Сформиране на екип за организация и управление на проекта: Общата задача на екипа е да направлява, координира и контролира изпълнението на общите цели на проекта. За целта се предвижда да се сформира екип от 5 души, всеки от които ще носи отговорност за извършването на определен тип дейности. Екипът по управление ще осъществява непрекъснат мониторинг и контрол върху напредъка на проекта. Ще бъдат отчетени законосъобразност, целесъобразност, изпълнение в срок и в съответствие постигане на целите на проекта (мониторинг и оценка на протоколи, финансови и технически отчети, работа на наетите специалисти, анализ на данни и др.). Подборът на екипа ще бъде напълно прозрачен и няма да се налагат ограничения по отношение на пол, образователен ценз, социална, етническа и религиозна принадлежност или какъвто и да е друг ограничаващ кандидатите признак. Административният екип по проекта ще се състои от: ръководител, координатор, счетоводител, юрист и технически сътрудник. Разпределението на отговорностите между тях гарантира доброто ръководство на проекта и постигане на заложените резултати.
Ръководителят на проекта ще отговаря за организацията, ръководството и контрола върху цялостното изпълнение на проекта и ще: контролира изпълнение на дейностите, съобразно времевия график; ще следи за финансовото управление на проекта; следи за правилното разходване на средствата; отговаря за популяризиране на резултатите от проекта; координира изготвянето на междинни и заключителен технически доклади и финансови отчети;
Координаторът ще отговаря за осъществяването на координацията на проектните дейности и постигането целите на проекта, като ще организира и координира започването на дейностите, съгласно утвърдения план-график; оказва методическа помощ и контрол по отчитането на индикаторите; съдейства за организиране на предвидените дейности; подпомага изготвянето на междинните и заключителни технически доклади;
Счетоводителят ще бъде отговорен за финансовата отчетност на проекта според националното законодателство и изискванията на финансиращата организация, спазването на финансовия график, изготвяне на финансови доклади и друга отчетна документация; контролира правилното разходване на средствата в рамките на предвидения бюджет; създава организация на счетоводния процес, която да осигури навременно и точно осчетоводяване на документите, съставяне на месечните отчети и оборотни ведомости; изготвя необходимите финансови документи и отчети и ги предоставя за одобрените от УО, в т.ч. искания за средства; изготвя месечните и тримесечните финансови отчети, годишния счетоводен отчет и оборотните ведомости; изготвя необходимите анализи по финансовото изпълнение на проекта; съдейства на одиторни и други проверяващи органи и др.
Юристът ще бъде отговорен за административното обслужване на проекта; подготовката на трудовите договори и изготвянето на документацията за избора на външни изпълнители по дейности, в които това е предвидено; изготвянето на технически задания по ЗОП и др.
5. Техническият сътрудник ще бъде отговорен за управлението и класифицирането на документите по проекта; сканиране на документи; организирането на входяща и изходяща кореспонденция; ще подпомага дейността на ръководителя, координаторите и счетоводителя; водене на кореспонденция, завеждането и класифицирането й; организиране периодичните заседания на екипа по проекта; придвижване документи за подпис от съответни отговорни длъжностни лица в администрацията и други технически дейности, касаещи изпълнението на проекта; |
181 116.03
|
180 391.50
|
Ранна интервенция на уврежданията: Услугата ранна интервенция на уврежданията е с цел предотвратяване на изоставянето и/или институционализирането на деца с увреждания и изграждане на специални умения за отглеждане на децата с увреждания и подкрепа на семействата им. Идеята е ранната интервенция да започне още на ниво родилен дом, тъй като е известно, че родителите на повечето деца с увреждания вземат решение да ги настанят в специализирана институция още там. Това гарантира заложеното в държавната политика за закрила на детето, а именно стесняване на входа на институцията и отваряне на изхода, чрез предоставяне на алтернативни социални услуги. Услугата по ранна интервенция на уврежданията ще спомогне за преодоляване на несигурността на майката/родителите в полагане на специфични грижи за детето с увреждания. Тази услуга ще подпомогне родителите да се приспособят към своето бебе/дете с увреждане, да полагат необходимите грижи за бебето/детето с увреждане и да не го настаняват в специализирана институция или изоставят.
Описание на броя и видовете специалисти по услугата: логопед, 1 рехабилитатор, педиатър, медиатор, социален работник, психолог.
Услугата ще се предоставя в Центъра, който е изграден по Проекта за социално включване. В Центъра има помещения, оборудвани за кинезитерапия, психомоторни дейности, логопедичен и психологичен кабинет и зала за игрови дейности с децата от 0 до 7 г., както и за работа с родители. Оборудването включва: кинезитерапевтични уреди, психомоторни модули, дидактични материали, огледала, подходящи подови настилки, играчки, дюшеци, стая за родителите, участващи в сесиите с кинезитерапевт, психолог, логопед и др. Мобилните услуги ще се предоставят в домовете на потребителите, както и в отделенията за новородени.
Услугата ще обхване 60 деца + 100 родители годишно съгласно таблица за видовете индикативни разходи за тях. |
869 620.86
|
877 955.13
|
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания: Целта на услугата „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания” е подкрепа на деца с увреждания и техните родители за успешна интеграция в първи клас в масовото училище. Услугата ще се предоставя на деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. Децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Децата с увреждания живеят преди всичко в затворена общност и не получават достатъчна подкрепа за развитието на способностите си за социално общуване и за приобщаване към други групи. Родителите от тези уязвими групи участват рядко както в образователния живот на обществото. В резултат, възпитателите нe получават съдействие от родителите, а родителите изпитват недоверие към съответните институции. Това са сериозни предпоставки за недобро овладяване на материалите, заложени в образователния и училищен процес. За по-малките деца с увреждания, които не са посещавали детска градина, трудностите стават по-сериозни и трудно преодолими. Липсата на изградени навици и социални умения, новата среда, в която попадат и наложеният нов дневен режим, ги обърква и притеснява. При тях съществува и проблем с общуването с другите деца, понякога сe сблъскват и с предразсъдъците на някои възпитатели и стереотипите на обществото. Родителите, с които ще работят медиаторите са от една страна тези родители от уязвими групи, които имат деца с увреждания, подлежащи на прием в целодневни детски градини/предучилищни групи в училищата( 3-6 г.) и от друга страна – родителите на деца от уязвими групи, които вече посещават детските градини. Част от родителите слабо говорят друг език освен майчиния си /ромски или турски/. В повечето случаи те са и финансово затруднени – трудно им е да осигурят таксите за посещение на целодневни детски заведения, както и необходимите медицински изследвания. Необразоваността, социалната изключеност и бедността кара родителите да не приемат детските целодневни градини като място, в което децата им могат да се развият и придобият знания, които ще помогнат за по-нататъшна реализация. В тази конкретика, дейностите предвидени в тази услуга ще бъдат насочени към:
• оценка на нуждите на децата от подкрепа;
• индивидуална работа по няколко пъти седмично за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас;
• работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година;
• ако предстои децата да бъдат интегрирани в масово училище, освен индивидуалната работа с тях се предлага и групова работа, за да се запознаят децата със социалната среда и да им се помогне да изградят социални умения.
Дейностите ще се изпълняват от специален педагог, като при необходимост детето ще се насочва към Центъра, за консултиране с други специалисти - психолог, логопед и други.
Услугата ще обхване 30 деца годишно съгласно таблица за видовете индикативни разходи за тях. |
104 449.72
|
107 770.09
|
Семейно консултиране и подкрепа: Услугата семейно консултиране и подкрепа ще включва работа с родителите и децата, включително семейно планиране и индивидуална работа. Целта е подкрепа на семействата на деца до 7 години в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация.
Услугите са разделени в три групи с оглед възрастта на целевите групи деца – 1. Семейно консултиране и подкрепа на родители на бебета и деца до 3 годишна възраст; 2. Семейно консултиране и подкрепа на родители на деца от 3до 7 г.; 3. Бъдещи родители
1. Семейно консултиране и подкрепа на родители на бебета и деца до 3 годишна възраст ще включва:
• Групови и индивидуални сесии за семейно планиране;
Груповите и индивидуални сесии за семейно планиране целят предоставянето на информация, консултации и обучение в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, болестите, предавани по полов път и семейното планиране. Дейността се осъществява чрез индивидуални и групови сесии. Индивидуалните сесии ще бъдат провеждани, когато възникне необходимост, в зависимост от всеки случай. Мобилната работа е особено важен елемент от дейността.
Дейността обхваща родители от уязвими групи – уязвими етнически групи, в частност представители на ромския етнос; получатели на социални помощи; безработни; родители с три и повече деца; самотни родители и др.
Груповите сесии ще се провеждат по предварително посочени теми веднъж седмично в детски ясли, детски градини, социални услуги в общността или в новосъздадени услуги по проекта, като ще бъдат с продължителност 90 минути, за групи от по 8-10 души, като общият брой на сесиите за всяка група следва да бъде между 5 и 8 сесии.
• Консултиране и подкрепа на родители, които не полагат достатъчно грижа за своите деца.
Консултирането и подкрепата на родители, които не полагат достатъчно грижа за своите деца, цели идентифициране на деца и семейства в риск чрез работа в общността; осигуряване на подкрепа – емоционална, практическа, в натура, финансова, ако е необходима такава, за запазване целостта на семейството и предотвратяване на изоставянето на деца; насочване към другите услуги по проекта и към алтернативни социални, образователни и здравни услуги, както и такива по заетостта; издирване и насочване на бременни жени в риск и майки за ползване на здравни услуги и спазване на изискванията на здравното законодателство; индивидуална работа и групова работа с родители, които не полагат достатъчно грижа за децата си – консултиране, придружаване, посредничество, подкрепа в натура, психотерапия за деца - жертви на насилие или на доказано неглижиране.
2. Семейно консултиране и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г. включва:
• Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г.;
В групите за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г. ще се предоставят социални, юридически и други видове консултации за повишаване на познанията и информираността на семействата относно техните права и отговорности по отношение на грижата за детето
• Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово)
Консултирането и подкрепата (индивидуално или групово) са насочени към идентифициране на децата и семействата в риск чрез провеждане на дейности в рамките на общността;
Услугата ще обхване 300 семейства за /12 месеца/ съгласно таблица за видовете индикативни разходи за тях.
3. Психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи родители за формиране и развитие на родителски умения. |
494 825.00
|
413 336.73
|
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Основната цел на дейността е регулярно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на децата от 0 до 7 г. за превенция на детската заболеваемост, смъртност, неполагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Дейността ще се извършва в специално предназначено за целта помещение в Общностния център, а именно здравен кабинет, който е оборудван за измерване на височина и тегло, за преглед на бебета и деца, за извършване на леки медицински процедури, следене на графика за имунизации и прегледи. Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; Консултации по отношение на съня-информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебета и деца, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.; Обучение на масажи, упражнения, стимулации и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето. Изключително важен момент е, че с тази услуга се цели предотвратяване на детските заболявания, а не лекуване на самите заболявания. При установяване на заболяване или проблем при бебета и децата, те ще бъдат пренасочвани от наблюдаващия педиатър в Общностния център към съответните лекари или специалисти за лечение.
Много важен аспект от реализиране на дейността е предоставянето на мобилни услуги от мобилен екип, който ще извършва посещения в домовете на родителите и работа в общността за превенция на детските заболявания. Важните функции на дейността ще са свързани с консултиране на грижата за децата, както и с обяснение и разяснение на препоръки предоставени от здравни служби, личния лекар и други специалисти. Така ще се преодолеят конфликти в семейството поради различни разбирания за грижа в поколенията и ще се цели овластяване на младите родители, които често са несигурни и поверяват грижата на по-възрастните. В работа ще се поддържа връзка с личните лекари на бебетата, така че здравните услуги да са координирани.
В дейността участие могат да вземат представители на следните целеви групи:
• Деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск;
• Общности с различен етнически произход, и по-конкретно ромската етническа група;
• Безработни с бебета и малки деца;
• Родители, получаващи социални помощи с бебета и малки деца;
• Семейства, живеещи в лоши битови условия;
• Семейства с ниско ниво на образование;
• Деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър;
• Деца от семейства без здравна осигуровка;
• Деца от семейства, в които не се полага достатъчна грижа за децата;
• Всички деца с увреждания;
• Деца със здравословни проблеми (тегло при раждане под нормата и др.).
Описание на броя и видовете специалисти: педиатър, медицинска сестра, 1 медиатор, лекар по дентална медицина.
Услугата ще обхване 500 потребители /средно 1400 прегледа годишно/ съгласно таблица за видовете индикативни разходи за тях. |
142 284.08
|
137 081.68
|
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Целта е да се увеличи готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Целевата група е деца от уязвими семейства от затворени общности и деца с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас. Услугата цели създаване на летни групи/училища, което ще допринесе за увеличаване на готовността на децата от уязвими семейства от затворени общности и деца с увреждания и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Дейността ще спомогне за социализацията на децата от уязвимите групи в условията на плавен и приемствен преход за училище.
Услугата ще се предлага през летните месеци (2 месеца в годината), като всяка година ще бъдат организирани по групи в детски градини, разположени на различни места в града с по 10-20 деца във всяка група. За работата в летните групи ще бъдат подбрани деца, които не са постигнали в максимална степен показателите за училищна готовност. Летните училища ще предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като:
• Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди;
• Игри в съответствие с предпочитанията на децата;
• Кратки екскурзии в или в околностите на града или селото;
• Включване на родителите в екскурзиите като придружители;
• Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища;
• Ежемесечни срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас;
• Включване на родителите в подготвителната работа;
• Закупуване на книги и материали за първи клас
• Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език.
В дейността могат да участват представители на следните целеви групи:
• Деца на 5-6 годишна възраст (след завършване на предучилищната подготовка) от семейства от уязвими групи - уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, получатели на социални помощи, безработни, семейства с три и повече деца, самотни родители, семейства, живеещи в отдалечени райони;
• Деца, чийто майчин език не е български и които срещат затруднения при общуването на български език;
• Родители на деца, посещаващи летни групи/училища.
Родителите също ще бъдат включени в работата на летните групи.
В рамките на дейността ще се доразвият или съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи ще се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия ги свят.
Описание на броя и видовете специалисти: 1 предучилищен педагог и 1 медиатор.
В услугата ще бъде предвидена храна за децата, която ще се предоставя от кетърингова фирма.
Услугата ще обхване 30 потребители годишно съгласно таблица за видовете индикативни разходи за тях. |
5 954.46
|
5 591.42
|
Управление и функциониране на услугите в Центъра: С цел доброто изпълнение на проекта, качественото предоставяне на услугите насочени към целевите групи и доброто функциониране на Общностния център, ще бъде проведен конкурс за набиране на квалифициран персонал. За провеждането му ще бъде разработена документация, съгласно изискванията на националното законодателство и еквивалентните приложими нормативни рамки. Целта е извършването на подбор на кадри с максимално задоволителни квалификации, качества и умения, които да поемат управлението на дейностите по функциониране на Центъра и организиране на планираните за предоставяне в него услуги.
За организиране на управлението и функционирането на Центъра ще бъдат назначени:
Ръководител на центъра; ТРЗ/домакин; Хигиенист.
Отговорностите на ръководител, счетоводител и ТРЗ/домакин ще бъдат следните:
Ръководител:
• Ръководи и отговоря за организирането, разпределянето, координирането и контролиране на всички дейности в Центъра;
• Спазва всички критерии, стандарти и процедури, защитавайки потребителите;
• Представлява Центъра при установяване на връзки и поддържане на контакти;
• Участва в изготвянето на индивидуален план на всеки потребител;
• Обезпечава ежедневна подкрепа в среда близка до семейната, създава условия за социална интеграция на потребителите, за развитие и задоволяване на ежедневните им потребности, образователни, информационни и други потребности, за организиране на свободното време, като следи за прилагане на индивидуален подход;
• Обезпечава предоставянето на сигурна и безопасна среда и условия за развитие на потребителите;
• Планира работата си и работата на персонала;
• Изготвя необходимите процедури и правилници за организиране работата в Центъра;
• Осъществява контрол върху работата на персонала и функциониране на услугата;
• Приема и съгласува отчетите за извършена работа на персонала, предоставящ услугите в Центъра;
• Извършва периодична проверка на документацията, отразяваща работата на Центъра;
• Следи и контролира спазването на критериите и стандартите по предоставянето на социалната услуга;
• Подържа добро ниво на професионална компетентност на служителите и подходящ психологически климат за потребителите и персонала;
• Създава и поддържа социална онлайн мрежа, във връзка с дейността на Центъра, като ежеседмично актуализира информацията;
• Популяризира дейността на Центъра;
• Изпълнява допълнителни задачи възложени от ръководителя на проекта.
ТРЗ/домакин:
• Изготвя необходимите регистри /договори, болнични, отпуски/ за правилното функциониране на Центъра;
• Подава отчетна информация, справки и анализи към Ръководителя на проекта;
• Организира входяща и изходяща поща;
• Съдейства за административно обезпечаване дейността на екипите в Центъра.
• Организира вътрешната документация на Центъра;
• Отговаря за съхранение и поддържане на сградата и имуществото на Центъра;
• Отговаря за спазването на безопасни и здравословни условия на труд.
Хигиенист:
• Осигурява спокойна и приветлива обстановка в Центъра чрез поддържане на добра и здравословна хигиена в помещенията и санитарните възли;
Екипът по управление на проекта ще разработи и проведе процедура за подбор на персонал, съгласно законовите нормативи и при спазването принципите за прозрачност и равнопоставеност. |
248 240.79
|
260 874.70
|
Информиране и публичност: Дейността е с цел да бъдат запознати и информирани всички заинтересовани лица и организации, с проекта, целите, дейностите и услугите, които ще се предоставят. Общността ще бъде запозната с изпълнението на проекта, финансиращата институция, целевите групи, предвидените дейности и крайните резултати. Ще бъдат проведени 2 пресконференции - начална /въвеждаща/ и заключителна пресконференция. По време на началната пресконференция, заинтересованите страни, представителите на различни социални групи, медии и др., ще бъдат запознати с целите на проекта, дейностите, целевите групи и сроковете за изпълнение. На заключителната пресконференция ще бъдат представени отново целите на проекта, дейностите, целевите групи и сроковете за изпълнение, както и резултатите от изпълнението на проекта. Публичността ще се извърши съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. Екипът за изпълнение на проекта ще разработи информационни материали и табели, съобразно изискванията на Регламент на Комисията (ЕО) №1828/2006, по отношение на публичност на изпълнявания проект. Ще бъдe изработенa 1 информационна табела (50 на 70 см), мобилен постер за различните изяви по време на проекта и 5 плаката, които ще бъдат поставени на различни места в града на видно за обществеността място. С цел публичност и мотивация на потребителите, ще бъдат изработени рекламни материали под формата на /чадъри, химикали и др. материали/.
В хода на изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на утвърдените правила за информиране и публичност по Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация по проекти в новия програмен период. При всички мерки за информация и комуникация, предприети по време на проекта изрично ще се указва съфинансирането от от фондовете на ЕС чрез поставянето на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на проекта; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност.
По време на осъществяването на публичността Община Пловдив ще информира обществеността за получената по настоящата схема подкрепа, като:
- включва официалния уеб - сайт на общината, като публикуваната информация ще се състои от: кратко описание на проекта, включително неговите цели, дейности и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз;
- включва новосъздадена страница в социалните медии, като публикуваната информация ще се състои от: кратко описание на проекта, включително неговите цели, дейности и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз, както и нови събития, снимки и съобщения;
- поставя за целите на дейността изработване на информационна табела, мобилен постер, плакати, рекламни материали, публикации в медиите и др.; |
1 432.00
|
1 425.42
|