Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Предприемачеството е мощен стимул за икономически растеж и създаване на заетост — благодарение на него се създават нови предприятия и работни места, разработват се нови пазари и се развиват нови умения и способности.
Целеви групи по проекта са 80 лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност.
Общата цел на проекта е предоставяне на цялостна подкрепа за стартиращи предприемачи и постигане на заетост чрез самонаемане на безработни, неактивни и/или вече заети лица.
Специфични цели:
- Подготовка на лицата, желаещи да развиват собствен бизнес, вкл. безработни и работещи, за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане, чрез информиране и мотивиране;
- Предоставяне на комплекс от обучение по предприемачество, което да подпомогне целевите групи в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност;
- Предоставяне на подкрепа за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, чрез специализирани консултации.
Очаквани резултати:
- проведени 2 бр. информационни дни за потенциални предприемачи;
- организирани и проведени обучения по предприемачество на 80 лица от целевата група;
- Предоставени специализирани консултации на 80 лица от целевата група.
Основни дейности:
- Дейност 1: „Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество“;
- Дейност 2: „Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на
самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения)“;
- Дейност 3: „Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа“.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Целта на дейността е организиране и провеждане на инициативи за представяне на възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество от допустимата целева група. Информационните събития целят да се активизира предприемаческата култура сред тези лица, насърчавайки израстването на ново поколение предприемачи. На събитията ще бъдат представени проекта, възможностите за предприемачите, които той предоставя, европейската политика за насърчаване на предприемачеството и същността му като процес. Дейността включва: - Организиране и провеждане на тематичен информационен ден с целевата група – „Предприемачество 2020“ на територията на целевите области. - Предоставяне на информационни материали на участниците. - Предварително записване и подбор на потенциални участници в обучение. Етапи на изпълнение: 1) Етап 1 – Подготвителен (месец 2): Изготвяне на презентационни и конферентни материали, ангажиране на лектори и логистично осигуряване на събитията. 2) Етап 2 – Етап на изпълнение (месеци 2-11): Провеждане на две информационни събития на територията на целевите области. 3) Етап 3 – Заключителен етап (месец 11): Осъществяване на обратна връзка с участниците и включване в подбор за обучение на лицата от целевата група, проявили интерес по време на информационните събития. 9 160.00 8 866.96
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Програмата за обучение по Дейност 2, е насочена към лица желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност. Целта на обучението е от една страна да се подпомогне откриването и развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения в кандидат предприемачите и от друга идентифицирането на подходящи бизнес идеи и разработването на бизнес план за управление на предприемаческата идея. Описание на съдържанието на обучителните модули: - Moдул 1: Мотивация (4 часа) - Този модул ще подпомогне кандидат предприемачите да разберат дали е подходящо да се занимават с частен бизнес и как най-добре можете да използват уменията си, за да реализират в най-пълна степен своята бизнес идея.; - Moдул 2: Бизнес идея (4 часа) - Tози модул ще подпомогне кандидат предприемачите да научат как да създават бизнес идеи или как да ги превръщат в доходоносен бизнес. - Moдул 3: Правни аспекти (4 учебни часа) - Този модул ще насочи вниманието на кандидат предприемачите към правилната юридическа консултация. - Moдул 4: Маркетинг и продажби (4 часа) - Този модул ще запознае кандидат предприемачите с концепцията за стратегия на маркетинга. - Moдул 5: Финансово планиране и счетоводство (4 часа) - Tози модул ще ми помогне да се освободят от всякакви страхове, свързани с финансите на техния бизнес. - Moдул 6: Финансиране и инвестиции (4 часа) - Този модул ще ги запознае с националните и местни схеми и програми, които биха могли да дадат начален тласък на техния бизнес. - Moдул 7: Бизнес план и стартиране на бизнеса (8 часа) - Бизнес плана е много ценен за кандидат предприемача, той обобщава цялата информация, която е получена в процеса на обучение, в него ще се съдържат всички страни на бизнеса и те ще са уникални, тъй като ще се отнасят само за него. - Moдул 8: Електронен бизнес (4 часа) - Tози модул ще ви запознае с основните принципи на създаване на бизнес в световната мрежа и процесите, през които трябва да преминете, преди да започнете да извършвате търговия по Интернет. - Модул 9 Интелектуална собственост и право на ЕС (3 часа) - Този модул ще подпомогне кандидат предприемачите да разберат как да защитят своите бизнес идеи. - Модул 10 (3 часа): Зелено предприемачество - този модул има за цел да онагледи връзката между познаването на природния свят и предприемачеството, между преподаването извън учебната зала и опита от реалния бизнес живот. Етапи на изпълнение: 1) Етап 1 – Подготвителен (месец 1-2): Директно възлагане на дейността за изпълнение на външен изпълнител съгласно разпоредбите на ПМС № 118/20.05.2014 г., ПМС160 и УО. Сключване на договори с изпълнител, изготвяне на предварителен график за провеждане на обученията в рамките на проекта. 2) Етап 2 – Етап на изпълнение (месец 4-19): Провеждане на обучения по предприемачество за 10 групи обучаеми лица. 3) Етап 3 – Заключителен етап (месец 19): Отчетност и обратна връзка – изготвяне на доклад за проведените обучения и анализ на обратната връзка от участниците. 54 720.00 50 775.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа: Дейността цели да осигури практическо насочване, консултиране и подкрепа за всички заинтересовани лица от целевата група, преминали обучението по предприемачество. По време на обучението, лицата ще идентифицират конкретни идеи, които ще бъдат отразени в техните индивидуални планове. В рамките на тази последваща дейност, лицата ще получат специфични насоки за реализирането на тези идеи чрез: - Разработка на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група - 34 часа консултации за всяко лице. - Преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите - 4 часа консултации за всяко лице. - Групови консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници - 2 часа консултации за всяко лице, в рамките на вече сформираните в Дейност 2 учебни групи. Етапи на изпълнение: 1) Етап 1 – Подготвителен (месец 1-2): Възлагане на дейността за изпълнение на изпълнители – физически лица, съгласно разпоредбите на ПМС № 118/20.05.2014 г., ПМС160 и УО. Сключване на граждански договори с изпълнителите, изготвяне на предварителен график за провеждане на консултациите в рамките на проекта. 2) Етап 2 – Етап на изпълнение (месец 4-19): Провеждане на консултации за 10 групи обучени лица, след провеждането на обучението по предприемачество. 3) Етап 3 – Заключителен етап (месец 19): Отчетност и обратна връзка – изготвяне на обобщен доклад от проведените консултации и анализ на обратната връзка от участниците. 68 800.00 58 167.17

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.