Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Създаване на Общински център за почасово предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение, който ще предоставя интегрирани социални и здравни услуги на хора/деца  с увреждания и техните семейства, възрастни хора над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Ще бъде назначен персонал за управление на общинският център и за предоставяне на социални и здравни услуги в дома - от общо 85 безработни лица,  които ще бъдат обучени и консултирани за предоставянето на комплексни социални и здравни услуги, тъй като едни от основните приоритети са намаляване на бедността и осигуряване на заетост. Броят на лицата/децата с увреждания и хора на 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване са изключително много (над 200 човека) на територията на община Сатовча, а средствата по проекта са недостатъчни за да получат всички подкрепа от новосъздаденият център. Целта ни е центърът да обхване по-голям брой потребители, затова се предвижда всеки потребител да получи максимум 80 часа интегрирани социални и здравни услуги в рамките на един месец в зависимост от индивидуалните оценки на всеки потребител. По този начин, центърът ще обслужи около 40% от нуждаещите се лица/деца с увреждания или в невъзможност за самообслужване или около 83 потребители ще получават интегрирани социални и здравни услуги в продължение на 18 месеца.  По проект се предвижда  в центъра да се предоставя социалната услуга "Личен асистент", специализирани здравни услуги и предоставяне на психологична и мотивационна подкрепа на персонала предоставящ социални услуги, според тяхната индивидуална потребност.
Предвижда се услугите предоставяни в центъра да се предоставят в продължение на 6 месеца след приключване на проекта, но в значително намален обем,тъй като общината, разполага с изключително ограничен собствен ресурс.
Проектното предложение е съобразено с потребностите на региона и ще допълни и развие ефекта от вече реализирани подобни проекти със социална насоченост.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 - Назначаване на екип за организация и управление на проекта: По тази дейност се предвижда наемане на екип за организация и управление на проекта състоящ се от ръководител на проекта, координатор и счетоводител на проекта за периода на изпълнение на проекта 1. Ръководител на проекта - който да отговаря и контролира за цялостното изпълнение на проекта, сравнява постигнатите резултати с планираните такива и с индикаторите за успеха на проекта, проследява изразходването на средствата по проекта да се извършва в съответствие с проектният бюджет. Изготвя графици и планове за изпълнение, възлага задачи на екипа за организация и управление, определя методите за документиране и архивиране на проектната документация, изготвя технически междинни и окончателен отчет на български език, съвместно със счетоводителя на проекта съгласува междинните и окончателен финансов отчет, изготвя авансови и междинни плащания по проекта. Ще бъде наето лице с висше образование с опит в изпълнението на поне един проект със социална насоченост. С ръководителя на проекта ще бъде сключен трудов договор при пълно работно време, съгласно трудовото законодателство за период от 21 месеца. 2. Координатор на проекта - Подпомага ръководителя на проекта за организиране и реализация на всички предвидени дейности по проекта, разработва предварителни програми, планове, процедури и проектни документи, медийно оповестяване, възлагането и изпълнението на договорите с външни изпълнители. Препоръчително е лицето да притежава висше образование и опит в реализацията на поне един проект финансиран от ЕС. С координатора на проекта ще бъде сключен трудов договор при пълно работно време, съгласно трудовото законодателство и спазване на процедурите по настоящата схема на финансиране за период от 21 месеца 3.Счетоводител на проекта - подпомага ръководителя на проекта, изготвя финансови планове, междинни и окончателен финансови отчети, авансови и междинни искания за плащане, спазва процедурите за законосъобразното изразходване на средствата съгласно указанията за изпълнение и отчитане на проектните дейности по настоящата процедура за финансиране. Предвижда се да бъде наето лице с висше икономическо образование и по възможност да притежава опит в изпълнението на проекти финансирани по линия на ЕС. Със счетоводителя на проекта ще бъде сключен трудов договор при пълно работно време, съгласно трудовото законодателство и процедурите по настоящата схема на финансиране за период от 21 месеца. 44 920.00 4 493.79
Дейност 2 - Първи етап за подбор на персонал за организация и управление на новосъздаденият Общински център за почасово предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение: Дейността ще стартира реализацията си с публикуване на обяви за набиране на персонал за организация и управление на Общинският център за за почасово предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение. За участие в подбора ще бъдат допуснати безработни лица и членове на семейства на хора с увреждания тъй като един от основните приоритети е осигуряване на работа на безработни лица и преодоляване на бедността. Същият ще се извърши по реда на трудовото законодателство , а лицата които ще бъдат избрани , ще бъдат наети на срочни трудови договори, при спазване на всички законодателни изисквания. Персонала за организация и управление на новосъздаденият Общински център за почасово предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение, ще се състои от ръководител на центъра, двама социални работника и минимум 50 лични асистенти, одобрени на първи етап. За комплексното предоставяне на социални и здравни услуги в центъра се предвиждат да бъде нает квалифициран персонал със специфично образование, което да гарантира качественото изпълнение на предоставените услуги и функциониране на центъра. Ръководител на центъра ще отговаря за комплексното функциониране на Общинският център за почасово предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение, затова е задължително същият да притежава висше образование, образователно квалификационна степен магистър с опит в предоставянето, управлението и координирането на социални услуги или управлението на проекти финансирани по оперативните програми. Същият ще следи за качественото предоставяне на социалните услуги в центъра, ще изготвя предварителни графици и планове за изпълнение, както и да осигурява допълнително финансиране на центъра за разширяване и гарантиране на устойчивост на предлаганите услуги в новосъздаденият център. Социалните работници , ще отговарят за предоставените социални услуги в центъра, като изготвят месечните индивидуални планове на потребителите на социални услуги в центъра, на база на изготвените оценки на потребителите, ще подкрепят и напътстват назначените "Лични асистенти" за начина по който трябва да бъдат предоставени социалните услуги, начина на отчитането им и ще осигурява постоянна комуникация с потребителите за качеството на предоставяните в центъра услуги. Социалните работници, ще отговаря за документирането и архивирането на документите, които ще гарантират и доказват качественото изпълнение на предоставяните услуги. По проект се предвижда, чрез наетият персонал в центъра да се предоставят специализирани медицински грижи , социална услуга "Личен асистент" и психологична подкрепа в продължение на 18 месеца. Социалните работници, ще притежават необходимото медицинско образование и ще са ангажирани да предоставят специализирани здравни грижи ( измерване на кръвно налягане, медицински манипулации по поставяне на инжекции, включване на системи, почасово предоставяне на лекарства и други здравни грижи) на потребителите по предварително изготвен график за посещение на потребителите, съобразно изготвените оценки на потребностите им в продължение на 6048 часа в планираният 18 месечен период на предоставяне на услугата. Личните асистенти - ще предоставят почасово услугата "Личен асистент" в домашна среда, които ще обслужват около 50 потребители на първи етап но за тях се предвижда да се проведе отделна процедура за подбор на персонал, тъй като потребителите, които имат потребност от тази услуга са над 200 на територията на община Сатовча, очакват се да постъпят и над 200 лица желаещи да работят като лични асистенти, за което е необходимо да се осигури достатъчно време за прием на документи, събеседване и интервюта с класираните кандидати. Наемането на персонала на центъра ще се извърши по предварително изготвени процедури за всяка от длъжностите от екипа по организация и управление на проекта. 33 000.00 15 886.41
Дейност 3 - Втори етап за подбор на персонал за организация и управление на новосъздаденият Общински център за почасово предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение: Дейността ще стартира реализацията си през месец февруари 2016 година с публикуване на обяви за набиране на персонал за организация и управление на Общинският център за за почасово предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение. За участие в подбора ще бъдат допуснати безработни лица и членове на семейства на хора с увреждания тъй като един от основните приоритети е осигуряване на работа на безработни лица и преодоляване на бедността. Същият ще се извърши по реда на трудовото законодателство , а лицата които ще бъдат избрани , ще бъдат наети на срочни трудови договори, при спазване на всички законодателни изисквания. Персонала за организация и управление на новосъздаденият Общински център за почасово предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение, който ще бъде нает по проекта ще се състои от минимум 32 лични асистенти, одобрени на втори етап. Личните асистенти - ще предоставят почасово услугата "Личен асистент" в домашна среда, които ще обслужват около 32 потребители на втори етап но за тях се предвижда да се проведе отделна процедура за подбор на персонал, тъй като потребителите, които имат потребност от тази услуга ще бъдат около 150 на територията на община Сатовча, очакват се да постъпят и над 150 лица желаещи да работят като лични асистенти, за което е необходимо да се осигури достатъчно време за прием на документи, събеседване и интервюта с класираните кандидати. Наемането на персонала на центъра ще се извърши по предварително изготвени процедури за всяка от длъжностите от екипа по организация и управление на проекта, при стартирането на проекта. Подалите документи кандидат лични асистенти, на първи етап ще имат възможност да участват в класирането и одобрението на втори етап без да подават допълнително документи. 0.00 22 972.82
Дейност 4. Провеждане на въвеждащо и поддържащо обучение на назначеният персонал за предоставяне на комплексни социални и здравни услуги: В тази дейност се предвижда да бъде проведено 1 въвеждащо обучение в рамките на един ден, за персонала нает на първи етап на прием на документи, за лица които до момента не са били обучавани за предоставяне на комплексни социални и здравни услуги по други подобни проекти или програми, но не повече от 53 човека; Провеждане на едно поддържащо обучение и професионална мотивация за преодоляване на риска от възникнали трудности при изпълнение на служебните си задължения в рамките на един ден на наетият персонал на първи етап на подбор, за лица които не са били обучавани за същите дейности по други подобни проекти или програми, но не повече от 53 човека; Предвиждане на въвеждащо обучение в рамките на един ден, за персонала нает на втори етап на прием на документи, за лица които до момента не са били обучавани за предоставяне на комплексни социални и здравни услуги по други подобни проекти или програми, но не повече от 32 човека; Провеждане на едно поддържащо обучение и професионална мотивация за преодоляване на риска от възникнали трудности при изпълнение на служебните си задължения наетият персонал на втори етап на подбор, за лица които не са били обучавани за същите дейности по други подобни проекти или програми, но не повече от 32 човека; Осигуряването на тези две въвеждащи обучения на наетия персонал за предоставяне на социални и здравни услуги в умения за предоставяне на качествени такива, повишаване на компетентностите при предоставяне на комплексни социални и здравни услуги, изцяло съобразени с потребностите на потребителите. Осигуряване на две поддържащи обучения с цел повишаване квалификацията на вече наетите лица и професионалната им мотивация и подобряване на качеството на предлаганите услуги и справяне с възникнали трудности при изпълнение на служебните задължения. 1 500.00 1 500.00
Дейност 5. Информиране, подбор и оценка на кандидат потребители: Тази дейност ще стартира с обявяване на покана за набиране на кандидат потребители, която ще бъде публикувана в общинският вестник, на информационните табла в общината и на сайта на общината. Ще се търси активно съдействие от цялата общинска администрация, дирекция "Социално подпомагане", медии и местни практикуващи лекари. Ще бъде осъществен прием на заявления от всички желаещи кандидат потребители. По проект се предвижда да бъдат проведени два етапа на подбор на кандидат потребители. При стартиране на проекта и през месец март 2016 г. Всички приети заявления на кандидат потребители ще бъдат оценени по предварително разработена процедура за подбор и методология за оценка, разработена от екипа на проекта. Оценката на потребностите на всеки кандидат потребител , ще се извърши от специално наети за целта външни оценители или от членовете на екипа на центъра по утвърдена методика за целите на настоящата процедура. С наетите външни оценители, ще бъдат сключени граждански договори, като за тях са предвидени 2000 лева от бюджета на проекта. По този начин, ще се въведе допълнителен контролен механизъм за гарантиране на достъпа на действително нуждаещите се лица до предлаганите от центъра социални и здравни услуги. Класирането на кандидат потребители ще бъде извършено от специално назначена за целта комисия. Която ще разгледа предварителните оценки и на база на тях, ще извърши класиране на кандидатите. Само с 50 от най-нуждаещите се потребители ще бъдат сключени договори за предоставяне на Социална Услуга "Личен асистент" , "Специализирани здравни грижи " и психологическа подкрепа на първи етап на подбор. Вторият етап на подборна потребители ще стартира през месец март 2016 година, като се има в предвид да бъдат обхванати и потребителите от сега действащата схема на финансиране, "Нови алтернативи" . Като отново се обявят покани и се осигури широко мащабна информираност към кандидат потребителите. Процеса по оценяване и класиране на кандидат потребителите , ще бъде извършен при спазване на същите правила и процедури , като при първи етап на подбор. Като кандидатите подали заявление на първи етап могат да участват в класирането и на втори етап без да подават допълнително документи. Комисията ще има за задача да класира в общ списък, неодобрените кандидати от първи етап и новопостъпилите документи от втори етап с цел да се осигури равен достъп на всички кандидати. На втори етап на подбор на потребители се предвижда да бъдат избрани 32 потребители на социални услуги, които да получат комплексни социални и здравни услуги съобразно спецификата на потребностите им. 2 000.00 1 994.87
Дейност 6 Почасово предоставяне на иновативни , комплексни социални и здравни услуги и психологична подкрепа: Общинският център за почасово предоставяне на социални услуги на хора в неравностойно положение ще предоставя следните социални услуги: - Социална услуга "ЛИЧЕН АСИСТЕНТ" , която се изразява в помощ при поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства предписани от лекар, придружаване до учебно или болнично заведение, пазаруване, поддържане на хигиена в жилището, приготвяне на храна и други съобразно специфичните нужди на потребителите. Тази услуга, ще се предоставя чрез общо 82 Лични асистента, като 50 от тях ще бъдат назначени на първи етап за да обслужват минимум 50 потребителя. Всеки от одобрените и класирани потребители ( 50 потребители) на първи етап , ще получи услуга "Личен асистент" в капацитет от 80 часа/месечно в продължение на 18 месеца - или общо 72000 часа предоставени услуги ЛА на обща стойност 283500 лева; Всеки от одобрените и класирани потребители (32 потребители) на втори етап, ще получи услуга "Личен асистент" в капацитет от 80 часа/месечно в продължение на 13 месеца, или общо 33280 часа предоставени услуги на втори етап, на обща стойност 131040 лева; - "СПЕЦИАЛИЗИРАНИ МЕДИЦИНСКИ ГРИЖИ" , изразяващи се в измерване на кръвно налягане, проследяване на здравен статус, слагане на инжекции, включване на системи, помощ при вземане на лекарства предписани от лекар, смяна на превръзки и други според потребностите на всеки потребител, ще се предоставя от 2 социални работника , които ежедневно ще предоставят специализирани медицински грижи на всеки потребител съобразно спецификата на нуждите му. В центъра ще се предоставят 320 часа месечно в продължение на 18 месеца специализирани здравни грижи в домовете на потребителите. Общо ще се предоставят 5760 часа специализирани здравни услуги за потребители по предварително изготвени графици за посещение. На обща стойност 18000 лева. - "ПСИХОЛОГИЧНА ПОДКРЕПА:" - ще се осъществява от ръководителя на центъра ако има необходимото образование или от външен изпълнител. Услугата ще се предоставя под формата на групови беседи 4 часа месечно в продължение на 18 месеца - в капацитет от общо 72 часа. Като всеки потребител може да заяви желание да ползва услугата по негова преценка, като подаде заявление в центъра за това. На обща стойност 432 лева. 414 972.00 389 154.12
Дейност 7 - Доставка на оборудване за Общинският център за предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение. : Целта на тази дейност е осигуряване на материални средства и техническо обезпечаване на социалните услуги. В тази дейност предвижда да бъде закупено следното оборудване за постигане на целите на проекта и за предоставяне на комплексни социални и здравни услуги в Центъра за почасово предоставяне на социални услуги на хора в неравностойно положение: 1. Закупване и доставка на една компютърна конфигурация; 2. Закупуване и доставка на едно комбинирано мултифункционално устройство ( принтер, скенер и копир); 3. Закупуване и доставка на два апарата за измерване на кръвно налягане; 4. Закупуване и доставка на два медицински статоскопа. Общината поема ангажимента да предостави за своя сметка останалото оборудване от бюра, работни и офис столове, шкафове за съхранение на документи, телефон, доставка на Интернет и други необходими технически средства за нормалното протичане на работният процес в центъра за своя сметка. Цялото закупено и доставено оборудване по проекта , ще бъде използвано от наетият персонал за предоставяне на комбинирани социални и здравни услуги в центъра. Предоставящите услугите в центъра, ще съдействат при писането и изготвянето на различни документи - молби, заявления, декларации, кореспонденция. При наличие на компютър персоналът предоставящ услугите и потребителите ще имат достъп до интернет, като по този начин ще могат да проследяват различни събития на територията на общината, да се информират за новостите и случващите се промени в общественият живот. Закупеният компютър и мултифункционално устройство ще бъде използван и за изготвяне на документацията свързана с предоставяне на услугите - индивидуални планове на потребителите, графици на наетите лица, формуляри за посещение в дома на потребителите, анализ на предоставяните услуги и други. Апаратите за кръвно налягане и медицинските статоскопи ще бъдат използвани изцяло за предоставяне на специализираните здравни услуги от наетите по проекта социални работници с медицинско образование и са изключително необходими за постигане на заложените проектни цели и осъществяване на здравни услуги в центъра. 1 700.00 1 394.16
Дейност 8 - Провеждане на дейности свързани с информация и публичност с цел популяризиране на проекта, неговите цели и постигнатите резултати при изпълнение.: Целта на дейността е повишаване на обществената информираност, публичност и прозрачност при изпълнение на проекта, популяризиране финансовият принос на ЕС. Дейността ще стартира още през първият месец на стартиране на проекта и ще се осъществява през целият период на изпълнение на проекта, чрез следните конкретни действия 1. Провеждането на информационен ден, на който ще бъдат представен проекта, целите, планираните дейности и очакваните резултати още през първият месец на стартиране на проекта. Участие ще вземат представители на информационни и печатни медии от региона, жители на общината, представители на различни институции, НПО и други. 2. Публикации в местни или регионални медии ( вестници) - по проект се предвиждат поне 6 официални публикации, 1 публикация при стартиране на проекта, 2 публикации при подбора на персонал за центъра, 2 публикации при подбора на потребителите на социалните услуги предоставяни в центъра, 1 публикация за официалното приключване на проекта и оповестяване на постигнатата ефективност и резултати от реализацията на проекта. 3. На сайта на общината ще има постоянна информация за хода на изпълнението на проектните дейности и предстоящите събития по проекта. 4. Заложено е отпечатването и разпространението на 250 брошури , които ще съдържат информация за целите на проекта, достъпа до социални и здравни услуги, очакваните резултати и предвидените дейности, както и размера на финансирането по ОП "РЧР" с безвъзмездната финансова помощ на ЕСФ. 5. В началото на проекта се предвижда да бъде изработена постоянна информационна табела на проекта, която ще бъде поставена на входа на Общинският център за почасово предоставяне на социални услуги на хора в неравностойно положение, която ще съдържа информация за наименованието на проекта и всички реквизити заложени в указанията за публикуване на информация и публичност по настоящата схема на финансиране и ОПРЧР. 6. Провеждане на заключителен информационен ден в който ще се оповестят конкретните резултати от реализирането на проекта и постигнатите ефекти в последният месец от стартирането на проекта. 500.00 208.33
Дейност 9 - Отчитане, архивиране, управление и администриране на проекта: Целта на настоящата дейност е постигане на максимална яснота и систематичност при практическото изпълнение на проектните дейности в съответствие с регламентите на Договарящият орган и специфичният характер на мащаба на проекта. Изпълнението на дейността ще стартира с назначаване на екип за организация и управление на проекта още през първият месец на изпълнението му, който се състои от ръководител, координатор и счетоводител. Подборът на който е подробно описан в дейност 1 на настоящото проектно предложение. Екипът за организация и управление на проекта ръководи и управлява цялостното изпълнение на проекта. Екипът ще разработи всички правила, инструкции и процедури за изпълнение на заложените проектни дейности. Цялостното администриране на проекта ще се извърши от екипа за организация и управление на проекта, който ще извършва следното: - Организиране на работни срещи на ръководният екип на проекта с участието на персонала на Общинският център за почасово предоставяне на социални услуги на хора в неравностойно положение; - Изграждане на ефективна система за комуникация между екипа за организация и управление на проекта, персонала на новосъздаденият общински център за предоставяне на социални услуги и потребителите на услугите. - Водене на цялостната документация по проекта, съхранени и архивиране; Мониторинг ще се осъществява от ръководният екип на проекта и екипа за организация и управление на центъра; Ще се проверява изпълнението на всяка една дейност и воденето на задължителната документация; 300.00 35 281.87
Дейност 10 - Предоставяне на психологична подкрепа и / или консултиране и / или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Цели на дейността: - Повишаване на нивото на компетентност на персонала, предоставящ услугите в Центъра, чрез осигуряване на професионална и методическа подкрепа. - Мотивиране на наетите лица и превенция на емоционалното прегряване. Описание на дейността: Дейността включва провеждане на индивидуални и / или групови сесии за консултиране, супервизия и психологична подкрепа на лицата, наети да предоставят услугите за лична помощ и други специализирани услуги по проекта. Предвижда се дейността да се извършва от външен експерт с подходящо образование и релевантен оит. Сесиите за оказване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия ще се провеждат в офиса на Центъра за почасови услуги, за които ше бъде изготвян ежемесечен график. Графикът ще се изработва от екипа на центъра като включва: - лица, депозирали заявки за потребност от консултиране по собствена преценка; - лица, при които е възникнала необходимост от подкрепа и консултиране по преценка на екипа на Центъра; - лица, по препоръка на екипа за управление на проекта, определени като резултат от извършен мониторинг върху качеството на предоставените от тях услуги, комуникация с потребителите на услуги и други. В сесиите за подкрепа, консултиране и супервизия, основно ще бъдат засягани конкретни проблеми и ситуации, свързани с методологията и спецификата на предоставените услуги, ще се извършва проследяване и проверяване на работата на консултираното/ супервизираното лице, с оглед осигуряване на качествена грижа на потребителите и избягване на професионалното прегряване. Ще бъдат коментирани и въпроси, касаещи перспективата за по-дългосрочна професионална реализация на личните асистенти, с оглед постигане на устойчивост на предлагането на услугите след приключване на проекта. Изпълнението на дейността ще даде възможност на наетите лица да подобрят качеството на работата си, да получат повече увереност и мотивация при предоставянето на избраните социални услуги, своевременно да се спазят с възникнали трудности и проблемни ситуации 1 080.00 359.71

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.