Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 355 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящото проектно предложение ще бъде задоволена потребността от подготовка на по-голям брой бъдещи предприемачи, които да стартират собствен бизнес и по този начин да осигурят разкриване на устойчиви работни места чрез самонаемане.

Общата цел на проекта е да се подготвят безработни и заети лица, които имат желание да стартират и развият самостоятелна стопанска дейност.
Основната цел ще се постигне чрез следните специфични цели:
- да се повиши мотивацията и информираността на целевите групи за включване в предвидените в проекта дейности чрез организиране на мотивационни кампании във всеки един от 5-те областни града в района на планиране;
- да се повишат знанията и компетенциите на включените лица за стартиране на собствен бизнес чрез участието им в специализирани обучения;
- да се осигури достъп до експертна консултантска помощ под формата на индивидуални и групови консултации от специалисти в различни области за започване на стопанска дейност, включително чрез предоставяне на информация за източници на финансиране и менторство за развитие на бизнес. 
- да се подобри качеството на живот и доходите от труд на представителите от целевата група, които започнат собствен бизнес;
- да се разкрият повече устойчиви и качествени работни места чрез самонаемане и развитие на реален бизнес в нови за пазара ниши.

Целевите групи включват 520 бр. лица, /80 от тях ще бъдат безработни участници на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование, 155 ще бъдат заетите лица, а 285 - безработни участници над 29 г./
Основните дейности по проекта са свързани с мотивиране и информиране на представителите на целевите групи за включване в проекта, специализирани обучения за предприемачество, както и индивидуални и групови консултации за стартиране на бизнес.
В резултат на проекта очакваме да обучим 520 представители на целевите групи, като минимум 25% от тях регистрират фирми и стартират собствен бизнес до 1 месец след приключване на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Целта на дейността е да бъдат запознати потенциалните кандидати с възможностите за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Предвижда се организиране на 5 бр. мотивационни кампании - по една във всеки един от 5-те областни градове в Северозападен район - Видин, Монтана, Враца, Плевен и Ловеч, веднага след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ и сформиране на екип за управление на проекта, от страна на кандидата. На мотивационните кампании, освен представители на допустимите целеви групи, ще бъдат поканени и местни и национални медии, представители на публични, бизнес сектори, НПО, държавни и общински институции, местни инициативни групи, образователни институции и др., с оглед по-голяма публичност на значимостта на събитията и възможността за обмен на информация и полезни съвети. По време на самите мотивационни кампании ще бъдат представени ползите от стартиране на самостоятелна стопанска дейност, стъпките, които лицата, желаещи да участват следва да преминат и ефекта, който се очаква да имат върху тях дейностите от преминаване на специализирано обучение за предприемачество и последващите консултации. Всяка една от мотивационните кампании ще е с продължителност 4 часа. На тях, освен информиране и мотивиране, ще бъде оповестен и предварително изготвен график за приемане на заявления за включване на лица от целевата група в дейностите по проекта, с посочено време и място. Методиката за организацията на нашия проект, предвижда тази дейност, която изисква по-голям административен капацитет и логистика да бъде възложена на външна фирма, за да може човешкия ни ресурс да се насочи към набиране на представители на целевата група и самите последващи обучения и консултации. Външната организация ще поеме ангажимент за подготовка на прессъобщения, цялостно организиране и провеждане на 5-те мероприятия, включително логистика по наем на зали и оборудване за целите на събитията. 5-те събития ще бъдат последователно организирани, в рамките на един месец. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител /месец 1/ Етап 2: Провеждане на мотивационните кампании в 5-те областни града от Северозападен район /месец 2/ Разходът за дейността е заложен в бюджетни редове: 5.1. Разходи, произтичащи от договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде, за извършване на Дейност 1 за код по измерение 103 и възлиза на 1538 лв. 5.3. Разходи, произтичащи от договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде, за извършване на Дейност 1 за код по измерение 104 и възлиза на 8462 лв. 10 000.00 10 000.00
Дейност: Набиране на представители на целевите групи: Целта на дейността е да се подберат 520 лица, представителите на допустимите целеви групи по процедурата, с оглед подготовката им за стартиране на самостоятелна стопанска дейност /80 от тях ще бъдат безработни участници на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование, 155 ще бъдат заетите лица, а 285 - безработни участници над 29 г./ Процедурата по подбор на лицата ще се извърши изцяло от сформирания екип на кандидата. При подборът на лицата, ще се осигурят равни условия за включване на всички, без значение от пол и етнос. Подборът на представители на целевите групи ще стартира паралелно с провеждане на 5-те мотивационни кампании по дейност 1, свързани с информиране и мотивиране на лицата, като още там ще бъде оповестен и предварително изготвен график за приемане на заявления за включване на лица от целевата група в дейностите по проекта, с посочено време и място. Подборът ще се осъществи с помощта на Дирекции бюро по труда в 5-те областни града в Северозападен район. Ще се публикуват обяви в Интернет - за възможностите, които проекта ще предлага и обяви в печатни медии по населените места на проекта. Ще разчитаме и на експертното съдействие на трудовите посредници в ДБТ, които ще уведомят потенциалните представители на целевите групи /безработни лица/ за дадената възможност за включване в дейностите по проекта. На база на описаните по-горе методи за набиране на целевите групи, ще се изготви “Списък” на лица, с които ще се проведе индивидуално интервю за включване в проектните дейности. Определили сме 6 месеца за подбор, поради опасения, че няма да успеем да наберем всичките 520 лица в 5-те областни града за по-кратък срок. В рамките на определения срок ще положим всички усилия да популяризираме информацията за проекта и ефекта от включените дейности. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Подготовка на съобщения за анонсиране дейностите по проекта и за набиране на представители на целевите групи Етап 2: Публикуване на обяви в медии - печатни и Интернет в 5-те областни града от Северозападен район Етап 3: Осъществяване на контакт с ДБТ по населени места Етап 4: Назначаване на комисия от страна на кандидата за подбор на лицата, заявили интерес и подписване на декларация или друг приложим документ от тях за включване в проектните дейности Разходът за дейността е част от разходите за организация и управление и поради тази причина той не е остойностен отделно. 0.00 0.00
Дейност 2: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения) - част 1: Целта на дейността е обучаемите лица да получат основни познания и умения в предприемаческата дейност, с оглед стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Дейността ще бъде изцяло извършена от екипа на кандидата. Обученията ще бъдат с обща продължителност 42 астрономически - приблизително 7 дни по 6 часа. За всяка група ще се използват по 2-ма обучители. По време на обученията ще бъде изготвено портфолио на всеки участник с включени тестове, примерни бизнес планове на обучаемия, разработка на идеята, задавани въпроси по време на обучението, сертификат. Портфолиата ще бъдат поддържани и съхранявани на електронен носител, с оглед приетата от кандидата и партньора политика по опазване на околната среда и възможността за бърз и дистанционен достъп до всяко досие при реализацията на дейност 3. За всеки един от участниците в обученията и за обучителите ще бъдат осигурени материали и консумативи, с оглед обезпечаване на обучителния процес, които също ще бъдат от рециклирана хартия: Копирна хартия и тонер, Тетрадки, Химикали, Флумастери, Класьори, Папки, Хартиени цветни кубчета, Ножици, Архивни кутии, Лепило; Джобове PVC; Скицник за рисуване - спирала; Гланцов блок; Цветни моливи. Предварителната подготовката по проекта и контактите ни позволяват обученията да покрият всички 5 областни града включени в Северозападен район - Враца, Видин и Монтана, Ловеч и Плевен като за целта ще се наемат обучителни зали.. Обученията за заетите лица ще бъдат организирани по тяхно желание - по възможност събота и неделя. Обучението за безработните лица ще бъде организирано по тяхно желание . Обученията за безработни лица ще се водят паралелно с обученията за заети лица. Броят на групите в Плевен, Ловеч и Враца и броят на заетите/безработните в тях ще се определи от желаещите в рамките на общият брой групи. Разходите за част 1 от дейност 2 са заложени както следва: Бюджетен ред 1.2. Разходи за трудови възнаграждения, възлизащи на 6717,99 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 1.3. Разходи за трудови възнаграждения, възлизащи на 36 962,01 лв. за тази дейност за код по измерение 104. Бюджетен ред 2.2. Разходи за командировки, възлизащи на 964,27 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 2.3. Разходи за командировки, възлизащи на 5305,33 лв. за тази дейност за код по измерение 104. продължение в част 2. 49 949.60 61 565.52
Дейност 2: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения) - част 2: продължение Броят на групите в Монтана и Видин и броят на заетите/безработните в тях ще се определи от желаещите в рамките на общия брой групи. По време на обученията ще бъдат използвани следните интерактивни обучителни техники и подходи: - Мултимедийни презентации - позволяват представянето на учебния материал като система от ярки образи, изпълнени с изчерпателна структурирана информация, подавана в точно определен ред. Това от своя страна способства за развитие на логическото мислене. С мултимедийните презентации се постига: разчупване на традиционния стил на преподаване; мотивиране за усвояване на нови компетенции; формиране на качества като самосъзнание, самоконтрол, сътрудничество, последователност; възможност за онагледяване на учебния материал и др. - Демонстрация - този метод подпомага вербалното изложение като предлага опори относно точното и трайно възприемане на информацията. На участниците ще се показва и обяснява как функционира определен процес/дейност, как да приложат нова техника или метод за анализ, с цел да се научат да упражняват нови умения и да дават обратна връзка. - Индивидуално упражнение - на участниците ще се възлагат индивидуални задачи (разработване на планове/ проекти/ програми/ разписания/ анализи/тестове и др.), резултатите от изпълнението на които те ще представят пред колегите си, като понякога е нужно да защитят чрез теоретико-практически аргументи личната си позиция по определен проблем. Този метод цели изграждане на увереност и подобряване на уменията за комуникиране, убеждение и презентиране в участниците. - Практически казуси - казусите са най-популярния метод на конкретната ситуация, при който се описва дадена ситуация като се предлага среден обем информация. Задачата на участниците е да открият противоречието и да намерят решение, което да има комплексен характер. Казусът отразява типични затруднения в практиката, които се обсъждат в учебно-тренировъчна ситуация. Предлаганата информация е достатъчно подробна, за да могат участниците да си съставят собствено мнение и да очертаят лична гледна точка. - Ролеви игри - .демонстрират нагледно начините, по които хората реагират в конкретна ситуация като по този начин се извлича полезна обратна връзка за темата на обучението. - Брейнсторминг/Дискусия - техника на „мозъчна атака”, която се провежда от група. Техниката може да бъде изключително ефективна при добра координация на сесията и ще се включва в обученията с цел провокиране на изказвания, които могат да подобрят процеса на учене, тъй като чрез нея дадена идея на някой от участниците може да бъде доразвита от друг участник, опитът на някой от участниците може да придаде друг смисъл на предложено решение. Тя дава възможност участниците да проявят своята креативност и своя опит. Обученията по дейност 2 ще се извършват от кандидата в области Видин, Враца и Монтана, Ловеч и Плевен. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Организационни дейности по провеждане на обученията по дейност 2 /месец 4-6/ 1.1. Наем на зали за обученията /месец 4-5/ 1.2. Избор на изпълнител и доставка на нужните материали и консумативи /месец 4/ Етап 2: Провеждане на обученията по дейност 2 2.1. Подписване на трудови договори с обучителите . 2.2. Извършване на не по-малко от 52 бр. обучения в 5-те областни града. 44 800.00 12 889.02
Дейност 3: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност: Целта на дейността е да се подпомогнат обучените по дейност 2 лица, като им се предоставят индивидуални и групови консултации за стартиране на самостоятелна дейност. При реализация на дейност 2, на всеки един от участниците ще се създаде индивидуален профил, които да се използва и при тази дейност и който да включва и индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа. Той ще се актуализира периодично. В дейност 3 планираме да включим 50% от лицата, обучени по дейност 2,които ще преминат и групови и ндивидуални консултации, започващи след приключване на дейнст 2 , както следва: 1.Групови консултации - не по-малко от 52 групи по около 5 човека-малки групи,формирани на база сходни идеи за бизнес/в рамките на 16 лекторски часа, включващи следните теми: - Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; -Преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; -Консултации за подготовка и помощ за регистрация на стопанската дейност. Груповите консултации ще стартират непосредствено след приключване на обученията по дейност 2 като лицата, които проявят интерес ще бъдат пренасочени към участие в груповите консултации по дейност 3. Двете дейности - обучение и консултации ще се развиват успоредно във времето. Очакваме разпределението на групите да бъде пропорционално на обучените в дейност 2 лица, като включва всички 5 области от Северозападен район. За всеки един от участниците в груповите консултации ще бъдат осигурени нужните материали и консумативи. С оглед приетата от кандидата и партньора политика в областта на околната среда, всички закупувани материали и консумативи ще бъдат от рециклирана хартия. 2. Индивидуални консултации - до 16 лекторски часа за 260 лица Индивидуалните консултации ще включват : -менторство за развитие на бизнеса, консултации по маркетинг, създаване на бизнес контакти и договаряне; -подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието; -консултации за и помощ при кандидатстване за финансиране на дейността от наличните финансови ресурси; -счетоводни услуги, юридически услуги, услуги по управление на човешките ресурси и др.приложими. Проявилите интерес към включване в индивидуални консултации лица, ще могат да го направят по следните начини: -чрез заявяване на интерес след приключване на дейност 2 или по време на груповите консултации по дейност 3, като за целта ще е нужно да изпратят индивидуален имейл за записване в индивидуална консултация или да го заявят лично в офисите по проекта.Индивидуалните консултации ще се провеждат в присъствена форма. За индивидуалните и групови консултации ще създадем менторски екип от експерти на кандидата и партньора, които ще включват специалисти в различни професионални направления:юрист,икономист,експерт еврофондове, ИТ и др. Експертите ще бъдат назначени на трудов договор. Груповите и индивидуални консултации ще се извършват и от кандидата, и от партньора, като партнорът ще бъде ангажиран с консултирането на не по-малко от 150 участника. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1Избор на ментор Етап 2Провеждане на групови и индивидуални консултации Разходите за дейност 3 са както следва: Бюджетен ред 1.2, възлизащи на 9426,41лв. за тази дейност за код 103 Бюджетен ред 1.3, възлизащи на 51863,59 лв. за тази дейност за код 104 Бюджетен ред 3.2, възлизащи на 1845,60лв. за тази дейност за код 103 Бюджетен ред 3.3, възлизащи на 10154,44лв. за тази дейност за код 104 Бюджетен ред 4.2, възлизащи на 800лв. за тази дейност за код 103 Бюджетен ред 4.3, възлизащи на 4400лв. за тази дейност за код 104 Бюджетен ред 2.2, възлизащи на 1319,60лв. за тази дейност за код 103 Бюджетен ред 2.3, възлизащи на 7260,40лв. за тази дейност за код 104 87 070.04 48 048.72

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.