Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Име на проектното предложение: "Интегрирани социални услуги за лица в неравностойно положение на територията на Община Медковец"  

Бенефициент: Община Медковец

Цели на проектното предложение: 
- Подобряване качеството на живот на възрастните хора и на лицата с увреждания на територията на Община Медковец; 
- Разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот на лицата с увреждания и/или техните семейства на територията на Община Медковец; 
- Предоставяне на интегрирани социални услуги на територията на Община Медковец; 
- Осигуряване на допълнителна заетост и квалификация на безработни лица на територията на Община Медковец.  

Целева група:  
- Лица с увреждания и техните семейства; 
- Лица над 65 години в невъзможност за самообслужване.  

Бюджет: 499 550.50 лева  

Индикатори за изпълнение: 
- Включени потребители на социални услуги (Лица с увреждания и лица над 65 години в невъзможност за самообслужване) - 70 бр. 
- Потребители на социални услуги с подобрен достъп до услуги - 70 бр.  

Дейности: 
- "Организация и управление на проекта"; 
- "Избор на изпълнители по проекта"; 
- "Извършване на СМР, обзавеждане на Центъра за предоставяне на социални услуги и доставка на специализирано транспортно средство""; 
- "Избор на персонал за предоставяне на социални услуги"; 
- "Извършване на индивидуална социална оценка и подбор на потребителите на социални услуги"; 
- "Разработване на Методология за работа на Центъра за социални услуги"; 
- "Обучение на персонала за предоставяне на социални услуги"; 
- "Осигуряване на достъп до интегрирани социални услуги, психологична и мотивационна подкрепа за потребителите на социалните услуги";
- "Дейности за публичност и информация"; 
- "Консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги".

Срок на проекта: 21 месеца
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
"Организация и управление на проекта" : Дейността включва единствено избора на екипа и описание на оперативните им отговорности. С оглед постигане на по-голяма прозрачност и проследимост на дейностите както при отчитането, така и при текущото архивиране, тя е разграничена от другите дейности по проекта като отделно перо, в което ще бъдат обособени отделни досиета на екипа за управление. Ограничението на дейността до фиксиране на отговорности е важно за проекта, но няма да използва финансов ресурс, поради което не се посочва сума за дейността. Възнагражденията на екипа за управление са заложени като една обща сума и са вписани в дейност "Отчитане", тъй като там е направен подробен анализ на методите и начина на изпълнение по отчитане на проекта, което е същността на задълженията на екипа за управление на проекта. За осигуряване ефективно управление на дейностите по проекта е предвидено да бъде извършено организационно разпределение на базата на изготвен детайлен план график за изпълнение на проекта, с ясно разпределени ангажименти и отговорности на членовете на екипа. Със Заповед на Кмета на Община Медковец ще се сформира Екип по проекта, който да осъществява координацията, контрола и отчетността по изпълнението на проекта. В заповедта ще бъдат определени конкретните права, задачи и отговорности на екипа и неговите членове. Работната заплата на Екипа за управление на проекта е заложена на базата на часови ставки, съобразно актуалното заплащане на лицата като служители в общинската администрация. Екипът ще се състои от: - Ръководител; - Счетоводител; - Технически асистент. Обхватът на задълженията и отговорностите на членовете на екипа ще бъдат следните: - Ръководителят ще отговаря за: • Ръководи цялостното изпълнение на проекта и неговото управление; • Организира и контролира работата на екипа по проекта – възлага задачи и следи за своевременното им изпълнение; • Пряко следи дейностите по проекта, като своевременно отстранява възникнали пречки и проблеми при изпълнението; • Ръководи, координира и контролира изготвянето на документация за избор на изпълнители, участва в провеждането на процедурите за избор на изпълнители; • Пряко следи и контролира по време и ресурси изпълнението на проекта; • Ръководи изготвянето на технически и финансови отчети по проекта, съгласно план-графика; • Координира отношенията с изпълнителите и осъществява комуникация с представителите на УО; • Други, пряко относими към длъжността. - Техническият асистент ще отговаря за: • Следи цялостната практическа реализация на дейностите по СМР, доставки и обучения в проекта; • Осъществява постоянно наблюдение и контрол на срочната и качествена доставка на планираното оборудване, неговото монтиране и въвеждане; • Осъществява постоянно наблюдение и контрол при провеждането на обученията и функционирането на Центъра за предоставяне на социални услуги; • Контролира качественото и навременно изпълнение на дейностите от избраните изпълнители; • Участва в подготовката на техническите и финансовите отчети по проекта; • Води архив и регулярна комуникация с участниците по проекта и УО; • Други, пряко относими към длъжността. - Счетоводителят ще отговаря за: • Осчетоводява направените по проекта разходи; • Води отделна счетоводна аналитичност на разходите по договора; • Следи и контролира стриктно изпълнението на бюджета; • Отговаря за правилното и законосъобразно водене на отчетността по проекта и извършване на разплащанията; • Упражнява текущ контрол върху разходите и следи за спазване на отделните бюджетни пера; • Изготвя всички необходими финансови документи; • Организира ресурсното осигуряване на дейностите по проекта; • Участва в изготвянето на междинни и финален финансов отчет по проекта; • Предоставя навременна информация относно разходите и наличните ресурси. • Други, пряко относими към длъжността. 0.00 7 685.49
"Избор на изпълнители по проекта": Дейността включва единствено изготвянето на документацията и избора на изпълнители по проекта. С оглед постигане на по-голяма прозрачност и проследимост на дейностите както при отчитането, така и при текущото архивиране, тя е разграничена от другите дейности по проекта като отделно перо, в което ще бъдат обособени отделни досиета на провежданите процедури за избор на изпълнители. Ограничението на дейността до конкретна част от общите отговорности е важно за проекта, но няма да използва финансов ресурс, поради което не се посочва сума за дейността. 0.00 0.00
"Извършване на СМР, обзавеждане на Центъра за предоставяне на социални услуги и доставка на специализирано транспортно средство". : Дейността включва извършване на текущ ремонт на три броя помещения и сервизно помещение, доставка и монтаж на необходимото оборудване на помещенията, с цел оптимално функциониране на Центъра за социални услуги. Необходимите подобрения в техническото състояние на помещенията на сградата, предоставени за реализация на проекта ще се извършат чрез строителни и/или ремонтни работи (СМР) по изготвена количествено-стойностна сметка. Предвижда се СМР да бъдат извършени по стопански начин. Ще се осигури инвеститорски контрол на помещенията. В настоящата процедура е предвидено да се извършат следните СМР, имащи характера на текущ ремонт: - Грундиране, шпакловане и подмяна на мазилка на стени и тавани; - Боядисване на стени; - Подмяна на настилка в помещенията и санитарните възли; - Доставка и монтаж на PVC дограма; - Подмяна на сифони, мивка, смесителна батерия и тоалетна седалка; - Топлоизолация на стени и др. поддържащи дейности. Осигуряването на подходящо оборудване на помещенията на Центъра за предоставяне на социални усуги ще се извърши чрез покупка и доставка на предвидените в остойностената спецификация на дълготрайните материални активи. В настоящата процедура е предвидено да се закупи следното оборудване и обзавеждане: - Обзавеждане: Работни бюра - 3 бр.; Офис столове - 3 бр.; Офис шкафове. - Оборудване: Бойлер (поради липса на централна топлофикация е необходимо да се осигури достъп до топла вода); Климатик (липсата на централна топлофикация предполага осигуряване на източник за отопление на помещенията) - 3 бр. за всяко от помещенията; Принтери - 3 бр. (електронното отчитане и воденето на регистри по проекта предполага наличност на техниката); Компютърни конфигурации - 3 бр. (електронното отчитане и воденето на регистри по проекта предполага наличност на техниката); Скенер - 1 бр.(електронното отчитане и воденето на регистри по проекта предполага наличност на техниката). Телефон - 1 бр. (с оглед откриването на специална "Социална линия" за връзка с психолога, медицинския специалист или организиране на транспорт); Специализирано медицинско оборудване - медицинска чанта (комплект от медицински принадлежности), апарат за кръвно налягане, глюкомер и консумативи за глюкомер). Помощно оборудване при предоставяне на психологичната услуга - апарат за прочистване на въздуха и масажори. Необходимостта от подобно оборудване е обосновано чрез осигуряването на комфортна и предразполагаща обстановка, намаляваща стреса и повишаваща тонуса на нуждаещите се лица. Подсигуряването на подобен род оборудване спомага за подобряване на здравословното и психологическото състояние на целевата група, а в следствие и спомага за по-лесната интеграция в общността. Инвалидна количка и акумулатор към нея. Спецификата на предлаганите социални услуги по проекта предполагат необходимия капацитет за придвижване на трудноподвижни хора с цел осигуряване и подпомагане на определени техни потребности като придвижване до Центъра за социални услуги, осигуряване на съдействие при придвижването им в Общината на битови и административни задължения, осигуряване на възможност за достъп и интеграция в общността. - Специализирано транспортно средство: По проекта се предвижда да се закупи специализирано транспортно средство, което може да превозва хора с увреждания с цел осигуряване на възможност за улеснен достъп до социални заведения, битови и здравословни нужди и др. Новозакупеният автомобил ще може да превозва и инвалиди (в инвалидни колички), спомагайки по този начин на семействата на целевата група чрез осигуряване на основни социални улеснения. Всяка от новозакупените техники ще бъде застрахована за периода на проекта, а техника на Общината ще отговаря за текущата й поддръжка. 76 551.21 85 886.98
"Избор на персонал за предоставяне на социални услуги": Дейността включва процедурата за избор на персонал за предоставяне на социални услуги. С оглед постигане на по-голяма прозрачност и проследимост на дейностите както при отчитането, така и при текущото архивиране, тя е разграничена от другите дейности по проекта като отделно перо, в което ще бъдат обособени отделни досиета на екипа за управление. Ограничението на дейността до фиксиране на отговорности е важно за проекта, но няма да използва финансов ресурс, поради което не се посочва сума за дейността. Възнагражденията на екипа за управление са заложени като една обща сума и са вписани в дейност "Отчитане", тъй като там е направен подробен анализ на методите и начина на изпълнение по отчитане на проекта, което е същността на задълженията на екипа за управление на проекта. Дейността е ключова за изпълнението на проекта и в нея се предвижда да се наемат следните специализирани лица за предоставяне на социалната услуга: - Домашни помощници - 20 щатни бройки, които ще работят в рамките на 18 месеца; - Медицински специалист - 1 щатна бройка, който ще работи в рамките на 18 месеца; - Специалист психолог - 1 щатна бройка, който ще работи в рамките на 18 месеца; - Лични асистенти - 20 щатни бройки, които ще работят в рамките на 11 месеца. - Ръководител на центъра за социални услуги - 1 щатна бройка, която ще работи в рамките на 18 месеца; - Шофьор към центъра за социални услуги - 1 щатна бройка, която ще работи в рамките на 18 месеца. Домашните помощници, медицинския специалист и психолога ще бъдат избрани в началото на проекта. Личните асистенти към етапа на кандидатстване са заети по друг проект за предоставяне на социални услуги и ще бъдат преназначени (след проверка на квалификация и изпълнение на предходния проект и изготвен нов анализ на нуждите на целевата група) щом приключи периода им на заетост. Към този момент те покриват нуждите на Общината и не се предвижда да бъдат наети допълнителни лични асистенти в началото на проекта. 0.00 0.00
"Извършване на индивидуална социална оценка и подбор на потребителите на социални услуги": Дейността включва процедурата за избор на лицата от целевата група, които ще се обслужват по проекта. С оглед постигане на по-голяма прозрачност и проследимост на дейностите както при отчитането, така и при текущото архивиране, тя е разграничена от другите дейности по проекта като отделно перо, в което ще бъдат обособени отделни досиета на екипа за управление. Ограничението на дейността до фиксиране на отговорности е важно за проекта, но няма да използва финансов ресурс, поради което не се посочва сума за дейността. Възнагражденията на екипа за управление са заложени като една обща сума и са вписани в дейност "Отчитане", тъй като там е направен подробен анализ на методите и начина на изпълнение по отчитане на проекта, което е същността на задълженията на екипа за управление на проекта. Дейността включва подбор на потребителите на услугите и сключване на договори за предоставяне на социална услуга. Подборът на потребителите на услугите ще се извършва от екипа по проекта и екипа на Центъра за социални услуги, на базата на постъпили заявления от кандидатите и извършената индивидуална оценка на потребностите на хората с увреждания и/или самотно живеещите възрастни хора от социален работник от дирекция „Социално подпомагане”. Комисията ще изготви списък на потенциалните потребители, като ги категоризира по следните показатели: - видове услуги; - местоживеене на кандидата; - степен на неотложност на включването им в проекта. При установяване на потенциални клиенти, които са изведени от специализирани институции, същите ще се ползват с предимство при включването им като потребители. На избраните потребители ще бъдат изготвени индивидуални планове за социални услуги. Индивидуалният план за предоставяне на социалната услуга ще се разработва въз основа на личния избор и на направените анализ и оценка на индивидуалните потребности на потребителя и включва конкретни дейности. Той ще се изготвя се с участието на потребителя (или законен представител). В плана ще се опишат: - Всички специфични потребности и/или проблеми на клиента, свързани с ежедневния му живот и неговото самообслужване, емоционален и психически комфорт, общуване с близки и други хора от общността; - Конкретните договорени услуги, които удовлетворяват съответната потребност или проблем; - Честота на оказване на услугата; - Име и телефон на социалния асистент или домашния помощник; - Специфични обстоятелства и факти – заболявания, взаимоотношения с други хора, име на личен лекар и други. - Оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя. Индивидуалният план за предоставяне на услугите ще се подписва от потребителя (или негов законен представител) и доставчика на услугите. Планът ще се актуализира на всеки шест месеца, а при промяна на потребностите и желанията на потребителя – и по-често. Актуализираният план отново ще се съгласува с потребителя. 0.00 0.00
"Разработване на Методология за работа на Центъра за социални услуги": Дейността включва изготвянето и стриктното спазване на Методология и вътрешни правила за функционирането на новосъздадения Център за социални услуги. 587.00 0.00
"Обучение на персонала за предоставяне на социални услуги": Дейността включва начално и/или надграждащо обучение на избрания персонал, който ще предоставя различните социални услуги по проекта. Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на нуждаещите се представители на целевата група. Обучителният процес ще бъде ориентиран практически и ще се основава на добри практики от българския и международния опит. Дейността ще бъда възложена на външен изпълнител, чийто подбор ще се извърши на базата на ясни правила, съобразно изискуемата квалификация, опит, публичност и методология за избор на изпълнителите по проекта. Той следва да подготви материалите за обучението съвместно с екипа по проекта и обучи избраните лица, с цел качествено предоставяне на предвидените социални услуги. Дейността ще бъде извършена съобразно принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация; По този начин ще бъде гарантирана ефективност, ефикасност и икономичност при разходването на средствата по проекта. Екипа по проекта ще следи за правилното и ефективно разходване на средствата, качеството и изпълнението на предвидените обучения. 2 200.00 1 760.00
"Осигуряване на достъп до интегрирани социални услуги, психологична и мотивационна подкрепа за потребителите на социалните услуги": Дейността включва предоставяне на цялостен компекс от социални услуги - както в домашна среда, така и на място в Центъра за социални услуги, включително предоставяне на специализирана мотивационна и психологична подкрепа на потребителите на социални услуги. В дейността са включени разходите за работни облекла, режийни разходи и консумативи за функционирането на Центъра за социални услуги, както и заплатите на социалните работници, ръководителя и шофьора на Центъра. Специализираната мотивационна и психологична подкрепа ще се извършва на място в Центъра за социални услуги, а при необходимост и в домашна среда. За целта ще бъдат отговорни наетите в Центъра - медицински специалист, специалист психолог, ръководител на центъра за социални услуги и шофьор към центъра. Ръководителя ще води цялостното документално отчитане на дейностите на центъра, а шофьора ще подпомага наетите по проекта социални работници и представителите на целевата група, имащи нужда от специализиран превоз. Избора на ръководител и шофьор е част от Дейност "Избор на персонал за предоставяне на социални услуги". Лицата, предоставящи социалната услуга и работещите в Центъра за социални услуги ще могат да бъдат отличавани чрез специално работно облекло (с брандирано име на проекта и визуализация), разходите за което ще бъдат покрити от заложените разходи за материали и консумативи по проекта. По проекта е заложено да се закупи работно облекло на социалните асистенти и служителите в Центъра за социални услуги - 44 бр. работни облекла, режийни разходи за функционирането на Центъра - разходи за ток, вода, телефон за периода на проекта и разходи за материали и консумативи (с оглед големия обем от техническа документация). На потребителите на услугите ще бъде осигурено социално, психологическо и здравно консултиране и информиране. По този начин хората ще бъдат стимулирани като съавтори и собственици на личните си стратегии за развитие, ще възстановяват самоувереността си, ще чувстват сигурни и защитени както в домашната си среда, така и в обществото. 391 424.00 323 414.56
"Консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги": Дейността включва провеждане на регулярни консултации и супервизия за лицата, предоставящи социални услуги. Целта е да се подпомогнат специалистите при разработване на Индивидуалните оценки, Плановете за грижи, както и да повишава непрекъснато качеството на услугите, които се предлагат в Центъра за социални услуги. Консултациите и супервизията ще стартират веднага след назначаването на лицата и ще имат за цел да подпомогнат организационното укрепване на Центъра. Те ще продължат до края на проекта и ще подкрепят практическото прилагане на новите знания и умения на работещите. Освен към директната работа с клиенти и управление на случай, супервизията ще подкрепи специалистите при организационното изграждане и стабилизиране на новата услуга. Ще се провежда в индивидуален и групов формат по два дни всеки месец. След всяка консултация и супервизия, съответният експерт, който е отговорен за нейното провеждане, представя в едноседмичен срок отчет, като в него прави анализ, както на положителните резултати в работата на персонала, така и очертава проблемите, които са идентифицирани и очертава задачите на следващата супервизия. 1 575.00 0.00
"Дейности за публичност и информация": Постигането на равномерно и актуално разпространение на информация по време на проекта ще се осъществи, чрез спазване на следната последователност: 1. Организиране и провеждане на начална пресконференция и финална пресконференция: Началната пресконференция ще даде официален публичен старт на проекта. Финалната пресконференция е предвидена да се състои след приключване на дейностите по проекта. За всяка от тях ще бъде изготвено и публикувано прессъобщение, а покани ще бъдат изпратени до представители на всички заинтересовани групи (преки и непреки бенефициенти от резултатите по проекта), включително медии и граждани. Събитието има за цел да информира обществеността за предвидените и изпълнени по проекта дейности, очаквани и постигнати резултати, да популяризира дейността на ЕС, ЕСФ, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и да стимулира други потенциални бенефициенти за участие в подобни проекти. 2. Изготвяне и публикуване на информационно каре в печатната преса: Пресконференциите ще бъдат последвани от изготвяне и публикуване на информационно каре в печатната преса. Целта е информацията за проекта да достигне до максимален брой хора в Общината, неприсъствали на информационното събитие. 3. Системно актуализиране на интернет сайта на Общината и социални партньори с информация по проекта: Максималното разпространение на информация предполага съобразяването със социално-техническия прогрес и използването на съвременните информационно-технически средства, като Интернет. Това условие ще бъде осигурено посредством използването на общинския интернет-сайт, на който ще се публикува актуална информация за изпълнението проекта.. 4. Изготвяне и поставяне на временна и постоянна информационна табела на обекта на СМР: Съгласно изискванията за публичност и визуализация по конкретната програма, е предвидено да бъдат изготвена и поставена временна информационна табела в сградата, в която се извършват СМР. След приключването на предвидените СМР временната табела ще бъде заменена с постоянна. Табелите ще съдържат всички задължителни информационни елементи и ще бъдат поставени на видно място на обектите. 5. Изготвяне и разпространение на информационни материали по проекта (дипляни, брошури, рол-банери): За осигуряването на необходимата информационна обезпеченост по време на пресконференциите и след приключването на проекта, се предвижда да бъдат изготвени следните рекламни материали: - Дипляни, съдържаща основната информация за проекта – за разпространение по време на началната пресконференция, в Общината и в Центъра за социални услуги; - Рол-банери – за поставяне в залата на пресконференциите; - Брошури, съдържаща основната информация за проекта, включително постигнатите резултати – за разпространение по време на финалната пресконференция, в Общината и в Центъра за социални услуги. - Рекламни тениски, шапки и химикалки за раздаване в Центъра за социални услуги и по време на пресконференциите. 6. Изготвяне и поставяне на информационни стикери: Оборудването, обзавеждането и специализираното транспортно средство ще бъдат маркирани с информационни стикери, отговарящи на правилата за Публичност и визуализация. Работните дрехи ще бъдат брандирани с информация за проекта. 6. Други дейности, целящи популяризиране на дейностите по проекта и финансовия принос на ЕС и ЕСФ: Популяризирането на проекта предполага използването на всички възможни методи за разпространение на информация. Като примерни допълнителни дейности, целящи постигането на максимален ефект и обхват на разпространение могат да бъдат посочени: - Изготвяне и поставяне на информационни стикери на новозакупеното оборудване и обзавеждане по проекта; - Информация за проекта, обявите за всички търгове и други събития ще бъдат публикувани на сайта на Общината; - Използване и спазване на приложимата визуализация за всички документи и отчети по проекта. 3 200.00 2 658.40
"Контрол, управление и отчетност" Дейността включва подробно описание и методология за работа по проектното предложение. С оглед обхващането на цялостния комплекс от дейности по проекта в нея са заложени разходите за заплати на Екипа за управление на проекта.: Основните принципи, които ще бъдат спазвани при изпълнение на дейността са: - Прозрачност: Описаната в проекта организационна структура и методология на работа позволяват да бъде постигната необходимата прозрачност при изпълнение на всички дейности по проекта. Разпределението на задълженията и контрола между различните експерти в Екипа за управление спомага, както за избягването на прекалено натоварване на едно от звената за сметка на друго, така и представлява механизъм за навременно отчитане и предотвратяване на потенциални рискове. С цел постигане на прозрачност на проекта, Бенефициентът ще осигури функциониране на адекватна система за вътрешен контрол, даваща възможност да се проследи целия процес на изпълнение на Договора, а именно: приемането, извършването на допустимите разходи, финансовото управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка. - Отчетност: • Документална отчетност: Ще се създаде организация, гарантираща пълна, прозрачна и прецизна техническа и финансова отчетност за извършените дейности и разходи по проекта. За целта ще се създаде досие на проекта, състоящо се от две части: Техническо досие – в него ще се съхраняват всички документи по проекта – договори, програми, графици, кореспонденция, междинни и финални технически отчети и други технически документи. Всяка от дейностите по проекта ще бъде разпределена в собствен раздел, където ще се разпределят всички приложими документи: Финансово досие – в него ще се съхраняват всички финансови отчетни документи по проекта, междинни и финални финансови отчети, доклади за извършения одит на проекта и други финансови и счетоводни документи, разпределени по бюджетни пера: За всяко от досиетата ще бъде определен персонален отговорник. Ще се въведе строга финансова дисциплина, пълна отчетност на разходите, като ще се документира изпълнението на всички дейности по проекта. • Счетоводна отчетност: Разходите по проекта ще бъдат извършвани съгласно принципите на икономичност, ефикасност и ефективност. Всички разходо-оправдателни документи по Проекта ще бъдат съставяни самостоятелно от останалите документи на Бенефициента. Ще се използва подходяща електронна система за документиране и счетоводно отчитане на Договора, която да поддържа адекватна счетоводна аналитичност, включително по извършвани икономическа и неикономическа дейности за всички свързани с Проекта транзакции и да позволява генерирането на индивидуални счетоводни отчети по конкретния проект. Бенефициентът се ангажира да води точна, вярна и редовна документация и отчетност и да осигури на база на системата си на документация и счетоводна отчетност необходимите счетоводни отчети, в съответствие със Закона за счетоводството.Счетоводно записване на всички приходи и разходи по проекта ще се осъществява текущо хронологично, двустранно и аналитично в съответствие със Закона за счетоводството, приложимите счетоводни стандарти, счетоводната му политика и Общите условия. - Добро управление: Бенефициентът ще изпълнява проекта с грижата на добър стопанин, при спазване на изискванията за ефикасност, прозрачност и старание, в съответствие с най-добрите практики в съответната област, като ще бъде осигурено спазването на принципите на добро финансово управление на Договора. С цел постигане на устойчивост по проекта ще бъдат предприети всички необходими последващи мерки за поддържане на инсталираното оборудване и надграждане на постигнатите от проекта резултати. Стриктно ще се съблюдават разпоредбите на европейското и националното законодателство и произтичащите от това подзаконови нормативни актове, както и всички указания и изисквания на УО и МЗ. В хода на изпълнение на дейностите Бенефициентът ще се придържа към Ръководството за изпълнение на проекти по програмата. Цялата документация за изпълнението на проекта ще бъде съхранявана в срок, не по-кратък от 10 години от датата на Финалното плащане, позволявайки по този начин външни проверки за законосъобразност. 7 559.50 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.