Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 279 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Укрепване капацитета на Община Главиница за социално включване и равни възможности" цели да се постигне реформиране на системата на социалните услуги и улесняване на прехода към новите механизми на местно ниво чрез развитие и укрепване на капацитета на Община Главиница с оглед да се отговори на високите критерии, поставени на национално и европейско ниво за социално включване и равни възможности на хората в неравностойно положение.
Чрез интегрираната подкрепа по процедурата ще се постигне плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще се ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на община Главиница. Ще се развият уменията, ще се укрепи капацитета на администрацията и ще се усъвършенства човешкият ресурс за изпълнението на правомощията на общинската администрация по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за хората с увреждания (ЗХУ) и Закона за лична помощ (ЗЛП).
Проектът ще се реализира чрез развитие на достъпно пространство (фронт-офис) за комплексно обслужване в изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги за обслужването, на което ще се разкрият и оборудват 2 нови работни места. За укрепване капацитета на Общината ще се проведат обучения на новоназначения персонал, както и на настоящи служители на администрацията; ще се провежда редовна супервизия на персонала; ще се извърши проучване и анализ на потребностите от социални услуги на населението. 
В резултат ще се постигне плавното и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ, като се укрепи капацитета на администрацията и се осигури устойчивост чрез създаване на ново специализирано звено фронт офис към отдел "Хуманитарни дейности". 
Продължителността на проекта е 19 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офиси). Обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ от потребностите от социални услуги.: Цели: - Осигуряване условия за комплексно обслужване чрез разкриване на фронт-офис, достъпен за всички нуждаещи се граждани на общината от уязвимите групи. - Повишаване капацитета и професионалните компетентности на персонала, ангажиран със социални дейности чрез обучение на служителите и супервизия, с оглед плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. - Оценка на въздействието от социалните услуги в община Главиница, отправяне предложения за подобряване на качеството на услугите и средата чрез проучване мнението на заинтересованите страни за ефекта от действащите социални услуги, нивото на удовлетвореност от съществуващите и потребност от нови услуги и на общественото доверие в доставчиците на услуги, както и анализ на потребностите от социални услуги. Целева група: Новоназначени и настоящи служители, ангажирани в изпълнение правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Обосновка: Необходимостта от дейността се обосновава от обстоятелството, че към момента правомощията на Община Главиница по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП се изпълняват основно от 1 служител, който е ангажиран и с други хуманитарни дейности, а работното му място е в помещение в сградата на общинската администрация съвместно с други служители. Това затруднява хората, нуждаещи се от информиране и/или насочване към социални услуги. С оглед създаване на фронт-офис за комплексно обслужване на хората в неравностойно положение в рамките на проекта планираме да разкрием 2 нови работни места, с което да се укрепи с човешки ресурс капацитета на общината по изпълнение правомощията, произтичащи от ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. По този начин ще отговорим на новите предизвикателства, произтичащи от законодателството в тази сфера, както и ще осигурим на населението от общината качествено и бързо обслужване, свързано с предоставянето на социални услуги. Същевременно поради недостиг на финансов ресурс не сме в състояние да извършим обучение и супервизия на заетия персонал във връзка с новостите в ангажиментите им, в резултат на промените в социалното законодателство - ЗСУ. Този проблем значително затруднява качеството на работа по въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и се отразява негативно върху информирането и насочването към ефективна и ефикасна грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението. Това налага провеждане на обучение и супервизия от външен изпълнител. Нуждата от проучване и анализ се мотивира от факта, че с промените в ЗСУ нараснаха нормативно определените ангажименти на общините и ролята им в изготвянето на анализа на потребностите от социални и интегрирани здравно-социални услуги на общинско и областно ниво и в изготвяне предложения за планирането на социалните услуги. Новите законови правомощия на общинските администрации, произтичащи от ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, завишените изисквания към качеството и ефективността на социалните услуги, произтичащи от новостите в националното и европейско законодателство изискват нов подход в работата. Възлагането на изпълнител на проучване и анализ отговаря на нуждите на общинската администрация, произтичащи от недостиг на човешки ресурси и на административен капацитет за изпълнение на задълженията, произтичащи от законодателните промени и нарастване ангажиментите и правомощията на общините в сферата на анализиране, планиране и управление на социалните услуги. Налага се изводът, че е налице необходимост от укрепване капацитета за работа в социалната сфера и анализ на потребностите, провеждане на обучения и супервизия в частта насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ, както и увеличаване усилията на администрацията към въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ с оглед да се ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на община Главиница. 23 532.76 14 056.62
Наемане на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Цел: Да се укрепи капацитета на общинската администрация за обезпечаване правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП чрез откриване на фронт-офис за комплексно обслужване на уязвимите групи с 2 новоразкрити работни места на длъжност "сътрудник социални дейности" по проекта, което ще доведе до плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще се ускори предоставянето на ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на община Главиница. Целева група: Новоназначени 2 лица на длъжност "сътрудник социални дейности" и 1 настоящ служител - ръководител фронт офис на непълно работно време, ангажирани в изпълнение правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП с основни ангажименти в частта насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ. Необходимостта от дейността се обосновава от следното: В структурата на Община Главиница има обособен отдел "Хуманитарни дейности" с 4 бр. щатна численост, от които само 1 служител е с ресор социални дейности. Съгласно Устройствения правилник този отдел координира дейностите по осигуряване обучението и възпитанието на децата и учениците от общинските училища, детски заведения и извънучилищните звена; осигурява и контролира транспортните разходи, хранене, отдих и спорт на децата и учениците от общината; разработва и реализира общинската здравна и социална политика; осъществява контрол на дейностите в социалните услуги, заедно с териториалните звена на АСП; разработва, организира и отчита изпълнението на общински стратегии, програми и планове, свързани с предоставянето на социални, здравни, образователни и културни дейности, както и за развитие на младежта, физическото възпитание и спорта; осъществява общинската политика в областта на културата и културно-историческото наследство, и др. Обстоятелството, че правомощията на общинската администрация по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП се реализират в рамките на отдел, ангажиран с всички хуманитарни дейности, осъществявани от общината значително затруднява качеството на работа по въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и се отразява негативно върху информирането и насочването към ефективна и ефикасна грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението. Това налага укрепване на капацитета в тази сфера, както и насочване усилията на администрацията към въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ с оглед да се ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на община Главиница. За да се отговори на новите предизвикателства, произтичащи от промените в социалното законодателство и от нарастване ангажиментите и правомощията на общинските администрации по прилагането на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП дейността ще се реализира на следните етапи: Етап 1. Обезпечаване дейността на фронт-офиса с човешки ресурс чрез подбор и назначаване на сътрудници социални дейности на 2 новоразкрити работни места и избор на ръководител фронт-офис от настоящия персонал. Етапът ще се извърши с публична и прозрачна процедура, при спазване хоризонталните принципи на равен достъп и недискриминиране по какъвто и да е признак. Етап 2: Дейност на новоразкрития фронт офис. Работата на новоназначените лица пряко допринася за целите на проекта, защото те ще извършват информиране и консултиране в съответствие с правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП; ще проучват и подпомагат планирането на мерки и дейности, като прилагат законовите и подзаконови нормативни актове в сферата на социалното подпомагане; ще подпомагат взаимодействието между институции в социалната сфера. Дейността на фронт офиса ще се организира и контролира от ръководител, който ще е опитен служител на общинската администрация, заето по проекта по втори трудов договор на непълно работно време. Предвижда се заетостта на лицата да се финансира по проекта в период от 16 месеца, а в последствие ще изпълняват задълженията си с възнаграждения от бюджета на работодателя. 58 831.89 35 141.55
Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офиси). Обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ от потребностите от социални услуги. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Дейността ще се изпълни на 3 етапа: Етап 1. Осигуряване условия за комплексно обслужване чрез разкриване на фронт-офис. След избор на изпълнител за доставка на 2 бр. компютри-лаптоп ще се оборудват 2 нови работни места, разкрити по проекта, с оглед осигуряване на необходимите условия на труд и възможности за обслужване на клиенти в частта насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ на новоназначените лица по проекта. Община Главиница разполага с 2 бр. собствени помещения с вътрешна връзка и с обща площ 18 кв. м., в които функционираше Общностен център за уязвимите групи, изграден по проект на ОПРЧР. Помещенията не се нуждаят от ремонт и разполагат с необходимото обзавеждане от бюра, столове, шкафове, мултифункционално устройство. Те са на първия етаж в сграда на Общината с изграден достъп за хора с увреждания. За функционирането на фронт-офиса е нужно да се закупи компютърна техника за новоназначените служители. Предвиденото оборудване е абсолютно необходимо за разкриването на новите работни места и постигането на целта на проекта, тъй като кандидатът не разполага със свободни компютри, а функционирането на фронт-офиса и изпълнението на служебните задължения на новоназначените служители напълно зависи от наличието на подходяща офис техника. Етап 2 - Обучение на служителите и супервизия на работещи по ЗСУ, в частта насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ. Подетапи: 2.1. Провеждане от външен изпълнител на обучение "Роля на общините в социалните услуги". Обучението е насочено към придобиване знания и умения в частта насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ. Предназначено е 17 лица, в т.ч. 2 лица новоназначен и 15 лица настоящ персонал, ангажиран в изпълнението на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП с цел повишаване компетентностите и придобиване на нови знания в съответствие със законовите промени. 2.2. Супервизия на персонала, ангажиран в изпълнението на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, която се извършва от външен изпълнител, с цел развитие и усъвършенстване на дейността с уязвимите групи с акцент насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ. Супервизията ще се извърши на 17 лица, в т.ч. 2 лица новоназначен и 15 лица настоящ персонал, с цел повишаване компетентностите и придобиване на нови знания в съответствие със законовите промени. Етап 3 - Проучване и анализ на потребностите от социални услуги, оценка на въздействието от социалните услуги в община Главиница. Подетапи: 3.1. Проучване мнението на заинтересованите страни за ефекта от действащите социални услуги, нивото на удовлетвореност сред ползвателите, потребността от нови услуги и на общественото доверие в доставчиците на услуги. Проучването ще се извърши от външен изпълнител, избран в съответствие със ЗОП. Ще се проведе чрез анкетиране на мин. 50 лица от целевата група. Ще се вземе и мнението на заинтересованите страни в прилагане на социалните политики като поделенията на АСП, НПО, специалисти от областна администрация и др., ангажирани в тази сфера. 3.2. Анализ с оценка на ефекта от социалните услуги на територията на Община Главиница с извеждане на препоръки за развитие на съществуващите и въвеждане на нови социални услуги. Ще се извърши оценка на съответствие на практиките на общинските доставчици на услуги, относно публичност и прозрачност; достъпност и качество на услугите; взаимодействие на администрацията с гражданите и институциите, прилагащи на местно ниво социалните политики; спазване на етичните норми; превенция на конфликт на интереси и корупция; наличие на подходяща и достъпна среда както за информиране и консултиране на уязвимите групи, така и за получаване на услуги, нивото на удовлетвореност от вида и качеството на предлаганите в общината услуги. Анализът ще се публикува на интернет страниците на Община Главиница. Информацията, оценките и препоръките от анализа ще се използват при планирането на нови услуги и при разработването на програми за развитие на качеството на социалните услуги, с което ще се осигури устойчивост на резултатите от проекта. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.