Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към създаване на Център за детски грижи и подкрепа на територията на община Бобов Дол в отговор на потребностите на деца в риск и необходимостта от повишаване на благосъстоянието им. Посредством предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги, вкл. в домашна среда, както и други видове консултативна подкрепа с цел превенция на рисковете от изоставяне на децата ще се постигне намаляване на негативните тенденции, свързани с детската бедност, както и подобряване качеството на живот, достъп до услуги, комплексни грижи, закрила и подкрепа.
Основната цел включва предприемане на мерки за социално приобщаване, чрез подобряване на достъпа до интегрирани социални услуги, повишаване на детското благосъстояние и гарантиране на достъп до услуги на деца в нужда. 
Планираните дейности са насочени към подобряване на качеството на живот на деца в нужда и деца от уязвими групи и техните семейства и включват: Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ 2 и СЦ 3 и Създаване и развиване на Център за детски грижи и подкрепа, в който минимум 100 потребителя /под 18 г./ ще получат осигурена грижа чрез предоставяните интегрирани мерки и услуги; Планирани дейности по СЦ 2 и СЦ 3, Закупуване на материали и консумативи;Провеждане на въвеждащи и надграждащи обучения, вкл.и супервизия на служителите на сдружението-кандидат като доставчик на социални услуги; Организация и управление; Видимост, прозрачност и комуникация.Изпълнението на проектните дейности ще даде възможност на целевите групи да ползват многообразни и целенасочени социални и здравни услуги, предоставяни в общността,като по този начин се гарантира достъпът на децата в нужда до набор от ключови услуги, отстояването на правата на им чрез борба с детската бедност и насърчаване на равните възможности, намаляване на негативни последици върху децата и семействата в неравностойно положение и постигане на по-ефективни мерки за подкрепа и подобряване качеството им на живот.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Подбор и наемане на персонал в Център за детски грижи и подкрепа за извършване на дейности по СЦ 2: Дейността ще стартира през изпълнение през първи проектен месец с подготовка на документация и подбор на експерти /медиатор и психолог/. Одобрените лица ще ангажирани на трудови правоотношения на 8 часов работен ден прев втори проектен месец в новосъздадения „Центъра за детски грижи и подкрепа” . Задълженията на новонаетите специалисти включват предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги, вкл. в домашна среда, както и други видове консултативна подкрепа с цел превенция на рисковете от изоставяне на децата и намаляване на негативните тенденции, свързани с детската бедност, както и подобряване качеството на живот, достъп до услуги, комплексни грижи, закрила и подкрепа на целевите групи. Задълженията на лицата включват индивидуално почасово или групово почасово консултиране,разработване на правила и процедури за дейността на Центъра,квалифицирана експертна помощ и подкрепа за потребителите на услугите. Предоставяните услуги в Центъра могат да бъдат еднократни, периодични и ежедневни в зависимост от индивидуалните потребности на включените целеви групи. За всеки потребител ще бъде изготвено индивидуално досие с негово участие,в което ще се вписват реализираните дейности и мерки,ще се проследява неговото развитие,с цел постигане на максимална успеваемост в процеса на социално включване и реализация. Основна особеност на услугите е, че те ще бъдат интегрирани – както по отношение на съвместната работа на различни специалисти с целевите групи, така и по отношение на самият характер на услугите – социални, здравни, услуги за предучилищна подготовка и т.н. Дейностите, които ще бъдат реализирани сред маргинализираните групи включват: - Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи. Информираност относно имунизационния календар; Услугите имат за цел идентифициране на деца и семейства в риск чрез работа в общността; осигуряване на подкрепа – емоционална, практическа, ако е необходима такава, за възможностите за ползване на здравни услуги и достъп до здравни грижи; насочване към другите услуги по проекта и към алтернативни социални, образователни и здравни услуги; издирване и насочване на бременни жени в риск и майки за ползване на здравни услуги и спазване на изискванията на здравното законодателство; индивидуална работа и групова работа с родители, които не полагат достатъчно грижа за децата си – консултиране, придружаване, посредничество, психотерапия за деца - жертви на насилие или на доказано неглижиране. Мобилната работа включва посещения на рискови райони веднъж на две седмици или веднъж месечно, като може и в по-чести интервали от време. Груповата работа ще се съсредоточава върху общите проблеми, като програмата и честотата на сесиите следва да са съобразени с участниците в групата и фокуса на работата. Дейността е насочена към родители от уязвими групи – уязвими етнически групи, в частност представители на ромския етнос; получатели на социални помощи; безработни; родители с две и повече деца; самотни родители; родители за първи път; родители в рискова възраст; родители с ниско ниво на образование; родители, живеещи в лоши жилищни условия; родители, при които е налице риск от изоставяне на детето; родители, които имат дете/деца в риск (регистрирани в Дирекциите „Социално подпомагане” на АСП); родители, за които има данни, че не полагат достатъчна грижа за децата си – както регистрирани в полицията и ДСП на АСП, така и идентифицирани чрез мобилна работа в общността. Групите за консултация ще бъдат разделени както следва: - Консултация и подкрепа на деца и родители на деца от 0 до 3 г. - Консултация и подкрепа на деца и родители на деца от 3 до 7 г. - Консултация и подкрепа на деца и родители на деца от 7 до 18 г. - Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово) - Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда 61 006.20 0.00
Дейност 2 Подбор и наемане персонал в Център за детски грижи и подкрепа за извършване на дейности по СЦ 3: Дейността ще стартира през изпълнение през първи проектен месец с подготовка на документация и подбор на експерти и помощен персонал/ Кинезетерапевт, Трудотерапевт, Логопед, Психолог, Социален работник -2 лица, Здравен специалист и шофьор/. Всички одобрени лица ще ангажирани на трудови правоотношения на 8 часов работен ден, с изключение на кинезитерапевта, който ще бъде назначен на половин работен ден през втори проектен месец в новосъздадения „Центъра за детски грижи и подкрепа” . Задълженията на новонаетите специалисти включват предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги, вкл. в домашна среда, както и други видове консултативна подкрепа с цел превенция на рисковете от изоставяне на децата и намаляване на негативните тенденции, свързани с детската бедност, както и подобряване качеството на живот, достъп до услуги, комплексни грижи, закрила и подкрепа на целевите групи. Задълженията на лицата включват индивидуално почасово или групово почасово консултиране,разработване на правила и процедури за дейността на Центъра,квалифицирана експертна помощ и подкрепа за потребителите на услугите. Предоставяните услуги в Центъра могат да бъдат еднократни, периодични и ежедневни в зависимост от индивидуалните потребности на включените целеви групи. За всеки потребител ще бъде изготвено индивидуално досие с негово участие,в което ще се вписват реализираните дейности и мерки,ще се проследява неговото развитие,с цел постигане на максимална успеваемост в процеса на социално включване и реализация. Основна особеност на услугите е, че те ще бъдат интегрирани – както по отношение на съвместната работа на различни специалисти с целевите групи, така и по отношение на самият характер на услугите – социални, здравни, услуги за предучилищна подготовка и т.н. Дейностите, които ще бъдат реализирани включват: - Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа, вкл. и по отношение на здравните аспекти; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието; насочване и предоставяне на подкрепа на семействата за достъп до услуги за ранна детска интервенция или занимания за ранно детско развитие и за изграждане на пълноценна връзка между родители; услуги, свързани с безопасна среда за отглеждане на детето. Предоставяне на подкрепа на деца в ранна детска възраст и техните семейства за подобряване на достъпа до здравна грижа, формиране на родителски умения, подобряване на семейната среда, повишаване на училищната готовност на децата за включване в образователната система, Чрез подобряване на готовността на децата за включване в образователната система и подкрепата за формиране на родителски умения сред уязвимите групи родители, ще се постигне и ограничаване на предаването на бедността между поколенията в дългосрочен план. Планираните дейности за предоставяне на услуги за ранно детско развитие включват: - Индивидуална и групова работа с деца и родители с цел посещаване на детска градина; - Индивидуална експертна подкрепа за деца с увреждания съобразена с нуждите на детето с включване на мултидисциплинарен екип при необходимост /кинизетерапевт, трудотерапевт, логопед, психолог, социален работник и или здравен специалист/; - Допълнителна подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище; - Ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с децата с увреждания и техните семейства, вкл. рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето в неговия дом; - Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето чрез информационни дейности по превенция на заболяванията; - Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения; - Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа; - Осигуряване на транспорт с цел мобилна работа и др.; 216 954.00 0.00
Дейност 3 „Планирани дейности по СЦ2“: Дейността включва изпълнението на дейности планирани за изпълнение по Специфична цел 2 и включва следните поддейности: 1. Закупуване на материали и консумативи, необходими за изпълнението на предоставяне на услугата: Хартия А4 кашон /5 бр./; Папки ПВЦ; Класьори; Химикали; Джобове пакет; Работни тефтери; Детски памперси пакет различен размер; Бебешки биберони за хранене; Бебешки шишета за хранене; Мокри кърпи; Четки за зъби; Пасти за зъби; Детски термометри; Апарати за кръвно налягане и Гориво /дизел/ за реализиране на мобилните услуги с автомобил, собственост на организацията -кандидат. Материалите планирани за закупуване са изцяло съобразени с нуждите на потребителите и спецификата на предоставяните услуги. Организацията кандидат се е ръководила от принципите на ефективност и най-ниска цена при избора на материали и консумативи. 2. Реализиране на командировки по време на изпълнение на служебните задължения на екипа ангажиран с предоставяне на услугата. Необходимостта от реализиране ан командировки е продиктувана от факта, че услугата ще се изпълнява в община Бобов Дол, в която населението не е концентрирано и е разпръснато в по-малки населени места и мобилността на екипа е продиктувана от това обстоятелство. Минимум три пътувания са предвидени за екипът от специалисти всеки месец с цел максимално ефективен достъп до всички потребители и от най-отдалечените населени места. 3. Провеждане на Въвеждащо и надграждащо обучение на служителите на сдружението-кандидат в качеството му на доставчик на социални услуги, наети за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца; Планираното въвеждащо и надграждащо обучение отговаря на потребностите (нуждите) на служителите от допълнително подобряване на техни ключови умения и компетенции, които са неразделна част от работат им с деца от целевата група и техните родители. По този начин ще се отговори на потребностите за прилагане на мерки, насочени към осигуряване на комплексни грижи и закрила на децата заложени в проектното предложение. Обучителните модули ще бъдат обвързани с предоставянето на услуги в рамките на проектното предложение. Същото ще се реализира в рамките на 5 дни, като основната му цел е чрез него да се осигурят качествени социални услуги. Заложено и провеждане на поддържащо обучение. То ще бъде реализирано в рамките на 3 дни, на 6-тия месец от стартирането на предоставяне на услугите, предоставяни от Центъра. Заложеното поддържащо обучение и консултации имат за цел надграждане на вече придобитите умения и знания необходими за удовлетворяване на потребностите на потребителите, и ефикасно предоставяне на иновативните социални услуги експертите. 4. Провеждане на регулярни супервизии на на служителите на сдружението-кандидат в качеството му на доставчик на социални услуги, наети за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца; С цел предотвратяванен на професионално прегаряне и при необходимост от мултидисциплинарен подход ще бъдат провеждани регулярни ежемесечни супервиизи от външни експерти на екипът от специалисти, работещ с целевите групи по проекта. 5. Процесуално представителство СЦ2 - използването на процесуално представителство като външна услуга се налага поради невъзможност наетия на извънтрудови правоотношения юрист да представлява в съда страна и да внася искове за припознаване на дете, издръжка и др. 24 402.48 0.00
,,Дейност 4 „Планирани дейности по СЦ3“.: Дейността включва изпълнението на дейности планирани за изпълнение по Специфична цел 3 и включва следните поддейности: 1. Закупуване на материали и консумативи, необходими за изпълнението на предоставяне на услугата: Хартия А4 кашон /5 бр./; Папки ПВЦ; Класьори; Химикали; Джобове пакет; Работни тефтери; Кутия ръкавици за еднократна употреба; Детски памперси пакет различен размер; Бебешки биберони за хранене; Бебешки шишета за хранене; Мокри кърпи; Адаптирано мляко; Детски кремове; Детска измивна козметика; Четки за зъби; Пасти за зъби; Детски термометри; Апарати за кръвно налягане и Гориво /дизел/ за реализиране на мобилните услуги с автомобил, собственост на организацията -кандидат. Материалите планирани за закупуване са изцяло съобразени с нуждите на потребителите и спецификата на предоставяните услуги. Организацията кандидат се е ръководила от принципите на ефективност и най-ниска цена при избора на материали и консумативи. 2. Реализиране на командировки по време на изпълнение на служебните задължения на екипа ангажиран с предоставяне на услугата. Необходимостта от реализиране ан командировки е продиктувана от факта, че услугата ще се изпълнява в община Бобов Дол, в която населението не е концентрирано и е разпръснато в по-малки населени места и мобилността на екипа е продиктувана от това обстоятелство. Минимум три пътувания са предвидени за екипът от специалисти всеки месец с цел максимално ефективен достъп до всички потребители и от най-отдалечените населени места. 3. Провеждане на Въвеждащо и надграждащо обучение на служителите на сдружението-кандидат в качеството му на доставчик на социални услуги, наети за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца; Планираното въвеждащо и надграждащо обучение отговаря на потребностите (нуждите) на служителите от допълнително подобряване на техни ключови умения и компетенции, които са неразделна част от работат им с деца от целевата група и техните родители. По този начин ще се отговори на потребностите за прилагане на мерки, насочени към осигуряване на комплексни грижи и закрила на децата заложени в проектното предложение. Обучителните модули ще бъдат обвързани с предоставянето на услуги в рамките на проектното предложение. Същото ще се реализира в рамките на 5 дни, като основната му цел е чрез него да се осигурят качествени социални услуги. Заложено и провеждане на поддържащо обучение. То ще бъде реализирано в рамките на 3 дни, на 6-тия месец от стартирането на предоставяне на услугите, предоставяни от Центъра. Заложеното поддържащо обучение и консултации имат за цел надграждане на вече придобитите умения и знания необходими за удовлетворяване на потребностите на потребителите, и ефикасно предоставяне на иновативните социални услуги експертите. 4. Провеждане на регулярни супервизии на на служителите на сдружението-кандидат в качеството му на доставчик на социални услуги, наети за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца; С цел предотвратяванен на професионално прегаряне и при необходимост от мултидисциплинарен подход ще бъдат провеждани регулярни ежемесечни супервиизи от външни експерти на екипът от специалисти, работещ с целевите групи по проекта. 5. Процесуално представителство СЦ2 - използването на процесуално представителство като външна услуга се налага поради невъзможност наетия на извънтрудови правоотношения юрист да представлява в съда страна и да внася искове за припознаване на дете, издръжка и др. 6. Организация и управление на проекта от екип, състоящ се от Ръководител, координатор и счетоводителл, които ще бъдат назначени граждански договори в съответствие с Методология за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР. 7. Видимост, прозрачност и комуникация - дейностите ще се изпълняват при спазване на изискванията с Единен наръчник за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация. 86 781.60 0.00
Дейност 1 Подбор и наемане персонал в Център за детски грижи и подкрепаза извършване на дейности по СЦ 2 - Продължение: 1.2. Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като напр. програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, подготовка за включване в образователната система и други според идентифицираните нужди; Разработване и изпълнение на Програма за формиране на родителски умения. Дейността включва формиране на родителски умения в най-уязвимите и маргинализирани общности,, създаване на връзка родител-дете, повишаване на самочувствието и увереността на родителите и разширяване на подкрепата. Услугата е насочена към бъдещи родители, родители на деца от 0 до 3 г., родители от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си и ги излагат на риск. Групите за консултация и подкрепа на настоящи и бъдещи родители са насочени към повишаването на знанията и уменията на им, както във връзка с особеностите на раждането, така и във връзка с нуждите на новороденото и необходимата подходяща семейна среда за отглеждането на детето (стандарти за ранно детско развитие). Дейността ще бъде допълнена с подготовка и разпространение на подходящи нагледни хигиенни материали и принадлежности за децата. Основната цел е подготовката на родителите за изпълнение на техните родителски задължения и за създаването на подходяща среда за детето, която е в съответствие с неговите нужди, включително и чрез ползването на системата от услуги след раждането на детето (социални, здравни и други услуги). Разработване и изпълнение на Програма за семейно планиране, превенция на ранни бракове и раждания сред най-уязвимите и маргинализирани общности. Програмата цели подкрепа на семействата на деца до 3 години в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Предоставянето на услугата ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения – общуване, родителски умения; улесняване на достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции; предоставяне на информация по въпроси като репродуктивното здраве, методите на контрацепция, болестите, предавани по полов път, адресиране на проблемите на насилието и неглижирането на деца в резултат от ранни бракове. В рамките на услугата се извършват следните дейности: - Групови и индивидуални сесии за семейно планиране, превенция на ранни бракове и раждания имат за цел предоставянето на информация, консултации и обучение в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, болестите, предавани по полов път, семейното планиране, предотвратяванена ранните бракове и раждания в детска възраст. Дейността се осъществява чрез индивидуални и групови сесии. Мобилната работа е особено важен елемент от дейността. 1.3. Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата. Целта на услугите е не само да се подкрепят семействата в отглеждането на децата, но и да се стимулират за по-голяма активност във всички сфери на живота с цел осигуряване на добра семейна среда за малките деца. Родителите ще имат възможност за комплексна подкрепа – свързана с полагане на грижи за малки деца,консултиране относно възможностите за подобряване на тяхното образование, квалификация, шансове за заетост и т.н. И за двете възрастови групи деца ще се предоставят и услуги по здравно консултиране. Целта е не само да се оказва подкрепа в случай на установено увреждане или пък заболяване, а и да се формира здравна култура за правилно отглеждане на децата, като средство за превенция на здравните рискове. Допълнително ще бъде включено и консултиране и подкрепа на родители, които не полагат достатъчно грижа за своите деца, с цел идентифициране на деца и семейства в риск чрез работа в общността; издирване и насочване на бременни жени в риск и майки за ползване на здравни услуги и спазване на изискванията на здравното законодателство; психотерапия за деца - жертви на насилие или на доказано неглижиране. 0.00 0.00
Дейност 2 Подбор и наемане персонал в Център за детски грижи и подкрепа за извършване на дейности по СЦ 3 - Продължение: 2.3 Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, включващи: - работилници за неформално обучение с ежеседмични занимания; - ерготерапия; - Клуб "Арттерапия" с ежеседмични занимания; - Клуб по префесионално ориентиране с ежеседмични занимания в центъра; 2.4 Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи, включващи: - провеждане на здравни беседи и насочване при нужда към медицински специалист; - провеждане на практически обучения и даване на насоки за придобиване на основни хигиенни навици, употреба на хигиенни материали в ежедневието; - изработване на кинезетерапевтична схема и комплекс за лечебно-физкултурни дейности за деца и лица с увреждания; 2.6 Въвеждащи и надграждащи обучения, вкл. и супервизия на служители на доставчиците на социални услуги, във връзка с услугите за ранно детско развитие, превенция, ранна интервенция на уврежданията за деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата, и др. В планираното за провеждане Въвеждащо и надграждащо обучение и супервизии на служителите на сдружението-кандидат в качеството му на доставчик на социални услуги, във връзка с услугите за ранно детско развитие, превенция, ранна интервенция на уврежданията на деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата и др. ще бъдат включени единствено служителите на кандидата по проекта, които са наети за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца и са заложени като част от целевата група в проектното предложение. Планираното въвеждащо и надграждащо обучение отговаря на потребностите (нуждите) на служителите от допълнително подобряване на техни ключови умения и компетенции, които са неразделна част от работат им с деца от целевата група и техните родители. По този начин ще се отговори на потребностите за прилагане на мерки, насочени към осигуряване на комплексни грижи и закрила на децата заложени в проектното предложение. Обучителните модули ще бъдат обвързани с предоставянето на услуги в рамките на проектното предложение. Същото ще се реализира в рамките на 5 дни, като основната му цел е чрез него да се осигурят качествени социални услуги. Заложено и провеждане на поддържащо обучение. То ще бъде реализирано в рамките на 3 дни, на 6-тия месец от стартирането на предоставяне на услугите, предоставяни от Центъра. Заложеното поддържащо обучение и консултации имат за цел надграждане на вече придобитите умения и знания необходими за удовлетворяване на потребностите на потребителите, и ефикасно предоставяне на иновативните социални услуги експертите. Обучението се провежда от външен изпълнител нает по реда на ПМС 160/2016г. С цел предотвратяванен а професинално прегаряне и при необходимост от мултидисциплинарен подход ще бъдат провеждани регулярни ежемесечни супервиизи от външни експерти на екипът от специалисти, работещ с целевите групи по проекта. Изпълнителят ще бъде избран по реда на ПМС 160/2016 г. и ще трябва да разполага с екип от специалисти с опит при предоставянето на социални услуги. 0.00 0.00
Дейност 4 „Планирани дейности по СЦ3“ - Продължение: Дейността включва изпълнението на дейности планирани за изпълнение по Специфична цел 3 и включва следните поддейности: 6. Организация и управление на проекта от екип, състоящ се от Ръководител, координатор и счетоводителл, които ще бъдат назначени граждански договори в съответствие с Методология за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР. 7. Видимост, прозрачност и комуникация - дейностите ще се изпълняват при спазване на изискванията с Единен наръчник за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.