Настоящото проектно предложение има за цел да развие капацитета и повиши конкурентоспособността на «Национален клъстер за модни облекла» ООД, намиращ се в начален етап на развитие. За постигането на тази цел са предвидени редица дейности от мерки по Компоненти 1 и 2 на настоящата процедура, основните от които са:
1. Изграждане и подкрепа за организационно-административно укрепване на клъстера;
2. Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове. чрез организиране и провеждане на серия от събития и работни срещи за представяне на клъстера и популяризиране на дейността му и на неговите продукти/услуги;
3. Насърчаване на клъстерния маркетинг с помощта на група от взаимосвързани и допълващи се мерки като:
• Разработване на маркетингова стратегия на клъстера;
• Консултантски услуги за стъпването на друг пазар, вкл. изследвания и анализи на целевите пазари;
• Популяризиране на името (бранда) на клъстера и на неговите продукти/услуги;
• Участие на клъстера в национални и международни изложения и панаири;
• Установяване и насърчаване на сътрудничеството с други клъстери, включително в други страни и изграждане на транснационални клъстерни връзки;
• Осигуряване на експерт за създаване на сътрудничества и интернационализация.
Основният очакван резултат от изпълнението на проекта е институционалното укрепване на клъстера, както и засилване на интеграцията и сътрудничеството между отделните членове на клъстера, включително за разработване на конкурентноспособни бизнес продукти и услуги. Ще се осигури ефективно и устойчиво във времето разширяване на пазарните позиции на клъстера и неговите членове на основните им целеви пазари като специално внимание се обърне на насърчаване на активното им присъствие на външни пазари.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Изграждане и подкрепа за организационно-административно укрепване на клъстера: За изграждане на административното тяло на клъстера ще бъдат привлечени подходящи специалисти, които със своя професионален опит, квалификация и образование ще допринесат за ефективното управление и координация на клъстера и за утвърждаването му на местния и световния пазари.
Предвижда се да бъдат назначени специалисти на следните позиции:
1.1. Изпълнителен директор (на пълен работен ден)
1.2. Директор продажби (на половин работен ден)
1.3. Финансов директор (на пълен работен ден)
Изискванията по отношение на образование, квалификация, професионален опит и функции (отговорности и задължения) на служителите, ангажирани с управлението и координацията на клъстера, са представени в т.9 Екип.
С оглед ресурсното обезпечаване работата на административното тяло на клъстера се предвижда да бъде закупено компютърно и офис оборудване.
Предвижда се и наемане на подходящо помещение (с включени режийни разходи) за ситуиране на административното тяло на клъстера и развитие на общите клъстерни дейности.
Предвиждат се също и мерки за повишаване капацитета на административното тяло за управление и координация на клъстера. В рамките на тази дейност ще бъдат организирани и проведени обучения за членовете на административното тяло на клъстера, както следва по:
• „Ефективно управление на клъстерни структури”;
• „Международни пазари-стратегии, принципи и подходи за навлизане на различни типове международни пазари”;
• „Създаване и управление на бранд”
175 189.00
164 084.78
Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове: Дейността предвижда организиране и провеждане на серия от събития и работни срещи за представяне на клъстера и популяризиране на дейността му и на неговите продукти/услуги. На тези срещи ще се акцентира и върху възможностите за сътрудничество, които той предлага. Чрез тези събития се цели привличането на нови членове на клъстера, разширяване на териториалния му обхват и създаване на мрежи между членовете. Регионални срещи и събития се планира да бъдат организирани в градовете - София - 2 бр.; Русе и Ловеч.
29 000.00
0.00
Насърчаване на клъстерния маркетинг: В рамките на тази дейност ще се реализират серия от взаимодопълващи се мерки:
1. Разработване на маркетингова стратегия на клъстера
Тъй като реализацията на продукцията на НКМО ще се извършва в една доста развита и агресивна конкурентна среда, то е много важно тази дейност да се основава на възможно по-добре обоснована маркетингова стратегия. Тази стратегия е необходимо да включва принципите, процедурите и правилата на промоционалната и търговската дейност на клъстера с цел постигане на по-добра и устойчива във времето разпознаваемост на продукцията на клъстера на целевите пазари, а оттам и възможно по-висока конкурентоспособност на тази продукция и добавена стойност от реализацията й.
2. Консултантски услуги за стъпването на друг пазар, вкл. изследвания и информация за таргeтираните пазари
В подкрепа и в продължение на разработваната маркетингова стратегия на клъстера, предвиждаме и осъществяването на консултантски услуги, които да подпомогнат интернационализацията на клъстера и специално създаването и разширяване на пазарното му присъствие на определени целеви международни пазари. Консултантските услуги ще имат следните основни направления:
1) Изследване на актуалното състояние и спецификата на целевите пазари, както и анализ на дейността на основните конкуренти;
2) Обосновка на подходите за дългосрочно позициониране в различни целеви пазарни ниши и за устойчиво осигуряване на възможно по-висока степен на разпознаваемост и платежоспособно търсене на предлаганите от клъстера продукти;
3) Обосновка на най-ефективните пътища за презентиране и осигуряване на продажби на продуктите и услугите на членовете на клъстера. Особено внимание в това отношение ще се обръща на презентирането на общи колекции под клъстерния бранд БГ ФЕШЪН.
3. Популяризиране на името (марката) на клъстера и на неговите продукти/услуги
В рамките на тази поддейност се предвиждат изготвянето, публикуването и разпространението на информационни брошури и атрактивен каталог за популяризиране марката на клъстера BG FASHION и на презентираните и продавани под тази марка продукти и услуги.
4. Участие на клъстера в национални и международни изложения и панаири;
Считаме, че най-ползотворни за по-бързото и ефективно развитие на дейността на НКМО ще бъдат посещенията на основните форуми и изложения за текстилната промишленост и производство на облекло, вклл:
- Première Vision Manufacturing http://www.premierevision.com/en/presentation/the-shows/manufacturing/ - участие със щанд на клъстера.
- Munich Fabrics Strat http://www.munichfabricstart.com/
- Apparel Sourcing Paris, Avanprint Paris, Avantex Paris, Shawls amp; Scarves Paris, и Texworld Paris, които се провеждат едновременно два пъти в годината в Париж http://www.fr.messefrankfurt.com/paris/en/besucher/welcome/fairsinfrance.html
- MO MAD Metropolis Мадрид http://www.ifema.es/momadmetropolis_06
- Milano Unica http://www.milanounica.it/en/
5. Установяване и насърчаване на сътрудничеството с други клъстери, включително в други страни и изграждане на транснационални клъстерни връзки;
За установяване на сътрудничество с други клъстери и сходни организации за изграждане на транснационални клъстерни връзки за сътрудничество и обмяна на опит и добри практики, се предвиждат посещения на редица действащи и утвърдени клъстери и сходни обединения в бранша. Те представят безценни възможности за контакти и обмяна на опит. Очаква се по време на тези посещения да се установяват и доразвиват на договорна основа връзки и взаимодействия с други подобни клъстерни образувания, както и с други партньорски организации.
6. Осигуряване на експерт по създаване на сътрудничества и интернационализация;
Тъй като основната част от продукцията на клъстера и неговите членове се очаква да се реализира на външния пазар, назначаването на такъв експерт е от ключово значение за развитие на клъстерна и постигане на устойчивост. Изискванията към опита и квалификацията на този експерт са посочени в т.9. Екип.
244 295.15
209 602.64
Публичност и визуализация на проекта: Предвидени са дейности за ефективна визуализация и популяризиране на проекта и на резултатите от него, както и на финансовия принос на Общността за неговата реализация. Ще бъде представяна информация за събитията в сайта на клъстера. Ще бъдат изготвяни и разпространявани и други информационни материали, необходими за ефективната визуализация на дейностите по настоящия проект. Ще бъде изработена и поставена на видно място в офиса на клъстера информационна табела.
1 800.00
1 740.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN