблюдение по вода. В рамките на дейността се предвижда запознаване и провеждане на инструктаж на служители на бенефициента, което включва: управлението на ГПК и поддържането на живучество; работа с навигационната апаратура; работа с уредите за нощно наблюдение; извършване на ежедневно техническо обслужване и извършване на ТО 1. Към настоящият момент, само 52% от плавателната техника в БГПК Видин е годна за експлоатация, от които още 12%, предстои да бъдат изведени от експлоатация в следващите 2 година. Този факт налага необходимост от обновяване на плавателната техника, оборудвана със съвременни средства за експлоатация и изпълнение на задачи по гранично наблюдение. Най - новата плавателна техника, 28% от наличната е в експлоатация от 2010 година. Изнесените данни налагат извода, че е необходимо закупуването поне на 2 бр. нови ГПК до 20БРТ. Основните изисквания към новите ГПК ще са: - с възможност за плаване за периоди в рамките на 3 дни на вода; - с издръжливост на вълнение не по-малко от 3 бала; - с максималната скорост не по-малко от 64 km/h при вълнение 1 бал и спокойна вода; - с икономични крейсерска скорост между 28 и 50 km/h; - с крейсерски обхват на плаване не по-малък от 350 km при декларираната крейсерска скорост; - дължина на корпуса - между 10.0 м и 16.0 ; - ширина - между 2.9 и 5.5 м; - максимални газене - не повече от 0.8 м; - проектно водоизместване - между 6 и 15 тона; - екипаж - помещения за настаняване на 3-5 човека. Дейността реферира към бюджетен ред II. "РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ", ред 3 "Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане", т. 3.1 3 160 000.00 0.00
Доставка на бързоходни плавателни средства с колесар: Предвижда се доставка на 2 броя бързоходни плавателни средства с 2 броя колесари за транспортиране и пускане на вода и приставане на необорудван бряг. Основните детайли (изисквания) за доставката на 2-та броя бързоходни плавателни средства с колесари са: - дължина на корпуса - между 4.5 м и 5.5 м.; - ширина - между 1.8 и 2.2 м.; - максимални газене - не повече от 0.3 м.; - общо тегло — до 0,7 тона; - максимален брой лица на борда - 4: екипаж —2 души + 2 пътници; Капацитет на танк/танкове за гориво — съответстващ на крейсерския обхват на плаване, но не по-малък от 100 литра; - П-образна арка започваща от фалшборда изработена от алуминиева сплав с височина не по - малко от 1,8 м измерено от палубата. На арката да има конзола за закрепване на полицейска лампа, сирена, ходова бяла кръгово видима лампа. Странично на арката да са поставени два спасителни кръга, по един на всеки борд. Към арката да има сгъваем гюрюк , в разгънато положение гюрюкът да покрива от палубата до транеца. Към носа и кърмата да има на гюрюка проходи за достъп до носовота и кърмовата част на кораба. На гюрюка да са изработени прозорци от всички страни за кръгов обзор; - максимална скорост - не по-малка от 70 km/h при продължителен режим на работа на двигателя, крейсерска скорост - между 15 и 25 km/h.; - далечина на плаване (крейсерски обхват) - не по-малко от 150 km. при декларираната скорост и остатъчен запас от гориво 10%; - далечина на плаване на пълен ход 100 км.; - автономност на плаването - не по-малка от 12 часа; - управление - дистанционно от ходовия мостик и ръчно аварийно управление. Щурвалът и таблото за управление да са разположен на конзола на левия борд, на конзолата но десния борд да са разположени машинни уреди и датчици; - издръжливост на вълнение - не по-малка от 3 бала. Дейността реферира към бюджетен ред II. "РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ", ред 3 "Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане", т. 3.2 516 882.55 0.00
Видимост, прозрачност и комуникация: Дейностите по видимост, прозрачност и комуникация трябва да са в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1148 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване на Инструмент за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика като част от Фонда за интегрирано управление на границите и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал: https://www.eufunds.bg/. Дейността ще бъде изпълнена, в съответствие с чл. 50 от Регламент 2021/1060. При изпълнение на дейността за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 следва: - ще се публикува на уебсайта на ГДГП и в социални мрежи, кратко описание на дейностите, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - ще се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците; - ще се поставят устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, веднага щом започне физическото изпълнение на дейностите по проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване. - при необходимост ще се поставят на място, ясно видимо за обществеността, поне един хартиен плакат с минимален размер А3 или еквивалентен електронен екран с информация за проекта, подчертаващ подкрепата от фондовете. Дейността реферира към бюджетен ред IV. "РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ", ред 8.1. "други преки разходи" 0.00 0.00
Управление и изпълнение на проекта: Със заповед на директора на Главна дирекция "Гранична полиция" - МВР ще бъде създаден екип за организация, управление и изпълнение на проект „Доставка на гранично-полицейски кораби и бързоходни плавателни средства“ , както и за: - осигуряване на ефективно изпълнение на проекта; - организация и участие в изпълнението на дейностите; - координация, мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екипа за управление и изпълнение на проекта /спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/; - представяне на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проекта; - водене на документацията; - водене на счетоводството и отчитане на разходите; - подготовка на доклади и искания за плащане Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане (периодични съвещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н.) ще се бъдат постигнати предвидените резултати. Предвиждат се средства за възнаграждение на експерти, които са определени за изпълнение на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организация и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. При изпълнение на дейностите по проекта са предвидени и средства за командировка в размер на 5 000,00 лв., разпределени както следва: - 17 (седемнадесет) командировки за двама човека в рамките на 2 дни, включваща 1 нощувка за приемане участие в оценителни комисии, подготовка на документации, приемане на доставки или контрол по изпълнението на договорите на обща стойност 4 760,00 лв. (2 дни по 40 лв. = 80,00 лв. и една нощувка по 60,00 лв. = 60,00 лв. или 140 лв. на човек. Една командировка за двама човека е в размер на 280,00 лв. /17 командировки по 280,00 лв. = 4 760,00 лв.); - Една командировка в рамките на 3 дни, включваща 2 нощувки за един човек за контрол по изпълнението на договорите на обща стойност 240,00 лв. (3 дни по 40 лв. = 120,00 лв. и 2 нощувки по 60,00 лв. = 120,00 лв. или 240 лв. Тъй като се предвижда пътуването да се осъществява със служебен транспорт по проектното предложение не са заложени средства за пътни разходи. Дейността реферира към бюджетен ред "I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ", ред 1. "Възнаграждения (брутни суми, вкл.и дължимите от работодателя осигурителни вноски)", т. 1.1., т. 1.2., т. 1.3. и т. 1.4. и ред 2. "Разходи за командировки", т. 2.1 Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. 120 000.00 101.30

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.