Основната дейност на ФИЛПЛАСТ ООД е производство на бластвани и шприцови изделия и изработка на инструментална екипировка – матрици (сектор, характеризиращ се с висока енергийна интензивност).
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности:
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Придобиване на система за мониторинг на енергопотреблението състояща се от хардуер и софтуер
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение.
Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-913/17.10.2016г.), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване - Мулти-сензорна прецизна измервателна машина (1бр.); Шприц машина (1бр.); Инверторен винтов компресор (1бр.); Четириопорен електрокар (1бр.)
2. доставена, монтирана и въведена в експлоатация система за мониторинг на енергопотреблението
3. изпълнени дейности за опазване на околната среда
4. годишни спестявания на енергия - 200 851 kWh/год
5. спестени емисии CO2 - 135.52 т/год
6. визуализация на проекта
Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Мулти-сензорна прецизна измервателна машина - 1бр.; Шприц машина - 1бр.; Инверторен винтов компресор - 1бр.; Четириопорен електрокар - 1бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени:
- Мулти-сензорна прецизна измервателна машина - 1бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит)
- Шприц машина - 1бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит)
- Инверторен винтов компресор - 1бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит)
- Четириопорен електрокар - 1бр. (мярка 4 от одобрен енергиен одит) - предназначен за товарителни работи и транспортиране на товари за вътрешно фирмени цели; не подлежи на регистрация и няма талон; не отговаря на изискванията за транспортно средство и не е такова. Ще оперира само на територията на дружеството.
Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта)
2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец)
3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 10-ти месец)
4. Визуализация (от 1-ви до 10-ти месец)
С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020.
365 000.00
364 400.00
Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка 5 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да въведе в експлоатация автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната за целите на фирмата СМЕ представлява електронна система (съставена от хардуер и софтуер), която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Системата може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация.
Предвижда се монтиране на хардуерно оборудване (прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията и такива за събира информацията от измервателните прибори). Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично посредством софтуер. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси.
СМЕ ще обхваща консуматорите в рамките на разгледаните мерки по проекта.
Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер.
Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване предвидено в Дейност 1. Поради тази причина, дейност 2 стартира през 10ти месец с избор на изпълнител и след доставката на оборудването в дейност 1, ще се премине към доставката на Система за мониторинг на енергопотреблението.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1. Избор на изпълнител (от 10ти до 11ти месец)
2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемопредавателен протокол (от 11ти до 15ти месец)
3. Визуализация (от 10ти до 15ти месец)
С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020.
7 000.00
6 359.05
Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение.
Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ФИЛПЛАСТ ООД
В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 5 мерки.
Изпълнението на дейността премина през следните етапи:
1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти
2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец
3. Подаден към АУЕР одит и получено становище
6 500.00
6 500.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN