Управление на проекта: Продължителност на дейността: от 1 до 24 месец.
Дейността по управление на проекта включва доброто изпълнение на проектно предложение „Предоставяне на интегрирани услуги за ранно детско развитие в община Твърдица“, финансовото управление и контрол, вътрешния мониторинг. За целите на ефективното управление и качествено реализиране на проектното предложение се предвижда сформиране на експертен екип за управление на проекта в състав:
1. Ръководител на проекта;
2. Координатор на проекта;
3. Технически сътрудник;
4. Финансов експерт;
5.Счетоводител на партньора РАКО.
Отговорностите и задълженията на членовете на екипа за управление на проекта са съобразени със спецификата на интервенцията и ще залегнат в длъжностните характеристики за съответните позиции. След подписване на договора за изпълнение на проекта, със заповед на Кмета на Община Твърдица ще бъдат сключени допълнителни споразумения/ заповеди към трудовите договори на екипа за управление на проекта при заетост до 4 часа на ден. Предвижда се в началото на проектните дейности да се проведе първоначална среща на екипа, на която ще бъдат обсъдени всички предстоящи дейности, графика за тяхното изпълнение, възможните пречки и постъпките за тяхното преодоляване. В процеса на изпълнение на проекта ще се провеждат регулярни оперативни срещи за докладване и обсъждане на напредъка на проекта, предстоящи дейности, срещнати проблеми и трудности и пр. Планира се на всяко тримесечие екипът за управление на проекта да преразглежда и анализира рисковете и възможните решения за преодоляването им.
Чрез управлението на проекта се цели координация на усилията за прозрачно, качествено и навременно реализиране на дейностите, заложени в проектното предложение. Екипът по управление на проекта ще има следните функции:
• Работи за успешното изпълнение на планираните дейности;
• Определя правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване;
• Обсъжда план-графика за изпълнение на дейностите по проекта и разработва детайлен такъв;
• Обсъжда графика за провеждане на процедурите по избор на изпълнители по дейности;
• Отчита постигнатите резултати;
• Верифицира изразходваните средства в рамките на проекта, съгласно изискванията на Програма "Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи".
Екипът за управление на проекта ще се ангажира още с междинно и финално отчитане на напредъка по изпълнението на дейностите и интегриран контрол на промени – координиране на всички необходими изменения в хода на проекта по отношение обхвата, графика или разходите, наложили се поради промени в изискванията или поради външни фактори и условия по време на изпълнение на проекта, контрол на качеството – проследяване на специфичните за проекта резултати и оценка на тяхното съответствие с приетите от финансиращия орган стандарти, идентифициране на пътища за елиминиране на причините за незадоволително изпълнение, контрол на риска – следене на идентифицираните рискови фактори и на ефекта от тяхното проявление върху целите на проекта, идентифициране на нови рискове, появяващи се в хода на проекта, предприемане на действия за намаляване и избягване на риска, контрол на качеството и проследяване на специфичните за проекта резултати и оценка на тяхното съответствие с изискванията на финансиращия орган и Програмния оператор на Програма "Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи".
За членовете на екипа за управление на проекта са представени попълнени автобиографии съгласно приложения образец на Програмата. С цел постигане на оптимални резултати в рамките на дейността, в екипа за управление на проекта са включени служители на Община Твърдица.
Управлението на проекта е текуща дейност и ще бъде изпълнявана по време на цялата продължителност на проект „Предоставяне на интегрирани услуги за ранно детско развитие в община Твърдица“, започвайки от първият месец от подписването на договора. |
78 000.00
|
61 891.34
|
Информация, публичност и одит: Основна цел на дейностите по информация и публичност е изграждането и поддържането на положителен обществен образ и осъзнаването на значението на проекта сред широката общественост. Посредством дейностите ще бъде подпомогнат процеса на подобрено социалното включване и подкрепа за подобряване благосъстоянието на уязвимите групите от ромски етнос на територията на Община Твърдица. Планираните за изпълнение мерки по информация и публичност са в подкрепа на общите цели на Финансовия механизъм: да допринесе за намаляване на икономическите и социалните неравенства в Европейското икономическо пространство, и за укрепване на двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери. Дейността по осигуряване на информация и публичност по проекта ще бъде изпълнена в съответствие с изискванията за информация и публичност и Ръководството за комуникация и дизайн на ФМ на ЕИП 2014-2021 г.
Чрез изпълнението на мерките за информация и публичност се постига:
- Повишаване на обществената информираност и информиране на широката общественост за приноса и ролята на донорите - Исландия, Лихтенщайн и Норвегия;
- Прозрачност и легитимност на помощта на донорите;
- Ясна картина за подкрепата от ФМ на ЕИП в държавите бенефициери и донори;
- Информация за въздействието и резултатите от приноса на донорите на държавите бенефициери;
Предвидените за изпълнение мерки в рамките на проекта имат за цел:
- Да формулират последователно и комплексно послание;
- Да удовлетворят необходимостта от фактическа информация за програмата и проекта;
- Да разясняват общите ценности на схемите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
В изпълнение на горното, и с цел да се подчертае ролята на ФМ на ЕИП и да се гарантира, че помощта от този механизъм е прозрачна, кандидатът ще предоставя информация за проекта до възможно най-широка аудитория на подходящото международно, национално, регионално и / или местно равнище, включително на съответните заинтересовани страни. За да постигне оптимални резултати в своята комуникационна дейност, кандидата е разработил Комуникационен план за прилагане на мерките за публичност
по проекта. Плана съдържа подробна информация за планирани събития, информационни кампании и други комуникационни дейности.
Мерките по информация и публичност са следните:
1.Разработка на двуезичен интернет сайт;
2. Провеждането на минимум три информационни събития;
3. Изработка на билборд;
4. Платени публикации;
5. Изработка на брошури, листовки, информационни материали, ролбанери
Дейността "одит" е свързана с провеждането на текущ и окончателен финансов одит на проекта. Одитът на проекта ще бъде извършен от дипломиран експерт-счетоводител, регистриран одитор или специализирана одиторска компания. Докладите от одита следва да бъдат прилагани към всяко искане за междинно и окончателно плащане по проекта. Одиторският ангажимент ще включва проверка на междинни и окончателни финансови отчети по проекта за съответствие с всички изисквания на Програмния оператор, проверка на законосъобразността на съответните обществени поръчки, когато такива са проведени и сключените договори. Одитът ще бъде с ясно дефиниран обхват и цели включващи:
- Всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на договора, европейското и националното законодателство;
- Първичните счетоводни документи и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни;
- Проверка на счетоводната система за отчитане на дейностите по проекта;
- Напредъкът по проекта да е проверен, включително чрез проверка на реалното изпълнение на мястото на проекта;
- Да е спазено приложимото национално и европейско законодателство.
Изпълнението на планираните мерки в рамките на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител, който ще бъде избран по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП). |
34 776.00
|
8 246.97
|
Ремонтни дейности, оборудване и обзавеждане на Комплекс от функционално свързани услуги: Целта на дейността е изграждането на Комплекс от функционално свързани услуги - хъбове в трите социално изолирани общности, идентифицирани на етапа на подготовка на настоящото проектно предложение - гр. Твърдица, гр. Шивачево и село Сборище. Във функционално отношение ще предостави възможност за обединяване усилията по предоставяне на интегрираните услуги за целевите групи, което ще доведе до постигане на комплексен подход при работата. По този начин ще се удовлетворят по- ефективно специфичните потребности на всеки конкретен потребител, като се осигури специалист със съответния профил и компетенция. Етапите на изпълнение на дейността включват:
- Изграждане на Комплекс от функционално свързани услуги (хъбове) в гр. Твърдица, гр. Шивачево и с. Сборище, чрез осъществяване на ремонтни дейности.
- Доставка на оборудване;
- Доставка на превозно средство;
- Доставка на обзавеждане.
Основната сграда на Комплекса от функционално свързани услуги ще се намира в гр. Твърдица - общински център, на територията на който има най - голям дял представители на целевите групи - деца на възраст от 0 до 6 години от ромски етнос и техните родители. Изборът на местоположение на основния център е направен на база проучване на подходящи сгради и консултации с местните общности. Сградата, обект на интервенции в настоящата дейност е бивша поликлиника, която към момента не функционира, но е разпознаваема и леснодостъпна за представителите на ромската общност в града. В рамките на дейността се предвиждат ремонтни дейности, оборудване и обзавеждане на 1 етаж от сградата и оформянето на:
- Мултифункционална зала за занимания за деца и родители, позволяваща организиране на групови дейности. Предвижда се възможност в залата бъдат обособявани отделни "кътове" за провеждане на паралелни занимания на децата и родителите
- 4 бр. кабинети за консултации, оборудвани и обзаведени съобразно потребностите на специалистите и целевите групи. Кабинетите за консултации предлагат възможност за провеждане на индивидуални дейности и/или такива в малки групи.
- Офиси за служителите - основната сграда на Комплекса от функционално свързани услуги ще бъде основно работно място на ръководителя на хъбовете, както и на медиаторите, педагозите, подкрепящия и обслужващ персонал, за които следва да са осигурени подходящите работни условия.
- Складово помещение, обслужващо Комплекса от функционално свързани услуги;
- Санитарни помещения за децата и родителите от целевите групи и служителите.
Хъбове към Комплекса от функционално свързани услуги ще се разкрият и в с.Сборище и в гр.Шивачево. В двете населени места са идентифицирани общински помещения, които местната ромска общност разпознава като подходящи и сигурни места за предоставяне на интегрирани услуги, а именно - помещения общинска собственост, намиращи се на територията на читалищата в населените места. След проведено обследване и анализ на състоянието на сградите на територията на с. Сборище и гр. Шивачево, становището на строителните експерти на Община Твърдица е, че същите не се нуждаят от преустройство и ремонтни дейности. За превръщането им във функционални хъбове следва да се закупи необходимото оборудване и обзавеждане.
За гарантиране предоставянето на достъпни за целевите групи, качествени услуги се планира закупуването на превозно средство, което ще осигури необходимата мобилност както на служителите на Комплекса от функционално свързани услуги, така и на целевите групи по проекта.
Общото интериорно решение на трите хъба, формиращи Комплекс от функционално свързани услуги предлага формиране на удобна среда за бъдещите посетители. Пространствата са съобразени с човешкия мащаб и възприятие. Подвижното обзавеждане на помещенията е съставено от групи мебели, съобразно конкретните изисквания за реализиране на планираните дейности. |
493 918.00
|
415 968.14
|
Образователни грижи в ранна детска възраст: Същността на дейност "Образователни грижи в ранна детска възраст" е да създаде условия и осигури ресурс за допълнителни занимания с деца от целевата група, за които е установен недостиг на умения и подготовка за постъпване в първи клас. За изпълнението на дейността ще бъдат отговорни медиаторите и учителите с подготовка по предучилищна и начална училищна педагогика. С цел гарантиране на качественото изпълнение на дейностите, служителите ще преминат допълнително обучение за работа в мултикултурна среда и с двуезични деца. В процеса на фактическото изпълнение на дейността е предвидено да се създадат целогодишни и летни "училища", чиято цел да се развият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения при децата на възраст от 0 до 6 години.Предвижда се целогодишните занимания да се провеждат три пъти седмично в сутрешни/следобедни часове, а летните училища да са с по - голяма честота и интензивност.Целогодишните занимания ще са формирани на принципа на групови занимания (в компактни групи от 6 до 12 деца) и индивидуални консултации за изучаване на български език, подготовка по математика, запознаване с основите на предметите човек и природа и човек и общество, музика, изобразително изкуство, труд и творчество.В рамките на дейността се предвижда обхват на 330 деца от трите целеви общности.Предвижда се образователните елементи да се комбинират с игри и неформални образователни дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят.
-Методическа подкрепа на медиаторите,относно мотивиране и привличане на представители на целевата група;
-Разработване на програма и обучителни материали за провеждане на планираните дейности;
-Изготвяне на учебен план за образователната дейност и прогноза за очакваните резултати;
-Изготвяне на план-график за провеждане на занятията, включващ образователни елементи, комбиниран с интерактивни методи и игри, състезания, екскурзии, фестивали и други творчески и познавателни дейности;
-Насърчаване и включване на родителите в планирането, организирането и провеждането на различните прояви, съпътстващи дейността;
-Изготвяне на план за закупуване учебници, учебни помагала и ученически пособия, занимателни и образователни игри,други материали,както и необходимите средства за организиране на екскурзии, състезания;
-Организиране на участието и посещението на децата и родителите на образователни институции с цел запознаване с учители и учебна среда;
-Създаване и поддържане на индивидуално досие за всяко дете, и създаване и поддържане на база данни относно всички потребители по отделните дейности и предоставените им услуги и други.
В рамките на дейността се предвижда:
1.Създаване на летни училища-в летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности,обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят;
2.Регулярна подкрепа чрез провеждане на групови и индивидуални срещи три пъти седмично за усвояване на необходимия социален и образователен минимум според възрастта на децата;
3.Реализиране на неформални образователни дейности с цел насърчаване на уменията за учене чрез преживяване;
4.Образователни игри имащи за цел формиране на положителна нагласа спрямо образователния процес;
5.Кратки образователни екскурзии в или в околностите на града за деца и родители,имащи за цел както усвояване на нови знания и умения,така и подобряване на взаимодействието родител-дете-педагог;
6.Провеждане на състезания и викторини;
7.Включване на родителите в различните дейности,за да се мотивират за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас и с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище;
8.Осигуряване на учебни материали за обезпечаване на образователния процес;
9.Групова работа с деца от рисковите общности за преодоляване на изоставането по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език.
|
30 500.00
|
22 797.75
|
Здравни и социални услуги за деца и семейства: Бедността, стреса,лошите условия на живот, нездравословното хранене, липсата на профилактика и здравно осигуряване са сред главните причини за здравните проблеми в ромска общност в трите социално изолирани общности. Особеностите на етноса, процесите на изолация и социална маргинализация в малките населени места ограничават допълнително достъпа на целевите групи до социални и здравни услуги.Чрез настоящата дейност се цели редовно наблюдение на здравното,физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата, превенция на детската заболеваемост, детската смъртност, недостатъчните грижи за децата в семейството и други рискове в ранна детска възраст.В рамките на настоящата дейност се предвижда оказване на социална и здравна подкрепа на деца на възраст от 0 до 6 години и техните родители от ромски етнос. Основна функция при предоставянето на услугите ще имат здравните и социални работници,назначени в рамките на проекта.Предвижда се реализирането на широк кръг от дейности, насочени към подобряване качеството на живот и благосъстоянието на децата и техните родители, представители на ромската общност в трите населени места. За целта се планира:
- Провеждане на специализирани профилактични прегледи на здравнонеосигурени жители и техните деца, на територията на гр.Твърдица, гр.Шивачево и с.Сборище-основна роля при предоставянето на здравни услуги ще имат назначените акушер-гинеколог и педиатър.Планира се прегледите да се извършват както в новосформираните хъбове,така и на място,в домовете на семействата. Нуждата от домашни посещения е подчертана като необходимост в рамките на обществените консултации и в трите населени места. Медицинските лица ще посещават домовете на младите родители след изписване от родилния дом.Цел на това посещение е да се прецени обстановката в дома-хигиената, храненето на детето и майката. При посещение ще се провежда обучение за хранене,къпане,хигиена на новороденото и дома.Планира се организиране и провеждане на малки групови консултации чрез срещи между майки. В рамките на срещите младите родители ще бъдат насърчавани да обсъждат проблеми, да споделят опит,а специалистите ще сравняват и коментират грижите около детето. Планира се на тези консултации да се канят и родители които не са от целевата група, но биха споделили опит и радостта от родителството.
- Групови социални и здравни беседи-Изключително важна в рамките на дейността е работата с бъдещи родители-целта е да се сведат до минимум раждания на малолетни майки.В сформираните групи ще се работи за обогатяване на здравната култура в ромската общност и превенцията на ранните раждания-по данни на ЕК,детската смъртност в ромската общност се увеличава през последните години. Голяма част от децата се раждат недоносени и с различни увреждания, основен фактор за което е ранната раждаемост. Друг фокус в груповите здравни консултации ще бъде темата за недостатъчното ваксиниране на децата–около 11% от децата от ромски етнос не са били ваксинирани, а в някои махали процента достига и до 19 (по данни на ЕК). Поради тази причина се наблюдава разпространение на нетипични за страната заболявания именно в тези селища. В рамките на дейността се планира издаването на наръчник за млади родители.
- Предоставяне на стоматологични услуги за деца- затрудненият достъп до стоматологична помощ е сериозен проблем в малките населени места с концентрация на ромска общност. Необходимостта от специалист, който да извършва профилактични прегледи и да консултира деца и родители на оралната хигиена е ключов за подобряване на общия здравен статус на целевите групи.
- Консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения- фокус в дейностите ще бъде подкрепата за на семействата в грижа за децата, справяне със семейните проблеми, създаване и развитие на родителски умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. При предоставянето на дейността ще се прилага индивидуален подход, поради социо-културната специфика на ромската общност. |
7 500.00
|
6 736.78
|
Ангажиране и активиране на родителите, формиране на родителски умения: Сдружение РАКО притежава необходимия експертен, административен и оперативен капацитет за реализиране на дейности в трите целеви общности. Сдружението разчита не само на своя експертен персонал , но и на външни ключови сътрудници на терен. Сдружение РАКО разполага с широк кръг от експерти в различни сфери на обществения живот. РАКО се подкрепят от редица изтъкнати ромски интелектуалци творци от цялата страна. Редиците на РАКО постоянно се разширяват от млади образовани роми - доброволци, които се включват активно в планираните от сдружението дейности. В допълнение към описания капацитет ,Сдружение „РАКО“ участва в изпълнението на следните проекти на територията на Област Сливен: - Партньор на Община Сливен по проект „Социално-икономическа интеграция на уязвими групи в Община Сливен“ ; - Сдружението реализира мерки по проект „КОМПАС- Интегрирани мерки за социално включване в община „Тунджа“, Дейност 2 „Мисия образование“ ; -Партньор на Община Сливен при изпълнението на проект «Интегриран проект за социално включване на роми и други уязвими групи в гр. Сливен”, финансиран с финансовата подкрепа на Швейцария в рамките на швейцарския принос за разширения Европейски съюз;- Сдружение „РАКО”, Фондация „Тръст за социална алтернатива“ (ТСА), с подкрепата на фондация „Америка за България“, осъществява проект „Готови за училище” през учебната 2015/2016 г.Сдружение РАКО разполага с оборудван офис. Помещенията са обзаведени и оборудвани с 4 персонални работни места.Сдружението разполага и с автомобил за извършване на дейности в малките населени места на територията на областта, с който ще бъде обезпечен достъпа до трите целеви общности.
Дейност "Ангажиране и активиране на родителите, формиране на родителски умения" ще се осъществи чрез реализиране на мерки за: - Последователна и непрекъсната работа, осигуряване на професионална подкрепа от мобилен екип от образователни и здравни експерти и медиатори, които ще извършват посещения и работа, както в изградените по проекта хъбове, така и в домовете на ромските деца от гр.Твърдица, гр.Шивачево и с.Сборище, нуждаещи се грижи. Експертите ще се срещат с родители, настойници, бъдещи родители на деца от етническите малцинства, вкл. роми, и ще предоставят експертно мнение и подкрепа, препоръки относно развитие на умения за отговорно родителство; разясняване на здравно-осигурителните права, спазване на имунизационния календар; консултиране на млади майки, разясняване на рисковете от ранна бременност, разясняване на ползите от семейно планиране, придобиване на необходимите основни навици за учене, социално поведение, хигиена, социализиране и др.- Активно включване на ромската общност чрез организиране и провеждане на тематични родителски срещи за развитие на умения за отговорно родителство; разясняване на здравно-осигурителните права, спазване на имунизационния календар; консултиране на млади майки, разясняване на рисковете от ранна бременност, разясняване на ползите от семейно планиране и др. както и за насърчаване сътрудничеството между семействата за създаване на взаимно доверие и положителен ефект не само за децата, но и за родителите им, а чрез тях и за самата общност – роднините, съседите, квартала. Подобряване на достъпа до здравна грижа, образователни услуги и повишаване на училищната готовност на ромските деца от община Твърдица на възраст 0-6 години, които живеят в гр.Твърдица, гр.Шивачево и с.Сборище – изолирани бедни райони с концентрация на проблеми, създаващи риск от бедност, социално изключване и маргинализация;
Чрез така предвидените мерки по дейността ще се спази принципа на несегрегация. Провеждането на активна работа с родители, настойници, бъдещи родители, ромска общност ще допринесе за десегрегацията, чрез активиране и ангажиране на родители, формиране на родителски умения. |
64 375.00
|
50 949.73
|
Активно включване на общността : Целта на тази дейност в рамките на направление "Активно включване на общността" е да създаде необходимите условия за насърчаване активното гражданско поведение на представителите на уязвимите групи на местно ниво. За целите на тази дейност ще се разшири и систематизира подкрепата за децата от ромски етнос и техните родители. По този начин ще се осигури участието на граждани от уязвимите общности в процесите на идентифициране на нужди и търсене на решения за разрешаване на проблеми на местно ниво. В рамките на дейността се планира организирането и провеждането на срещи между целевите групи и групи експерти като психолог, юрист, медиатор. Последният ще прави оценка на нуждите на общността, ще консултира представителите на общността с местната власт, ще представя решения и ще се застъпва пред местните институции за разрешаването на идентифицираните проблеми. Планираните дейности за активно включване на общността са както следва:
- Предоставяне на психологическа подкрепа - в хода на изпълнение на проекта се планира комплексна подкрепа и консултиране на родителите от ромски етнос и техните деца за справяне със стигмата и предразсъдъците в обществото, които съпътстват ромската общност. За активното им включване, членовете на общността следва да преодолеят психологическата бариера, която поставя обществото пред тях. Психологът по проекта ще бъде ангажиран с предоставяне на услуги, насочени към повишаване на мотивацията на представителите на ромския етнос за активно търсене на решения на проблемите на местната общност.
- Юридическа подкрепа за целевите групи - регулярно предоставяне на безплатни юридически консултации и услуги. Дейностите ще са насочени основно към повишаване на правната култура на представителите на общността и механизмите за решаване на местните проблеми. Специален фокус в дейността на юриста ще бъдат жените и момичетата от ромски етнос, които често са обект на дискриминация, насилие и тормоз. Консултациите ще имат за цел да повишат осведомеността сред ромските жени и момичета за съдебната система и институциите, в които могат да подават жалби за дискриминация и други видове нарушения на правата на човека, включително ранни бракове, трафик на хора, домашно насилие, разселване и жилищни въпроси, полицейска жестокост и престъпления от омраза.
- Работа на терен - Психолога, съвместно с медиаторите ще оказва подкрепа на целевите групи като провежда наблюдения, анкети, разговори и беседи за установяване на психологическия микроклимат в семейството, интересите, потребностите и мотивацията на активно включване в обществения живот на семействата. Екипът ще работи за идентифицирането и изграждането на позитивни лидерски модели в местните общности, които насърчават общността да реализира своя потенциал и да участва активно в обществения живот на населеното място.
- Организиране на кръгли маси със заинтересовани страни - целта е иницииране на срещи за решаване на проблемите на целевите групи чрез сътрудничество между семейства, общинска администрация, НПО, образователни институции и други местни заинтересовани страни;
- Иницииране на местни доброволчески дейности - в резултат от оказаната подкрепа от страна на медиатори, психолози и юристи, изградените местни лидери ще бъдат насърчавани да реализират доброволчески дейности на местно ниво, свързани с обществена активност като организиране и провеждане на тържества, театрални постановки, формиране на клубове по интереси, облагородяване на детски площадки.
Описаните дейности в цялост имат за цел от една страна да активират и мотивират представителите на местните ромски общности към активно включване в обществения живот, а от друга - преодоляване на обществените предразсъдъци и стереотипи по отношение на ромския етнос, посредством демонстриране на готовност и желание за търсене на решения на проблемите на местната общност и иницииране на доброволчески инициативи, насочени към широката общественост, но организирани и проведени от ромски деца и семейства. |
4 500.00
|
0.00
|
Разкриване на нови работни места и създаване на устойчива заетост
: Настоящата дейност "Разкриване на нови работни места и създаване на устойчива заетост" по същество представлява инвестиция в човешкия капитал и професионалния капацитет на новоиградените хъбове като част от Комплекс от функционално свързани услуги. Чрез дейността ще се постигне подобряване благосъстоянието на децата от ромски произход и техните семейства, чрез предоставяне на здравни, образователни и социални дейности. В новооткритите хъбове ще бъдат обособени нови работни места, както следва:
- 1. бр. ръководител на Комплекс от функционално свързани услуги;
- 2 бр. за длъжност "Ромски образователен медиатор", на пълен работен ден за 20 месеца;
- 3 бр. за длъжност "Педагогически специалист", на непълен работен ден за 20 месеца;
- 1 бр. за длъжност "Социален работник", на непълен работен ден за 20 месеца;
- 1 бр. за длъжност "Психолог", на непълно работно време от 40 часа месечно за 20 месеца;
- 1 бр. за длъжност "Юрист", на непълно работно време от 8 часа месечно за 20 месеца;
- 1 бр. за длъжност "Акушер-гинеколог", на непълно работно време от 8 часа месечно за 20 месеца;
- 1 бр. за длъжност "Педиатър", на непълно работно време от 8 часа месечно за 20 месеца;
- 1 бр. за длъжност "Стоматолог", на непълно работно време от 8 часа месечно за 20 месеца;
- 1 бр. за длъжност "Хигиенист", на пълен работен ден за 20 месеца;
- 1 бр. за длъжност "Шофьор", на пълен работен ден за 20 месеца;
Посочените длъжности и съответните работни места за тях са съобразени с идентифицираните нужди на местната общност и са в резултат от проведените обществени консултации с представители на ромската общност в трите населени места. Планираното наемане на гореописаните специалисти е от изключително важно значение за правилното и ефективно функциониране на хъбовете, изграждащи Комплекс от функционално свързани услуги.
От съответните служители ще се изисква да притежават подходящо образование и професионален опит. При възможност се планира експертите, пряко отговорни за реализиране на образователни, здравни и социални дейности да бъдат от ромски произход, като по този начин ще се гарантира по - добро взаимодействие с целевите групи и ще се окаже положителен ефект върху подрастващите като им се даде положителен пример на успешна реализация на представители на общността. При подбора на кадри ще се търси полов баланс.
Разкриването на новите работни места ще позволи на Комплекса от функционално свързани услуги да осигури висококвалифицирани специалисти, реализиращи дейности в няколко основни направления - достигане до децата на възраст от 0 до 6 години на територията на трите социално изолирани общности и техните родители, привличането им и включването им в дейността на хъбовете, осигуряване на индивидуална и групова образователна, социална и здравна подкрепа, формиране на родителски умения, ангажиране и активиране на родителите и активно включване на общността. Ключова роля в дейността на хъбовете ще имат ромските образователни медиатори, които ще са главно свързващо звено между местната ромска общност и останалите специалисти. Предвиждането на работни места за медиатори във всеки хъб е предпоставка за привличане на представители от целевите групи от ромските общности, като по този начин същите да бъдат ангажирани с дейностите, предлагани от Комплекса. Ангажираността на медиаторите ще се състои в идентифициране, достигане и ангажиране на целевите групи, организиране на срещи, консултации, групова и индивидуална подкрепа и организиране дейности по теми, актуални за местните общности.
Съгласно предвидените нови длъжности в хъбовете към Комплекса от функционално свързани услуги, които ще бъдат разкрити с настоящия проект е формиран и бюджет, включващ разходи за възнаграждения за всяко лице включено в заетост, както и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно КТ и КСО за съответната длъжност за период от 20 месеца. |
203 600.00
|
136 694.20
|
Споделяне на добри практики и укрепване на двустранните отношения : Цел на настоящата дейност е създаване на партньорство за повишено ниво на сътрудничество и изпълнение на инициативи с висока социална значимост, които да доведат до обмяна на опит, споделяне на добри практики и прилагане на нови знания. Обмяната на опит и добри практики с партньор от Норвегия ще допринесе за постигане на общите цели на Регламента за изпълнение на на ФМ на ЕИП 2014-2021г., а именно да допринесе за намаляване на икономическите и социалните различия в Европейското икономическо пространство и да укрепи двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери. Широкото международно сътрудничество с организация от Норвегия ще донесе висока социална значимост и до формирането на множество добри практики.
Международната дейност и развиването на двустранните отношения има няколко специфични цели. От една страна, обмяната на опит с организация от страните - донори ще създаде предпоставка за изграждане на капацитет у екипа на хъбовете за работа на международно ниво в мултикултурна среда, от друга страна – реализирането на обмени с участието на експертите ще допринесе за прилагането на дейности в подкрепа на ранното детско развитие, които имат доказан ефект на международно ниво. В периода на изпълнение на проекта се предвижда реализирането на:
- Организиране на регулярно онлайн менторски срещи между екипа на партньора и експерти от Община Твърдица;
- Организиране и провеждане на едно посещение на експерти от България в Норвегия с цел обмяна на опит и добри практики с партньора.
- Организиране и провеждане на една конференция България за споделяне на добри практики за работа с деца от мултикултурни общности.
Изборът на партньорската организация, участваща в настоящото проектно предложение е се аргументира от следните цели, които си поставя Община Твърдица:
- Община Твърдица се стреми да предлага висококачествени услуги, което налага изграждане на капацитет в персонала за работа с деца от етнически малцинства;
- Необходимост от въвеждане на нови модели на образователни програми, насърчаващи устойчивото включване в образователната система;
- Стремежът на бенефициента към насърчаване на междукултурния диалог;
- Насърчаване на международното сътрудничество;
За постигането на гореописаните цели в рамките на международното сътрудничество, Община Твърдица е привлякла за партньор образователна институция от Кралство Норвегия - българско училище "Родна реч". Културно-просветното сдружението „Родна реч“ е самофинансиращо се независимо юридическо лице с нестопанска цел с ограничена отговорност, регистрирано на 5 юли 2017 г. в Кралство Норвегия. Учредители на българското неделно училище „Родна реч“ са български граждани, живеещи в Норвегия.То е вписано в два регистъра – на неправителствените организации с идеална цел и на юридическите лица в Норвегия под № 919257393. В училището се обучават деца от български, норвежки, турски произход и такива от смесени бракове на имигранти. Училището активно привлича в дейността си родителите и българската общност в Осло. Организацията е съсредоточена върху насърчаване на мултикултурния подход в обучението, мотивирането на учениците и прилагане на иновативни подходи за привличането и задържането им. Партньорът ще участва активно и да допринася за изпълнението на проекта с конкретна и ясно дефинирана роля: обмяна на опит и добри практики в сферата на образованието, обучението и мотивирането на деца и юноши.
Основата за постигането на заложените в дейността цели, е поставена още на етапа на подготовка на настоящото проектно предложение - с установяването на контакти и сътрудничество с организацията-партньор по проекта и получената подкрепа за проекта, изразена с приложеното Писмо за намерение. При одобрение за финансиране на настоящият проект ще бъде подписано Споразумение за партньорство между Община Твърдица и Сдружение "Родна реч"- Осло, Норвегия.
|
59 805.70
|
0.00
|