Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Национален план за възстановяване и устойчивост

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Подобряване на образователната инфраструктура в гр. Дупница" е изготвен съгласно одобрения ИПГВР на община Дупница, насочен към подобряване качеството на стандарт на живот, социална интеграция, възстановяване и опазване на културни и природни ценности и развитие на екологична инфраструктура, водеща до устойчиво и балансирано развитие и модернизация на техническа инфраструктура и градската среда. В дългосрочен план изпълнението на ИПГВР ще подпомогне постигането на визията на града, която определя гр. Дупницa като динамично развиващ се агломерационен център с конкурентоспособна икономика, високи нива на заетост и чиста благоустроена градска среда с грижа за хората в перспектива до 2020 г. В рамките на Приоритетна ос 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие" дейностите в проекта съответстват на изпълнението на инвестиционен приоритет "Инвестиции в образованието, обучението, включително професионалното обучение за придобиване на умения и ученето през целия живот посредством изграждането на образователна инфраструктура и на инфраструктура за обучение." Групите обекти и интервенции, които ще бъдат включени в проекта, с цел постигане на посочения инвестиционен приоритет, и които са в обособените градски територии с преобладаващ  социален характер и обществена значимост, включени в ИПГВР, са следните: изграждане на ОДЗ в ж.к. Бистрица  и  ОУ "Неофит Рилски". В рамките на тези обекти ще бъдат изпълнени всички задължителни енергоспестяващи мерки, както и ще бъдат осъществени дейности по реконструкция и обновяване на сграден фонд и прилежащи дворни пространства и подобряване на достъпа на лица с увреждания до посочените сгради.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Обновяване инфраструктурата на ОУ Неофит Рилски: Основно училище " Ноефит Рилски" в гр. Дупница носи духа на отминали времена и се е утвърдило като едно от най-старите училища в гр. Дупница. Обновяването на училищната инфраструктура и адаптирането на училището към потребностите на съвременните ученици е отговорност на Община Дупница с оглед съхраняването на традицията и приемствеността в образователния процес Настоящото проектно предложение е насочено проектиране, СМР и авторски надзор /инженеринг/ на физкултурен салон, даващ възможност за практикуване на пълноценни спортове като волейбол, баскетбол, тенис на маса, бадминтон. Предвижда се да има възможност за тренировъчно и учебно практикуване на спортове като хандбал, футбол на малки вратички и др. Новата сграда ще даде възможност да се организират и провеждат спортни културни мероприятия на училището. За практикуване на различните спортове ще бъде създадено пространство с обща площ около 270,00 кв.м, височина минимум 8,00м и възможност за очертаване на: •Игрище за волейбол •Игрище баскетбол Игрални полета ще дават възможност за тренировъчен процес. За игрищата ще бъде осигурено максимално естествено осветление, по възможност от юг. Ще бъдат осигурени следните помещения и пространства: •Съблекални–2 бр., самостоятелни за мъже и жени, с капацитет по 12 места /шкафчета и пейки/ и площ 1,3 кв. м на човек. •Помещения за хигиенно поддържане. •Помещение за пособия •Топла връзка с корпуса на училището Наличието на облагородена и модернизирана образователна инфраструктура ще привлече интереса на повече ученици и родители към образователния процес в града. Създаването на модерна и благоприятна учебна среда ще стимулира децата от целевата територия да посещават учебни занятия и да получат добро образование, което в средносрочен план ще помогне за решаване на проблемите с безработицата, престъпността и отрицателния прираст на населението на гр. Дупница. Дейността ще бъде възложена на инженеринг. Остойностяването е съобразено с актуалните СЕК норми, както и предишен опит на Община Дупница при строителство на нови сгради, отговарящи на съвременните и нормативна уредба. 205 250.00 235 476.01
Изграждане на Обединено детско заведение в ж.к. Бистрица в гр. Дупница: В рамките на тази дейност се предвижда изграждането на ОДЗ за 88 деца, разпределени в четири групи в урегулиран поземлен имот с номер XIV – за детско заведение, кв. 201 по РП на гр. Дупница, съгласно инвестиционното намерение на Общ. Дупница за изграждане на ново детско заведение за четири градински групи. При проектирането ще се обърне особено внимание на функционалното решение при разработването на проекта, използването на съвременни технологични решения, инсталации и материали за създаване на оптимални условия за обитаване на децата и работа на обслужващия персонал, както и възможност за използване на сградата от хора в неравностойно положение. Планира се постройката да бъде двуетажна, с удобни функционални връзки между групите, административните помещения на обслужващия персонал и физкултурно-музикалния салон. Необходимата площ на терена на детското заведение ще бъде минимум по 35 кв.м. на дете за градинска група. Звена и помещения в детското заведение: - Приемно фоайе с помещение за портиер/ охрана. - Спалня и занималня за всяка група, при осигурен минимум 4 кв.м. площ на дете. Изложението на спалните е юг, югоизток или изток, по изключение на запад. Гардероб-филтърът ще бъде оборудван с гардеробчета за дрехи и пейки за сядане и преобуване. Предверие пред гардероба ще служи за чакалня за родителите. Санитарни възли ще бъдат с тоалетни и мивки. За групите ще се проектира и санитарно-хигиенно помещение с площ и елементи на санитарно обзавеждане съгласно Наредба №4/2009г. на МРРБ. Ще се осигури непосредствена зрителна връзка между занимални и спални, между гардеробните с умивалните, чрез остъклена витрина. Препоръчително е да има пряка визуална връзка между занималнята и умивалното. Изпълнението на физкултурният и музикален салон, складът за уреди и санитарен възел към него, ще бъдат с ориентация, изключваща север. Административно-медицинска част да се проектира в самостоятелен блок с отделен вход или зона от сградата със самостоятелен достъп и “топла” връзка с групите на детската градина: кабинет на директор, методически кабинет, лекарски кабинет с бокс за физиопрофилактика, изолационно и тоалетна, канцелария, гардероб, санитарен възел и душ за персонала и помещение за инвентар за почистване, помещение за колички. Технологични помещения: Помещение за отпадъци. За всички 4 градински групи – общ вход и стълбище. За стопанските служби - отделен вход, За изолационното помещение – по възможност отделен вход. Светлата височина на всички помещения в детската градина ще е минимум 2.60 м. В спалните и занималните таваните ще са без висящи конструктивни елементи. Прозорците на занималните и спалните ще се проектират с височина 0.60 м от пода и минимално разстояние от тавана, позволяващо да се поставят слънцепредпазни устройства, съгласно Наредба №3/05.02.2007г. на МЗ. Външната дограма ще се проектира с PVC профил и стъклопакет. Терасите ще се обезопасят и оборудват със сенници за ползването им от децата за игри на открито. Подовете на спалните, занималните и гардеробните помещения ще се проектират с материали, устойчиви на дезинфекционни разтвори и удобни за лесно почистване. В санитарните възли подовото покритие ще е с теракотни плочи или с гранитогрес. В коридорите и стълбищата подовото покритие ще е с теракотни плочи или с гранитогрес. Подовото покритие във физкултурния и музикалния салони ще се предвиди със спортна настилка с мека, еластична подложка. Стените и таваните в занималните и спалните ще са с покритие от латекс. За оградата ще се изготви архитектурен детайл, в това число и на входните врати. СМР дейностите ще бъдат изпълнени, съгласно работните/технически проекти, като за това контрол ще осъществяват авторския и строителния надзор. Дейността ще бъде възложена на инженеринг. Остойностяването е съобразено с актуалните СЕК норми, както и предишен опит на Община Дупница при изграждане на ДГ, отговаряща на съвременните изисквания и нормативна уредба . 810 000.00 992 031.55
Дейност за информация и комуникация: За да отговори на общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Община Дупница ще изпълни необходимите мерки за осъществяване на информация и комуникация на финансирането и изпълнение на проекта. Предвиждат се следните дейности и мерки за осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта: - начална и финална пресконференция; - промоционални събития първа копка и официално откриване ; - 2 бр. прес-публикации ; - поставяне на 2 бр. билборда с размери 4х 3 метра; - 2 бр. постоянни обяснителни табели; - информационни дипляни ( А4, 3 сгъвки, пълноцветен печат)- 500 бр; Информирането на максимално широк кръг аудитория ще окаже съществено значение върху въвличането на гражданското общество в процеса на обогатяване на механизмите за прозрачност и достъпност на администрацията и мултиплицирането на ефектите от проекта. Разходи за публичност са допустими, съгласно т.н. “Преки допустими разходи” от Насоките за кандидатстване по процедура BG16RFOP001-1.001-039 ”Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020” и имат свое процентно съотношение - Информация и комуникация по проекта – до 1 % от общите преки допустими разходи. Подборът на конкретните комуникационните средства за изпълнение на мерките за информация и публичност по проектното предложение е съобразен с изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. Също така е взет в предвид опитът на Община Дупница като бенефициент по проекти финансирани от ОП „Регионално развитие” 2007-2013 и другите оперативни програми и донорски организации. Техническите и функционалните характеристики на конкретните комуникационни средства са съобразени и със специфичните изисквания за проекти, свързани с инфраструктура и мащабни строително-монтажни дейности с финансиране над 500 000 евро. Стойността на дейността е формирана, както следва: - начална и финална пресконференция; 2 х 250 лв. = 500 лв. без ДДС; - промоционални събития първа копка и официално откриване; 2 х 250 лв. = 500 лв. без ДДС - 2 бр. прес-публикации; 2 х 195 = 390 лв. без ДДС - поставяне на 2 бр. билборда с размери 4х 3 метра; 2 х 3480 = 6960 без ДДС - 2 бр. постоянни обяснителни табели; 2 х 195 лв. = 390 лв. без ДДС - информационни дипляни (А4, 3 сгъвки, пълноцветен печат)-500 бр.; 500 х 2,52 лв. = 1260 лв. без ДДС Остойностяването е извършено на база ценови оферти по договори на бенефициента, сключени за изпълнение на сходен род дейности по проекти, финансирани от оперативните програми. 10 000.00 7 176.00
Извършване на одит по проекта: Главната цел на одита е да се предоставят констатации (потвърждения), че отчетените по проекта разходи са действително извършени, точни и не превишават допустимата норма на финансиране. Тази дейност ще се извършва през целия период на проекта, съобразно изготвянето на междинните отчети и междинни плащания по проекта. Одиторският екип ще предостави доклад за фактически констатации. Разходите за одит на проекта ще бъдат извършени във връзка с необходимостта от предоставянето на доклади за външен одит на счетоводната документация по проекта, извършен от регистриран одитор, който следва ще бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Допустимостта на разходите се определя като правилно и целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът следва да докаже, че всички декларирани разходи са действително извършени, допустими и целесъобразни, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите. Одитът представлява система от набиране, архивиране и проверка на данни с цел доказване на достоверността и правилното изразходване на безвъзмездната финансова помощ по Договор. Одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят до разхода, който следва да оправдават; Одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; Одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Разходи за одит са допустими, съгласно т.н. “Преки допустими разходи” от Насоките за кандидатстване по процедура BG16RFOP001-1.001-039 ”Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020” и имат свое процентно съотношение - Одит на проекта – не трябва да надвишават 1% от общия размер на безвъзмездната финансова помощ, одобрена на етапа на кандидатстване, но не следва да надвишават сумата от 50 000 лв. без ДДС. В бюджетът е заложена стойност от 2000 лв. без ДДС, която е под 1 % от допустимите преки разходи. 2 000.00 2 400.00
Организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще се обезпечи цялостното управление на проекта. За целта ще се сформира висококвалифициран екип, притежаващ необходимата експертиза и опит за изпълнение и управление на инфраструктурни проекти. Екипът по проекта ще включва: Ръководител на проекта; Координатор на проекта; Счетоводител на проекта; Екипът по изпълнение на проекта ще бъде сформиран непосредствено след подписване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и фактическото му стартиране. Екипът по проекта ще осъществява регулярни оперативни срещи с оглед планиране изпълнението на заложените дейности, проследяване напредъка по проекта, навременно идентифициране и успешно преодоляване на рискове, свързани с постигане на целите и заложените резултати. Екипът ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта и отговаря за постигане на заложените цели, за целесъобразното изразходване на средствата по проекта. Осъществява текущ мониторинг, изготвя, поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на договарящия орган, изготвя и представя междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставя информация на договарящия орган, контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнител за целите на проекта. Дейността цели установяването на система за добро управление на проекта, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното и своевременно изпълнение на проектните дейности, междинни дейности, гарантиращи на успешната му реализация и постигане на заложените цели. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Етапите на дейността включват разпределяне на конкретните задачи и отговорности; разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта; провеждане на текущ мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му; избор на изпълнител за разработване на тръжни документации и контролиране изпълнението им; изготвянето на междинни финансови отчети и финален финансов отчет след приключване на дейностите по проекта; правилното попълване и поддържане на досието на проекта. Изпълнението на дейността се основава на принципа „Добро управление на програми и проекти“, а целта е обезпечаване гладкото изпълнение на проекта. Възнагражденията на екипа за управление на проекта са съобразени с действащото законодателство и вменените им функции при управлението и изпълнението на проекта. Остойностени са, както следва: 1. Ръководител на проект - 800 часа х 7,5 лв. = 6 000 лв. 2. Координатор на проекта - 600 часа х 7,5 лв. = 4 500 лв. 3. Счетоводител на проекта - 625 часа х 6,4 = 4 000 лв. 14 500.00 14 483.90
Строителен надзор: Дейността включва осъществяване на строителен надзор по предвидените строително монтажни работи по изграждането на физкултурен салон и Детска градина. Изпълнителят ще бъде избран, съгласно ЗОП и нормативните документи в областта. При провеждането на процедура за избор на изпълнител в документацията ще залегне диференциран подход - изпълнение по две обособени позиции - Строителен надзор на изграждане на физкултурен салон -Обновяване инфраструктурата на ОУ Неофит Рилски и Строителен надзор на Изграждане на Обединено детско заведение в ж.к. Бистрица в гр. Дупница. Това е причината за формирането на обща сума като цена за цялата дейност в този раздел от формуляра, независимо, че всяка обособена позиция ще има отделна цена. След подписване на договор с потенциалния изпълнител и оценка на съответствието на проектите със съществените изисквания към строежите, ще бъде издаден Акт образец 2 за откриване на строителната площадка и това ще бъде началото на същинските СМР. За Разходи за строителен надзор, съгласно нормативната уредба е определено стойността на строителен надзор да бъде до 3% от стойността на предвидените разходи за СМР. В бюджетът на проекта е заложена стойност под 1%. 4 000.00 4 428.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на физкултурен салон в ОУ "Неофит Рилски", гр. Дупница.: Една от задължителните и допълващи дейности при обновяване инфраструктурата на ОУ "Неофит Рилски", чрез изграждане на физкултурен салон. За целта ще бъдат доставени и монтирани необходимите мебели, уреди и пособия за протичане на учебно-тренировъчния процес. С доставката и монтажът на атрибутите, ще бъде завършен целия цикъл по обновяване на инфраструктурата на ОУ "Неофит Рилски". В изпълнение на дейността ще бъдат доставени пейки, шкафове, специализирано спортно оборудване за помещенията, спортни принадлежности, друго. Остойностяването на дейността е извършено на база пазарно проучване в интернет. 5 000.00 4 049.39
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на Детска градина: Оборудването и обзавеждането ще осигуряват безопасна и сигурна среда за децата, като няма да има детайли с остри ръбове. Мебелировката ще осигурява домашен уют и комфорт и ще позволява личните вещи на децата да се съхраняват в гардероби, шкафчета и етажерки, а общите в шкафове за книги, играчки и др. Разположението на мебелите в помещенията ще позволява лесното преминаване на деца със затруднена мобилност през всички помещения, ползвани от тях. Това от своя страна ще доведе до повишаване на привлекателността на материалната база, а от тук - до повишаване интереса на подрастващите да посещават училище. В изпълнение на дейността ще бъдат доставени легла, шкафчета, гардероби, оборудване на спортно-музикалния салон, пейки, столчета, кухненско оборудване и принадлежности, друго. Остойностяването на дейността е извършено на база пазарно проучване в интернет. 35 000.00 34 152.02

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.